Brittiläiset hanat. Miten kädet oikein pitäisi pestä?
Hotellissani on vessassa kaksi hanaa, kylmä ja (tuli)kuuma. Altaassa ei ole tulppaa.
Kommentit (150)
Siis aloittaja majoittuu hotellissa ja täällä ehdotellaan sivukaupalla tee-se-itse-ratkaisuja? Voi kiesus meitä suomalaisia! "Mene Tescoon ja osta tulppa." Haloo! Mene respaan ja kerro, että altaasta puuttuu tulppa ja saavat luvan järjestää sellaisen asap, koska maksat huoneesta 200 rahaa per yö.
Ai noita vanhanaikaisia hanoja on vieläkin? Muistan, kun 80-luvun puolivälissä käytiin Lontoossa, oli tuollaiset systeemit, ja amme ilman suihkua, tietty kulunut kokolattiamattokin kylppärissä. Tällä vuosisadalla kun on Englannissa reissattu, on niissä kyllä aina ollut yksiotehanat tai ainakin vesi on tullut yhdestä rööristä. Hotellit on kyllä olleet vähän parempia, neljä tähteä, ei niissä päivä paista ikkunanraosta, LOL. Mitä olen englantilaisilta tuttavilta kuullut, on heillä useimmilla yksiotehanat kotonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä Britannian ikkunat? Ei kai niillä enää ole yhden lasin ikkunoita niin kuin ysärillä vielä näki?
On niillä yksilasisia ikkunoita edelleen.
Yhdessäkin hotellissa kasvoi vihreää sammalta pesuhuoneen akkunan alla, SISÄPUOLELLA!
Kun sitä painoi sormilla, tirisi siitä vesi. Oli suuri ja komea vanhanajan hotelli. Nähtävyys oikein!
Saattoi olla, mutta tähtiä korkeintaan kaksi. Sitä saa mistä maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi juma mikä takapajula toi Enkkulanti.
Ruoka maistuu paskalta ja naiset näyttää sioilta !
Hmm, maukasta ruokaa olen kaikilla englanninmatkoillani saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kakitsukin putoaa pöntössä ensin posliinille, ei veteen niin kuin Suomessa, ja sitten sopii toivoa että vedenpaine riittää huuhtelemaan sen, eikä se jää nököttämään seuraavan iloksi.
Saksalainen keksintö, tarjotinvessa :D
Onhan niitä Usassakin.
Vierailija kirjoitti:
Ai noita vanhanaikaisia hanoja on vieläkin? Muistan, kun 80-luvun puolivälissä käytiin Lontoossa, oli tuollaiset systeemit, ja amme ilman suihkua, tietty kulunut kokolattiamattokin kylppärissä. Tällä vuosisadalla kun on Englannissa reissattu, on niissä kyllä aina ollut yksiotehanat tai ainakin vesi on tullut yhdestä rööristä. Hotellit on kyllä olleet vähän parempia, neljä tähteä, ei niissä päivä paista ikkunanraosta, LOL. Mitä olen englantilaisilta tuttavilta kuullut, on heillä useimmilla yksiotehanat kotonaan.
Olin alkukesästä Lontoossa ja yksiotehanoja en nähnyt lainkaan. Kenenkään kotona en sentään käynyt mutta usean hyvänkin ravintolan vessassa kävin. Joissain oli kaksi väännintä ja yksi juoksuputki mutta tällaisia Suomessa tuttuja Oras-tyyppisiä hanoja en nähnyt yhtään.
Tässä lontoolaisessa hanakaupassa tyrkytetään edelleen kahden vääntimen systeemejä mutta sentään yhdellä juoksuputkella.
Siis miten noi britit on selvinneet näin pitkälle?? Luolamiehiä ja naisia.
No täällä revitään kaikki vanha ja kohta huomataan että olisikin ollut tarpeen esimerkiksi vesimittarit !
Siis lipun toki join ensin