Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tässä Suomessa on sitten niin hienoa kun mietitään?

Vierailija
27.06.2023 |

Jotenkin tuntuu että tämä on ihan täysi lammasvaltio kellä ei ole mitään omaa ylpeyden aihetta mistään. Muiden mukana mennään, muiden asioita hoidetaan, muiden asioita matkitaan, muiden asioita vatvotaan, muiden asioita levitetään omaan kulttuuriin, kaikki on muiden.
Mä en edes tiedä mitä mä sanon kun juttelen ulkomaalaisten kanssa Suomesta. "meil o joulupukki jossai lapis mis en oo koskaa ees käyny"
Tää on sellanen pikku vasallivaltio millä ei ole itsellään mitään omaa päämääraaa tai mitään ylpeyttä.

Kommentit (130)

Vierailija
1/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä keksi, että miksi joku ulkomaalainen haluaisi tulla Suomeen asumaan. Itsekin muutin sieltä pois.

Vierailija
2/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä voi kuka tahansa kouluttautua pitkälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto. En nyt oikeasti muita hyviä puolia keksi, mutta silloinkin kun olen asunut muualla, niin Lappi talvella tai syksyllä ja Saimaa tai rannikolta vaikka Hanko keskikesällä on aivan helvetin hienoja (ja rauhallisia) paikkoja.

Vierailija
4/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olin ylpeä suomalaisuudestani, en enää. Jos olisin nuorempi niin lähtisin.

Vierailija
5/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmasto on täyttä paskaa.max 2kk vuodesta siedettävää.

Vierailija
6/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä voi kuka tahansa kouluttautua pitkälle.

Parhaat työpaikat saadaan vain suhteilla ja mieluiten syntymällä varakkaaseen / vaikutusvaltaiseen sukuun... kaikki muu väite on valetta...

Vierailija
7/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin mikään

Vierailija
8/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä keksi, että miksi joku ulkomaalainen haluaisi tulla Suomeen asumaan. Itsekin muutin sieltä pois.

Minne muutit?

Vierailija
9/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iigorit voi jauhaa miten haluaa, ei me teitä tänne huolita.

Pysykää vaan Putlerin kainalossa.

Vierailija
10/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman havainnon olen tehnyt että Suomessa vain matkitaan koska ollaan liian pelkureita keksimään ja kokeilemaan itse. Esimerkiksi koronan aikana jokaikinen toimenpide tehtiin sen jälkeen kun niitä oli ensin ulkomailla kokeiltu muutama kuukausi. Paljon jäkrevämpää olisi ollut ajatella etukäteen ja tehdä paras ratkaisu Suomea koskien. Lentojen kieltäminen tietyistä maista paras esimerkki.

Kulttuurissa ja tekniikassa ei myöskään keksitä itse mitään vaan aina beesataan. Viimeksi kun keksitiin itse oli 90-luvulla kun Nokia keksi nmt-puhelimet. Sen jälkeen taas vain katseltu että mitä muualla tehdään ja jälkijunassa kopioitu tänne.

Vierailija
11/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi mä keksin monia hienoja juttuja, esim. meidän kieli, oma kulttuuri ja perinteet, luonto, yleinen rauhallisuus, 4 vuodenaikaa, ilmainen koulutus ym.

En IKINÄ muuttaisi muualle.

Vierailija
12/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Russakat puhuu Suomesta kuin kettu pihlajanmarjoista. "En haluaisikaan!"

Vierailija
13/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä saa todellakin olla omassa rauhassa ja kieli on moniulotteinen ja ilmaisurikas. Monet ihmiset maailmassa kaipaavat tällaista.

Vierailija
14/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onneksi mä keksin monia hienoja juttuja, esim. meidän kieli, oma kulttuuri ja perinteet, luonto, yleinen rauhallisuus, 4 vuodenaikaa, ilmainen koulutus ym.

Vaikea kieli jonka vuoksi ei saada tasokkaita muuttajia ulkomailta.

4 vuodenaikaa tarkoittaa näillä leveysasteilla 9kk kylmää, 6kk pimeää ja 2kk kesää.

Ilmainen koulutus on keskikertaista ja huiput puuttuu Suomesta kokonaan.

Rauhallisuus tarkoittaa suomalaistyyppistä hitautta ja sitä ettei mikään koskaan muutu kun kaikki on niin rauhallasia ettei hötkyillä.

Vierailija
15/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä te olette te suomalaiset Suomenvihaajat? Perussuomalaisia? Se olisi kyllä ironista.

Vierailija
16/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kieli jonka vuoksi ei saada tasokkaita muuttajia ulkomailta.

4 vuodenaikaa tarkoittaa näillä leveysasteilla 9kk kylmää, 6kk pimeää ja 2kk kesää.

Ilmainen koulutus on keskikertaista ja huiput puuttuu Suomesta kokonaan.

Rauhallisuus tarkoittaa suomalaistyyppistä hitautta ja sitä ettei mikään koskaan muutu kun kaikki on niin rauhallasia ettei hötkyillä.

Mitä sä täällä teet sitten? Kuulostat maanpetturilta, jonka negatiivisuus myrkyttää ympäristöä. Häivy!

Vierailija
17/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto ja suht aidot ihmiset. Vaikeehan täällä on pärjätä, toivottavasti jäis hieman helpommat olot jälkipolville. Tarkoitan siis vakaampi työelämä, mahdollisuudet perheenperustamiseen ja tasokas terveydenhoito.

Amerikan velkamalli huolestuttaa, toivottavasti omavaraisuus kehittyy.

Vierailija
18/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitä te olette te suomalaiset Suomenvihaajat? Perussuomalaisia? Se olisi kyllä ironista.

Luultavasti meitä paljon matkailleita ja hyvin toimeentulevia. Meille Suomi on yksi maailman kurjimmista maista.

Vierailija
19/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen paras valtio jossa suomi on virallinen kieli. Siksipä pitäisi oman kielen asemaa vaalia.

Vierailija
20/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti meitä paljon matkailleita ja hyvin toimeentulevia. Meille Suomi on yksi maailman kurjimmista maista.

Eli ei persuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän