Mieheni ex ja jatkuva viestittely lapsen asioista??hermo menee.
Niin,onko tämä nyt sitten Ok,että mieheni ja hänen ex viestittelevät lähes joka päivä 11 v lapsensa asioista??lomat ihan pahimpia,joka päivä pitää ottaa kuvia lapsesta ja lähettää niitä toiselle vanhemmalle. Kuinka söpöä on taas kun lellikki ui tai on mökillä tai mitä nyt ikinä.Kokemuksia aiheesta??vai häiritseekö tämä turhaan minua.
Kommentit (63)
Ehkä sinun kannattaisi miettiä, miksi suhtaudut noin. Et voi kontrolloida toisen elämää.
Itse viestittelen usein siskoni lasten isän kanssa. Siskoni kuoli kun lapset olivat pieniä. Tämä lasten isä on erittäin hyvä ystäväni, joten olemme toki muutenkin yhteydessä. Käytännössä viestitellään yleensä useamman kerran viikossa, ajoittain jopa päivittäin.
Lasten isän nykyinen kumppani tietää ja ymmärtää tilanteen, eikä hän ainakaan minun tietääkseni ole koskaan pahastunut asiasta. Päinvastoin, hän itsekin nykyään lähettelee lasten ja koko porukan kuulumisia.
Mä viestittelen 11v n kanssa ihan suoraan. Ei tarvita exää siinä välissä, vaikka hyvät välit onkin. Ymmärrän että ärsyttää, ärsyttäisi minuakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ainakaan teini-ikäiset pojat ei älyä laittaa kuulumisia esim jostain matkalta. Joten muistutan aina: laita isälle, että päästiin perille. Laita isälle, että lento ajoissa jne. Sitten laitan myös joitain kuvia matkalta, laitan niitä myös isovanhemmille ja kummeille. Ei ole kukaan tähän mennessä loukkaantunut muu kuin miehen nykyinen rouva. On vaikeaa kun pelkkä lapsesta otettu kuva jossain nähtävyydessä herättää kiukun, kun sen lähettää väärä puhelinnumero.
Oletko kysynyt teineiltä haluavatko että lähettelet heidän kuviaan ympäriinsä?
Mitä "ympäriinsä lähettelyä" se on jos kuvan saa lasten toinen vanhempi?
Olen eri. Itse en lähetä oma-aloitteisesti enää yhden ainutta viestiä exälle koska siellä on myös niin mustasukkainen uusi nainen. Kaikki kommunikointi tapahtuu lasten kautta. Sanon lapsille mitä heidän pitää kysyä isältään. Huvittavaa. Lomakuvatkin lähetän vain lapsille ja sanon että laittakaa välillä jotain isällenne.
Huvittavaa on ainoastaan se, että kuvittelit että eron jälkeen mies leikkii edelleen sinun kanssasi perhettä.
Meillä on lapseni isän kanssa hyvät välit. Emme silti pidä juuri lainkaan yhteyttä ellei ole joku poikkeuksellisen tärkeä, esim. terveyteen liittyvä asia. Synttäreitä ja joulua ennen vähän puhellaan että miten jaetaan lahjojen ostot. Lomien alla sovitaan myös että ne menee siten, ettei lapsen loma ole suorittamista.
Viimeksi ollaan toukokuun puolivälissä juteltu ja siinä tulikin koko kesän asiat. Luultavasti syksyllä sitten synttäreistä sovitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ainakaan teini-ikäiset pojat ei älyä laittaa kuulumisia esim jostain matkalta. Joten muistutan aina: laita isälle, että päästiin perille. Laita isälle, että lento ajoissa jne. Sitten laitan myös joitain kuvia matkalta, laitan niitä myös isovanhemmille ja kummeille. Ei ole kukaan tähän mennessä loukkaantunut muu kuin miehen nykyinen rouva. On vaikeaa kun pelkkä lapsesta otettu kuva jossain nähtävyydessä herättää kiukun, kun sen lähettää väärä puhelinnumero.
Olen eri. Itse en lähetä oma-aloitteisesti enää yhden ainutta viestiä exälle koska siellä on myös niin mustasukkainen uusi nainen. Kaikki kommunikointi tapahtuu lasten kautta. Sanon lapsille mitä heidän pitää kysyä isältään. Huvittavaa. Lomakuvatkin lähetän vain lapsille ja sanon että laittakaa välillä jotain isällenne.
Huvittavaa on ainoastaan se, että kuvittelit että eron jälkeen mies leikkii edelleen sinun kanssasi perhettä.
Itse asiassa vielä huvittavampi on sinun rivien välistä tekemäsi täysin perusteeton ja pielessä oleva oletus. Nauran sinulle ja kaikille mustasukkaisille nyxille. Onneksi miehet keskimäärin osaa olla pragmaattisempia. Niinpä minunkaan uusi kumppanini ei vedä hernettä nenäänsä siitä kun ex laittaa mulle viestiä lapsistamme.
Meillä tyttö ainakin itse osaa viestitellä isänsä kanssa. Ei kai siinä välissä minua tarvita.
Tässä nähdään taas yksi painajaismainen äitipuoli! Olet hirveä ihminen, kun haluat erottaa lapsen vanhemmistaan. Ja miten puhut miehesi lapsesta, on todella tylyä - häpeä!
Jos koko elämän pitää pyöriä sinun napasi ympärillä, älä ota miestä, jolla on lapsia. Lapset ovat aina tärkeämpiä kuin mustasukkainen nyksä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa vielä huvittavampi on sinun rivien välistä tekemäsi täysin perusteeton ja pielessä oleva oletus. Nauran sinulle ja kaikille mustasukkaisille nyxille. Onneksi miehet keskimäärin osaa olla pragmaattisempia. Niinpä minunkaan uusi kumppanini ei vedä hernettä nenäänsä siitä kun ex laittaa mulle viestiä lapsistamme.
Naura vaan, miehelläni kun ei edes ole lapsia. Eikä edes perässä roikkuvaa exää.
11-vuotiaalle voi jo ohjata isoimman osan turhanpäiväisestä viestittelyistä ja kuvien jakamisista. Oppii pitämään itse yhteyttä näin.
Tärkeät asiat sitten erikseen.
Ihmisillä on eri tyylejä, ja olisi ihan ok että miehen lasten äiti laittaisi kuvia ja viestejä lapsista jos hän olisi minuakin kohtaan ystävällinen, tai edes sietäisi miestäni. Niinpä hän ei laita koskaan mitään, ei edes tärkeitä asioita, vaan ne tulevat eteen yllättäen. Mies viestii kyllä esim. lapsen paino-ongelmista mutta tämä nainen ei vastaa niihin mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo olen. Tottakai pyydän luvan, eikö se ole päivänselvää?
Kas kun joissain perheissä vallitsee luottamus ja kunnioitus.
Onpa ihme, että nuoret voi huonosti kun puolet perheistä eroaa ja eron jälkeen ei sitten ymmärretä sitä yksinkertaista lapsen etua; pelastaa mitä lapsen kannalta on vielä pelastettavissa ja elää sitä vanhemmuutta yhdessä toimien vielä eron jälkeenkin.
Moni voisi joskus pysähtyä itse miettimään miltä olisi tuntunut lapsena jos omat vanhemmat eivät olisi koskaan, ikinä, kyenneet yhdessä esim ihastelemaan, että olipa se meidän riinamaija rohkea kun uskalsi kiivetä kamelin selkään tai peetu onnekas kun voitti narunvedossa tikkataulun. Kun laitan lapsen isälle em tilanteista kuvan ja saan vastaukseksi jotain tsemppaavaa, jonka sitten näytän lapselle, kertoo ilme lapsen kasvoilla, että kannattaa pyrkiä toisen vanhemman kanssa välittömyyteen ja vanhemmuudesta yhdessä iloitsemiseen. Joku voi sitten lapsen puolesta päätellä, ettei hän tällaista tarvitse, koska aikuisen naisen tulee paha olo sisälle kun mies saa exältään viestin. Anteeksi nyt mutta priorisoin lapseni tunteet yli jonkun aikuiseksi saakka eläneen naisen.
Kuinka se muuten onkin aina se uusi rouva, joka ahdistuu..? Esim oma mieheni ei ole koskaan tivannut tai ottanut kantaa mitä exän kanssa puhutaan tai viestitään, ainoastaan kannustanut yhteistyöhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti on niin että miehesi lapseen liittyvät asiat eivät kuulu sinulle.
Ilahduttavaa että eronneet vanhemmat ovat sovussa ja pystyvät asiallisesti hoitamaan lapseen liittyviä asioita.
Mistä mustasukkaisuutesi kumpuaa? Miksi ärsyynnyt yhteydenpidosta? Koetko kesän itsellesi uhkana?
Paraskin puhuja. Hanki oma elämä vai eikö löytynytkään vaikka läksit ovet paukkuen?
Iki-inseli siinä pikkasen projisoi taas.
En katselisi tuollaista. Ero on ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo olen. Tottakai pyydän luvan, eikö se ole päivänselvää?
Kas kun joissain perheissä vallitsee luottamus ja kunnioitus.
Onpa ihme, että nuoret voi huonosti kun puolet perheistä eroaa ja eron jälkeen ei sitten ymmärretä sitä yksinkertaista lapsen etua; pelastaa mitä lapsen kannalta on vielä pelastettavissa ja elää sitä vanhemmuutta yhdessä toimien vielä eron jälkeenkin.
Moni voisi joskus pysähtyä itse miettimään miltä olisi tuntunut lapsena jos omat vanhemmat eivät olisi koskaan, ikinä, kyenneet yhdessä esim ihastelemaan, että olipa se meidän riinamaija rohkea kun uskalsi kiivetä kamelin selkään tai peetu onnekas kun voitti narunvedossa tikkataulun. Kun laitan lapsen isälle em tilanteista kuvan ja saan vastaukseksi jotain tsemppaavaa, jonka sitten näytän lapselle, kertoo ilme lapsen kasvoilla, että kannattaa pyrkiä toisen vanhemman kanssa välittömyyteen ja vanhemmuudesta yhdessä iloitsemiseen. Joku voi sitten lapsen puolesta päätellä, ettei hän tällaista tarvitse, koska aikuisen naisen tulee paha olo sisälle kun mies saa exältään viestin. Anteeksi nyt mutta priorisoin lapseni tunteet yli jonkun aikuiseksi saakka eläneen naisen.
Kuinka se muuten onkin aina se uusi rouva, joka ahdistuu..? Esim oma mieheni ei ole koskaan tivannut tai ottanut kantaa mitä exän kanssa puhutaan tai viestitään, ainoastaan kannustanut yhteistyöhön.
Näin. Empatia on katoava luonnonvara.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta huomautan että ei se ole mitään leikkimistä! Isä, äiti ja lapset ON perhe. He ovat sitä edelleen, vaikka vanhemmat olisivat eronneet. Jos kuvitteellisesti minulle ja puolisolleni tulisi ero, niin aivan varmasti molemmat haluaisimme edelleen olla mahdollisimman paljon lapsemme kanssa, ja jakaa kasvatusvastuun 100%. Varmasti pitäisimme tiiviisti yhteyttä lapsen asioissa, ihan samoinhan me nytkin päivittäin keskustelemme asioista. Jos ap:n miestä ei vaikuta yhteydenpito haittaavan, niin asia ei kyllä kuulu ap:lle millään tavalla. Ap:lle ei ole tullut mieleen että mies haluaa kuulla päivittäin lapsensa kuulumisia, ja ikävöi lastaan kun eivät ole yhdessä?
Ei ole. 11v osaa jo itse viestitellä isälleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naura vaan, miehelläni kun ei edes ole lapsia. Eikä edes perässä roikkuvaa exää.
Kovasti aihe tuntuu kuitenkin kiinnostavan :) Jopa niin paljon että menet henkilökohtaisuuksiin. Erikoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole oikein, eikä ole normaalia. Kun on erottu niin ollaan erossa, uusien kanssa. Lapsihan osaa 11v iässä itsekin lähettää kuviaan toiselle vanhemmalle. Ei ole mitään syytä enää roikottaa exiä arjessa. Luottamus pitää olla että lapsi on turvassa.
Pistä viesti että otatte nyt perheenne parissa viestintärauhan teidän suuntaan ja lapsi saa viestitellä mutta aikuiset on nyt lomalla. Hätäasiat eri, mut tekohädät ei.
Hiljennä viestit.
Läheisriippuvainen roikkuu ja takertuu puolisoosi. Ei kai ole löytänyt uutta vaikka itse erosi.Ja nainenhan ei ole millään tavalla läheisriippuvainen kun mies ei saisi edes lapsensa asioista keskustella kun miehen pitää huomioida ja olla läsnä nykyiselle naiselle koko ajan kun ei ole töissä ja mieluusti varmaa silloinkin kun on töissä pitää olla puhelin kädessä vastaamassa viesteihin vähän väliä mitä tämä nykyinen pommittaa
Esiteini on varmaan oppinut jo itse puhumaan? Exä ei kuulu enää miehen perheeseen tai parisuhteeseen. Rajat pitää vetää.
On kaikkien ja ennen kaikkea lapsen etu, että vanhemmat ovat väleissä.
Vanhempien välinen yhteyden pito lapseensa liittyen ei kuulu kenellekään muulle kuin vanhemmille itselleen.