Oppisinkohan koodaamaan nyt vanhemmalla iällä?
Eli oppiiko tällainen 40-vuotias nainen koodaamaan? Olen hyvä matematiikassa ja nopea oppimaan. Tietotekniikan perustaidot löytyy. Windows ja microsoftin ohjelmat on hallussa ja Linuxia olen myös käyttänyt.
Kommentit (54)
siitä vain koodaaman, netti on täynnä opetusvideoita.
Koodaaminen on vähän samanlaista kuin tekisit yhtälön sanallisesta kysymyksestä.
Oppia ikä kaikki! Et tiedä mitä osaat jos et uskalla kokeilla.
No ootko pyyttonia saanut käsiisi
Mahtuiko?
Olet liian vanha. Jätä koodarin työt hehkeemmille.
Vierailija kirjoitti:
No ootko pyyttonia saanut käsiisi
Mahtuiko?
Python on asennettuna koneella. Vielä en ole uskaltanut tutustua.
Ap
No onko isot tissut kans?
Vai pelkkä fangirl?
Itse kävin 45-vuotiaana yliopistossa ohjelmoinnin perusteet -kurssin, jolla opeteltiin juurikin Pythonia. Helppoa on, kun asiaan oikeasti perehtyy.
Tuskin, jos joudut kyselemään täällä.
Periaatteessa kyllä. Olen koodannut 20 vuotta. Jos haluaa koodata hyvällä tasolla, niin se vaatii hyvin paljon työtä. Perus logiikan ja käsitteet saa haltuun kohtalaisen nopeasti, mutta sitten alkaa perehtyminen eri frameworkeihin, pilviarkkitehtuureihin, tietokantoihin, viestinvälitykseen, konfigurointeihin jne. Eli jos on kunnianhimoa ja motivaatiota laittaa paljon aikaa päivästä opetteluun, kokeiluun, ja pään hakkaamiseen seinäänkin, niin kyllä se onnistuu.
Netistä löytyy useita ilmaisia kursseja. Jos osaat ajatella matemaattisesti (looginen päättely), opit kyllä johonkin asti. Innostuin itse opettelemaan Aalto yliopiston kurssilla. Ei ongelmaa. Olen 63 v nainen. Ei liity työhöni.
Opettele vaan. Menetti varmaan just sun taloushallinnon työt itlle. Nyt opettelet koodaaman, niin 5v päästä menetät työsi tekoälylle.
Jäin ICT-alalta työttömäksi n. 50-vuotiaana ja 15 vuoden kokemuksella ohjelmistosuunnittelijana kansainvälisessä yrityksessä . Toivotonta on ollut työnhaku omalta alalta. Naisia nyt vaan dissataan alalla .
Vaihdoin alaa :) En suosittele vanhoille naisille ict-alaa
Vierailija kirjoitti:
Ei koodarit ole tällä palstalla.
Taatusti ollaan. Täällä on ollut koodareita vuodesta 1998 ja samat on vieläkin
- Varma Tieto Vantaalta
Et voi oppia
Naiselle liian vaikeaa