Mitä tehdä?
Töissä löin vasemman jalkapöytäni pyörätuolin semmoiseen taka juttuun josta saa keikattua yläpäätä ylös. Noh löin sen siihen aika kovaa ja kipu oli sen mukainen. Olin vielä tunnintöissä ja tunsin kuinka välillä askeltaessani sattuu. Nyt kotona kun katsoin jalkaa niin golf pallon kokoinen turvokkut kohta joka hieman liilahtaa. Ei oysty oikeastaan koskemaan turvonneeseen kohtaan mutta ympäriltä ei ole kipeä. Pitäisikö mun käydä näyttänässä tuota jossai vai laittaa vain kylmää?
Kommentit (42)
Ap on Naispipi. Täytyy valittaa ihan julkisella foorumilla asti😆🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kädellä painellessa muljahtelee tai tulee piikkimäistä kovaa kipua, niin on sit varma murtuma. Mutta murtuma mahdollinen muutenkin.
Joo pikkinäistä kovaa kipua on kyllä, ei tarvinnut kuin vähän painaa varovasti.
Päivystykseen sit vaan. Mutta turha mennä tänään jos röntgen jo kiinni tai kipsaukseen monen tunnin jono. Soita ensin ja kysy ohjeet. Ja pyydä jotakuta hakemaan kepit jostain heti tai vaikka konttaile kotona.
No eikai nyt sentään. Kyllä kai sillä nyt voi astua jos se vain hiemna kirpaisee?
Vierailija kirjoitti:
Työterveyteen yhteys.
Ei minulla ole numeroa ja olen kesätöissä. Harmittavaa kun oli tarkoitus saada hyvöt rahat kesälomalla
No ota se tikkari ja lakkaa kitisemästä. Lapsenakin sai hammaslääkäristä jonkun lelun mukaansa.
"Ajattelin kyllä huomenna mennä töihin kun en halua olla mulkku ja ilmoittaa amulla että eilen meni jalka enkä pääse tulemaan töihin."
No sit ihan suoraan päivystykseen vaan ja soittoa työpaikalle jo nyt. Astut sillä vielä vähän huonosti tms ja se on äkkiä leikkaus, ikuinen vaiva ja puolen vuoden saikku. Se vasta "mulkkua" olis niin sua kuin työnantajaa kohtaan. Valitan, ei voi mitään, työtapaturma. Ortopedi antoi tosiaan tollaset saatesanat, joten tiedän mistä puhun. Ja jos pystyit tekemään vain tunnin töitä, niin huomenna et sitäkään. Älä oikeesti leiki terveydelläs. Vaikka ne on pieniä luita, sä tarttet niitä kävelemiseen. Ja leikkaushoidossa ne jäykistetään. Sitä sä et halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kädellä painellessa muljahtelee tai tulee piikkimäistä kovaa kipua, niin on sit varma murtuma. Mutta murtuma mahdollinen muutenkin.
Joo pikkinäistä kovaa kipua on kyllä, ei tarvinnut kuin vähän painaa varovasti.
Päivystykseen sit vaan. Mutta turha mennä tänään jos röntgen jo kiinni tai kipsaukseen monen tunnin jono. Soita ensin ja kysy ohjeet. Ja pyydä jotakuta hakemaan kepit jostain heti tai vaikka konttaile kotona.
No eikai nyt sentään. Kyllä kai sillä nyt voi astua jos se vain hiemna kirpaisee?
Voi sillä vähän astua kun saa siihen ensin kävelykipsin.
No ensinnäkinnolen alaiköinen enkä uskalla soittaa sinne helvatin päivystykseen ja sinne on turha mennä kun röntgen on kiinni.
Miehellä murtui kehräsluu, käveli sillä kun työterveys katto vaan ruhjeeksi. Seuraavana päivänä omaan terkkariin ja kuviin turvotuksen ja kivun takia. 6vkoa kipsisaapas ja kepit 4vkoa.
Että kyllä se murtuma voi olla vaikka kävelee.
Vierailija kirjoitti:
Syö tikkari, kyllä se siitä
Nahkatikkari.
Työterveyteen mentävä. Kerro että tapahtui töis.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole valittanut, vaan kysynyt neuvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vitsi on huono, jos vain kertojaa naurattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vitsi on huono, jos vain kertojaa naurattaa.
Vanhempani olivah sitä mieltä ettei ole mitään kuulemma. Ilmeisesti sitten menen huomenna töihin ja en usko että päästävät päivystykseenkään.
Mitä jos tuleekin turha reissu päivystykseen?
Päivityksenä olin aamuvuoron töissä, sattui paljon kun se sandaali koskee siihen kokoajan mutta buranalla ja hampaita ouristaen meni. Voiko siinä ny toineasti olla mitään kun puolisoni sanoi että siinä voi olla vain mustelma. Jalka edelleen turvonnut hieman mutta ehkä hiukan vöhemmän kuin eilen ja mustelma levinnyt melkein koko jalkapöydän mitalle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos tuleekin turha reissu päivystykseen?
No sitten tulee? Sinun verorahoistasi se menee(;
Minulle on monta kertaa toitotettu että tapaturman jälkeen pitää mennä heti lääkäriin. Tämä on sanottu päivystyksestä, kun olen liian myöhään ( 2 päivää) pyytänyt päästä lääkäriin. Mutta eivät ota vastaan kun aikaa kulunut. Liian pitkään olen itse jäänyt seuraamaan tilannetta.
Mutta pointti on ettei enää oteta vastaan kun ei ole heti hakeutunut. Ei ole enää päivystysasia. Vaikka oireet olisivat vielä samat kuin heti tapaturman satuttua.
No, sitten kierrätetään terveyskeskuksen kautta kuvantamisiin, kun sinne on saanut joskus ajan ja taas aikaa kuluu paljon. Itsellä ei ole työterveyshuoltoa, johon ehkä pääsisi nopeammin kuin terveyskeskukseen.