Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko kuvitella asuvasi talossa, jossa vain ulkovessa?

Vierailija
26.06.2023 |

Yllättäen olen itse tykännyt ulkovessasta! En olisi uskonut. Ei kuulu äänet eikä haise hajut.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tietenkään voisi.

Kesällä ehkä nippa nappa menettelee, mutta talvella mahdoton ajatus, näin naisena.

Antaa kyllä erikoisen kuvan miehestä, joka tälläisessä asuu.

Vierailija
62/84 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin joskaan en riemusta kiljuen sinne pakkasessa ja pimeässä hilpaisis. Kunnon mahataudissakaan huussi ei ole se paras systeemi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan voisi. Jossain kesämökillä voin just ja just muutaman päivän vierailun ajan sietää ulkohuusia, mutta en yhtään sen pidempään. Noi höpinät pesusta kauhalla tai vesipullolla liruttamalla on kyllä ihan höpöhöpöä, eihän sellainen oikeasti onnistu, varsinkaan talvella. En suostuisi seurustelemaan miehen kanssa, joka asuisi noin alkeellisissa oloissa. Eihän seksistä tulisi mitään, kun ajattelisin vain sen likaista vehjettä ja kakkajäämiä sen persvaossa. Ei tollanen kivikautinen ulkohuusitouhu ole tätä päivää.

Vierailija
64/84 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa aina mökeillä, että aukosta hyökkää joku eläin, hiiri, käärme tai ampiainen. Onko ne kompostoivat pystyt sitten niin umpinaisia, ettei niin voi käydä?

Entäs ne matkat huussiin pimeällä, kun susia alkaa olemaan vähän joka kolkassa? 100 vuotta sitten ne tapettiin miltei sukupuuttoon, että ihmiset sai elää vaaratta.

Tai jos karhu karjaisee puun takaa.

Kompostivessat ovat sellaisia muovisäiliöitä joihin ei pääse mikään pömpiäinen kun kansi ja tyhjäysluukku pidetään kiinni. Eikä kyllä koskaan missään oo niitäkään petoja näkynyt. Ei edes itärajan tuntumassa.

Vierailija
65/84 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin pari vuotta talossa jossa ulkohuussi ja ulkosauna(ainoa peseytymispaikka). Tuvassa puuhella, jolla tein ruuat ja takka lämmitystä varten. Vesipiste oli hellan vieressä. Tykkäsin kyllä, ainoa miinus talviaikoina se matka talolta saunalle. Jos joku ihmettelee niin kävin kokopäivätöissä. Silti toimi hyvin.

Vierailija
66/84 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pikkulasten kanssa, enkä vanhuksena, mutta muuten olisi ihan ok.

Vierailija
67/84 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan voisi. Jossain kesämökillä voin just ja just muutaman päivän vierailun ajan sietää ulkohuusia, mutta en yhtään sen pidempään. Noi höpinät pesusta kauhalla tai vesipullolla liruttamalla on kyllä ihan höpöhöpöä, eihän sellainen oikeasti onnistu, varsinkaan talvella. En suostuisi seurustelemaan miehen kanssa, joka asuisi noin alkeellisissa oloissa. Eihän seksistä tulisi mitään, kun ajattelisin vain sen likaista vehjettä ja kakkajäämiä sen persvaossa. Ei tollanen kivikautinen ulkohuusitouhu ole tätä päivää.

Itse en edes kyläilisi mökillä, missä on vain ulkohuussi.

Vierailija
68/84 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten ok kuvitelma, mutta todennäköisesti siellä ei ole käsisuihkua ja kuukautisiin liittyvät toimenpiteet ovat ongelma.

Kesällä on vettä pesuvadissa, talvella sitä voi ottaa pullossa mukaan. Miteen uusavuttomia te ihmiset olette?

Minä pesin alapään kompostivessassa, ja liika kosteus turmeli kompostin. Alkoi mädäntyä ja kasvaa sieniä komposti. Jatkossa peseydyin pesuhuoneessa.

Vierailija
69/84 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, seksi ei kyllä noissa olosuhteissa houkuta.

Vierailija
70/84 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole nyt vessaa ollenkaan käytössä. Ajattelin sellaista kompostoivaa sisälle.

Miksei ulkohuussikin kävisi.

Mitä ihmettä, miten ei voi olla vessaa lainkaan?

Tässä on nyt viety kurjuus maksimilleen.

Vierailija
71/84 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tässä. Se on niin lahjomaton onni kun viileä tuuli pussukoita tuulettelee.

Vierailija
72/84 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin ajattelen itsekin.

Ihmeellistä erakkoihmisten ihannointia, miksi nykyaikaisen ihmisen pitäisi luopua ihan perus hygieniastaan?

Vierailija
73/84 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä. En viihdy mökilläkään jossa on ulkovessa.

Vierailija
74/84 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kotona en mökillä. Neverever.

Joudun käymään wc:ssä myös yöllä, joten taapertaminen johonkin haisevaan huussiin keskellä yötä, kiitos ei.

Lisäksi mahani on ongelmainen: 5x aamulla wc-käynti. Juu ei kiitos.

Vierailija
75/84 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en edes kyläilisi mökillä, missä on vain ulkohuussi.

Minä max päiväreissun: max 1 wc-käynti. Nopeasi hengittämättä. Yääääks.

Vierailija
76/84 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut talossa, jossa oli ulkovessa vaan, mutta en tykännyt yhtään. Talvella ärsytti lähteä vessaan myöhäällä ennen nukkumaan menoa, jos satoi vettä kaatamalla tai oli tulipalopakkaset. 

Vierailija
77/84 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli yöksi käytössä POTTA johon pissattiin. Kukaan ei pimeällä ja kovalla pakkasella ravannut yöllä ulkohuussiin pissille. Aamulla oli lämmintä vettä saunan tai karjakeittiön padassa peseytymistä varten, illalla sama. Hyvin pärjättiin. Olin 15 v. kun tuli sisävessa ja suihku meille maaseudulla, vuosi oli 1965 silloin. Ap:n kysymykseen vastaus on, että voisin aivan hyvin asua talossa jossa vain ulkovessa. 

Vierailija
78/84 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Vihaan talvea ja kylmää, voi että olisi tympeää lähteä pimeänä pakkasiltana ulos vessaan! Ei ikinä.

Noin siinä käy kun elää koko ikänsä kaupungissa ja vieraantuu siksi täysin luonnosta.

:-DDDDDDD Sanot tämän kuin kyseessä olisi jotenkin negatiivinen asia. Totta hemmetissä olen täysin vieraantunut luonnosta, enkä voisi vähempää välittää. Olen perinpohjin urbaani ihminen ja onnellinen sellaisena.

Ja juu, en todellakaan voisi asua talossa, jossa on vain ulkovessa. Kieltäydyn järjestään myös vierailuista mökeille jossa on ulkovessa. 

Vierailija
79/84 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt ulkovessa-aikaa lapsena teiniksi asti enkä enää siihen halua palata. Vessareissut pimeällä yli 30 asteen pakkasessa oli kauheita.

Vierailija
80/84 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 50 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Vihaan talvea ja kylmää, voi että olisi tympeää lähteä pimeänä pakkasiltana ulos vessaan! Ei ikinä.

Noin siinä käy kun elää koko ikänsä kaupungissa ja vieraantuu siksi täysin luonnosta.

No, suurin osa tämän päivän maalaosistakin on elänyt ikänsä vesivessa-aikaa.

Kyllä se ennenkin oli tympeää talvella lähteä navetan taakse huusiin.

Pienempää tarvetta varten oli tuvan oven pielessä yöllä ämpäri.

Jep. Olen syntynyt maalla ja kyllä meillä oli sisävessa kotona. Mummolassa oli ulkohuusi.

N53

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän