Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Prikkaimuri, millaisia kokemuksia?

Vierailija
28.06.2023 |

Mies oli sitä mieltä että voisi olla kätevä. Minusta yksi imuri riittäisi. Mitä hyötyjä tuosta on?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä meillä ole koskaan prikkoja lattialla mitä imuroida.

Jos sellainen sinne tippuu, voi sen ihan sorminkin sieltä nostaa.

Vierailija
2/9 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kihomatoja kolme vuotta putkeen, niin rikkaimurilla puhdistin autoni. t.Lars-Johan Jocke Grönholm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen taskuista ja kengistä tippuu prikkoja välillä. Pitää olla tehokas imuri, että se jaksaa imeä kaikki talteen. Myös alustalla ja suulakkeella on iso merkitys. En ole vielä löytänyt sopivaa mallia, siinä saisi olla myös jonkinlainen siivilä, josta prikat olisi helppo napsia talteen myöhempää käyttöä varten.

Vierailija
4/9 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaimuri. Ei prikkaimuri.

Vierailija
5/9 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehe-ehe, olipa vitsikkäitä vastauksia. Not.

Mun kokemuksen mukaan niiden akku ei kestä kauaa. Ehkä vuoden jaksaa vetää mutta sitten ne alkavat hiipua. Ehkä neljä mulla oli ja kaikissa sama juttu.

Viimeisin oli Electroluxin varrellinen Ergo Rapido jossa oli lattiasuulake ja josta rikkaimurin voi irrottaa erikseen. Sama juttu, akku ihan surkea. Tämä oli aikoinaan melko kalliskin.

Sitten lopetin niiden ostamisen.

Jos ostat, osta halvin niin ei kovasti harmita kun lakkaa toimimasta. Kalliimmat ei ole yhtään sen kestävämpiä.

Jos hyötyä ajattelee, ehkä sillä keittiössä saa pikkumurut kätsysti, mutta niin saa tavallisella pikkuharjalla ja kihvelilläkin. Toinen voisi olla eteinen jos hiekoituskaudella ei aivan hirveästi pikkukiviä tule. Nekin on vähän liian raskaita, että on siinä ja siinä jaksaako rikkaimuri verää ne.

Pieni säiliö pitää tietysti tyhjentää ja putsata usein. Ei se iso homma ole, mut homma kuitenkin.

Vierailija
6/9 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehe-ehe, olipa vitsikkäitä vastauksia. Not.

Mun kokemuksen mukaan niiden akku ei kestä kauaa. Ehkä vuoden jaksaa vetää mutta sitten ne alkavat hiipua. Ehkä neljä mulla oli ja kaikissa sama juttu.

Viimeisin oli Electroluxin varrellinen Ergo Rapido jossa oli lattiasuulake ja josta rikkaimurin voi irrottaa erikseen. Sama juttu, akku ihan surkea. Tämä oli aikoinaan melko kalliskin.

Sitten lopetin niiden ostamisen.

Jos ostat, osta halvin niin ei kovasti harmita kun lakkaa toimimasta. Kalliimmat ei ole yhtään sen kestävämpiä.

Jos hyötyä ajattelee, ehkä sillä keittiössä saa pikkumurut kätsysti, mutta niin saa tavallisella pikkuharjalla ja kihvelilläkin. Toinen voisi olla eteinen jos hiekoituskaudella ei aivan hirveästi pikkukiviä tule. Nekin on vähän liian raskaita, että on siinä ja siinä jaksaako rikkaimuri verää ne.

Pieni säiliö pitää tietysti tyhjentää ja putsata usein. Ei se iso homma ole, mut homma kuitenkin.

Ap its kysyi prikkaimureista joten vastaukset sitten sitä mukaa.

Meillä on iso rikkaimuri josta saa erikseen irrotettua pienen osan. Hyvin toimii ja olen sillä imuroinut jopa koko alakerran (n.100 neliötä) ja silti jäi akkuun vielä virtaa. Säiliö toki piti välissä tyhjätä kun täyttyi kissan karvoista. 

Vierailija
7/9 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan prikkoja imuroida maneetilla?

Vierailija
8/9 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisikohan prikkoja imuroida maneetilla?

Kysy siltä maneetilta

Vierailija
9/9 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni on kätevä. Kun silmiin osuu villakoiria juuri ennen vieraiden tuloa, eikä ehdi tai jaksa alkaa kunnolla siivoamaan niin vips vaan ja kaikki on kunnossa.  Muutenkin kaikki pienet häiritsevät jutut kuntoon saman tien. Meillä on halpisimuri. eikä akku ole loppunut useampaan vuoteen.