Miten tehdä edullinen lomamatka?
Minä ja ehkä pari teiniä. Vähän rahaa, auto käytössä. Lähtö pk-seutu.
Kommentit (450)
Lennot Riikaan. Siltä 1,50e junalla Jurmalaan rantalomalle pariksi yöksi. Sitten paluu Riikaan ja yksi yö halvassa hotellissa ja kiertelyä kaupungilla. Tälle tulis hintaa 300,00 e hlö. Lisäksi noin 70, 00 euroa menee päivässä ruokaan yms, jos hotellissa on aamiainen. Teineille käy kuitenkin syömiseen hyvin pitsa ja Hesburgerit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen lomamatkan pitäisi olla kauas. Käy vaikka kattelemassa jotain lähiseudun nähtävyyttä, tai syömässä naapurikaupungissa. Illaksi kotiin.
Kaippa ihan kotikaupungissakin voi lomailla, yöpyä vaikka hotellissa kodin lähellä, helppo matkustaa.
En oo kertonut.
Ei se ravintolamaailma kummonen ole. Välillä on uusi kebab paikka, tyyppi tulee Alanialta. Parin v päästä Marmariksestä. On siinä valinnan vaikeutta
ahhahaha joo, ajattelin että jos asuu Espoossa, mitä tarjottavaa vaikka Kauniaisissa on "lomailijalle", ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tallinnaan tarvitsee passin eli ne maksaa ellei ole hankittuna🙂
Ei tarvitse kuin henkkarin. Ei ole passia tarvinnut vuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi passit tekisin sen viking linen 6h piknikristeilyn, siinä syötäisiin buffetissa ja päälle teinit voi valita jotkut kivat tuoksut yms taxfreestä. Jos heitä kiinnostaa voitaisiin käydä päivä eväiden kera Suomen linnassa yms päälle. Suomessa jo pelkkä hotelli on muutaman satasen..mökkiin meidän teinejä ei saa(käytössä ois ilmainen mökki😅) kun pari yötä kesässä. Suosittelen ehdottomasti ennakoimaan, me tehtiin huvipuistoreissu johon olin ostanut black friday edullisemmat liput, mukana eväitä ja päivän päätteeksi syötiin vielä mäkkärillä joka tuli paljon halvemmaksi kuin puistossa syöminen.
Et tarvitse passia.138
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen lomamatkan pitäisi olla kauas. Käy vaikka kattelemassa jotain lähiseudun nähtävyyttä, tai syömässä naapurikaupungissa. Illaksi kotiin.
Kaippa ihan kotikaupungissakin voi lomailla, yöpyä vaikka hotellissa kodin lähellä, helppo matkustaa.
Tätä oon ihmetellut aina. Mun lapsuudenystävä kehuu he tekee näin. Lähtevät maanantaina fillaroimaan mihin nenä näyttää.
Se nenä näytti jo silloin 15 vuotiaana samaan suuntaan ja ne on nähty. Oon kotoisin Riihimäeltä. Arvaa montako kertaa on koulun kanssa käyty lasimuseossa ? Hyvinkäälle mennään rautatiemuseoon. Jippii, hyvää lomaa.Välillä vähän virnistellään turisteille, kun kysyvät tietä sinne lasimuseoon. Viim 10 v aikana on tullut uusi kohde. Kysytään missä Janne Kataja asuu.
En oo kertonut.Ei se ravintolamaailma kummonen ole. Välillä on uusi kebab paikka, tyyppi tulee Alanialta. Parin v päästä Marmariksestä. On siinä valinnan vaikeutta
Rio de Rixussahan on vaikka mitä! Lasimuseoon ei ihminen voi kyllästyä koskaan. Taidemuseo, metsästysmuseo, hyttikortteli. Maauimalaan päiväksi uimaan ja hyppimään hyppytornista pikkurahalla. Hatlammin suo. Atsaleapuisto. Rautatienpuiston ihanat vanhat talot ja mukulakivitiet. Femman torille kirpparille. Torilla usein tekemistä. Urheilupuistoon hyppäämään pituutta ja juoksemaan kilpaa. Torilla silloin tällöin tapahtumia. Biljardia pelaamaan, keilaamaan. Limut vesitornin kahviossa. Edullinen ja hyvä ruoka Ankkapuiston vieressä olevassa thaikkupaikassa.
Tylsyys on vain mielikuvituksen puutetta.
Jos on käynyt lasimuseossa 0 vuotiaasta lähtien, näin aikuisena veronmaksajana voin sanoa nähty.
Ihan oikeesti. Kukkia katsomaan ? Ne rakennukset ovat olleet siellä aina. Mennäänpäs lapset katsomaan näitä aseman taloja, te kun ootte menneet vasn ehkä 1000 krt niiden ohi.
Oot oikeassa. Mielikuvituksen puutetta se on, kun en saa mitään siitä, että torilla myydään mansikoita, perunoita, herneitä ja nyt vihtojakin.
Riihimäki on hyvä paikka asua ja olla. Mutta jos pitäisi kesälomat viettää täällä, kukkia katsellessa, ei hyvää päivää
Passi maksaa 44e. Jos niitä ei ole, voi olla ihan fiksua valita reissu Tukholmaan tai Tallinnaan. Tallinnassa on kyllä yllättävän kalliit hotellit nykyään. Ehkä kannattaa katsoa myös halpoja lentoja Tanskaan.
Mikä teidän budjetti on? Jos se on 200-300 hlö:
Laivalla Tallinnaan, auto mukaan.
Ensimmäinen yö laivassa.
Siitä suoraa autolla Pärnuun.
Siellä suht hal majoitus ja rantalomailua.
Sitten paluu viimeiseksi yöksi ja päiväksi Tallinnaan ja yksi yö kylpylähotellissa ( esim Metropol) Tallinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oo kertonut.
Ei se ravintolamaailma kummonen ole. Välillä on uusi kebab paikka, tyyppi tulee Alanialta. Parin v päästä Marmariksestä. On siinä valinnan vaikeutta
ahhahaha joo, ajattelin että jos asuu Espoossa, mitä tarjottavaa vaikka Kauniaisissa on "lomailijalle", ei mitään.
Jos asut Kauniaisten vieressä, olet luultavasti ihan arkena käynyt kaikki lähialueen paikat läpi.
Kauniaisten nähtävyydet on nopeasti nähty, mutta sellaiselle, joka ei ole ikinä käynyt, voi ehkä riittää päiväksi, tai 1/2 päiväksi
Viro ei ole Schengen aluetta, joten periaatteessa tarvitsee passin. Nyt ei kuitenkaan ole rajatarkastuksia, joten ei sitä kukaan kysy missään.
Vierailija kirjoitti:
Passi maksaa 44e. Jos niitä ei ole, voi olla ihan fiksua valita reissu Tukholmaan tai Tallinnaan. Tallinnassa on kyllä yllättävän kalliit hotellit nykyään. Ehkä kannattaa katsoa myös halpoja lentoja Tanskaan.
Mikä teidän budjetti on? Jos se on 200-300 hlö:
Laivalla Tallinnaan, auto mukaan.
Ensimmäinen yö laivassa.
Siitä suoraa autolla Pärnuun.
Siellä suht hal majoitus ja rantalomailua.
Sitten paluu viimeiseksi yöksi ja päiväksi Tallinnaan ja yksi yö kylpylähotellissa ( esim Metropol) Tallinnassa.
Tallinnaan vaaditaan passi, tai henkilökortti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä oon ihmetellut aina. Mun lapsuudenystävä kehuu he tekee näin. Lähtevät maanantaina fillaroimaan mihin nenä näyttää.
Se nenä näytti jo silloin 15 vuotiaana samaan suuntaan ja ne on nähty. Oon kotoisin Riihimäeltä. Arvaa montako kertaa on koulun kanssa käyty lasimuseossa ? Hyvinkäälle mennään rautatiemuseoon. Jippii, hyvää lomaa.Välillä vähän virnistellään turisteille, kun kysyvät tietä sinne lasimuseoon. Viim 10 v aikana on tullut uusi kohde. Kysytään missä Janne Kataja asuu.
En oo kertonut.Ei se ravintolamaailma kummonen ole. Välillä on uusi kebab paikka, tyyppi tulee Alanialta. Parin v päästä Marmariksestä. On siinä valinnan vaikeutta
Rio de Rixussahan on vaikka mitä! Lasimuseoon ei ihminen voi kyllästyä koskaan. Taidemuseo, metsästysmuseo, hyttikortteli. Maauimalaan päiväksi uimaan ja hyppimään hyppytornista pikkurahalla. Hatlammin suo. Atsaleapuisto. Rautatienpuiston ihanat vanhat talot ja mukulakivitiet. Femman torille kirpparille. Torilla usein tekemistä. Urheilupuistoon hyppäämään pituutta ja juoksemaan kilpaa. Torilla silloin tällöin tapahtumia. Biljardia pelaamaan, keilaamaan. Limut vesitornin kahviossa. Edullinen ja hyvä ruoka Ankkapuiston vieressä olevassa thaikkupaikassa.
Jos on käynyt lasimuseossa 0 vuotiaasta lähtien, näin aikuisena veronmaksajana voin sanoa nähty.
Ihan oikeesti. Kukkia katsomaan ? Ne rakennukset ovat olleet siellä aina. Mennäänpäs lapset katsomaan näitä aseman taloja, te kun ootte menneet vasn ehkä 1000 krt niiden ohi.
Oot oikeassa. Mielikuvituksen puutetta se on, kun en saa mitään siitä, että torilla myydään mansikoita, perunoita, herneitä ja nyt vihtojakin.Riihimäki on hyvä paikka asua ja olla. Mutta jos pitäisi kesälomat viettää täällä, kukkia katsellessa, ei hyvää päivää
Siellä minä olen köyhän perheen lapsena viettänyt juuri noin ihan kivoja kesiä. Pyöräilyt Hirvijärvelle saunomaan ja uimaan oli mun kesän kohokohta. Ihan kelpo ihminen musta tuli.
Äkkilähtö rantalomalle Bulgariaan. Jos saisi jopa 1 aikuinen ja 2 lapsi hinnalla. Bugariaan voi varata noin 30 e/ hlö päiväbudjetin. Tässä tietenkin on järkeä vain, jos on jo passit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porvoossa paljon nähtävää - museoita, Brunbergin makeistehdas ja Porvoon tuomiokirkko. Kävelylle museokaupunkiin - Porvoonjoen ranta-aitat.
Aika nopeasti on Porvoonkin nähtävyydet nähty!
Kirjat tai pelikortit mukaan ja terassille imemään pitkänkaavan mukaan limut tai joen rannalle viltin kanssa pelaamaan ja veneitä katselemaan. Siinähän se jo yksi iltapäivä menee.
Joka kahvilan unelma. Perhe juo limppaa tunnin, pelikortit mukana. Siinä unelmaloman kohokohta
Oletko ihminen, joka näkee kaikessa vain ongelmia? Kuulostaa ikävältä.
Kuinka moni yrittäjä tykkää siitä, että istutaan ja juodaan limua pitkän kaavan mukaan ja pelataan korttia ?
Jos sinusta on kiva viettää lomaa näin, vietä. Minä en
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porvoossa paljon nähtävää - museoita, Brunbergin makeistehdas ja Porvoon tuomiokirkko. Kävelylle museokaupunkiin - Porvoonjoen ranta-aitat.
Aika nopeasti on Porvoonkin nähtävyydet nähty!
Kirjat tai pelikortit mukaan ja terassille imemään pitkänkaavan mukaan limut tai joen rannalle viltin kanssa pelaamaan ja veneitä katselemaan. Siinähän se jo yksi iltapäivä menee.
Joka kahvilan unelma. Perhe juo limppaa tunnin, pelikortit mukana. Siinä unelmaloman kohokohta
Kuinka moni yrittäjä tykkää siitä, että istutaan ja juodaan limua pitkän kaavan mukaan ja pelataan korttia ?
Jos sinusta on kiva viettää lomaa näin, vietä. Minä en
Tilannetajuaan on toki hyvä harjoittaa. Ja en suinkaan ole mitenkään pakottamassa sinua viettämään lomaasi niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot oikeassa. Mielikuvituksen puutetta se on, kun en saa mitään siitä, että torilla myydään mansikoita, perunoita, herneitä ja nyt vihtojakin.Riihimäki on hyvä paikka asua ja olla. Mutta jos pitäisi kesälomat viettää täällä, kukkia katsellessa, ei hyvää päivää
Siellä minä olen köyhän perheen lapsena viettänyt juuri noin ihan kivoja kesiä. Pyöräilyt Hirvijärvelle saunomaan ja uimaan oli mun kesän kohokohta. Ihan kelpo ihminen musta tuli.
Jos on rahaa 0, pitää katsoa mitä voi tehdä. Ja elää sen mukaan. Tässä on se ero. Minulla on rahaa ottaa irtiotto ja tarjota lapsille muutskin, kuin niitä kukkapuistoja
Halvalla junalipulla Turkuun. Siellä yksi yö. Sieltä päivä Turholmassa- risteily Viking Gracella halvimmassa C- luokan hytissä. Yöt laivassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on rahaa 0, pitää katsoa mitä voi tehdä. Ja elää sen mukaan. Tässä on se ero. Minulla on rahaa ottaa irtiotto ja tarjota lapsille muutskin, kuin niitä kukkapuistoja
Sehän kuulostaa oikein hyvältä, kiva että niin on. Tässä ketjun aloittaja kuitenkin etsii halpoja vinkkejä loman viettoon.
Kysyin omilta lapsiltani kesän alussa, mitä he haluaisivat tehdä. "Chillata". Sitä on sitten tehty. Eli ei juuri mitään paitsi pitkään nukkumista, järvellä uimista, kavereiden näkemistä ja elokuvailtoja kotona. Hyvin menee.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi passit tekisin sen viking linen 6h piknikristeilyn, siinä syötäisiin buffetissa ja päälle teinit voi valita jotkut kivat tuoksut yms taxfreestä. Jos heitä kiinnostaa voitaisiin käydä päivä eväiden kera Suomen linnassa yms päälle. Suomessa jo pelkkä hotelli on muutaman satasen..mökkiin meidän teinejä ei saa(käytössä ois ilmainen mökki😅) kun pari yötä kesässä. Suosittelen ehdottomasti ennakoimaan, me tehtiin huvipuistoreissu johon olin ostanut black friday edullisemmat liput, mukana eväitä ja päivän päätteeksi syötiin vielä mäkkärillä joka tuli paljon halvemmaksi kuin puistossa syöminen.
Tässä on mustakin tosi hyvä kombo.
Aamulla ajaa Katajanokalle ja lähteä risteilylle. Sieltä ostokset autoon ja k kaupan kautta pariksi tunniksi Suokkiin. Jos rahaa on enemmän, hotelliin välillä.
Suomenlinna on tosi kansainvälinen paikka, pääsee ulkomaan makuun. Usein näkee saarella häitä.
Viimeksi kävin, vuosia sitten. Museokortilla pääsi, oliko lelumuseo ?
Päivä siellä meni. Ei varmaan paljoa jäänyt 12 h.
Itse teen ilmaisia matkoja 2-3 kertaa viikossa. Käyn postilaatikolla. Tosin laskuja tulee, mutta ei matkailusta.