Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sinusta tuli feministi?

Vierailija
27.06.2023 |

Minusta tuli sen jälkeen kun olin tutustunut alistavaan mieheen.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta tullut. Olen aina ollut. En pidä miessukupuolta parempana kuin naissukupuolta.

Vierailija
2/61 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin olin hyvinkin konservatiivinen ja perinteisten arvojen kannattaja. Tietty ihmissuhde häiriintyneeseen mieheen muutti kaiken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten suorittaman jatkuvan seksuaalisen ahdistelun vuoksi. Alkoi silloin kun olin 14 v.  Samoin on vaikuttanut miesten väkivaltaisuus sukuni naisia kohtaan. Jos pitäisi valita pelastanko kärpäsen vai miehen, niin pelastaisin kärpäsen.

Vierailija
4/61 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena katselin miesten ja naisten elämää. Ei siihen muuta tarvittu.

Vierailija
5/61 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen verran jääräpäinen, että minulle ei sanota etten saa tehdä jotain mitä mies saa tehdä vain sen takia että on naisen värkit haarojen välissä. 

Vierailija
6/61 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin että myös naiset ovat ihmisiä.

Vierailija
7/61 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sen verran jääräpäinen, että minulle ei sanota etten saa tehdä jotain mitä mies saa tehdä vain sen takia että on naisen värkit haarojen välissä. 

Minusta on käsittämätöntä että joku vielä luulee voivansa kontrolloida noin. No, pakottavasta kontrollista on tulossa rikos.

Kontrollintarpeiset saa minut nauramaan ääneen.

Vierailija
8/61 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut luonnostaan feministi jo lapsesta lähtien. Parikymppisestä lähtien mukaan on tullut miehiin kohdistuva pelko ja inho johtuen naisiin kohdistuvasta väkivallasta ja halveksunnasta, jota tietenkin itsekin olen joutunut kokemaan.

Vierailija
9/61 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun miehenä ymmärsin että mitä paremmin naiset voivat yhteiskunnassa, sitä paremmin siellä voivat miehet ja lapsetkin.

Vierailija
10/61 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin nuori ja hain selityksiä ongelmilleni. Feminismi antoi mahdollisuuden syyttää elämän monimutkaisuudesta ja epäreiluudesta jotain kuviteltua järjestelmää, eli patriarkaattia. Luin feminismin historiaa ja liitin oman elämäni osaksi sen kertomusta. Tuntui lohduttavalta laittaa omat heikkoudet ja epävarmuudet sukupuoleni sortamisen piikkiin.

Sitten heräsin ja huomasin olevani palst auli ja Vauvalla taas lämpimänä, kauniina kesäpäivänä porovoamassa huonosti, kun ei minulla miesreppanalla ole muutakaan tekemistä.

Vierailija
11/61 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista aikaa, jolloin en olisi ollut feministi. Olen kasvanut perheessä, jossa tavoitellaan sukupuolten välistä tasa-arvoa. 

Vierailija
12/61 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten kun huomasin ja ihastuin siihen kuinka nainen katsoo maailmaa kuten esim tarkkuus, syvyys ja käsitys ihmisyyteen, empatiaan ja tunne elämään.

Vierailija
13/61 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä opetti. Meillä ei käytännössä nainen voi edetä korkeimpaan palkkaluokkaan. Olen yrittänyt, mutta se ei ole mitenkään mahdollista. Siihen ei ole mitään muuta estettä, kuin se, että johtoporras ei kouluta naisia ylimmän palkkaluokan vaatimiin tehtäviin. Tosin siellä korkeimmassa palkkaluokassa olevat miehet eivät aina tee niitä korkeimman palkkaluokan tehtäviä, vaan samoja mitä minä teen, mutta palkka tulee sen korkeimman luokan mukaan. Olen pitänyt tästä epäkohdasta meteliä, viestinyt eri tahoille, mutta tilanne vaan pysyy samanlaisena.

Vierailija
14/61 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkossivun vastaukset täynnä inkkeleiden epävarmuutta itsestään :D

Vierailija
15/61 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minusta tullut. Olen aina ollut. En pidä miessukupuolta parempana kuin naissukupuolta.

Samoin, ei minusta ole koskaan tullut feministiä vaan se on aina ollut osa itseäni, olen aina pitänyt selvänä että naiset ovat samanarvoisia kuin miehet.

Vierailija
16/61 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin nuori ja hain selityksiä ongelmilleni. Feminismi antoi mahdollisuuden syyttää elämän monimutkaisuudesta ja epäreiluudesta jotain kuviteltua järjestelmää, eli patriarkaattia. Luin feminismin historiaa ja liitin oman elämäni osaksi sen kertomusta. Tuntui lohduttavalta laittaa omat heikkoudet ja epävarmuudet sukupuoleni sortamisen piikkiin.

Patriarkaatti on sosiaalinen järjestelmä, jossa miehet päättävät politiikassa, työpaikoilla, talouselämässä ja perheiden sisällä naisten ja lasten asioista. Tällaista järjestelmää ei ole Suomessa, Pohjoismaissa, Länsi-Euroopassa tai länsimaissa. Sellaisia systeemeitä on maailmalla, mutta feministit eivät tunnusta sitä, että Suomessa eletään mahdollisuuksien tasa-arvon piirissä, ja jokainen on lain edessä yhdenvertainen. He hakevat absoluuttista lopputuloksen tasa-arvoa, jota ei voi saavuttaa ilman järjenvastaista yksilöiden oikeuksien polkemista ja pakottamista. Feministit tulkitsevat historiaa patriarkaattiteorian valossa. Heillä on kertomus siitä, miten naiset ovat "vasta" viimeisen sadan vuoden aikana hiljalleen tulleet miesten rinnalle työelämään, ja koska tämä ei aina ole sujunut ongelmitta, on kyseessä miesten sisäsyntyinen vihamielisyys ja vallanhalu naisia kohtaan. Tämä on yksinkertaistavaa ja miesvihamielistä.

Taidat olla mies. Sinulla ei siis ole kokemusta naisena elämisestä, joten voit pitää mutusi ihan omana tietonasi.

Vierailija
17/61 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sellainen jo lapsena, kun ihmettelin, miksi pojat saa tehdä kaikenlaista ja me tytöt ei. En vaan tiennyt että sille on oma nimitys eli feminismi.

Vierailija
18/61 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu, enpä tiedä yhtään suomalaista naista, joiden mielestä naiset olisivat jotenkin luonnostaan miehiä alempana, joten eiköhän meistä lähes 100% ole tasa-arvon kannattajia eli feministejä.

Vierailija
19/61 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Patriarkaatti on sosiaalinen järjestelmä, jossa miehet päättävät politiikassa, työpaikoilla, talouselämässä ja perheiden sisällä naisten ja lasten asioista. Tällaista järjestelmää ei ole Suomessa, Pohjoismaissa, Länsi-Euroopassa tai länsimaissa. Sellaisia systeemeitä on maailmalla, mutta feministit eivät tunnusta sitä, että Suomessa eletään mahdollisuuksien tasa-arvon piirissä, ja jokainen on lain edessä yhdenvertainen. He hakevat absoluuttista lopputuloksen tasa-arvoa, jota ei voi saavuttaa ilman järjenvastaista yksilöiden oikeuksien polkemista ja pakottamista. Feministit tulkitsevat historiaa patriarkaattiteorian valossa. Heillä on kertomus siitä, miten naiset ovat "vasta" viimeisen sadan vuoden aikana hiljalleen tulleet miesten rinnalle työelämään, ja koska tämä ei aina ole sujunut ongelmitta, on kyseessä miesten sisäsyntyinen vihamielisyys ja vallanhalu naisia kohtaan. Tämä on yksinkertaistavaa ja miesvihamielistä.

Taidat olla mies. Sinulla ei siis ole kokemusta naisena elämisestä, joten voit pitää mutusi ihan omana tietonasi.

Määrittelen itseni ihan ihmiseksi. Tässä seuraa nyt ilmeisen yllättävää tietoa joillekin naisille. Me naiset olemme erilaisia, me saamme ajatella asioista erilailla toistemme kanssa.

Vierailija
20/61 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun se tuli muotiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan