Pystyykö ihminen olemaan ilman kahvia 4 päivää?
Maanantaina pääsee kauppaan vasta kun kahvi on lopussa.
Kommentit (25)
Helposti, vaikka olen juonut teinistä asti. Kofeiinilla ei vaikuta olevan omaan kehoon juurikaan vaikutusta.
Mä olin joulukuusta toukokuuhun ilman kahvia ja helposti pystyin. Ihan vapaaehtoisesti olin, kun kahvi ei oikein sovi mahalleni. Sitten jostain syystä rupesin sitä taas juomaan. Nytkin iso kahvikuppi kädessä. Onko teetä? Oli ihan ok korvike.
Mä pystyn, ei tule edes päänsärkyä. Mutta mukavampaa on juoda sitä kahvia!
Kahvi aiheuttaa aamuisin väsymystä ja ärtymystä joihin kofeiiniriippuvainen luulee kahvin olevan lääke, vaikka itseasiassa aamun käyntiinlähtövaikeudet johtuvat nimenomaan kofeiinin vieroitusoireista.
Ihminen ei ole luonnostaan aamulla väsynyt, ärtynyt, sumuinen ja päänsärkyinen, vaan nimenomaan levännyt, levollinen ja pirteä hyvien yöunien jälkeen.
Suosittelen jokaiselle kahvinjuojalle sellaista koetta, että lopetatte kahvin (ja muut kofeiinituotteet) kokonaan 1-3 kk ajaksi. Siinä oppii kummasti uutta itsestään ja tajuaa riippuvuutensa. On hieno tunne herätä aamulla virkeänä ja levänneenä ilman kemiallisia aineita.
Pystyy vaikka olla juomatta 4 vuotta. Pirteämpi olen ilman kahvia.
Tokkopa kuolisin mutta ei se elämä herkkua olisi. Aamulla 3-5 mukia kahvia sätkän kera laittaa rattaat pyörimään.
Minä olen pystynyt olemaan ilman kahvia reilut 30 vuotta syntymästä siihen asti kun aloin juomaan sitä.
Lähes 40 vuotta ilman kahvia, elossa ainakin toistaiseksi.
Mä tunnustan olevani niin kofeiiniriippuvainen, että tulee päänsärky, jollen juo päivittäistä aamukahviani. Joskus kokeilin, niin kyllä se viikossa jo helpottaa. Sitä toki saat myös Colasta ja energiajuomista, mut mä en juo niitä. Toisekseen, mun ruuansulatus toimii loistavasti, mihin syynä on mukillinen aamukahvia tyhjään vatsaan.
Pystyy, varsinkin; jos kotona on Buranaa.
Lopetin kahvinjuonnin eikä tullut edes pääkipua vaikka ryystin ainakin kuusi mukillista päivässä.
Toiset on riippuvaisia kofeiinista ja siitä tulee vieroitusoireena mm päänsärky. Itselläni ei vaikuta. Juon kahvia vain maun vuoksi ja milloin tahansa.
Miksi pitää väen väkisin kehittää itselleen tuollaisia riippuvuuksia?
Mikäli en saa kahvia tulee päänsärkyä ja hermostunut olo. Tarvitsen kahvia, juon sen mustana ei kermaa eikä sokeria.
Pystyy, en ole koskaan juonut kahvia 🤗
Kahvin tuoksu on niin saaaatanan huumaavaa!!!! AAAAAHHHH!!!
Kahvi on myrkky joka aiheuttaa riippuvuutta mikä saa riippuvaisen heti ensimmäiseksi herättyään raahautumaan kahvinkeittimen ääreen. Jos joutuu olemaan muutaman päivän ilman niin ajatus ahdistaa niin että pitää kirjoittaa hätähuuto netin keskustelupalstalle - Voinko selvitä 4pv ilman?
Suosittelen olemaan kokeeksi kesän ilman kahvia (ja muita kofeeinipitoisia juomia kuten cokis ja tee) eli tästä hetkestä syyskuun alkuun. Saattaa silmät aueta kun huomaa miten paljon virkeämpi ja levollisempi mieli voi olla aamuisin ilman kahvia.
Jos 1.9. edelleen tuntuu siltä että elämä oli kuitenkin laadukkaampaa päivittäisen kahviannoksen kanssa niin sitten jatkat käyttöä.
99,5% kahviriippuvaisista ei tähän pysty!
Pystyy, mutta voimia tulevalle, tulet tarvitsemaan sitä.