Työn hakemisen ja tekemisen pitää olla pakollista eikä siitä saa ottaa nokkiinsa. Näissä Iltiksen kommenteissa näkyy aivan vääristynyt ajattelu.
Suomalaiset todella tarvitsisivat ajattelun muutoksen. Jos pitää hakea 4 työpaikkaa, niin ompa kauheaa. Ei siihen mene kuin puoli päivää kuussa, ja lopun aikaa voi vetää lonkkaa.
Ainut syy, joka oli pätevä, oli osatyökykyisyys.
"En saa 48-vuotiaana töitä." Ai, meinasitko luovuttaa työnhaun ja elellä seuraavat 15 vuotta tuilla, kun tähän mennessä et ole saanut töitä?
"Minulle tarjottiin Tokmannin kassan töitä, vaikka olen korkeammin koulutettu."
No voi kyynel. Työtä sekin on, ei ole olemassa ns.paskaduuneja.
https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/537536ee-5570-4b0f-ad91-a8d7190e7823
Kommentit (1351)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette te kyllä höppänöitä suomalaisia. Tottakai irtisanomisen heikentäminen koskee myös kaupungin ja valtion työpaikkoja. Ei Suomessa voi tehdä niin, että yksityisellä olisi eri työlainsäädäntö.
Voi pikkuiset äidin kulta mussukat.
Eli jatkossa myös valtio ja kaupunki saa irtisanoa työntekijän, jos se myöhästyy tai jotain muuta.
Heikentää turvallisuuden tunnetta. Tiedättepä tästä lähin miltä työttömästä tuntuu, kun voitte tippua työmarkkinatuelle 580 netto kuukaudessa milloin vain. 😘😘😘😘😘
20 vuoden työurani aikana en ole myöhästynyt töistä kuin kaksi kertaa, ja niilläkin kerroilla soitin työnantajalle, että auto ei suostu yhteistyöhön, vaan joudun tulemaan hieman myöhässä julkisilla. Jos tuollaisista myöhästymisistä joudun irtisanotuksi, en ehkä ensimmäisenä etsi syyllistä työlainsäädännöstä.
Syyksi käy muukin.
https://www.akt.fi/uutiset/akt-hallitusohjelma-jarkyttaa-tyontekijan-on…
2400 brutto palkalla ansiosidonnainen on 1157 netto 2 lapsikorotuksella. Tuosta lähtee lapsikorotukset pois. 2 kuukautta saa täyttä, sitten saa 80 % ja jokusen ajan päästä 75%.
Asuntovelkaiset tulee olemaan täysin kusessa, kun omistusasuntoon ei saa enää asumistukea.
On oltava reipas joka päivä töissä, 10 minuutin kahvitauot eikä voi paljoa saikutella.
Voi miten naiivia.
Omistusasujia tuen saajissa oli n. 15 000, ja keskimäärin 190€/kk. Varmasti nyt asuntovelkaiset ovat kusessa 😂
Sen sijaan asumistukea sai lähes 370 000 vuokralla asuvaa ruokakuntaa.
Että jotain rotia trollaamiseenkin.
Niin nyt, mutta jatkossa saa vapaasti irtisanoa.
On se työllistyminenkin sitten sitä helpompaa, kun työnantajalta vähenee virherekrytoinnin riski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette te kyllä höppänöitä suomalaisia. Tottakai irtisanomisen heikentäminen koskee myös kaupungin ja valtion työpaikkoja. Ei Suomessa voi tehdä niin, että yksityisellä olisi eri työlainsäädäntö.
Eli jatkossa myös valtio ja kaupunki saa irtisanoa työntekijän, jos se myöhästyy tai jotain muuta.
Heikentää turvallisuuden tunnetta. Tiedättepä tästä lähin miltä työttömästä tuntuu, kun voitte tippua työmarkkinatuelle 580 netto kuukaudessa milloin vain. 😘😘😘😘😘
20 vuoden työurani aikana en ole myöhästynyt töistä kuin kaksi kertaa, ja niilläkin kerroilla soitin työnantajalle, että auto ei suostu yhteistyöhön, vaan joudun tulemaan hieman myöhässä julkisilla. Jos tuollaisista myöhästymisistä joudun irtisanotuksi, en ehkä ensimmäisenä etsi syyllistä työlainsäädännöstä.
Syyksi käy muukin.
2400 brutto palkalla ansiosidonnainen on 1157 netto 2 lapsikorotuksella. Tuosta lähtee lapsikorotukset pois. 2 kuukautta saa täyttä, sitten saa 80 % ja jokusen ajan päästä 75%.
Asuntovelkaiset tulee olemaan täysin kusessa, kun omistusasuntoon ei saa enää asumistukea.
On oltava reipas joka päivä töissä, 10 minuutin kahvitauot eikä voi paljoa saikutella.
Voi miten naiivia.
Omistusasujia tuen saajissa oli n. 15 000, ja keskimäärin 190€/kk. Varmasti nyt asuntovelkaiset ovat kusessa 😂
Työmarkkinatuki on 580 netto, lapsikorotukset poistetaan.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea.
Lainat ei ole laskuja toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömien kiusaamista. Tämä hankaloittaa vain.
Näin kommentoi aktiivimalli kakkosta lukijamme nimimerkilläHansi."
Jaa, ja mitähän se hankaloittaa? 🤣 lorvimista?
Silmälasien hankintaa, jotta näkee sairaalassa merkitä oikeat diagnoosit ettei tule sydän vian tilalle mielisairautta.
;DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
vieläkin Hönö unelmissaan siellä sairaalan kansliassa mokailemassa ;DDDDDDDDDDDDDDD
tradenomi ;DDDDDDDDDDDDDDDDD
Oi joi ja hallitus lisää työkokeilua.
Onneksi kokeilijoiden irtisanominen helpottaa. Ei tarvitse ihan jokaista avutonta urpoa sietää.
Vakituisten irtisanominen helpottaa. Lisäsikö hallitus sen takia työkokeilua uuteen hallitusohjelmaan?
Ei siellä ole mitään työkokeilusta.
On siellä. Heti tehdään selvityksiä kun olet työmarkkinatuella ja julkiselle työkokeiluun. Ennen piti olla 200 päivää työmarkkinatuella, että laitettiin, nyt heti.
Linkki?
En viitsisi etsiä.
Heitän hatusta
https://www.iltalehti.fi/a/da50d94c-4241-49c8-814c-60bfd6749492
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/da50d94c-4241-49c8-814c-60bfd6749…
Ton kautta kohta uusi hallitusohjelma niin siitä avautuu teksti missä on myös työmarkkinatukityön lisäämisestä.
Työmarkkinatukityö ei ole työkokeilua!
Se on joko työkokeilua tai kuntouttavaa työtoimintaa.
Ehei, se on kuten nimikin sanoo työmarkkinatukityötä. Sitä tulevaa vastikkeellisen työmarkkinatuen saamiseksi tehtävää työtä ;)
Vaikkapa roskien keräämistä, vanhusten ulkoiluttamista ymv
Työn iloa!
Tai toimistotyötä sairaalassa tai sosiaalitoimistossa, osalla kun on rajoitteita.
Kotonasikin siivoat, voit siivota myös kotipalvelussa.
Pakollinen työ on orjuutta. Länsimaissa työ perustuu vapaaehtoiseen sopimukseen, ja sitä tehdään yleensä rahapalkkaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyksi käy muukin.
Voi miten naiivia.
On se työllistyminenkin sitten sitä helpompaa, kun työnantajalta vähenee virherekrytoinnin riski.
On ja saa irtisanoa heti kun haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Töihin ei mennä vaikka hakisitte kuinka. Työnantaja päättää kenet otetaan.
Onneksi näin. Oishan se kauheeta joutua tuo Hönö palkkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömien kiusaamista. Tämä hankaloittaa vain.
Näin kommentoi aktiivimalli kakkosta lukijamme nimimerkilläHansi."
Jaa, ja mitähän se hankaloittaa? 🤣 lorvimista?
Silmälasien hankintaa, jotta näkee sairaalassa merkitä oikeat diagnoosit ettei tule sydän vian tilalle mielisairautta.
;DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
vieläkin Hönö unelmissaan siellä sairaalan kansliassa mokailemassa ;DDDDDDDDDDDDDDD
tradenomi ;DDDDDDDDDDDDDDDDD
Oi joi ja hallitus lisää työkokeilua.
Onneksi kokeilijoiden irtisanominen helpottaa. Ei tarvitse ihan jokaista avutonta urpoa sietää.
Vakituisten irtisanominen helpottaa. Lisäsikö hallitus sen takia työkokeilua uuteen hallitusohjelmaan?
Ei siellä ole mitään työkokeilusta.
On siellä. Heti tehdään selvityksiä kun olet työmarkkinatuella ja julkiselle työkokeiluun. Ennen piti olla 200 päivää työmarkkinatuella, että laitettiin, nyt heti.
Linkki?
En viitsisi etsiä.
Heitän hatusta
https://www.iltalehti.fi/a/da50d94c-4241-49c8-814c-60bfd6749492
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/da50d94c-4241-49c8-814c-60bfd6749…
Ton kautta kohta uusi hallitusohjelma niin siitä avautuu teksti missä on myös työmarkkinatukityön lisäämisestä.
Työmarkkinatukityö ei ole työkokeilua!
Se on joko työkokeilua tai kuntouttavaa työtoimintaa.
Ehei, se on kuten nimikin sanoo työmarkkinatukityötä. Sitä tulevaa vastikkeellisen työmarkkinatuen saamiseksi tehtävää työtä ;)
Vaikkapa roskien keräämistä, vanhusten ulkoiluttamista ymv
Työn iloa!
Tai toimistotyötä sairaalassa tai sosiaalitoimistossa, osalla kun on rajoitteita.
Kotonasikin siivoat, voit siivota myös kotipalvelussa.
Kotipalvelussa ei siivota. Eläkeläisten palveluseteli siivous lopetettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole enempää työpaikkoja mitä hakea. Ei voi hakea palomieheksi, poliisiksi, sähkömieheksi, putkimieheksi, puheterapeutiksi, hammashoitajaksi, linja-auton kuljettajaksi, yhdistelmäajoneuvon kuljettajaksi, fysiikan ja kemian opettajaksi, lääkäriksi jne. Ilman koulutusta.
Mutta voi hakea siivoojaksi, baarityöntekijäksi, kauppaan, henkilökohtaiseksi avustajaksi, pizzalähetiksi, postinjakajaksi, tehtaaseen, tiskaajaksi, jne. Samalla kun hankkii sen puuttuvan koulutuksen.
Jännää miten näin itsestään selvä asia pitää selittää pitkäaikaistyöttömille vaikka 18-vuotiaat jonnetkin tajuaa mennä opiskelemaan ja osa-aikatöihin.
En pystyisi tekemään mitään noista mainitsemistasi töistä. Kaverini on varasijalla 200 kouluun alalle jolle itsekin havittelen syksyn yhteishaussa. On ainoita töitä mihin fyysisesti kykenisin. Ei ole kuule helpoksi tehty alanvaihto aikuiselle jolla on hyvin rajoittunut työkyky ja vaihtoehdot olemattomat.
Miksi et ole hyvin rajoittuneen työkykysi vuoksi työkyvyttömyyseläkkeellä?
Ei sinne pääse ennen kuin kaikki kivet on käännetty eli ensin on käytävä turhia työkokeiluja tai just kuten minä yritän eli alaa vielä vaihtaa. Olen ollut vuosia kuntoutustuella. Pysyvälle ei pääse kuin ehkä mielenterveyssyistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä nyt mitenkään ylivertaisena etevyytenä pidä sitä, että tuon hakemuksessa valikoidusti esille sellaisia ammatillisia ja asenteeseen liittyviä positiivisia seikkoja, joiden perusteella työnantajakandidaatti kokee tekevänsä virheen jos ei palkkaa juuri minua. Ehkä ne muut hakemukset on olleet sitten vaan osastoa "Olen työtön. Haluan töitä.".
Olin joskus työttömänä jonkin aikaa ja hain töitä sieltä sun täältä. En jaksanut hakemuksissa kirjallisesti tai haastatteluissa suullisesti lässyttää jotain "hain teille töihin, koska siivouskemikaalit ovat intohimoni ja puhtaanapitoala on kiinnostanut minua lapsesta asti". Tietyissä aloissa ja työpaikoissa kun ei ollut mitään kiinnostavaa. Kerroin suoraan, mutta hyvin asiallisesti, että haen juuri teidän firmastanne töitä koska itselläni ei juuri nyt ole töitä ja teillä oli avoin työpaikka.. Totesin kyllä että työmoraaliini kuuluu se että teen työt hyvin vaikka työtehtävä ei olisikaan unelmien täyttymys. . Monelle työnantajalle tämä oli iso ongelma, yksi haastattelija totesikin, että odotamme kyllä työntekijöiltämme mielenkiintoa tähän toimialaamme. Sitten kyllä tuli vastaan sellainenkin pomo, joka sanoi että häntä ei haittaa se kuinka paljon ala kiinnostaa, ja ettei pahvipakkausten valmistaminen ole hänestäkään millään tavalla kiinnostavaa, mutta niitä tarvitaan ja se tuo leivän pöytään. Sain sitten sen työpaikan.
Hyvä että sait töitä, mutta en yhtään ihmettele jos joku toinen ei saa tuolla asenteella. Ei todellakaan vaadi paljoa lässyttää jotain "haen teille koska ekologisuus on minulle tärkeää ja firmanne valmistaa siivousaineita kierrätetystä materiaalista, lisäksi olen kuullut että ergonomisuuteen ja työvälineisiin panostetaan työpaikallanne ja tämän ansiosta työtä on mukavaa tehdä" tai "oman työn jäljen näkee heti ja lisäksi pidän siitä että työ on itsenäistä ja saa liikkua päivän aikana". Noiden kanssa olen aina poistunut haastattelusta työpaikan saaneena.
Olen nykyään asiakaspalvelutyössä jossa tulee vastaan vakituisia asiakkaita ja pitkäaikaistyöttömistä (eli köyhistä) kyllä huomaa sen perusnegatiivisen luonteen, kun mikään ei kiinnosta ja missään asiassa ei ole hyviä puolia. En tiedä auttaako myrkylliseen mielenlaatuun mikään työllistymiskurssi, mutta ainakin siellä voitaisiin kerrata perusasioita haastatteluun valmistautumisesta.
ns loisia on varmaan se 2 % prosenttia koko työttömien porukasta.
Jännästi määrittää mielikuvat keskusteluja ja jopa äänestämistä = nykyinen Hallitus.
Vierailija kirjoitti:
Pakollinen työ on orjuutta. Länsimaissa työ perustuu vapaaehtoiseen sopimukseen, ja sitä tehdään yleensä rahapalkkaa vastaan.
Mulle tuo sopimus ainakin passaa. Länsimaissa työ tarkoittaa yleensä myös työsuorituksen vaihtamista rahaksi, jolla elätetään omaa ruokakuntaa, eikä puolta miljoonaa alalle kuin "alalle sopimatonta" ja "työkykyrajoitteista".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyksi käy muukin.
Voi miten naiivia.
Kuvittelet, että työnantaja irtisanoo työvoimaansa harrastuksekseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä nyt mitenkään ylivertaisena etevyytenä pidä sitä, että tuon hakemuksessa valikoidusti esille sellaisia ammatillisia ja asenteeseen liittyviä positiivisia seikkoja, joiden perusteella työnantajakandidaatti kokee tekevänsä virheen jos ei palkkaa juuri minua. Ehkä ne muut hakemukset on olleet sitten vaan osastoa "Olen työtön. Haluan töitä.".
Olin joskus työttömänä jonkin aikaa ja hain töitä sieltä sun täältä. En jaksanut hakemuksissa kirjallisesti tai haastatteluissa suullisesti lässyttää jotain "hain teille töihin, koska siivouskemikaalit ovat intohimoni ja puhtaanapitoala on kiinnostanut minua lapsesta asti". Tietyissä aloissa ja työpaikoissa kun ei ollut mitään kiinnostavaa. Kerroin suoraan, mutta hyvin asiallisesti, että haen juuri teidän firmastanne töitä koska itselläni ei juuri nyt ole töitä ja teillä oli avoin työpaikka.. Totesin kyllä että työmoraaliini kuuluu se että teen työt hyvin vaikka työtehtävä ei olisikaan unelmien täyttymys. . Monelle työnantajalle tämä oli iso ongelma, yksi haastattelija totesikin, että odotamme kyllä työntekijöiltämme mielenkiintoa tähän toimialaamme. Sitten kyllä tuli vastaan sellainenkin pomo, joka sanoi että häntä ei haittaa se kuinka paljon ala kiinnostaa, ja ettei pahvipakkausten valmistaminen ole hänestäkään millään tavalla kiinnostavaa, mutta niitä tarvitaan ja se tuo leivän pöytään. Sain sitten sen työpaikan.
Hyvä että sait töitä, mutta en yhtään ihmettele jos joku toinen ei saa tuolla asenteella. Ei todellakaan vaadi paljoa lässyttää jotain "haen teille koska ekologisuus on minulle tärkeää ja firmanne valmistaa siivousaineita kierrätetystä materiaalista, lisäksi olen kuullut että ergonomisuuteen ja työvälineisiin panostetaan työpaikallanne ja tämän ansiosta työtä on mukavaa tehdä" tai "oman työn jäljen näkee heti ja lisäksi pidän siitä että työ on itsenäistä ja saa liikkua päivän aikana". Noiden kanssa olen aina poistunut haastattelusta työpaikan saaneena.
Olen nykyään asiakaspalvelutyössä jossa tulee vastaan vakituisia asiakkaita ja pitkäaikaistyöttömistä (eli köyhistä) kyllä huomaa sen perusnegatiivisen luonteen, kun mikään ei kiinnosta ja missään asiassa ei ole hyviä puolia. En tiedä auttaako myrkylliseen mielenlaatuun mikään työllistymiskurssi, mutta ainakin siellä voitaisiin kerrata perusasioita haastatteluun valmistautumisesta.
Luulen, että monesta vakituisestakin tulee negatiivinen, kun omistusasunto lähtee eikä voi enää matkustaa ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuo sopimus ainakin passaa. Länsimaissa työ tarkoittaa yleensä myös työsuorituksen vaihtamista rahaksi, jolla elätetään omaa ruokakuntaa, eikä puolta miljoonaa alalle kuin "alalle sopimatonta" ja "työkykyrajoitteista".
Niin. Aloittaja kuitenkin haluaisi jotain aivan muuta. Hän haluaisi kokonaan lopettaa palkkatyön ja korvata sen orjuudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyksi käy muukin.
Voi miten naiivia.
No, aika paljon on vakituisissa paskoja työntekijöitä.
Eikö se nyt olekin pakollista, Rinteen vaalilupauksista huolimatta aktiivimallia ei sitten poistettu ja sen on ollut voimassa koko vasemmistohallituksen ajan.
Luulitteko, että se neljästi kuussa työnhaku muka nyt on tuleva voimaan?
Onhan palstalla sitä itketty jo 8 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyksi käy muukin.
Luulis, että asuntovelka on tähänkin asti ollut varsin hyvä motivaattori töihin.
Mutta entä, jos työpaikalle tulee työkokeiluun kaunis nainen ja sille halutaan tarjota työpaikka, sen palkkakin on pienempi, kun ei ole kertynyt lisiä ja lomia.
53-vuotiaan eläkemaksu on myös työnantajalle kalliimpi kuin nuoremman.
Ehkä sä olet hoitanut työtehtävän huonosti jonkun mielestä.
Tietysti nousseen palkan ja kustannuksen mukaan myös työteho ja ammattitaito pitäisi olla vastaavasti parempi kuin märkäkorvalla. Jos taas työnantaja arvostaa duunareissaan näennäisesti yksinomaan hintaa, eikä mahdollisesti vuosikymmeninä hankittu ammattitaito enää siinä paina, kannattaa ihan rehellisesti tarkastella sitä toista vaakakuppia, paljonko olet itse sinne kasannut paskaa saikuttelulla, laiskottelulla, kuppikuntia kehittelemällä jne.
Tuon esimerkin trade Hönö Tiainen kehitti itsestään ;DDDDDDDDDDDDDDD
45v ihan oikeesti luulee vielä olevansa kaunis, nuori nainen. Jos Hönö on objektiivisesti kaunis, niin vastaavasti sen täytyy olla todella, todella tyhmä, kun ei ole pystynyt typeryyttään ulkonäöllään kompensoimaan. Sillä tyhmyys rumentaa kauneimmankin naisen, ja saa vain tuntemaan myötähäpeää.
45+8=53
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyksi käy muukin.
Voi miten naiivia.
No, aika paljon on vakituisissa paskoja työntekijöitä.
Osalla on ylipainoakin, nyt ei tarvitse katsoa saikkuja, voi pistää pihalle.
Ketään ei kiinnosta niiden omistusasunnon menetys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyksi käy muukin.
Luulis, että asuntovelka on tähänkin asti ollut varsin hyvä motivaattori töihin.
Mutta entä, jos työpaikalle tulee työkokeiluun kaunis nainen ja sille halutaan tarjota työpaikka, sen palkkakin on pienempi, kun ei ole kertynyt lisiä ja lomia.
53-vuotiaan eläkemaksu on myös työnantajalle kalliimpi kuin nuoremman.
Ehkä sä olet hoitanut työtehtävän huonosti jonkun mielestä.
Tietysti nousseen palkan ja kustannuksen mukaan myös työteho ja ammattitaito pitäisi olla vastaavasti parempi kuin märkäkorvalla. Jos taas työnantaja arvostaa duunareissaan näennäisesti yksinomaan hintaa, eikä mahdollisesti vuosikymmeninä hankittu ammattitaito enää siinä paina, kannattaa ihan rehellisesti tarkastella sitä toista vaakakuppia, paljonko olet itse sinne kasannut paskaa saikuttelulla, laiskottelulla, kuppikuntia kehittelemällä jne.
Työttömiä on joka työpaikassa palkkatuella ja työkokeilussa. Mikään homma ei ole rakettitiedettä, kyllä ne oppii.
Etpä Hönö oppinut ;DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Eiköhän perusongelma ole siinä ettei yritykset ota töihin esim. jos on yli esim 50 vuotias tai taustaa työttömyydestä, taikka nimeltään hiukan ulkomaalainen, taikka tummempi ihoinen. jne
Ihan sama kuin paljonko hakemuksia laitatte..jos ymärrätte mitä tarkoitan.