Halveksin vanhempia, jotka vievät lomallaan lapset päiväkotiin
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a75bd561-65ea-4b90-8013-958eb565a13d
Uusi hallitus, olkaa hyvä ja leikatkaa ensimmäisenä tästä. Miksi pienet lapset ovat pitkiä päiviä hoidossa vanhempien loma-aikaan samalla kun koululaiset lomalla?!
Kommentit (374)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus taitaa haluta lisätä naisten työllisyyttä eli ehkäpä tulossa leikkauksia kotihoidontukeen.
Eihän modernissa yhteiskunnassa tietenkään voi enää olla kotiäitejä.
Tämä oli ehkä asian vierestä, mutta pakko oli kommentoida.
Ap, saat vapaasti halveksia, se ei varmasti ketään saa toimimaan toisin. Meillä ihmisillä, kun on hyvin erilaisia ajattelutapoja.No ihan hyvä, jos kerta äiti ei voi useampaa lasta hoitaa kerralla, niin samantien laittaa sen pienimmänkin hoitoon ja menee itse töihin.
Niinpä. Vaikka jollekin perhepäivähoitajalle, joka pärjää hyvin yksin niiden neljän 1-vuotiaan kanssa. Ovat varmasti jotain yli-ihmisiä.
Olen joskus kyllä miettinytkin, miten pärjäävät. :D Aika stressaavaa yrittää ehtiä vaikka itse vessaan, kun on ainoa aikuinen ja pitäisi pitää pikku taaperot turvassa.
Kotiäideillä ei ole kuitenkaan montaa yhtä pientä samaan aikaan, elleivät ole harvinaisten monikkoperheiden äitejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus taitaa haluta lisätä naisten työllisyyttä eli ehkäpä tulossa leikkauksia kotihoidontukeen.
Ap, saat vapaasti halveksia, se ei varmasti ketään saa toimimaan toisin. Meillä ihmisillä, kun on hyvin erilaisia ajattelutapoja.No ihan hyvä, jos kerta äiti ei voi useampaa lasta hoitaa kerralla, niin samantien laittaa sen pienimmänkin hoitoon ja menee itse töihin.
Niinpä. Vaikka jollekin perhepäivähoitajalle, joka pärjää hyvin yksin niiden neljän 1-vuotiaan kanssa. Ovat varmasti jotain yli-ihmisiä.
Olen joskus kyllä miettinytkin, miten pärjäävät. :D Aika stressaavaa yrittää ehtiä vaikka itse vessaan, kun on ainoa aikuinen ja pitäisi pitää pikku taaperot turvassa.
Kotiäideillä ei ole kuitenkaan montaa yhtä pientä samaan aikaan, elleivät ole harvinaisten monikkoperheiden äitejä.
No juu eiköhän ne lapset ole mukana vessassakin, ainakin osa.
Vierailija kirjoitti:
Luulen ja tiedän, että meidän lapsilla on hauskempaa perhepäivähoidossa kavereiden kanssa kuin täällä okt-työmaalla. Pitäähän niille vielä joku reissu tai muu juttu järjestää, mutta just nyt ei ehdi.
Niin. Kun tarpeeksi on erossa vanhemmistaan, ei niitä enää kaipaakaan. Hoitaja on rakkaampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen ja tiedän, että meidän lapsilla on hauskempaa perhepäivähoidossa kavereiden kanssa kuin täällä okt-työmaalla. Pitäähän niille vielä joku reissu tai muu juttu järjestää, mutta just nyt ei ehdi.
Niin. Kun tarpeeksi on erossa vanhemmistaan, ei niitä enää kaipaakaan. Hoitaja on rakkaampi.
Mun äiti oli perhepäivähoitaja, kun olin pieni, ja meillä hoidossa olleet lapset alkoivat kutsua häntä äidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseni oli päiväkodissa. Nyt jo iso koululainen. Minulle päiväkodin hoitaja sanoi, että lapsella pitäisi olla kesällä 4 viikkoa lomaa. Olin juuri kesän aikana vaihtanut yksityiseltä kunnalliselle työnantajalle joten kesälomaa ei ollut. Hoitajat eivät välttämättä tiedä lapsen perheestä/yksityiselämästä mitään.
Juuri näin, tässä jutussa pöyristyttää juurikin se, että lastenhoitaja ottaa asiakseen kommentoida perheiden sisäisiä asioita, joista kuitenkaan ei tiedä mitään.
Ihmiset ovat nykyään niin röyhkeitä, että katsovat oikeudekseen avoimesti tuomita toisia.
Näidenkin lastenhoitajien pitäisi keskittyä itse asiaan eli lapsen hoitamiseen. Siitä heille palkkaa maksetaan.Lastenhoitajan tulisi keskittyä sinun lapseesi, mutta sinun, lapsen vanhemman ei? Hmmm 🤔
Ei tuossa väitetty, että vanhemman ei tarvitse hoitaa lastaan. Täällä Suomessa on subjektiivinen päivähoito-oikeus ja hyvä niin. Lastenhoitajan tehtävä on hoitaa lapsia, siitä hänelle tosiaan palkkaa maksetaan.
Kyllä mun mielestä etätöissä voi hoitaa lapsia kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti oli perhepäivähoitaja, kun olin pieni, ja meillä hoidossa olleet lapset alkoivat kutsua häntä äidiksi.
Kyllä nämä pienet kutsuu päiväkodissakin hoitajia äideiksi.
snapcaht ryhmässä muutama mamma joka on kotona vauvan kanssa isompi hoidossa, tai isukki lomalla mamma "opiskelee" lapset hoidossa,
Vierailija kirjoitti:
Mä halveksin lastentarhan työntekijöitä, jotka kanavoivat riittämättömästä henkilöstömäärästä aiheutuvan rasituksen lasten vanhempiin.
Keskittykää omiin töihinne ja lopettakaa vanhempien kyttäys.
Minäkin sain moitteet siitä että lapset on päivähoidossa vaikka minä olen kotona.
Kysyin että "mistä tiedätte minun olevan kotona?"
"No kun sulla on siviilivaatteet päällä ja tulet hakemaan lapsia klo 15, vaikka virallinen hakuaika jonka olet ilmoittanut on klo 16. Ennen tulit aina työvaatteissa, eri suunnasta ja tasan klo 16".
Totesin että ilmeisesti heidän mielestään etätyöt eivät ole oikeita töitä ja on ihan fine olla että palavereissa pörssiyhtiötasolla kun neljä lasta melskaa taustalla. Tästä lähtien puen siis päälleni ja ajan pihaan toisesta suunnasta ja tulen tunnin myöhempään vaikka ehtisin tulla aikaisemmin.
Sinua tekisin reklamaation päiväkodin johdolle näistä työntekijöistä. Tuollainen on täysin asiatonta käytöstä. Lastenhoitajalla ei ole oikeutta ottaa kantaa noin ja yrittää estää saamasta lakisääteistä palvelua.
Lapsella pitäisi olla rakastava perhe. Perhe kärsii, hajoaa kun vanhempi, vanhemmat vievät lapsen, lapsia päivähoitoon lomaaikanakin. Perhe jossa ns. synkkaa huolehtivat yhdessä lapsesta loma-ajan js lapsi palaa virkeänä syksyllä tarhaan. Nykyisin raha ja kilpailuhenki ovat vieneet perheet väärille raiteille.
Vierailija kirjoitti:
snapcaht ryhmässä muutama mamma joka on kotona vauvan kanssa isompi hoidossa, tai isukki lomalla mamma "opiskelee" lapset hoidossa,
Perus +/- 30v nykyvanhemman mielenmaisemaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä halveksin lastentarhan työntekijöitä, jotka kanavoivat riittämättömästä henkilöstömäärästä aiheutuvan rasituksen lasten vanhempiin.
Keskittykää omiin töihinne ja lopettakaa vanhempien kyttäys.
Minäkin sain moitteet siitä että lapset on päivähoidossa vaikka minä olen kotona.
Kysyin että "mistä tiedätte minun olevan kotona?"
"No kun sulla on siviilivaatteet päällä ja tulet hakemaan lapsia klo 15, vaikka virallinen hakuaika jonka olet ilmoittanut on klo 16. Ennen tulit aina työvaatteissa, eri suunnasta ja tasan klo 16".
Totesin että ilmeisesti heidän mielestään etätyöt eivät ole oikeita töitä ja on ihan fine olla että palavereissa pörssiyhtiötasolla kun neljä lasta melskaa taustalla. Tästä lähtien puen siis päälleni ja ajan pihaan toisesta suunnasta ja tulen tunnin myöhempään vaikka ehtisin tulla aikaisemmin.
Sinua tekisin reklamaation päiväkodin johdolle näistä työntekijöistä. Tuollainen on täysin asiatonta käytöstä. Lastenhoitajalla ei ole oikeutta ottaa kantaa noin ja yrittää estää saamasta lakisääteistä palvelua.
Kyllä näitä laiskoja vanhempia on syytä jonkun puhutella oli kuinka tahansa palvelu tarjolla. Se ei koske kaikkia tai ole lapsen parhaaksi äly hoi!
Vierailija kirjoitti:
Lapsella pitäisi olla rakastava perhe. Perhe kärsii, hajoaa kun vanhempi, vanhemmat vievät lapsen, lapsia päivähoitoon lomaaikanakin. Perhe jossa ns. synkkaa huolehtivat yhdessä lapsesta loma-ajan js lapsi palaa virkeänä syksyllä tarhaan. Nykyisin raha ja kilpailuhenki ovat vieneet perheet väärille raiteille.
Onko tässä joku itsekäs materialistinen sukupolvi vanhempina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no ei ole vessassa mukana, ei vessaan asumaan jäädä
sitä huomiota annetaan enemän niile lapsille jonka vanhemmat on työssä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, saat vapaasti halveksia, se ei varmasti ketään saa toimimaan toisin. Meillä ihmisillä, kun on hyvin erilaisia ajattelutapoja.On mulla ainakin ollut 😅 T. Pph
No ihan hyvä, jos kerta äiti ei voi useampaa lasta hoitaa kerralla, niin samantien laittaa sen pienimmänkin hoitoon ja menee itse töihin.
no ei ole vessassa mukana, ei vessaan asumaan jäädä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perus +/- 30v nykyvanhemman mielenmaisemaa.
joku 20-v-)
Lapsia ei viety kyllä hoitoon -90 luvulla jos äiti kotona. Vähän liian helppoa nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua haittaa että lapsilla on paljon tärkeitä aikuisia ympärillä. Minusta on hyvä juttu kun kiintyvät hoitajiinsa.