Mikä olisi tällä hetkellä ensireaktiosi jos kuulisit jonkun ystäväsi odottavan vauvaa?
Itse aattelisin että "Onnea vaan! Huh, onneksi itsellä ei oo enää vauvaa."
Kommentit (18)
Ajattelisin, että voi sä et tiedä mikä sua odottaa. En tietenkään sanoisi mitään, vaan vetäisin ne onneaihanaateilletuleevauva-kevätjuhlaliikkeet.
"Vielä on biomassaa jota ei ole muutettu ihmisiksi. Toisia ihmisiä pitää alkaa syömään vasta joskus 50v päästä, jolloin olen jo 7-kymppinen jos edes elossa :)"
Ihmettelisin. Monilla mun ystävistä on jo 3-6 lasta, ja ikääkin nelisenkymmentä. Eiköhän jo riitä. Mut aina niitä vauvauutisia silti on tullut, nyt jo alan miettiä, et joko ois viimeinen. En usko kenenkään enää saavan, monilla jo täysi-ikäisiä lapsia, eiköhän tässä lapsenlapsia aleta odottamaan.
Olisin tosi onnellinen heidän puolestaan koska tiedän että parhailla ystävilläni on lapsettomuusongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelisin. Monilla mun ystävistä on jo 3-6 lasta, ja ikääkin nelisenkymmentä. Eiköhän jo riitä. Mut aina niitä vauvauutisia silti on tullut, nyt jo alan miettiä, et joko ois viimeinen. En usko kenenkään enää saavan, monilla jo täysi-ikäisiä lapsia, eiköhän tässä lapsenlapsia aleta odottamaan.
Ai vieläkö lisää ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Olisin tosi onnellinen heidän puolestaan koska tiedän että parhailla ystävilläni on lapsettomuusongelmaa.
Johtuu mm. e-pillereiden nielemisestä, joka lisää naishormonien määrää vesistöissä vuosi vuodelta, sekä siitä että jo aikaisemmat sukupolvet ovat lisääntyneet väkisin hedelmöityshoidoilla.
Suurin osa kamuista on 50-60 v., joten hämmästyisin suuresti.
Onnittelisin, harva onnistuu saamaan lapsen yli 50 vuotiaana. Tosin eräs ystäväni N56 näytti viimeviikolla miten seisoo käsillään, ja ihan kädet suorana oikaisi itsensä päälläseisontaan ilman tukea. 😮
Riippuu kuule aika paljon ystävästä. On aika vaihtelevia elämäntilanteita heillä.
Eipä kiinnosta kenekään raskaudet yhtään sen enempää kuin tähänkään asti.
Perehdyttäisin hänet siihen tuhoon, joka ihmiskuntaa ja maapalloa odottaa lähivuosikymmeninä, jolloin hän ymmärtäisi miten karmea tuon lapsen elämä tulee olemaan ja kehottaisin tekemään abortin niin kauan kuin vielä voi. Kukaan vastuuntuntoinen ihminen ei synnytä uutta ihmistä kärsimään tälle tuhoutuvalle planeetalle.
Ajattelisin, että oho, iltatähti vielä tässä iässä.
Voi sinua, saara.
Ystäväni alkavat olla siinä iässä, että lapsen saaminen oli lääketieteellinen ihme. Nuorempia tietenkin onnittelisin, vaikka olisi tulossa 5. lapsi viidennelle eri isälle.
Mikäs siinä, onnea matkaan, tosin ollaan suurin osa jo 45-50 v joten aika epätodennäköistä.
Riippuu ystävästä. Osa on veloja, heidän kohdallaan vähän ihmettelisin. Muuten positiivinen reaktio, mutta muutaman kohdalla tulisi varmaan onnen kyyneleet, koska takana pitkä yritys ja lapsettomuushoidot.