600e vesilasku???
Puolen vuoden ajalta, ja asun yksin. Käyn lähes päivittäin suihkussa (n. 15min) mutta muuten en juuri käytä vettä esim en ole käyttänyt tiskikonetta jne, asun yksin.
Tuntuu vähän kohtuuttomalta?!? Asun pk seudulla uudessa kerrostalossa.
Kommentit (52)
Voi hyvinkin olla jos ET käytä tiskikonetta. EI kukaan voi tiskata vähemmällä vedellä käsin kun koneella.
Myös WC pytty vähänkin vuotaessaan vie yllättävän paljon vettä.
Meillä on vesimaksu 20 euroa kuussa ja on siinä pysynyt. Missä oikein asut?
Maksatko vesilaskuennakkoa? Kannattaa tarkistaa itse mittarilukema että onkohan tullut huoltoyhtiölle virhe...
Ei voi yksi henkilö kuluttaa noin paljon vettä millään muotoa jos et sitten pullota sitä ja myy.
Mitkä perusmaksut? Korjausvelkaa monilla vesiyhtiöillä on.
Suosittelen ottamaan pikaisesti yhteyttä isännöitsijään ja selvittämään mikä on homman nimi. 600 euroa käyttövedestä on todella hurja summa yksinasuvalle. Sinunhan pitäisi laskea vettä aamusta iltaan. Ei kai vaan mittarissa ole vikaa tai wc-pönttö vuoda?
Veden hinta tulee nousemaan reilusti – Ekonomisti näkee yhtäläisyyksiä sähkön hintaan
Suomen ikääntyvän vesijohtoverkoston ylläpito tulee tulevina vuosina johtamaan merkittäviin vesihuoltomaksujen korotuspaineisiin, uusi tutkimus kertoo.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2aea2b95-e884-47b2-97e3-697d07ec2fba
Joo kyllä maksan ennakkoa, 18e /kk, sain vasta nyt 440e laskun tullessa tietää että maksan tätä ennakkoa ja tasausta, vaikka aiemmin saman yhtiön talossa oli kiinteä maksu. Kukaan ei puhunut tämmöisestä edes.
Mistä mittarista?? Ei minulla ole mitään mittareita. Asun Espoossa. Talo valmistunut puoli vuotta sitten.
Suihku pois päältä saippuoinnin ja hiusten ym toimintojen ajaksi! Säästyy hurjasti vettä
Oma kaivo tai vesi järvestä niin ei mene vesimaksuja eikä jätevesimaksuja eikä perusmaksuja.
Eikös uusissa ja lvi-saneeratuissa kt:ssa ole huoneistokohtaiset vesimittarit? Ja isännäitsijöillä on varmaan pers tuntumaa mikä pitää olla ennakkolaskutuksen henkilöltä jotta tasauslasku ei sitten yllätä.
Katso nyt ensimmäisenä vuotaako vessan pönttö. Se voi vuotaessaan tehdä 2000€ laskun puolessa vuodessa.
Suihkusi vie sellaiset 350€ vuodessa + lämmitys vedelle. Sitten on mittarin lukuvirhe yksi iso mahdollisuus.
Suihkukäytäntöä muuttamalla voisit säästää 200€ ja tulisit ihan yhtä puhtaaksi.
Ne hanat kiinni kun et tarvitse!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä maksan ennakkoa, 18e /kk, sain vasta nyt 440e laskun tullessa tietää että maksan tätä ennakkoa ja tasausta, vaikka aiemmin saman yhtiön talossa oli kiinteä maksu. Kukaan ei puhunut tämmöisestä edes.
Mistä mittarista?? Ei minulla ole mitään mittareita. Asun Espoossa. Talo valmistunut puoli vuotta sitten.
Noin uudessa talossa on mittari pakollinen. Nyt näet, että vesi ei ole ilmaista ja ihan oikein että käyttäjä maksaa ja säästäjä säästää.
Vierailija kirjoitti:
Vesimittarit ovat olleet pakollisia uusissa asunnoissa jo vuosia. Olisikohan laskunlähettäjällä käynnyt näppäilyvirhe?
On kyllä iso lasku. Mulla vuodelta noin 90 e ja asun yksin. Tosin suihkussa käyn 3 x viikossa ja ihan minisuihkuja.
Paljonko on kulutus ja kuutiohinta?
No huh huh. Nyt kyll kuulostaa oudolta