Miten reagoit jos sinulle huomautetaan painonnoususta
Kommentit (130)
Sulla on paino noussut. - Niin on.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minä varmaan loukkaannun. Mitä se kellekään kuuluu? Läskiksi nimittelevän miehen jo jätin.
Läskit tuli heti ulisemaan.
Vierailija kirjoitti:
En mitenkään. Isälläni on tapana välillä kommentoida jotain "nyt olet laihtunut liikaa" tai "oho onpas paksut pohkeet"-juttuja, enkä reagoi oikeastaan mitenkään. Kyllähän minä sen itse tunnen kehossa jos on tullut painoa, ja pidän vaan vähän törppönä tuollaista "oho onpa paksut pohkeet"-juttua.
Mutta ei se mitenkään loukkaa, lähinnä vaan sellainen juuuh no niin.
Lisäys kun unohdin, että onhan minulla pari kaveriakin jotka kommentoi joskus lihomisia :D
Toinen kysyi joskus altaalla ollessamme, että olenko lihonut ja totesin, että joo olen. Ei loukannut, oli vain tosiasia jonka kanssa minulla ei ollut mitään ongelmaa eli miksi loukkaisikaan?
Toinen kaveri taas sanoi loukkaavasti, eli naureskellen ja jotenkin sellaisella olemuksella ja äänensävyllä, että tuli vaan paha mieli. Hän oli siis itse laihtunut ihan laihaksi ja naureskeli jotain, että "mitä me sulle tehtäis kun sä lihot vaan"
Oliko tuo sinusta tarpeellinen kommentti?
Mitä ajattelit saavuttaa tuolla painon kommentoinnillasi?
Miksi sanot jotain noin typerää? Oletko yksinkertainen?
Älä viitsi kommentoida toisten ulkonäköä, minäkään en kommentoi sinun vartaloa tai painoa
Kaikki nämä olen sanonut omille vanhemmilleni vastauksena lihomiskommentteihin. Kerran purskahdin itkuun kun kerta kaikkiaan vain tuli niin paha mieli. Eivät tajua silti. Ovat aina ihan huuli pyöreänä, että mitä sinä nyt tuolla tavalla reagoit? Kommentoivat myös lastenlasten ulkonäköä, sekä kampauksia, laihuutta, pituutta että oikeasti ihan mitä vaan. Todella raivostuttavaa.
Kiitän ja sanon että treenaan kovaa näin massakaudella.
En sano mitään.
Tuijotan kylmästi ja luetteloin hänet mielessäni osastoon "täydet ääliöt". Siinä osastossa pysytään lopun ikää.
Täytyy miettiä vastaisuuden varalle joku sanojaa oikein satuttava vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi kommentoida toisten ulkonäköä, minäkään en kommentoi sinun vartaloa tai painoa
Kaikki nämä olen sanonut omille vanhemmilleni vastauksena lihomiskommentteihin. Kerran purskahdin itkuun kun kerta kaikkiaan vain tuli niin paha mieli. Eivät tajua silti. Ovat aina ihan huuli pyöreänä, että mitä sinä nyt tuolla tavalla reagoit? Kommentoivat myös lastenlasten ulkonäköä, sekä kampauksia, laihuutta, pituutta että oikeasti ihan mitä vaan. Todella raivostuttavaa.
Oletko kyllä oikein uhriutumisen mestari. Herrajestas🤦🏻
Vierailija kirjoitti:
Isäni harrasti ajoittain tota, katsoi päästä varpaisiin ja kommentoi. Pahalta tuntui, mutten saanu sanottua takaisin mitään. Ikäni muistan sen kaiken.
Jos se noin koville ottaa eiköhän teidän pullukoiden kannattais tehdä asialle jotain muuta kuin meinata??
Uhriutumisesta valittajia taas linjoilla. No joo, onneks olkoon jos itse olette niin ylivertaisia ja kaiken yläpuolella kaikin puolin.
Selvä, jos teillä vaikka vuotaa takaraivosta verta, ettekä huomaa, niin en sano sitten mitään. Kun ei kerran ikinä saa mitään sanoa.
Esitän huumorintajuista ja itken, kun pääsen omaan rauhaan.
Oma äiti saa huomauttaa, kun tiedän että se tarkoittaa hyvää ja on vain huolissaan lapsensa terbeydestä.
Muiden ei tarvi kommentoida ja en edes keksi tilannetta missä tuo olisi sopivaa. Ehkä lääkärissä myös OK.
Vierailija kirjoitti:
Jos se noin koville ottaa eiköhän teidän pullukoiden kannattais tehdä asialle jotain muuta kuin meinata??
Tuollainen kommentointi ei välttämättä liity millään tavalla lihavuuteen tai ylipainoon tai painon muutokseen vaan ainoastaan kommentoijan omaan junttiuteen ja huonoihin käytöstapoihin.
No kun minulle on huomautettu vaikken ole grammaakaan lihonut vaa'an mukaan eikä mittanauhassa näy lisää senttejä.Kyllähän se loukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Selvä, jos teillä vaikka vuotaa takaraivosta verta, ettekä huomaa, niin en sano sitten mitään. Kun ei kerran ikinä saa mitään sanoa.
Et taida olla Mensan jäsen.
Vierailija kirjoitti:
Osa ei ole pullukka vain sen takia, että syö liikaa.
* lääkkeet
* uniongelmat
* munuaisongelmat
* joku tietty sairaus
* onnettomuus/paikkojen hajoaminen taustalla -> lääkitys ja siitä kierre päällä
"YHYY ei saa sanoa mitään, kuten että olet lihava, olet lihonnut, miten sun naama punottaa tolleen, sulla on tosi harva tukka, kato kun sulta puuttuu pari hammasta, miksi sulla on tommonen nenä, oho onpa sun silmät tosi kaukana toisistaan, miten sulla on tommoset lättäjalat, onpa sulla ruma tukka, toi hiusväri ei sovi sulle, olet kaljuuntunut :(( Ihan epistä, sananvapauttani näin loukataan! En sitten sano kenellekään, että varo kun sieltä tulee auto, varo siellä on tulipalo, väistä mun pyörää jne. kun ei saa sanoa mitään :((( On se ikävää, kun ei saa edes vapaasti puhua. Naisiakaan ei saa enää kommentoida! Eikä lapsia! Tosin minulle ette sitten puhu näin! Ette sano mitään mun ulkonäöstä, loukkaannun!!! >:///"
Sanojat luulee saavansa aikaan tsemppaus- ja laihdutusinnostuksen. Näytän niille.
Tosiasiassa sielu itkee kyynelin ja koitan vain pitää itseni kasassa.