Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesälomareissu pilalla

Paha äitipuoliko?
28.06.2023 |

Ollaan uuden miesystävän kanssa tavattu viime syksynä ja nyt kesälomalle suunnitteilla ensimmäinen yhteinen lomamatka. Olen innoissani odottanut sitä, että meillä on viikko aikaa nautiskella kaksistaan (loikoilla sängyllä, rakastella, istua hyvässä ravintolassa ja nauttia kuohuviiniä jne).

Nyt yhtäkkiä miehen 12-vuotias tyttö haluaa reissulle mukaan ja mies on sitä mieltä, että tyttö pitää ottaa matkaan. Ymmärrän, että miehelle viikko kiireetöntä lomaa tyttären kanssa on luksusta, mutta itselleni tämä on painajainen. Ei tytössä sinänsä mitään vikaa ole, mutta kyllähän se nyt meidän lomasuunnitelmat romuttaa, jos huoneessa onkin meidän lisäksi miehen lapsi.

Yritin kauniisti ehdottaa, että ehkä tyttö voisi tehdä jotain muuta isänsä kanssa, mutta tyttö haluaa nimenomaan reissuun ja mies inttää, että olisi ihana ottaa tyttö matkaan mukaan.
Mitä voin tehdä? En todellakaan halua maksaa kallista lomamatkaa ja joutua jakamaan sitä miehen lapsen kanssa

Kommentit (1000)

Vierailija
501/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano miehelle, että seksiä ei sillä reissulla ole yhtään. Mies voi varata ja maksaa teille uuden reissun kahdestaan, se on sopiva korvaus tästä reissusta.

Pidä reissussa puolesi eli jos lapsi vänkää Mäkkäriin syömään, älä lähde mukaan vaan mene kunnon ravintolaan. Mene aina sinne, minne haluat vaikka ne ei olisi lapsille sopivia kohteita. Ehkä saisit hotellista oman huoneen itsellesi?

Siis tällainen ruokakompromissivaara on todellinen. Kannattaako oikeasti lähteä? Lapsi voi olla käytännössä nirso ja aikataulut menee uusiksi. Jos et halua olla viikkoa selibaatissa niin kannattaa todella keskustella asiasta ja ehdoista etukäteen. Muuten kolminkertaisesti pilattu loma edessä. t. ihanien lasten äiti.

Vierailija
502/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barcaan lentää koneet kahdesti päivässä. Kai te sinne ehditte kutemaan seuraavanakin viikonloppuna. Se on vielä ihan surkea mesta. 12-vuotiaalle se on jännä elämys ja ihmettelen mitä haittaa hänessä on, kun ette kerran edes mene ryyppyreissulle, vaan ihan tavallisiin turistijuttuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha äitipuoliko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö matkaa ole vielä maksettu? Lapsiaan voi sitten mennä sinun varauksella.

No enhän minä reissua perua haluaisi. Haluaisin vaan reissulle alkuperäisen suunnitelman mukaisesti kaksistaan enkä kolmistaan.

Periaatteessa lapsen mukaan ottaminen onnistuisi, sillä vaikka lennot on varattu ja maksettukin, niin lennoll on tilaa. Ja meidän huoneeseen saa myös lisävuoteen pienen lisämaksun maksamalla.

Reissu on vielä varattu lapsen äitiviikolle tarkoituksella, mutta nyt kun lapsi on keksinyt, että haluaisi reissuun mukaan, niin sekä mieheni että hänen ex on yllättäen valmiita menemään lapsen toiveiden mukaan.

Onhan sillä tytöllä varmaan kotonakin oma huone joten maksakoon isänsä hänelle yhden hengen huoneen. Mie lestäni selviö, että näin toimitaan.

Vierailija
504/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano miehelle, että seksiä ei sillä reissulla ole yhtään. Mies voi varata ja maksaa teille uuden reissun kahdestaan, se on sopiva korvaus tästä reissusta.

Pidä reissussa puolesi eli jos lapsi vänkää Mäkkäriin syömään, älä lähde mukaan vaan mene kunnon ravintolaan. Mene aina sinne, minne haluat vaikka ne ei olisi lapsille sopivia kohteita. Ehkä saisit hotellista oman huoneen itsellesi?

Ah, seksillä kiristäminen, tuo voimaantuneen suominaisen toksinen työkalu miehen kontrollointiin ja manipulointiin.

En tiedä sinusta, mutta minä en ainakaan harrasta minkäänlaista seksiä, kun samassa huoneessa on korvat höröllään kuunteleva esiteini. Vai miten usein sinä valvoit, kun isäsi ja äitisi pani samassa huoneessa? Nykyään se ei ole sallittua, jos lapsi kertoo siitä vaikka opettajalle.

Mikään laki ei panemista kiellä.

Vierailija
505/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin mies lupasi sinulle, että menette kahden lomalle. Sen jälkeen mies lupasi tytölleen, että hän voi tulla mukaan. Kumman lupauksen mies nyt rikkookin, niin joku tulee loukkaantumaan.

Vierailija
506/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP joutui tähän sippaan vain siksi, että mies ei ole kielitaitoinen, eikä voi siksi viedä lasta yksin ulkomaille.

AP tuo juttu on niin ajattelematonta mieheltä, teidän ensimmäinen yhteinen reissu, säästöt ja kaikki, että itse meittisin suhteen jatkoa. En lähtisi tuollaiselle reissulle jos suinkin olisi mahdollista saada valuutuksesta rahat takaisin.

Jos lähtisin, minimivaatimuksenani olisi, että mies ottaa itselleen ja lapselleen toisen huoneen. Ihan jo siksi, etten jaksaisi vieraan lapsen seuraa 24/7.

Parasta olisi perua, sinua tulee harmittamaan tuo niin paljon ettei reissusta voi nauttia.

Ei kielitaitoinen että voisi lähteä ulkomaille? Ööh, no se selittääkin paljon tästä keskustelusta.

Aloittaja kertoi, että mies ei tuosta syystä ole halunnut matkustaa. Nyt käy, kun ap on kielitaitoisena mukana. Pakettimatkat sopii kielitaidottomillekin, joten mies voi mennä tänä kesänä lapsen kanssa reissuun moneen eri paikkaan.

Vierailija
507/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah, seksillä kiristäminen, tuo voimaantuneen suominaisen toksinen työkalu miehen kontrollointiin ja manipulointiin.

En tiedä sinusta, mutta minä en ainakaan harrasta minkäänlaista seksiä, kun samassa huoneessa on korvat höröllään kuunteleva esiteini. Vai miten usein sinä valvoit, kun isäsi ja äitisi pani samassa huoneessa? Nykyään se ei ole sallittua, jos lapsi kertoo siitä vaikka opettajalle.

Lapsen nähden ja kuullen? Oletko nyt ihan varma? Kuka edes haluaa tehdä sitä noin?

Vierailija
508/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tällainen ruokakompromissivaara on todellinen. Kannattaako oikeasti lähteä? Lapsi voi olla käytännössä nirso ja aikataulut menee uusiksi. Jos et halua olla viikkoa selibaatissa niin kannattaa todella keskustella asiasta ja ehdoista etukäteen. Muuten kolminkertaisesti pilattu loma edessä. t. ihanien lasten äiti.

Viikko ilman seksiä on tervehdyttävää ja toisekseen mäkkärissä on Espanjan paras ruoka. Espanjalainen keittiö on yhtä rasvalilliä ja paprikaa. Yök.

Vierailija
509/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syksyllä tapasitte ja nyt jo pitäs lapseen tutustua ja vielä lomalla yhdessä!?

Lisäksi vielä äitiviikko.

Nyt on trolliin ladattu paljon.

Juu, syksyllä tavattiin ja kohta 9kk tapailtu. Eikö siinä vaiheessa ole aika normaalia suunnitella loman viettoa ja ensimmäistä reissua yhdessä?

Kyllä minä tytön olen nähnyt kymmeniä kertoja, mutta aika pintapuolisesti vasta tutustunut, kun on yleensä omassa huoneessaan, kun käyn miehen luona isäviikolla.

Ap

Tyttö on jo selvästi oivaltanut , ettei ole sinun suosiossa. Ihan turha sanoa muuta. Ilmeet ja äänensävy sekä käytöksesi kertoo muuta. Muistan ,kun olin 12v, olin hyvin kartalla erittäin monista asioista.

Vierailija
510/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se nyt on VAHVASTI niin, että olet ihan väärä NAISYSTÄVÄ tälle miehelle, kun jo nyt närppii tytön olemassaolo. Tyttö vaistoaa sen ja todellakin tuta ikävyyksiä. Katsos ,kun tulee uusia lomia, uusia harrastuksia, uusia juhlia jne ,jne ja sinun täytyy olla mukana kaikessa ilolla. Muussa tapauksessa pilaat monet tilanteet. Se mies on nääs tytön ikioma isä.

JOKAINEN IHMINEN VAISTOAA HETI, ONKO HÄN PIDETTY SEURASSA VAI EI

Tuolle miehelle ei ole toisenlaista naista saatavissa. Ei sellaisia naisia yksinkertaisesti ole tarjolla eronneelle lapsia omaavalle miehelle. Ei kukaan nainen halua ryhtyä uusperheen äidiksi ja piiaksi muiden ehdoilla ja haudata siinä omat parisuhdehaaveensa.

Sellainen on mieheltä ihan yhtä epärealistinen unelma kuin se, että yhtäkkiä joku tuntematon vanhus päättäisi testamentata hänelle yllätyksenä miljoonaomaisuuden. Voihan sitä toivoa? Joo. Tuleeko sitä tapahtumaan? Ei.

Vierailija
511/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No enhän minä reissua perua haluaisi. Haluaisin vaan reissulle alkuperäisen suunnitelman mukaisesti kaksistaan enkä kolmistaan.

Periaatteessa lapsen mukaan ottaminen onnistuisi, sillä vaikka lennot on varattu ja maksettukin, niin lennoll on tilaa. Ja meidän huoneeseen saa myös lisävuoteen pienen lisämaksun maksamalla.

Reissu on vielä varattu lapsen äitiviikolle tarkoituksella, mutta nyt kun lapsi on keksinyt, että haluaisi reissuun mukaan, niin sekä mieheni että hänen ex on yllättäen valmiita menemään lapsen toiveiden mukaan.

Onhan sillä tytöllä varmaan kotonakin oma huone joten maksakoon isänsä hänelle yhden hengen huoneen. Mie lestäni selviö, että näin toimitaan.

Hotellissa voidaan olla eri mieltä. Ennemmin oma huone naiselle, mies voi majoittua samaan huoneeseen lapsensa kanssa.

Vierailija
512/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen nähden ja kuullen? Oletko nyt ihan varma? Kuka edes haluaa tehdä sitä noin?

Niitä on sellaisia perhepetejäkin ihmisillä käytössä kautta maailman. Lestadiolaiset ainakin taitavat niitä käyttää.

Vierailija
513/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole kiristämistä vaan realiteetti. Ainakaan minä en suostu harrastamaan seksiä kenenkään kanssa jos huoneessa on kaksitoistavuotias. En vaikka lapsi nukkuisi.

Vierailija
514/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättäen? Totta kai vanhemmat ensisijaisesti ajattelevat sitä omaa lastaan, eikä jotain aikuista naista. Sitä kutsutaan vanhemmuudeksi. Kotiin vähän vielä kasvamaan. 

Vanhemmuudeksi ei kyllä kutsuta sitä että tehdään aina niin kuin lapset sattuvat milloinkin haluamaan. Vanhemmuudeksi kutsutaan sitä että lapset voivat esittää toiveita mutta aikuiset päättävät miten tehdään.

Juuri näin.

Noinhan Suomessa ei nykyisin tehdä, ja siksipä meillä on tämä valtava nouseva nuorisorikollisuus. Vanhemmuus on täysin hukassa. Lapsille sallitaan kukkoilu, koska muuten ne saavat "traumoja".

Nyt ap kova kovaa vastaan. Muuten likka päsmäröi teidän suhteessa jatkuvasti tämänkin jälkeen. Tai sitten lopetat jutun ja haet lapsettoman miehen.

Vierailija
515/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minuakin ärsyttäisi AP:n tilanteessa. Reissun luonne on ihan täysin eri lapsen ollessa mukana, eikä usein aikuisen näkökulmasta mitenkään hyvällä tavalla. Meillä mies reissaa lastensa kanssa ja me tehdään omat reissumme erikseen. Toki olen tervetullut myös miehen ja lasten reissuille, mutta yleensä jään ihan mielelläni koiran kanssa kotiin, reissut lasten kanssa eivät ole lomailua tai rentoutumista.

Koiran kanssa kotona oleminen ei todellakaan ole mitään lomailua tai rentoutumista.

Vierailija
516/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hotellissa voidaan olla eri mieltä. Ennemmin oma huone naiselle, mies voi majoittua samaan huoneeseen lapsensa kanssa.

Kuulostaa pedofiiliselta.

Vierailija
517/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurusteleeko ap Esko Eerikäisen kanssa? Eskohan on sanonut ettei voi sietää sitä että uusi tyttis rupeaa kyseenalaistamaan hänen ja exän yhteisiä juttuja. Ja että lapsi tulee aina ensin

Todella typeriä kommentteja eskolta. Ei tarvitse ihmetellä miksei naisia ole ovella jonossa.

Eipä ole jonoa. Martina kun pyörittää Eskoa vieläkin.

Vierailija
518/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syksyllä tapasitte ja nyt jo pitäs lapseen tutustua ja vielä lomalla yhdessä!?

Lisäksi vielä äitiviikko.

Nyt on trolliin ladattu paljon.

Juu, syksyllä tavattiin ja kohta 9kk tapailtu. Eikö siinä vaiheessa ole aika normaalia suunnitella loman viettoa ja ensimmäistä reissua yhdessä?

Kyllä minä tytön olen nähnyt kymmeniä kertoja, mutta aika pintapuolisesti vasta tutustunut, kun on yleensä omassa huoneessaan, kun käyn miehen luona isäviikolla.

Ap

Tyttö on jo selvästi oivaltanut , ettei ole sinun suosiossa. Ihan turha sanoa muuta. Ilmeet ja äänensävy sekä käytöksesi kertoo muuta. Muistan ,kun olin 12v, olin hyvin kartalla erittäin monista asioista.

Minä myös tuossa iässä tiesin, että äitipuoleni inhoaa minua ja olen hänelle pelkkä rasite, vaikka olin hiljainen ja siivosin aina omat jälkeni, tiskasin, laitoin pyykkiä kuivumaan, vahdin heidän uusia lapsia. Lopulta hän sen raivon vallassa kertoikin minun aikanani. Isäni istui hiljaa sohvalla ja häpesi. Oli niin tämän narsistin tossun alla ettei uskaltanut sanoa mitään. Minä olisin vaan halunnut tavata isääni edes kerran kuussa yhden viikonlopun. Se oli liikaa äitipuolelle joka elää nykyisin alkkiksena uuden miehen kanssa, jos enää on elossa. Hän pilasi meidän välit ja isä antoi näin tapahtua.

Ohis

Vierailija
519/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin mies lupasi sinulle, että menette kahden lomalle. Sen jälkeen mies lupasi tytölleen, että hän voi tulla mukaan. Kumman lupauksen mies nyt rikkookin, niin joku tulee loukkaantumaan.

Merkillisiä lupailemisia. Nöösi mies vaihtoon. Selkärankaa pitää olla!

Vierailija
520/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä on sellaisia perhepetejäkin ihmisillä käytössä kautta maailman. Lestadiolaiset ainakin taitavat niitä käyttää.

Ihan sama, minua ne ei kiinnosta.