Asuntojen loppusiivous. Tarkistaako niitä oikeasti kukaan, kun tuntuu olevan sääntö eikä poikkeus että ekana joutuu pesemään pois entisen asukkaan pa""kat
Kommentit (68)
Käytiin viime viikolla katsomassa 3 kuukautta tyhjillään ollutta vuokra-asuntoa.
Jo ulko-ovesta sisään astuessa tajusin, että ei tämä tule olemaan uusi kotimme.
Seinät täynnä reikiä (5 vuotta vanha asunto), jopa vaatekaappiin ovissa oli reikiä. Seinät likaiset siis täynnä tahroja jne. Vessa ruokottomassa kunnossa, kaappien ovet roikkuivat ja halkeilivat kosteuden vuoksi.
Keittiö oli viimeinen niitti tuolla kaikki punnat paksun rasvapölyn peitossa, kaappien ovia ei varmasti oltu ikinä pyyhitty mistään liasta. Jääkaapin ja uunin tiivisteet olivat riekaleina. Jääkaapin lokerot rikki joita oli teipillä korjattu. Uunissa usean sentin paksu lika kerros. Kaappien ovet repsottivat täälläkin, ovet eivät menneet kiinni kunnolla, koska saranat eivät olleet paikoillaan.
Keittiön kaapit, jääkaappi ja uuni täynnä lenteleviä ötököitä, näitä ötököitä itse asiassa lenteli koko asunnossa.
Asunnon välittäjä tajusi itsekin tilanteen ja pahoitteli tilannetta, sanoi suoraan ettei tätä asuntoa ole kyllä kukaan tarkastanut.
Asuntoon tilattiin täyssiivous ja joku hyönteismyrkytys.
Silti emme asuntoa ottaneet vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutat useamman kerran vuodessa..?
Näin 50vuotiaana on tullut muutettua useamman kerran. Miten se nyt tähän liittyy?
AloittajaNo, ei muuta kuin, että valehtelet!
Joku huonosti siivoava tahmatassuko siellä hiiltyi?
Ihmetystä herättää, jos joku USEAMMAN KERRAN VUODESSA muuttaa asunnosta toiseen? Useampi muutto elämän aikana on normaalia, mutta itse en ainakaan viitsis muuttorumbaa pyörittää parin kuukauden välein!
-sivustahämmästelijä-
Suotta hämmästelet toisten valintoja, vaikka sulla ei muuta elämässäsi olisikaan. Kenenkään tarvitse tehdä tiliä ventovieraille eikä juuri läheisimmillekään edes muuttamisistaan. Jos joku päättää mielummin tehdä muuton kaikkine vaivoineen, kuin jäädä, siihen on varmasti syynsä, jotka ovat painavammat kuin kenenkään hämmästelyt ja normimäärittelyt. Yritä löytää muuta ihmeteltävää vaikka omasta elämästäsi.
Jos asunto on aivan hurjassa tilassa niin kannattaa sopia vuokraajan kanssa että otetaan ammattilainen siivoamaan kaikki pinnat, vähennetään maksu ekasta vuokrasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin 50vuotiaana on tullut muutettua useamman kerran. Miten se nyt tähän liittyy?
Ihmetystä herättää, jos joku USEAMMAN KERRAN VUODESSA muuttaa asunnosta toiseen? Useampi muutto elämän aikana on normaalia, mutta itse en ainakaan viitsis muuttorumbaa pyörittää parin kuukauden välein!
-sivustahämmästelijä-
Missä ihmeessä luki että ap on muuttanut vuoden sisällä useita kertoja? Hänhän mainitsi vain olevansa jo 50vuotias ja kokeneensa monta muuttoa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli sattunut vesivahinko. Oltiin syyttömiä siihen ja ilmoitettiin vahingosta heti. Muuta asialle ei tehty kuin irrotettiin se "seinämä" vuotoalueen edestä. Kun muuttotarkastus tehtiin, sanoin että tämä vesivahinkoasia on jäänyt vaiheeseen. Isännöitsijä ei ollut lainkaan kiinnostunut.
Asunnon isommat remontit on helpompi tehdä silloin, kun asunnossa ei ole asukkaiden tavaroita. Samalla todennäköisesti tehdään muutakin remppaa. Vahingon eteneminen estettiin asumisaikaisella seinäkkeen avaamisella.
Vai olisitko halunnut asua remppatyömaalla pölyn ja melun keskellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-sivustahämmästelijä-
Missä ihmeessä luki että ap on muuttanut vuoden sisällä useita kertoja? Hänhän mainitsi vain olevansa jo 50vuotias ja kokeneensa monta muuttoa.
Kysymykseen "Muutat useamman kerran vuodessa..?" vastasi niin tehneensä...
Lamput ruuvattu veks ja joku puolisokea 50v+ vuokraisäntä katsoo hämärässä että seinät on valkoiset. Mitäpä se vuokraisäntää kiinnostaa jos asunnolla on kysyntää.
Itsekin kun muutin exän kanssa uuteen asuntoon niin huomattiin kuinka seinätapetit oli revitty(?!) ja pikaisesti vain korvattu n. suunnilleen saman värisellä tapetilla ja jätetty muhkuroita sinne tänne. Postiluukustakin tuli entisen asukkaan laskuja ja maksukehotuksia jonkun aikaa
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitin suurelle vuokranantajalle asunnon loppusiivouksen olleen puutteellinen. Kerroin myös löytäneeni seinistä valtavat määrät edellisen asukkaan nauloja, ruuveja sekä muita kiinnittimiä. Talo oli uudehko, mutta asunnon seinät näyttivät kamalalta.
Vuokranantaja järjesti siivoojan sekä maalauksen. Kahdessa vuorokaudessa asunto oli kuin uusi.
Oh hoh. Vanha viesti, joten sen kirjoittaja ei taida enää olla paikalla. Mutta kiinnostaisi tietää missä näin on tehty. Tuohan kuulostaa hyvältä. Koska ainakin Lumon kanta on, että seinissä on normaaleja elämisen jälkiä.
Tosin Lumo osti uuden uunin kun edellinen asukas oli jättänyt sen niin törkyiseksi, että palohälytin meni päälle heti kun sitä yritti käyttää. Ihmettelin kyllä myös tuota, että miten kukaan ei ollut lopputarkastuksessa tuota huomannut.
Lehdessä, Tyttären kotiin ilmestyi mystisiä tahroja äidin salapoliisityö pelasti vuokravakuuden.
Asun omassa mutta viime syksynä muutimme.
Muuttaessa saumat pesuhuoneella ja maalit ovien pielissä näyttivät ok.
Pesuhuoneen saumat muuttuivat melko pian keltaisiksi, ovien pielistä puuttui maalia.
Asuntoon on firma tehnyt loppusiivouksen samalla tyylillä kuin autoliike myytäville autoille.
Täydellistä silmän lumetta.
Tuolla lehdessä olevalla toiminalla peritään samoista kolhuista jokaiselta vuokralaiselta rahat vaikka ne ovat olleet siinä koko ajan, ne vain "meikataan" pois näkyvistä uuden vuokralaisen muuttaessa asuntoon. Ei niitä kolhuja/vikoja korjata.
Meillä käy nyt vuhdoin siivooja Minä en ole koskaan oppinut siivoamaan eikä silti äitinikään tiennyt, miten pitää koti puhtaana eikä isä lopulta jaksanut korjata meidän muiden sotkuja.
Minä olin muuttamassa vuokra-asuntoon ja kuvittelin isännöitsijän tarkistaneen asunnon kunnon, asunto oli joitakin vuosia sitten täysremontoitu. Isännöitsijä/vuokranantajan edustaja ei tullut tarkastamaan asuntoa ennen kuin soitin nähtyäni asunnon ja isännöitsijänkin oli pakko myöntää asunnon olevan niin karmeassa kunnossa ettei sinne voinut muuttaa ennen pintaremonttia ja siivousta. Muuttoni lykkääntyi pintaremontin ja siivousfirman siivousurakan takia viikolla, korvauksena haitasta ei minun tarvinnut maksaa
takuuvuokraa. Ei kannata ottaa vastaan mitä tahansa ja asunto pitäisi aina käydä tarkistamassa ennen vuokrasopimusta yhdessä vuokranantajan kanssa.
Alkaako teilläkin asuntoa loppusiivotessa tulvia muistoja mieleen, "tässä sitä tuli tehtyä sitä ja tässä tätä" samalla kun pyyhkii elämänsä jälkiä asunnosta olemattomiin? Ainakin jos olette asuneet pidemmän aikaa asunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja
No, ei muuta kuin, että valehtelet!
-sivustahämmästelijä-
Sinä et viitsi, joku toinen viitsii. Maailmassa on paljon erilaisia ihmisiä ja sinulla on paljon ihmeteltävää...
Vierailija kirjoitti:
Ei tarkista. Palautat avaimet, ja ne annetaan saman tien seuraavalle. Kukaan ei käy asunnossa siinä välissä.
Jos asunto on esim. kuukauden tyhjillään kahden vuokralaisen välissä, se tarkistetaan, ja tarvittaessa siivotaan, ja kulut vähennetään vuokravakuudesta.
Jos muutat siivoamattomaan asuntoon, hanki siivooja paikalle tai siivoa itse, ja lasku vuokranantajalle, joka vähentää kulut edellisen asukkaan vuokravakuudesta.
Muutin kesällä asuntoon joka oli tyhjillään ainakin 2 kk ennen sitä. Vuokrafirman asunto. Oli aika törkeässä kunnossa ja piti siivota lattiasta kattoon. Vuokrafirma vastasi reklamaatioon että voi, kurja homma.
Sato kyllä pisti perään laskun pesemättömistä asioista, kuten saunan lasiovesta ja hellan takusista.
Olin vaan ottanut kuvan joka kohteesta ennen ja jälkeen, olin kaiken pessyt.
Kun edellinen asukas sanoo, että siivottu on, palauta vakuus, niin oikeuteenhan sitä joutuu, jos laittaa siivousfirman siivoamaan siistin asunnon. Siksi seuraavan asukkaan pitää ymmärtää, että edellinen siivosi just sen verran kuin halusi tai sitten ei.
Ostettiin uusi asunto, mutta entinen ei ollut siivonnut lainkaan keittiön kaappeja. Jätti kaikki paskat meidän siivottavaksi? Joudumme myös pesemään entisen asunnon ja haluamme myös antaa heille hyvän ja siistin kodin. Mutta ei helvetti, joillakin ei ole mitään moraalia lainkaan, että jättävät kaiken paskan uudelle asukkaalle. Tuntuu, että tämä on enemmän nuoren ongelma, että ei mitään väliä, kyllä he siivoaa sen ja kaiken? Toivon heille sitä samaa, että mitä jättää jälkeensä, niin he kohtaavat myös ne saman ongelmat. Jouduimme siivoamaan munan kuoria kaikkea paskaa roskakorin takaa ym, Hyi helvetti.
Joo vissin tarkistaa. Muutin edellisestä asunnosta pois niin vuokranantaja väitti että olin tupakoinut asunnossa 10 vuotta ainakin ja alkoi vaatimaan korvauksia 4500 euroa.. Sanoin että saahan sitä vaatia. Yllätyin kun asia meni oikeuteen. No minä haastoin vuokranantajan petoksesta oikeuteen. Oikeudessa sanoin että ensinnäkin en ole koskaan polttanut tupakkia ja asunnon maalaaminen ei maksa 4500 euroa koska olen itse maalari ammatiltani. Olin asunut siinä asunnossa 18 vuotta ja asiantuntijan mukaan asunnossa ei oltu tupakoitu ja huoltomies oli käynyt monta kertaa asunnossani ja talossa ja ei ollut koskaan huomannut että olisin tupakoinut. Halusin myös tuoda oikeuteen 50 todistajaa jotka oli tuntenut minut yli 20 vuotta ja ne olisi todistanut etten ole koskaan tupakoinut mutta oikeus ei suostunut. Minä vaadin sitten vuokranantajalta korvauksia ja se oikeus määräsi 3000 euroa mulle.
Yksikään hyvä työ ei jää rankaisematta :/
Koetin olla huolellinen loppusiivouksessa ja purin lavuaarin vesilukon puhdistaakseni sen. No sain puhdistettua sen, mutta takaisin kasaan asentaessa ei lavuaarin alapuolinen tiiviste enää pitänyt vaan jäi vuotamaan vettä. Saa nähdä veloittavatko tiivisteen vaihdosta. Muovisiin keittiön tiskialtaan alapuolisiin vesiputkiin en aio edes koskea, vanhat muovit on varmaan heti kappaleina jos niitä edes katsoo väärin...
-sivustahämmästelijä-