Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa. Loma alkamassa eikä mitään suunnitelmaa.

Vierailija
27.06.2023 |

Loma alkaa ihan pian ja onhan se kiva, että ei ole aikatauluja, mutta kun ei ole mitään ajatusta mitä voisi tehdä ja minne mennä. Teimme jo keväällä pienen ulkomaanmatkan ja nyt vähän harmittaa kun ei ole mitään kivaa odotettavaa.
Lapset on teinejä eikä niiden mukaan saaminenkaan ole varmaa.
Pahinta lomalla on kotona pyöriminen. Valitettavasti budjettiakaan ei ole paljoa käyttää ja senkin takia koko loma tuntuu ihan tylsältä.
Päivän reissua jonnekin ja yöksi kotiin, plaah. Olisi ihana varata uusi matka ulkomaille. Se fiilis on parasta kun on lentokentällä lähdössä jonnekin.
Mitä teillä tänä kesänä?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monillahan kärjistyy tuo tilanne kotona loman aikana kun joutuu olemaan puolison kanssa kotona niin, että ero tulee. 

Mitä sitten tapahtuu kun molemmat ovat eläkkeellä ja aina kotona? Otetaanko ero kun ei jakseta toisen pärstää katella koko päivää? Moni onkin ottanut eron. 

Vierailija
22/47 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan outo, kun käyn kaikissa tapahtumissa mieluiten yksin. Ihanaa kun saa mennä miten haluaa eikä tarvitse tehdä kompromisseja kenenkään kanssa. Tänä kesänä kahdet festarit, joista toiset ulkomailla, sekä pari muuta tapahtumaa tulossa. Tuskin maltan odottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusin kovasti 3 päivän Latvian lomalle, mutta en saanut miestä lähtemään. Laskelmat tehty, hotelli,lennot, kuljetukset, mut siihen sitten tyssäs.

Jos mies ei lähde kanssasi, menet sitten yksin.

Vierailija
24/47 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on just parasta kun ei ole mitään suunnitelmia!

Meillä olisi varaa matkustaa vaikka minne mutta aiotaan olla kotona ja pyöräillä, geokätkätköillä, suppailla ja uida. Käydään kerran brunssilla ja illallisella ravintolassa, muuten kokataan yhdessä kotona. Jos sattuu kunnon sadepäivä niin mennään leffaan tai pelataan jotain. Yhtenä päivänä varmaan suunnataan kaupungille kun arkipäivisin ei ole kaupoissa ruuhkaa ja tsekataan kesän alennusmyynnit. Ihanaa kun voi vaan olla ilman tiukkoja aikatauluja!

Vierailija
25/47 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Eikä ole edes miestä tai kavereita jotka lähtisi seuraksi.

Yksinkin käyn välillä mutta kaikki tällöin kalliimpaa, ja osa reissuilosta häviää kun ei voi kenenkään kanssa jakaa kokemuksia. Tylsää töröttää ilta hotellihuoneessa yksin.

.

Tästä syystä en matkusta mihinkään lomalla. Haluaisin käydä edes risteilyllä, mut siinäkään ei ole yksin mitään järkeä. Tuntee vaan olonsa entistä yksinäisemmäksi. Kenenkään mökille en viitsi tunkea riesaksi, vaikka kutsuja tuliskin. Viimeisetkin sinkkukaverit ovat löytäneet kesäheilat.

Haloo, miksi ei voisi mennä nauttimaan risteilystä yksin?

Ole hyvä ja mene! Kerro sitten, oliko kivaa!

Olen eri ja käynyt yksin risteilyillä ja bussimatkoilla hyvin usein ja aina on ollut oikein mukavaa ja seuraa löytynyt. Noilla matkoilla on näet muitakin yksinäisiä. Seuralla tarkoitan juttuseuraa. Vuoden päästä leskeksi jäätyäni menin yksin Italian Riminille kuudeksi viikoksi. Kerran tulin Suomeen ja lähdin Viroon siitä viikon bussireissulle, sekin oli aivan erinomainen kokemus ja mielenkiintoista nähtävää oli enemmän kuin tarpeeksi. 

Vierailija
26/47 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätä perhe herättämällä heidät aikaisin aamulla, käske pakkaamaan nopeasti, ajakaa lentokentälle ja nauttikaa lentokentän tunnelmasta

Vierailija
27/47 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vuokrattiin huvila Pielisen rannalta ja sen jälkeen hotelli muutamaksi vuorokaudeksi Kolin suunnalta, lähtö myöhemmin tällä viikolla.

Varovasti haaveilen Italian lomasta syys-lokakuussa, kun tulee veronpalautuksiakin useampi tonni, mutta katsotaan nyt saako tuota miestä asiaan innostettua ja meneekö veronpalautukset kuitenkin muuhun.

Vierailija
28/47 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin ilmalämpöpumppu. 2300€. Siihen meni meidän lomarahat.. On tää kivaa tää perheellisen matalapalkkaisen elämä.. . Toki pumppu on ollu mahtava. Kesäkuun alussa asennettiin. Mutta eipä tarvi lomareissuja tänä kesänä suunnitella. ( kun mieskin sanoi että tuo 2300€ maksetaan todellakin kerralla käteisellä) . Kreetalla ollaan ennen usein käyty. Nyt Pe alkaa mulla itellä kuukauden loma. Ja miehellä siitä viikon päästä pe kanssa alkaa sitten kuukauden loma. No, Teinikin toki ymmärsi että kesälomarahat meni ilmalämpöpumppuun tänä kesänä... no Haaparantaan aateltiin päivän shoppailureissu ainakin tehä. On meinaan nyt tosi halpaa siellä..

Vierailija
29/47 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keikkatöihin vaan loman ajaksi jos loma ahdistaa. Voisinpa mä käyttää sun lomapäivät en tarvii ulkomaan lentoa viihtyäkseni!

Vierailija
30/47 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ostettiin ilmalämpöpumppu. 2300€. Siihen meni meidän lomarahat.. On tää kivaa tää perheellisen matalapalkkaisen elämä.. . Toki pumppu on ollu mahtava. Kesäkuun alussa asennettiin. Mutta eipä tarvi lomareissuja tänä kesänä suunnitella. ( kun mieskin sanoi että tuo 2300€ maksetaan todellakin kerralla käteisellä) . Kreetalla ollaan ennen usein käyty. Nyt Pe alkaa mulla itellä kuukauden loma. Ja miehellä siitä viikon päästä pe kanssa alkaa sitten kuukauden loma. No, Teinikin toki ymmärsi että kesälomarahat meni ilmalämpöpumppuun tänä kesänä... no Haaparantaan aateltiin päivän shoppailureissu ainakin tehä. On meinaan nyt tosi halpaa siellä..

Me hankittiin ilmalämpöpumppu viimekeväänä ja on se kyllä ihana, todellakin kannatti satsata (2200€) siihen! Viimekesänä oli vielä 43pv helteitä ja onhan tuota nytkin lämpöä ollut ja kesää vielä paljon edessäkin.

Nauttikaahan vilpoisesta kodista😍

-27-

Vierailija
31/47 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaiahdistus. Miehellä ehkä vielä enemmän. Hän ei oikein siedä pelkkää olemista. Minulle se on välillä ihan ok, mutta tulevat lomaviikot hirvittävät jo nyt. Monta viikkoa vapaata enkä millään keksi joka päivälle tekemistä. Jo tälläinen tavallinen sunnuntai tuntuu tylsältä kun ei ole mitään. Ollaan käyty kävelyillä ja pyöräilemässä, mutta ei niitäkään joka päivä jaksa.

Jos olisi paljon rahaa, niin söisin paljon ulkona, kävisin matkoilla uusissa paikoissa jne. Nytkin vaan plärään kännykkää ja tapan aikaa. Onneksi huomenna on työpäivä.

Vierailija
32/47 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kävelyllä, tee käsitöitä (opettele jos et osaa), lue kirjaa, tapaa kavereita, mieti uusi harrastus, tee yön yön retki metsään.

Vierailija
33/47 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattaa ryypätä eka viikko. Pari päivää menee sen jälkeen ihan vaan krapulassa. Krapulassa on hyvä tehdä lomasuunnitelmat krapulan jälkeiseen elämään.

Mutta ei kannata ryypätä sillä eka viikolla vielä kaikkia lomarahoja. Ihan vaan pussikaljaa ja kyykkyviinipönttöjä.

Vierailija
34/47 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä elämä on niin paljon helpompaa, jos on varustettu tyytyväisellä mielellä.

Naapurilla oli viikko sitten liian kuuma, ei voi tehdä ulkona mitään. Kun on niin kuuma.

Nyt sataa. Ei voi olla ulkona. Menee kesä ja loma ihan hukkaan.

En enää viitsi ehdottaa mitään äänikirjoja, käsitöitä, sarjoja, uuden opettelua, koska pääasia on vaan se, että saa valittaa.

Vierailija
35/47 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon opettaja eli nautin tästä kateuttaherättävästä kahden kuukauden kesälomasta. Nyt kuitenkin kun kuukausi on mennyt, huomaan ensimmäistä kertaa kymmeneen vuoteen TYLSISTYMISTÄ lomalla. Kesäkuun alussa tein itsekseni parin päivän Helsingin reissun, sitten oltiin perheen kanssa viikko Välimerellä, enää siellä ei pystyisikään kuumuuden takia olemaan. Näiden lisäksi on juhlittu yhdet synttärit, käyty tallilla, nukuttu väsymys pois, syöty, levätty. Mutta mitäs nyt? Mies lomalla ja istuu kaiket päivät tietokoneella, jos minä en ehdota jotain yhteistä perhetekemistä. Äsken katosi autotalliin omiin hommiinsa. Teinit makaa puhelimilla ja valittaa tylsyyttä. En vaan halua aina olla se promoottori, jonka aloitteesta tehdään perheellä jotain.

Vierailija
36/47 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon opettaja eli nautin tästä kateuttaherättävästä kahden kuukauden kesälomasta. Nyt kuitenkin kun kuukausi on mennyt, huomaan ensimmäistä kertaa kymmeneen vuoteen TYLSISTYMISTÄ lomalla. Kesäkuun alussa tein itsekseni parin päivän Helsingin reissun, sitten oltiin perheen kanssa viikko Välimerellä, enää siellä ei pystyisikään kuumuuden takia olemaan. Näiden lisäksi on juhlittu yhdet synttärit, käyty tallilla, nukuttu väsymys pois, syöty, levätty. Mutta mitäs nyt? Mies lomalla ja istuu kaiket päivät tietokoneella, jos minä en ehdota jotain yhteistä perhetekemistä. Äsken katosi autotalliin omiin hommiinsa. Teinit makaa puhelimilla ja valittaa tylsyyttä. En vaan halua aina olla se promoottori, jonka aloitteesta tehdään perheellä jotain.

Kyllä on huonosti sun asiat. Otapa yhteyttä paikkakuntasi kriisipäivystykseen.

Vierailija
37/47 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kurjaa, jos sinulla on koti, jossa ei ole kivaa olla.

Suunnittele, miten voisit muuttaa kotiasi sellaiseksi, että viihtyisit siellä paremmin.

Vierailija
38/47 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä elämä on niin paljon helpompaa, jos on varustettu tyytyväisellä mielellä.

Naapurilla oli viikko sitten liian kuuma, ei voi tehdä ulkona mitään. Kun on niin kuuma.

Nyt sataa. Ei voi olla ulkona. Menee kesä ja loma ihan hukkaan.

En enää viitsi ehdottaa mitään äänikirjoja, käsitöitä, sarjoja, uuden opettelua, koska pääasia on vaan se, että saa valittaa.

Olen tyytyväinen elämääni enkä valita säästä, ellei sitten ole pitkää kylmää kautta kesällä.

Liika vapaa-aika ei vaan oikein sovi minulle ja miehelle vielä vähemmän. Hän alkaa äkeillä minulle tylsyyttään.

Vierailija
39/47 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kurjaa, jos sinulla on koti, jossa ei ole kivaa olla.

Suunnittele, miten voisit muuttaa kotiasi sellaiseksi, että viihtyisit siellä paremmin.

Meillä on kiva ja viihtyisä koti. Olemmekin paljon kotona. Lomalla kuitenkin kaipaa muutakin kuin kotona olemista ja kotitöitä. Sohvan nurkka ja suoratoistopalvelut ovat hyvinkin tuttuja.

Vierailija
40/47 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllätä perhe herättämällä heidät aikaisin aamulla, käske pakkaamaan nopeasti, ajakaa lentokentälle ja nauttikaa lentokentän tunnelmasta

Ja sitten yhdeksäksi kotiin takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä