Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyyntymis skaba

Vierailija
26.06.2023 |

Hampurilaisravintola ulkomailla: Tilaan automaatilla, maksan kortilla. Sylkee virhekoodi kuitin.Vaatii pin koodin. Laitan pin oikein taas joku error. En viitsi koittaa enää, vaan siirryn tiskille maksamaan. On melkoinen jono. Mies tulee jo ärsyyntyneenä , että mikä kestää ja ärsyyntyy lisää kun kerron, että korttimaksussa ongelmia.
Vihdoin tulee vuoroni ja näytin kuitit ja kysyin yhdellä lauseella, että eihän maksut varmasti menneet läpi. En ollut mitenkään vihainen tai hermostunut. Tyyppi otti kuitit, rutisti ne ja sanoi jotain että erroria. Pyysin kuitteja takaisin ja antoi toisen.
Maksoin käteisellä ja lykkäsi kouraan kuitin maksusta. Kun oli siirtynyt jo pois kassalta huomasin, että kuitti minkä lykkäsi mulle kouraan käteismaksusta oli väärä, eli ihan väärät tuotteet ja summa. No onneksi oli tallessa se error kuitti, vaikka tosite käteismaksusta oli väärä. No en viitsinyt huudella tyyppiä takaisin ja ajattelin, että kysäisen kun joku tulee seuraavaksi siihen maksukassalle, että onko tulossa väärä tilaus kun tällaisen kuitin, jossa väärät tuotteet sain maksusta? Lapset odottivat jo ruokia, joten en nyt hirveästi olisi halunnut lisäsekaannuksia ja väärän tilauksen. Enkä muutenkaan jonottanut mitään ylimääräistä asian selvittelyssä, koska jouduin kuitenkin odottamaan ruokia.
No kukaan ei tullut kassalle ja ruuat tuli. Pikaisen katselmuksen jälkeen näytti olevan oikeat, joten otin tilauksen ja lähdin.
Paikalla kun muu söivät halusin vielä tarkistaa, että maksu ei ollut mennyt tililtä, koska olin ulkomailla ja en olisi voinut korjauttaa myöhemmin ja vaikka pidinkin itsekin epätodennäköisenä, että olisi mennyt, on tuollasta tapahtunut joskus. No verkkopankkiin ei päässyt kirjautumaan sisään.
Miestä ärsytti tuo tarkistaminen ja olin ehkä vähän mietteliäs. Tilaus oli kuitenkin lähes 50€ joten tietenkin olisi ärsyttänyt, jos olisi tullut maksamaan satasen ja halusin tarkistaa verkkopankista.
Mies alkoi motkottaa vihaisesti, että pilaan illan ja turhaa tuollaista tarkistelin. Taisi jotain ikävääkin taas mainita. En ollut mitenkään vihainen , enkä edes puhunut tai valittanut mitään.
No pari kertaa verkkopankkia koetettuani jätin asian siihen.

Tapaus 2 toisessa hampurilaisravintolassa ulkomailla. Olemme tilaamassa koneella. Kun olen tehnyt oman ja yhden lapsen tilauksen, lapsi haluaa jo mennä pöytään ja jätän miehen tilaamaan loput eli toisen lapsen ja omansa. Ei tykännyt ja olisi halunnut, että jään siihen, mutta lapsi kovasti intti että haluaa jo mennä pöytään, joten menin.
Miehellä kestää ja tulee tosi vihaisena ja hermostuneena pöytään ruokien kanssa. Vihaisen ja järkyttyneen oloisena kertoi, että kone ei antanut kuittia, mutta onneksi tyyppi antoi kuitenkin tilauksen. Itseäni ei haitannut että oli vihaisen oloinen ja vähän aikaa sadatteli tuota. Onhan tuollainen aika ärsyttävää.
Miehen mielestä minä olen se joka turhaan selvittelee asioita, hermostuu ja suuttuu.
Itse taas ymmärrän jopa hänen ärsyyntymisen omassa tapauksessaan,vaikkakin koska hänellä ei ollut pienintäkään uhkaa siitä että maksu olisi mennyt 2 kertaa oli mielestäni aika naurettavaa että omaa tarkistamista tai huolestumistani piti täysin turhana illan pilaajana. Itsellä mielestään olikin syytä sitten suuttua ja olla myrkyn niellyt, kun ei kone ollut toiminut, niin kuin piti.
Ai niin, lapsi kertoi myöhemmin, että oli sadatellut siinä koneella, että missä v..tussa olen tai jotain pahempaakin, kun oli ongelmia. Se oli vähän epistä ehkä.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi