Minkä takia toistan toisen vanhempani virheitä ilman tietoa niistä ensin?
Hän on pettänyt kymmeniä kertoja, ollut todella impulsiivinen, menettänyt aikoinaan luottonsa jne.
Nykyään ihan eri elämä hänellä.
Minä samanikäisenä nyt juttelin hänen kanssaan kuinka olen tehnyt vaikka ja mitä ja hän kertoi nuo asiat minulle. Kuinka on ollut tismalleen samanlainen.
Lapsuutta en viettänyt tiiviisti hänen kanssa, joten muistoista ei ole kyse.
Kommentit (20)
Jossain se geeneissä kulkee. Ominaisuudet, jotka aiheuttavat helposti tuollaista käytöstä. Kuten se impulsiivisuus.
Geenit. Tosin ne eivät aiheuta pettämistä.
Koska ihminen on biologinen kone ja rakennuspalikoidensa summa myös ajatuksiltaan ja toimiltaan. Vapaa tahto on illuusio.
No impulsiivisuutta aiheuttaa eri jutut.
Isäni hautajaisissa kuulin hänen kavereiltaan, että isä oli jo pikkupoikana sellainen, ettei kuullut mitään kun luki, ja heidän piti selittää asia hämmästeleville vanhemmille. Että ei se epäkohtelias ole eikä kuuro.
Kyllä aukesi haavi minulta, niin onhan se aika hassua olettaa, että minulla olisi ominaisuus, joka ei ole periytynyt yhtään mistään.
ADHD, Epävakaa, Bipo? Kaikissa noissa on impulsiivisuutta ja monet kertoneet pettämisestä.
Vierailija kirjoitti:
ADHD, Epävakaa, Bipo? Kaikissa noissa on impulsiivisuutta ja monet kertoneet pettämisestä.
Ja kaikki ovat myös perinnöllisiä vahvasti.
Teillä joku sama diagnoosi.