Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työharjoittelijan työt

Vierailija
10.12.2006 |

Olen lähihoitajaksi opiskeleva ja ensimmäisessä harjoittelu/näyttöpaikassani. Kaikki on ollut ihan OK, eipä paljon ole ohjattu, mutta osaanpa minä näköjään itsekin hommat hoitaa!

Nyt viedessäni näyttösuunnitelmaa " tarkistettavaksi" , sain kuulla, että minun pitää itse ostaa kaikki askartelutarvikkeet ja leipomistavarat ja saan kuulemma kuittia vastaan rahat takaisin!

Onko tämä normaali tapa vai mikä on? Entä jos minulla ei olisi rahaa ostaa tarvikkeita? Entä lasketaako työajaksi kaupassa käytetty aika myös? Hieman ihmeissäni olin, mutta en viitsi sanoa asiasta sen enempää, kun numerossahan se näkyy :(

Heidän verisonsa asiasta oli, että joutuuhan " oikea" työntekijäkin sitä tekemään, mutta tähän asti olen huomannut, että toinen lastentarhanjohtaja (pieni päiväkoti) hakee tavarat ja muut vain tekevät listan.

Miten siis muilla on tämä asia tapahtunut?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitää siellä leipoa? Jos se on jotain extraa, mitä olet suunnitellut, ei siis kuulu heidän rutiiniohjelmaan, niin pitää ostaa itse tarvikkeet tietenkin. Ihan kiva, jos saat kuittia vastaan rahat takaisin.

Minä en ole lähihoitaja, mutta näyttötutkinnoin suorittanut päiväkodeissa sosiaalialan tutkinnon. Varhaiskasvatuksen näytössä vedin lasten kanssa leikin läpi, johon toin kotoa tarvikkeena vain kirjan, josta luin sadun, joka näyteltiin.

Vierailija
2/5 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joshan siellä ilmaiseksi työtä tehdään, miksi vielä vapaalla töitä tehtäis ja omalla rahalla mitään maksettais. Vaikka saiskin takaisin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli leivontapäivä ja silloin täytyi lasten kanssa leipoa, mutta ilmoitin vain tavarat, joita tarvin. Samoin askartelussa.

Ei kai kenenkään tarvi itse tuoda mitään, jos näyttösuunnitelmassa on hyväksytty päiväkodin ohjelmaksi

Vierailija
4/5 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse maksaa jutut... Kysäseppä omalta opettajaltasi, mitä hän on mieltä asiasta...

Vierailija
5/5 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietenkään ei kuulu kaupassa käynti työaikaan. Kuulostaa ihan normaalilta mun mielestä. Työharjottelun kuvaan kuuluu se, että hommaa on myös työajan ulkopuolella.