Miten tehdä edullinen lomamatka?
Minä ja ehkä pari teiniä. Vähän rahaa, auto käytössä. Lähtö pk-seutu.
Kommentit (450)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lähtökohtaisesti tarvi olla kauas, mutta kyllä nyt paikkakuntaa edes halutaan vaihtaa. Budjetti satasia, tonni on liikaa, herranjesta sehän on enemmän kuin koko kuun budjetti.. Tuo tallinna voisi olla yksi vaihtoehto, kotimaakin käy. Lentomatkailu varmaan liian kallista meille. Jotain kivaa kohdetta tai paikkaa haluisin lasten kanssa päästä näkemään ja kokemaan. Vähävaraisenkin lapset ansaitsevat jotain muuta lomalle kuin lähiuimaranta. No, toinen teineistä ei ees tykkää uida.
Kurkkaa lentoja gdanskiin Turusta. Meidän perhe teki joskus superhalvan reissun sinne
Gdanskiin pääsee Helsingistäkin edullisesti. Ja on todella ihana ja mielenkiintoinen kaupunki tällaiselle paljon matkailleellekin. Jos shoppailla haluaa, myös tasokkaat ostoskeskukset, mitä ei äkkiä uskoisi. Ostin sieltä mm. elämäni ihanimmat Niken lenkkarit. Kivoja edullisia jokiristeilyjä, edullista, hyvää ruokaa, kaunis kaupunki, ihania karkkikauppoja, toisen maailmansodan museo.
Vierailija kirjoitti:
Itse muistelen lämmöllä lastemme kanssa tehtyä tuettua viikon lomaa Yyterissä, vaikka siitä on 20 vuotta. Niitä tuettuja lomia myönnetään nytkin, kannattaa ottaa selvää ja olla ajoissa liikkeellä.
Yyteri on ihana paikka.
Vierailija kirjoitti:
Esim. Kuopioon Rauhalahden leirintäalueelle. Perusmökki neljälle 70 €/yö. Polttoainekulut Hki-Kuo-Hki n. 90 €. Rauhalahdessa on uimaranta. Kylpyläkin löytyy (2h perhelippu neljälle 39 €). Käykää Puijon tornissa (aikuiset 8 €, 4-12-v 5 €), torilla, Väinölänniemessä, korttelimuseossa (alaikäiset ilmaiseksi, aikuinen 8 €), tuomiokirkossa, kaupunginmuseossa (alaikäiset ilmaiseksi, aikuinen 13 €), Pikku Pietarin torikujalla jne.
Parin yön reissu, kylpyläkäynti, Puijon torni ja jokin museo yhteensä n. 300 €.
Ja parin teinin kanssako ei tarvii mitään muuta?Uidessa lähtee jano ja kulttuurista nälkä, voihan sieltä kirkostakin saada pikkuhuikan palanpainikkeeksi öylätille!Se siitä "halvasta"kulttuurilomasta teinienkin mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen lomamatkan pitäisi olla kauas. Käy vaikka kattelemassa jotain lähiseudun nähtävyyttä, tai syömässä naapurikaupungissa. Illaksi kotiin.
Kaippa ihan kotikaupungissakin voi lomailla, yöpyä vaikka hotellissa kodin lähellä, helppo matkustaa.
Miksi maksaa hotellista, jos kotona voi yöpyä ?
Onko itsellä lähiseudulla jotain, mitä et ole nähnyt ?
Mutta hemmetin tylsää! Mieluummin ostan hyvät ruoka-aineet kotiin ja pullon viiniä.
Tämä juuri. Olen asunut Tampereella yli 20 vuotta, eikä lähimainkaan ole mitään mitä en olisi jo moneen kertaan nähnyt ja kokenut.
Autoa ja ajokorttia omistamaton on myös julkisten varassa.
Päivämatkoja voi siis tehdä ainoastaan junanvarren paikkoihin, ja ne on niin nähty.
Esimerkiksi Raumalle et Tampereelta päivämatkalle pääse (surkeat bussiyhteydet), yöstä olisi maksettava, eikä tarjolla olevan majoituksen hinta-laatu-suhde houkuttele.
Samalla hinnalla käy paljon näppärämmin parin yön Tallinnan matkalla.
Omg, miksi laitat palstan päänvaivaksi itsesi + teinien lomamatkan? Etkö aikuisena osaa itse päättää minne menet ja miten suunnittelet lomasi? Ei kai se ole + 5 miljoonan ihmisen päänvaiva, mitä teet keskenkasvuisten kanssa? Vertaile itse majoituksia ja Googleta "ilmainen tekeminen lomalla pk seutu". Ei voi olla näin uusiavutonta porukkaa, oikeasti. Aikana vielä, jolloin mikään ei ole ollut helmpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Omg, miksi laitat palstan päänvaivaksi itsesi + teinien lomamatkan? Etkö aikuisena osaa itse päättää minne menet ja miten suunnittelet lomasi? Ei kai se ole + 5 miljoonan ihmisen päänvaiva, mitä teet keskenkasvuisten kanssa? Vertaile itse majoituksia ja Googleta "ilmainen tekeminen lomalla pk seutu". Ei voi olla näin uusiavutonta porukkaa, oikeasti. Aikana vielä, jolloin mikään ei ole ollut helmpompaa.
Onko aavistuksen hermo kireällä? Kannattaisi varmaan pysyä keskustelupalstojen ulkopuolella ja mennä vaikka kävelylle...
Kyllä se siitä sitten :D
Vierailija kirjoitti:
Miksi laitat palstan päänvaivaksi omat tyhjät ajatuksesi? Etkä aikuisena ymmärrä, että joskus haluaa kysyä muilta ideoita ja mahdollisuuksia, joita ei välttämättä itse heti hoksaa. Ei kai se ole +5 miljoonan ihmisen päänvaiva, koska tätä julkaisua ei kukaan pakota lukemaan. Vertaile itsekin otsikoita ja googleta "täytettä ja tarkoitusta elämälle" Ei voi olla näin vajaaälyisiä kommentoijia, oikeasti. Aikana vielä, jolloin mikään ei ole ollut helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap.päädytte Tallinnan reussuun, kannattaa mennä sillä nopealla läutalla. Se yön yli laiva on hirveö örvellysristeily.
Mikäs se sellainen yön yli laiva Tallinnaan on, kerro ihmeessä lisää! Tuskin ap:lla mihinkään yksityisristeilylle on varaa lähteä ja Tallinkillahan ei ole ainakaan moista vaihtoehtoa ollut aikoihin.
Vuoraa pahvilaatikko vessapaperilla ja laita Working Girl - Teini huipulle -elokuva pyörimään VHS-nauhuriisi. Ihastele ääneen Harrison Fordin jäyhää karismaa, väitä olevasi blondisöpöliini ja nimittele teinejäsi turkkilaisapinoiksi.
Kannatan tuettua lomaa! Olimme teinienme kanssa sellaisella. Ei tarvinnut ruuista huolehtia, nuorin osallistui järjestettyyn toimintaan ja muuten vain chillattiin. Parasta huilia ikinä!
Toinen tapa matkustaa halvalla on kyläillä hyvien ystävien luona kauempana sovitusti pari yötä kerrallaan. Ei rasita ketään. On hyvää seuraa ja ilmainen majapaikka ja tukikohta, vaikkei koko ajan oltaisikaan yhdessä. Meillä on sellainen toiminut vastavuoroisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lähtökohtaisesti tarvi olla kauas, mutta kyllä nyt paikkakuntaa edes halutaan vaihtaa. Budjetti satasia, tonni on liikaa, herranjesta sehän on enemmän kuin koko kuun budjetti.. Tuo tallinna voisi olla yksi vaihtoehto, kotimaakin käy. Lentomatkailu varmaan liian kallista meille. Jotain kivaa kohdetta tai paikkaa haluisin lasten kanssa päästä näkemään ja kokemaan. Vähävaraisenkin lapset ansaitsevat jotain muuta lomalle kuin lähiuimaranta. No, toinen teineistä ei ees tykkää uida.
Kurkkaa lentoja gdanskiin Turusta. Meidän perhe teki joskus superhalvan reissun sinne
Gdanskiin pääsee Helsingistäkin edullisesti. Ja on todella ihana ja mielenkiintoinen kaupunki tällaiselle paljon matkailleellekin. Jos shoppailla haluaa, myös tasokkaat ostoskeskukset, mitä ei äkkiä uskoisi. Ostin sieltä mm. elämäni ihanimmat Niken lenkkarit. Kivoja edullisia jokiristeilyjä, edullista, hyvää ruokaa, kaunis kaupunki, ihania karkkikauppoja, toisen maailmansodan museo.
En tiennytkään Niken olevan puolalainen luksusmerkki, jota saa metsästää Gdańskin (erisnimi) muotiputiikeista. Kiva kylä toki, jos arvostaa pinttyneen nokikerroksen alle hautautunutta neuvostoarkkitehtuuria. Einekset koostuvat 90 prosenttisesti sianlihasta ja laardimakkaroista, mutta joku kaunis sielu sellaistakin mättöä arvostanee.
Majoitus leirintäalueella, joko teltassa tai leirintämökissä. Ei ole luksusta mutta halpaa. Ei syö ravintolassa vaan ostaa kaupasta ruoat ja valmistaa leirintäalueen keittiössä. Tekee päiväksi eväät.
Vierailija kirjoitti:
Tämä juuri. Olen asunut Tampereella yli 20 vuotta, eikä lähimainkaan ole mitään mitä en olisi jo moneen kertaan nähnyt ja kokenut.
Autoa ja ajokorttia omistamaton on myös julkisten varassa.
Päivämatkoja voi siis tehdä ainoastaan junanvarren paikkoihin, ja ne on niin nähty.
Esimerkiksi Raumalle et Tampereelta päivämatkalle pääse (surkeat bussiyhteydet), yöstä olisi maksettava, eikä tarjolla olevan majoituksen hinta-laatu-suhde houkuttele.
Samalla hinnalla käy paljon näppärämmin parin yön Tallinnan matkalla.
Junalla pääsee pohjoiseenkin. Pari tuntia ja:
Seinäjoki-powerpark, härmä, tuuri, ähtäri
Vaasa strömsö, raippaluoto
Kokkola, vanha kaupunki, leirintäalue ja meripuisto, tankar, lohtaja vattaja, kalajoki
Oulu hailuoto, nallikari
Itse muistelen lämmöllä lastemme kanssa tehtyä tuettua viikon lomaa Yyterissä, vaikka siitä on 20 vuotta. Niitä tuettuja lomia myönnetään nytkin, kannattaa ottaa selvää ja olla ajoissa liikkeellä.