Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko kuvitella asuvasi talossa, jossa vain ulkovessa?

Vierailija
26.06.2023 |

Yllättäen olen itse tykännyt ulkovessasta! En olisi uskonut. Ei kuulu äänet eikä haise hajut.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkohuussin tyhjentäminen on jotain aivan hirveää. Pelkkää kyökkäämistä ja oksentelua. Happi naamari olisi todella tarpeen.

Vierailija
22/84 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto! Ei ikinä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Vihaan talvea ja kylmää, voi että olisi tympeää lähteä pimeänä pakkasiltana ulos vessaan! Ei ikinä.

Noin siinä käy kun elää koko ikänsä kaupungissa ja vieraantuu siksi täysin luonnosta.

Kaikkeen ei tarvitse tottua. Sinä voit asua vaikka korpikuusen alla perheesi ja perseesi kanssa, mutta muiden ei tarvitse. :-)

Vierailija
24/84 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun talossa, jonka vessa on kompostikäymälä piharakennuksessa.

Mikäs tässä.

Köyhää.

Vierailija
25/84 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus alkaa kannustamaan ulkovessoihin. Tai oikeastaan on alkanut jo leikkaamalla tukia. Säästää pitkän pennin kun elää ilman juoksevaa vettä ja sähköä.

Vierailija
26/84 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun sellaisessa talossa. On erittäin hieno asia kun ei tarvitse olla vesiputkien kanssa missään tekemisissä, monta huolta vähemmän ja talon voi jättää kylmilleen mikäli tarve vaatii kun ei ole nykyaikaisilla rakennusmateriaaleilla pilattu siinä suhteessa.

Vierailija
27/84 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon maalta, spede. Voisin.

Vierailija
28/84 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun sellaisessa talossa. On erittäin hieno asia kun ei tarvitse olla vesiputkien kanssa missään tekemisissä, monta huolta vähemmän ja talon voi jättää kylmilleen mikäli tarve vaatii kun ei ole nykyaikaisilla rakennusmateriaaleilla pilattu siinä suhteessa.

Kannatko juoma- ja pesuveden kaivolta vai miten sulla toimii vesihuolto? Koetko sen raskaaksi?

Vierailija
29/84 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkohuussin tyhjentäminen on jotain aivan hirveää. Pelkkää kyökkäämistä ja oksentelua. Happi naamari olisi todella tarpeen.

Puhut vanhoista tynnyreistä.

Meillä biolanin kompostikäymälä. Se tyhjennetään puoleen väliin kahdesti vuodessa, eikä se silloin edes haise. Ihan uusinta jätettä ei kande ottaa.

Mutta joo, ne vanhat oli jotain hirveitä.

Vierailija
30/84 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi koska olen liian mukavuudenhaluinen. Mökillä voi ulkovessaa käyttää, mutta en haluaisi sellaista kotiin.

Eikä tarvitse sellaista ottaakaan. Elämme kuitenkin vuotta 2023 ja Suomessa vain harvalla köyhällä on käytössä vain joku ulkohuussi. Onneksi en ole köyhä.

Vierailija
31/84 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki ecolet kompostoiva huussi niin loppuu yökkäilut. Tästä lapioidaan multaa suoraan kesäkukkasille

https://ekolet.com/fi/tuotteet/kompostikaymala-vapaa-ajan-asunnolle-vu/

Vierailija
32/84 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tauno.

Vierailija
33/84 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin Kreikassa talossa, jossa kylppäriin mentiin terassin kautta. Ihan vesivessa oli kyllä välillä pelotti pimeässä yössä mennä pissalle. Mutta olihan se tavallaan aika jännä pissata siinä ovi auki ja kuunnella meren liplattavan samaan tahtiin pissani kanssa.

Vierailija
34/84 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. 

Minulla on herkkä rakko, joka herättää minut öisinkin muutaman tunnin välein.

Lapsuudestani muistan nuo sateella/pakkasella/ aamuyöstä  hilpaistut huussireissut.

Toki olen myös aikuisena käynyt erittäin siisteissä, lähes hajuttomissa huusseissa mutta....ei noin yleensä ottaen.

Huussi, vessa, portatiivi,  sinkkisankko, saa olla nukkumasijastani korkeintaan kymmenen metrin päässä.

Ja sellaisessa tilassa ettei pakkasella tarvitse kärvistellä.

Muutenkin olen aina ajatellut, että voin nukkua missä tahansa, kunhan minulla on oma lukulamppu lukemista varten ja   HAJUTON vessa, huussi, korvo tms kymmenen metrin päässä nukkumapaikastani.

Vierailija
35/84 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvasin, että valtaosa tänne kirjoittelevista on rutiköyhiä maalaistollukoita, jotka asuu syrjäseudulla homeisissa tölleissä ja juoksee pihanperällä paskahuusissa, kun tölliin ei tule edes vesi sisälle.

Niitä oli mummosi lapsuudessa. Nykyään se on valinta ja suurimmalle osalle se ei enää edusta enää mitään köyhää kurjuutta, josta pyritään eroon.

Vierailija
36/84 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten ok kuvitelma, mutta todennäköisesti siellä ei ole käsisuihkua ja kuukautisiin liittyvät toimenpiteet ovat ongelma.

Jos tuo olisi todellinen ongelma, ei maailmassa olisi ollut vuosimiljooniin yhtään naispuolista nisäkästä.

Vierailija
37/84 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo olisi todellinen ongelma, ei maailmassa olisi ollut vuosimiljooniin yhtään naispuolista nisäkästä.

Nykyään eri hygieniataso kuin ennen.

Vierailija
38/84 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi. 

Minulla on herkkä rakko, joka herättää minut öisinkin muutaman tunnin välein.

Lapsuudestani muistan nuo sateella/pakkasella/ aamuyöstä  hilpaistut huussireissut.

Toki olen myös aikuisena käynyt erittäin siisteissä, lähes hajuttomissa huusseissa mutta....ei noin yleensä ottaen.

Huussi, vessa, portatiivi,  sinkkisankko, saa olla nukkumasijastani korkeintaan kymmenen metrin päässä.

Ja sellaisessa tilassa ettei pakkasella tarvitse kärvistellä.

Muutenkin olen aina ajatellut, että voin nukkua missä tahansa, kunhan minulla on oma lukulamppu lukemista varten ja   HAJUTON vessa, huussi, korvo tms kymmenen metrin päässä nukkumapaikastani.

Potta sängyn alle ja lantionpohjan lihaksia treenaamaan, niin inkontinenssi katoaa.

Vierailija
39/84 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesällä on vettä pesuvadissa, talvella sitä voi ottaa pullossa mukaan. Miteen uusavuttomia te ihmiset olette?

Menetkö ulos pesemään alapääsi pesuvatiin? Miten teet vieraiden aikana?

Ihan kuule sen huussireiän päällä pesen, kuten vesivessassakin. Niin, pesuvadissa on myös kauha, unohtui mainita.Seuraava tyhmä kysymys?

Ladattava retkisuihku alle 20e, siihen käy normaali bidesuihkun kahva ja imee veden siitä pesuvadista tai vaikkapa kanisterista.

Vierailija
40/84 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesällä on vettä pesuvadissa, talvella sitä voi ottaa pullossa mukaan. Miteen uusavuttomia te ihmiset olette?

Menetkö ulos pesemään alapääsi pesuvatiin? Miten teet vieraiden aikana?

Ihan kuule sen huussireiän päällä pesen, kuten vesivessassakin. Niin, pesuvadissa on myös kauha, unohtui mainita.Seuraava tyhmä kysymys?

eikö jätteestä tule liian märkää? Ja märkä haisee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi