Mieheni ex ja jatkuva viestittely lapsen asioista??hermo menee.
Niin,onko tämä nyt sitten Ok,että mieheni ja hänen ex viestittelevät lähes joka päivä 11 v lapsensa asioista??lomat ihan pahimpia,joka päivä pitää ottaa kuvia lapsesta ja lähettää niitä toiselle vanhemmalle. Kuinka söpöä on taas kun lellikki ui tai on mökillä tai mitä nyt ikinä.Kokemuksia aiheesta??vai häiritseekö tämä turhaan minua.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
On ok.
Hienoa, että vanhemmilla on hyvät välit myös keskenään. Sinä sen sijaan puhut todi ikävään sävyyn lapsesta. Miksi? Ei sinun harmituksesi sen lapsen syytä ole.
Lapselle on vaan kiva, että vanhemmat viettää aikaa myös keskenään. Lapsuudessani sisarusteni äiti vietti aikaa meillä silloin tällöin. Hänellä oli myös kuroin lapsensa, jonka isä oli kuollut kun lapsi oli hyvin pieni, mukanaan. Yhdessä juhlittiin myös mm. jouluja.
Tästä on havaittavissa se että tämä nainen vihaa sitä miehen lasta ja yksi syy siihen on todennäköisesti se että ei ole naisen oma. Mustasukkaisuuskin on todella suuressa roolissa
Mietipä omaa käytöstäsi. Toivottavasti lapsen isä huomaa käytöksesi.
Ei sinulla ole mitään asiaa rajoittaa miehesi yhteydenpitoa lapsensa tai edes tämän äitiin.
Jos koet liian vaikeaksi, on parasta erota, kaikkien kannalta.
Lähtökohtaisesti tosi hyvä juttu, että yhdeydenpito pelaa ja sovussa ollaan. On kuitenkin hieman jännä juttu, että tuon ikäisen lapsen ei anneta itse päättää kuvissa esiintymisestä niin, että lapsi saa itse halutessaan räpsiä omista toimistaan kuvia kummallekin vanhemmalleen. Ei tuon ikäisen lapsen kohdalla enää eronneiden aikuisten tarvitse toisilleen epävirallisia loma-asioita jakaa.
Kyllähän sellanen roikkumiselta vaikuttaa ja siksi se ärsyttää. Sanomattakin selvää, että jossain vaiheessa suhtkoht lähitulevaisuudessa tuo tulee päättymään. Tuskin yläasteikäinen lapsi tykkää, että en someselailuista otetaan kuvia ja jaetaan aina sille vanhemmalle, joka ei paikalla ole.
Ja joo, kyllä perheen kolmannella ja sillä neljännelläkin aikuisella on mielipiteen esittämisen oikeus siihen, miten perheessä toimitaan kunkin ulkopuolisen henkilön kohdalla. Siinä kohtaa lapsen äitikin voi ulkopuolinen olla, kun lomaillaan sillä ns. omalla poppoolla. Kaikkia kuunnellaan :) puhukaa toistenne kanssa.
Ap tätä se on, kun ottaa käytetyn miehen.
Entisissä ukoissaan roikkuvat yh-mamma parat täällä parkuu kun pelkäävät että heidät jätetään lopullisesti rannalle. Hankkikaa nyt oma elämä.
Kukaan muu ei rakasta omaa lasta yhtä pajon kuin toinen (välittävä) vanhempi. Ketään muuta ei kiinnosta lapsen asiat yhtä paljon kuin toista vanhempaa. Ei siinä ole mitään pahaa, että halutaan jakaa hyvät hetket ja selvittää yhdessä vaikeudut.
Minulla on jo teini-ikäiset lapset, jotka kulkevat omia menojaan pääasiassa. Arjessa ei ole niin väliä kummassa kodissa ovat, asutaan lähekkäin ja vaikka olisi "isäviikko" näen yleensä jomman kumman joka päivä.
Lomilla olo tuntuu välillä yksinäiseltä. Tunnen haikeutta, kun ex ja lapset viettävät juhannusta mökillä, niin kuin perheenä vielä muutama vuosi sitten vietettiin. On kiva päästä kuvien ja viestien kautta mukaan. Lapset niitä harvoin lähettävät. Heillä on lapsen mieli, haluavat keskittyä hetkeen ja niihin ihmisiin, jotka ovat paikalla. Toinen aikuinen ymmärtää eron vaikeuden ja yksinäisyyden tunteet.
Kyllä läheisriippuvainen tekee mitä vain, saadakseen pitää yhteyttä entiseen kumppaniinsa. Pitääkö lapsi itse yhteyttä isäänsä?
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti tosi hyvä juttu, että yhdeydenpito pelaa ja sovussa ollaan. On kuitenkin hieman jännä juttu, että tuon ikäisen lapsen ei anneta itse päättää kuvissa esiintymisestä niin, että lapsi saa itse halutessaan räpsiä omista toimistaan kuvia kummallekin vanhemmalleen. Ei tuon ikäisen lapsen kohdalla enää eronneiden aikuisten tarvitse toisilleen epävirallisia loma-asioita jakaa.
Kyllähän sellanen roikkumiselta vaikuttaa ja siksi se ärsyttää. Sanomattakin selvää, että jossain vaiheessa suhtkoht lähitulevaisuudessa tuo tulee päättymään. Tuskin yläasteikäinen lapsi tykkää, että en someselailuista otetaan kuvia ja jaetaan aina sille vanhemmalle, joka ei paikalla ole.
Ja joo, kyllä perheen kolmannella ja sillä neljännelläkin aikuisella on mielipiteen esittämisen oikeus siihen, miten perheessä toimitaan kunkin ulkopuolisen henkilön kohdalla. Siinä kohtaa lapsen äitikin voi ulkopuolinen olla, kun lomaillaan sillä ns. omalla poppoolla. Kaikkia kuunnellaan :) puhukaa toistenne kanssa.
Neljä perheen aikuista lomaillee ja ulkopuolinen äiti ei saa viestitellä!
Jfjddj kirjoitti:
Kasva aikuiseksi. Jätin sun kaltaisen naisen, se että sun itsetunto on niin surkea ettet kestä et mies on yhteydessä Ex lapsen asioiden takia kertoo vain ja ainoastaan sinusta.
. En palannut ex luokse vaan etsin aikuisen järkevän naisen ja nyt ei ole ongelmia.
- Eikö ?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole oikein, eikä ole normaalia. Kun on erottu niin ollaan erossa, uusien kanssa. Lapsihan osaa 11v iässä itsekin lähettää kuviaan toiselle vanhemmalle. Ei ole mitään syytä enää roikottaa exiä arjessa. Luottamus pitää olla että lapsi on turvassa.
Pistä viesti että otatte nyt perheenne parissa viestintärauhan teidän suuntaan ja lapsi saa viestitellä mutta aikuiset on nyt lomalla. Hätäasiat eri, mut tekohädät ei.
Hiljennä viestit.
Läheisriippuvainen roikkuu ja takertuu puolisoosi. Ei kai ole löytänyt uutta vaikka itse erosi.
Mikään laki ei määrää olemaan yhtään kenenkään kanssa, ei uuden eikä vanhan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Valintansa teki aikoinaan.
Jokainen mustasukkainen, katkera, itseään naiseksi tai ylipäätään ihmiseksi itseänsä kutsuva otus, jonka mielestä tuossa on jotain ihmeellistä tai väärää, lentäisi mun kämpästä ulos ku leppäkeihäs. Oletan että ap on keskenkasvuinen, sillä yhtään tervejärkistä aikuista naista tuollainen ei häiritsisi tippaakaan, jos olet alle 30-vuotias, sun mielenhäiriö on hyväksyttävää, muussa tapauksessa kannattaa varmaan osallistua johonkin voimaantumis-/itsetunnon kehittämisleirille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelle "ulkopuolisen äidin" pitäisi viestitellä? Exälleen vai? Vai lapselleen?
ainakaan teini-ikäiset pojat ei älyä laittaa kuulumisia esim jostain matkalta. Joten muistutan aina: laita isälle, että päästiin perille. Laita isälle, että lento ajoissa jne. Sitten laitan myös joitain kuvia matkalta, laitan niitä myös isovanhemmille ja kummeille. Ei ole kukaan tähän mennessä loukkaantunut muu kuin miehen nykyinen rouva. On vaikeaa kun pelkkä lapsesta otettu kuva jossain nähtävyydessä herättää kiukun, kun sen lähettää väärä puhelinnumero.
Miksi mies ei saisi viestitellä lapsen äidin kanssa lapsensa asioista?
Vierailija kirjoitti:
ainakaan teini-ikäiset pojat ei älyä laittaa kuulumisia esim jostain matkalta. Joten muistutan aina: laita isälle, että päästiin perille. Laita isälle, että lento ajoissa jne. Sitten laitan myös joitain kuvia matkalta, laitan niitä myös isovanhemmille ja kummeille. Ei ole kukaan tähän mennessä loukkaantunut muu kuin miehen nykyinen rouva. On vaikeaa kun pelkkä lapsesta otettu kuva jossain nähtävyydessä herättää kiukun, kun sen lähettää väärä puhelinnumero.
Oletko kysynyt teineiltä haluavatko että lähettelet heidän kuviaan ympäriinsä?
Outoa, näkeehän se toinen vanhempi itse vuorollaan pilttinsä uimassa, mökillä jne. Eri asia, jos lapsi itse innoissaan haluaisi jakaa tekemisiään vanhemman kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Eivät "älyä" laittaa kuulumisia vai eivät halua...
Ja nainenhan ei ole millään tavalla läheisriippuvainen kun mies ei saisi edes lapsensa asioista keskustella kun miehen pitää huomioida ja olla läsnä nykyiselle naiselle koko ajan kun ei ole töissä ja mieluusti varmaa silloinkin kun on töissä pitää olla puhelin kädessä vastaamassa viesteihin vähän väliä mitä tämä nykyinen pommittaa