Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asuntojen loppusiivous. Tarkistaako niitä oikeasti kukaan, kun tuntuu olevan sääntö eikä poikkeus että ekana joutuu pesemään pois entisen asukkaan pa""kat

Vierailija
29.06.2023 |

Usein jopa kirjaimellisesti.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siivoan vaikka olisikin siivottu. Onpahan varmasti puhdasta.

Vierailija
22/68 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin suurelle vuokranantajalle asunnon loppusiivouksen olleen puutteellinen. Kerroin myös löytäneeni seinistä valtavat määrät edellisen asukkaan nauloja, ruuveja sekä muita kiinnittimiä. Talo oli uudehko, mutta asunnon seinät näyttivät kamalalta. 

Vuokranantaja järjesti siivoojan sekä maalauksen. Kahdessa vuorokaudessa asunto oli kuin uusi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään tekemässä lopputarkastuksen ja hämmennys oli melkoinen. Olohuoneen tummanharmaasta seinästä oli tapetoitu haaleansininen, eteisen ja olohuoneen väliovi oli kadonnut jonnekin, jääkaappipakastin ei ollut se, joka asunnossa oli 2 vuotta sitten ja sadesuihkun sijaan pesuhuoneessa oli perussuihku. Ihmeellisiä asioita sitä tapahtuu ja vuokralainen väittää, että ehei, asunto oli juuri siinä kunnossa kuin se oli luovutettaessa.

Laskua tulee  syntymään vähän yli 5000 euron verran, se väliovi oli täyspuuta ja pitää teettää uusi, jääkaappi-pakastimen vaihto maksaa yli 800 e jne.

Vierailija
24/68 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein vastikään muuttosiivouksen vanhaan vuokra-asuntooni, ja aloitin siivoamisen (kuuraamisen) hyvissä ajoin. Toki minulla ei ollut kotieläimiä, niin siivoaminen oli helppoa. Mutta siis esimerkiksi keittiössä on yllättävän paljon pinttynyttä skeidaa, tomaattisoosin roiskeita paikoissa, mistä et ollut edes tietoinen, rasvajäämät liesituulettimessa... Mutta mieluusti sitä siivoaa mahdollisimman hyvin, että uuden asukkaan oma alkusiivoaminen on mukavampaa. Ei ole kiva jättää itseaiheutettuja ruokaroiskeita toisen siivottavaksi.

Ainoa mitä en jaksanut pestä oli ikkunat, heh.

Vierailija
25/68 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

on käynyt mulla tuuri, olen vuokrannut yksityiseltä ja asunnot olleet siistejä ja siivottuja. joskus on kaupungin kämpistä löytynyt jotain siivoamatonta jääkaappia tms, mut mitään ei oltu rikottu.yritän myös itse siivota hyvin jos muutan pois.

muuttokiire voi selittää osan asioista.

Vierailija
26/68 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarkista. Päällisin puolin vaan katsovat, että asunto on ehjä. Poikani muutti omaan asuntoon ja edellisen asukkaan "muuttosiivouksen" jäljiltä oli vaatekaapissa pölyä ja koirankarvoja, ja keittiön kaapinovet, valokatkaisija ym. täynnä tahroja ja roiskeita. Itse kuuraan suunnilleen hammasharjalla kaikki paikat poismuuttaessa.

Ei ihme, että et jaksa siivota puolikasta huonetta enempää.

Vierailija
27/68 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ihan oman terveydenkin takia siivota, koska omat bakteerisi ottaa vallan huoneistossa vasta 72 tunnin sisällä. Sitä ennen elät edellisen asukkaan bakteerikuormassa

Sinä todennäköisesti sairastelet usein.

Vierailija
28/68 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me tarkastettiin itse. Hyvin siivottu mutta ikkunat pesemättä.

Yh pesetti ikkunat ja lasku menee vuokralaiselle.

Nykyään ikkunanpesu kuuluu muuttosiivoukseen ja talvella vaan sisäikkuna.

Jäi kiinni kun kuolleita kärpäsiä ikkunoiden välissä.

Vierailija
29/68 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

on käynyt mulla tuuri, olen vuokrannut yksityiseltä ja asunnot olleet siistejä ja siivottuja. joskus on kaupungin kämpistä löytynyt jotain siivoamatonta jääkaappia tms, mut mitään ei oltu rikottu.yritän myös itse siivota hyvin jos muutan pois.

muuttokiire voi selittää osan asioista.

Muuttokiire ei ole hyväksyttävä ja muuttajana tarkastan asunnon itse.

Vierailija
30/68 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutat useamman kerran vuodessa..?

Näin 50vuotiaana on tullut muutettua useamman kerran. Miten se nyt tähän liittyy?

Aloittaja

Joku haluaa leimata sinut joksikin vainoharhaiseksi häiriköksi, joka muuttaa kuukauden välein, koska on sairaalloisen siisti ja allerginen sekopää, joka on itse saanut häädöt.

Mulle osui kerran täysin ruuantähteissä oleva kärvääntynyt uuni, pinttynyt ja tuskin koskaan kunnolla pesty. Isännöitsijää jahtasin puhelimitse niin kauan, että siivooja tuli sen pesemään.

Yhden kolmen lapsen äidin jäljiltä löytyi jääkaapista viinapullon siruja ja isosta asunnosta ainoastaan yksi toimiva pistorasia. Samoin makkarien ovien lasit rikki. Muovimatossa palaneet kissanpaskat. Asuntoa korjattiin viikko, ennen kuin pääsin muuttamaan.

Oliko se jotenkin oleellinen seikka, että olivat nimenomaan VIINApullon siruja? Jospa siinä viinapullossa on ollut vaikka kotona tehtyä mehua? Äidit ilmeisesti eivät viinaa saa juoda..

Jääkaappi haisi viinalle ja ei siruissa, missä pohja vielä ehjä, ollut muuta kuin ihan selvät kossun kosteudet. Lisäksi kuulin uusilta naapureilta, että aikamoinen nainen, ja jatkuvaa häiriköintiä. Lähiöpubiruusu.

Minäkin voin ottaa paukun tai useammankin, mutta asunnon pidän taatusti kunnossa ja puhtaana palautan myös. Joten tuo ei nyt kolahtanut oikeaan moraalipisteeseen.

Vierailija
31/68 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutat useamman kerran vuodessa..?

Näin 50vuotiaana on tullut muutettua useamman kerran. Miten se nyt tähän liittyy?

Aloittaja

Joku haluaa leimata sinut joksikin vainoharhaiseksi häiriköksi, joka muuttaa kuukauden välein, koska on sairaalloisen siisti ja allerginen sekopää, joka on itse saanut häädöt.

Mulle osui kerran täysin ruuantähteissä oleva kärvääntynyt uuni, pinttynyt ja tuskin koskaan kunnolla pesty. Isännöitsijää jahtasin puhelimitse niin kauan, että siivooja tuli sen pesemään.

Yhden kolmen lapsen äidin jäljiltä löytyi jääkaapista viinapullon siruja ja isosta asunnosta ainoastaan yksi toimiva pistorasia. Samoin makkarien ovien lasit rikki. Muovimatossa palaneet kissanpaskat. Asuntoa korjattiin viikko, ennen kuin pääsin muuttamaan.

Oliko se jotenkin oleellinen seikka, että olivat nimenomaan VIINApullon siruja? Jospa siinä viinapullossa on ollut vaikka kotona tehtyä mehua? Äidit ilmeisesti eivät viinaa saa juoda..

Jääkaappi haisi viinalle ja ei siruissa, missä pohja vielä ehjä, ollut muuta kuin ihan selvät kossun kosteudet. Lisäksi kuulin uusilta naapureilta, että aikamoinen nainen, ja jatkuvaa häiriköintiä. Lähiöpubiruusu.

Minäkin voin ottaa paukun tai useammankin, mutta asunnon pidän taatusti kunnossa ja puhtaana palautan myös. Joten tuo ei nyt kolahtanut oikeaan moraalipisteeseen.

Niinpä. Ajatella että äiti-ihminen käyttäytyy noin paheksuttavasti.

Vierailija
32/68 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan asunnon johon muutettiin exän kanssa lähes 20 vuotta sitten. Oli muuten siisti mutta jääkaappi täynnä tahmeita tahroja joihin oli takertunut pitkiä hiuksia ja jotain mäkkärin ketsuppipusseja ovessa. Asunto oli muuten niin ihmeen puhdas että mietin,oliko siellä kaksi eri ihmistä ollut siivoilemassa "putsaatko sinä jääkaapin jos minä pesen lattiat?" "no tottakai!"

Vierailija
33/68 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan työkseni erään isohkon kaupungin vuokra-asuntoja. Siis muuttosiivoukset ja remontin loppusiivoukset. Tietäisittepä mitä paskalääviä suurin osa niistä asunnoista on! Ja meillä tiukat aikarajat/kohde. Ei olla taikureita, jotka räjäyttää lian tunnissa pois. Vaikka pomon mukaa pitäskii...

Vierailija
34/68 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sattunut vesivahinko. Oltiin syyttömiä siihen ja ilmoitettiin vahingosta heti. Muuta asialle ei tehty kuin irrotettiin se "seinämä" vuotoalueen edestä. Kun muuttotarkastus tehtiin, sanoin että tämä vesivahinkoasia on jäänyt vaiheeseen. Isännöitsijä ei ollut lainkaan kiinnostunut.

Vierailija
35/68 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa muuttosiivous muuttofirmalta, jos jälki ei miellytä on firman vastuulla siivota uudestaan.

Näitä firmoja on monenlaisia. Mulla oli muka siivonnu, mutta löysin rasvaisen lihapullaleivinpaperin uunipeltilaatikosta ja säkekaihtimia ei oltu pyyhitty vaikka ikkunat muka pesty, eli lääpitty rievulla.

Vessanpönttö ei ollu pesuainetta nähnykään ja lattiat piti pestä kahteen kertaan... kaikki tämä oli muka tehty kun valitin vuokranantajalle

Silti vuokranantaja maksoi heille...

Vierailija
36/68 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuttu sai erään vuokrattua säätiön asunnon. Muuttaa piti saada pian, kun kaupunki vaihtui. Asunto oli täysin siivoamatta, uunin luukku rikki, jääkaapin pakastin umpijäässä. Vikailmoituksen ja soitot eivät tuottaneet tulosta. Vikoja ei korjattu. Siinä vaiheessa, kun tuntuu muutti parin kuukauden jälkeen pois, alettiin vaatia siivouslaskun maksua jostakin puhdistamattomana kylpyhuoneen lattiakaivosta. Sen sai onneksi sovittua, koska edellisen asukkaan jäljiltä asuntoa ei ollut siivottu.

Vierailija
37/68 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tuttu sai erään vuokrattua säätiön asunnon. Muuttaa piti saada pian, kun kaupunki vaihtui. Asunto oli täysin siivoamatta, uunin luukku rikki, jääkaapin pakastin umpijäässä. Vikailmoituksen ja soitot eivät tuottaneet tulosta. Vikoja ei korjattu. Siinä vaiheessa, kun tuntuu muutti parin kuukauden jälkeen pois, alettiin vaatia siivouslaskun maksua jostakin puhdistamattomana kylpyhuoneen lattiakaivosta. Sen sai onneksi sovittua, koska edellisen asukkaan jäljiltä asuntoa ei ollut siivottu.

Anteeksi kirjoitusvirheet ja autom. tekstinsyöttö.

Vierailija
38/68 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tarkistaa! Ainakin Auranlinnan kiinteisöissä! Saimme aikanaan jo paljon elämää nähneen asuntomme sieltä ikkunat paskaisina ja muutenkin pölyisenä. Poismuuttaessamme luultiin, että samantasoisena luovutus riittäisi. Mutta ei! Hirveää nipotusta ja uudelleensiivousta ennen kuin vuokratakuu suostuttiin vapauttamaan.

Vierailija
39/68 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Tanskassa, ja täällä on sairaan tarkkaan, suoranainen liiketoiminta on kehittynyt asuntojen loppisiivousten ympärille.

Vierailija
40/68 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se asunto loppusiivottu hyvin tai huonosti, AINA olen sen ennen sisäänmuuttoa pessyt. Näin tein myös sekä oman että vanhempieni väliaikaisen (putkiremppaevakko)asunnon kohdalla. Poismuuttaessa siivoan myös perusteellisesti.