Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Halveksin vanhempia, jotka vievät lomallaan lapset päiväkotiin

Vierailija
26.06.2023 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a75bd561-65ea-4b90-8013-958eb565a13d

Uusi hallitus, olkaa hyvä ja leikatkaa ensimmäisenä tästä. Miksi pienet lapset ovat pitkiä päiviä hoidossa vanhempien loma-aikaan samalla kun koululaiset lomalla?!

Kommentit (374)

Vierailija
201/374 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapset oli tänä vuonna kaksi vanhempien lomaviikkoa päiväkodissa. Syy: Meistä riippumattomista syistä talonrakennus viivästyi ja päätettiin pitää lapset hoidossa, jotta saadaan talo valmistumaan aikataulussa ja entinen koti luovutettua sovitusti. Yhteistä lomaa jää kuitenkin vielä toista kuukautta lastenkin kanssa. 

Halveksi jos haluat. Katsottiin kuitenkin että tämä oli kokonaisuuden kannalta järkevintä. 

No ette tainneet lomailla?Joten ihan eri juttu.Ennemmin kyse niistä jotka itse painuu biitsille ja lapset päiväkodissa täyden päivän...

Joo ei. Voin kertoa että saatiin kahdestaan aikaan kolme kertaa enemmän parissa viikossa kuin jos lapset olisivat olleet mukana raksalla, olis saanut koko ajan olla silmät selässä vahtimassa ja kieltämässä ja keskeyttämässä omia puuhia milloin välienselvittelyjen ja milloin välipalojen järjestämiseksi. Aidosti uskon, että oli kaikkien etu pitää lapsoset päiväkodissa. 

Eihän sitä ulkopuoliset tiedä. Niille olen kertonut jotka ovat kysyneet suoraan, mutta varmaan suurin osa taivastelee että "siellä ne on opettajien lapsetkin pitkät päivät hoidossa kun vanhemmat lomailee". 

Niin olisittehan te voineet vuorotellakin. Toinen rakentaa ja toinen on lasten kanssa. 

Vierailija
202/374 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksiminen silloin, kun ei ole elänyt sitä toisen elämää eikä ollut tämän saappaissa, liittyy yleensä ennakkoluuloihin. Ennen vanhaan koko kylä on kasvattanut lapset. Nykyisin monet ovat todella yksin. Silti lomaa lapsille soisin, mutta jos vanhemmalla on sellainen tilanne ettei jaksa niin sitten parempi viedä hoitoon, että jaksaa sitten kun tulevat kotiin hoitaa heitä paremmin. Itse sairastuin kolmannen lapsen jälkeen vakavasti. Sitten tuli ero. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä=kotona vuoden ympäri, lapset käy silti päiväkodissa. Päällepäin sairautta ei näe, enkä todellakaan ala avaamaan tai selittelemään hoitajille asiaa sen enempää, mutta se ihan oikeasti vaikuttaa jaksamiseeni dramaattisesti. Siinäpähän päiväkodin tädit halveksivat. Niin kauan kun se ei vaikuta siihen kuinka kohtelevat lapsiani niin ihan sama. Toki siis lapset ovat lomilla kotona ja pitävät kesäloman, mutta en koe että voisin tuomita ihmisiä jotka käyvät töissä ympäri vuoden ja heillä on lisäksi lapsia, jos he sitten pitävät vähän omaa lomaa. Edelleen harmi lasten kannalta, mutta silti ymmärrettävää. Vanhempi voi ajatella siinä myös, että jaksaa olla lapselle sitten parempi vanhempi kun saa vähän levätä itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/374 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapset oli tänä vuonna kaksi vanhempien lomaviikkoa päiväkodissa. Syy: Meistä riippumattomista syistä talonrakennus viivästyi ja päätettiin pitää lapset hoidossa, jotta saadaan talo valmistumaan aikataulussa ja entinen koti luovutettua sovitusti. Yhteistä lomaa jää kuitenkin vielä toista kuukautta lastenkin kanssa. 

Halveksi jos haluat. Katsottiin kuitenkin että tämä oli kokonaisuuden kannalta järkevintä. 

No ette tainneet lomailla?Joten ihan eri juttu.Ennemmin kyse niistä jotka itse painuu biitsille ja lapset päiväkodissa täyden päivän...

Joo ei. Voin kertoa että saatiin kahdestaan aikaan kolme kertaa enemmän parissa viikossa kuin jos lapset olisivat olleet mukana raksalla, olis saanut koko ajan olla silmät selässä vahtimassa ja kieltämässä ja keskeyttämässä omia puuhia milloin välienselvittelyjen ja milloin välipalojen järjestämiseksi. Aidosti uskon, että oli kaikkien etu pitää lapsoset päiväkodissa. 

Eihän sitä ulkopuoliset tiedä. Niille olen kertonut jotka ovat kysyneet suoraan, mutta varmaan suurin osa taivastelee että "siellä ne on opettajien lapsetkin pitkät päivät hoidossa kun vanhemmat lomailee". 

Niin olisittehan te voineet vuorotellakin. Toinen rakentaa ja toinen on lasten kanssa. 

Niin oltaiskin, tätäkin mietittiin vaihtoehtona. 

Yllättävän monessa hommassa helpottaa kun on pari käsiparia käytettävissä. Esimerkiksi kaapistojen kokoaminen ja asennus, tapetointi, lattian asennus kun toinen asentaa ja toinen leikkaa tavaraa määrämittaan. 

Vierailija
204/374 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EHkä osa vanhemmista on uupuneita. En ihmettele yhtään suoraan sanottuna. Päiväkoti-ikäisten lasten kanssa ei varsinaisesti saa levättyä.

Kyllä vähän isomman lapsen voi esim. antaa leikkiä itsekseen.

Itselläni on 5-vuotias, ja tuo leikkii korkeintaan vartin itsekseen. Ei nuku päivisin, herää aamulla aikaisin, jatkuvasti energiaa tehdä kaikkea (mikä on tietty hyvä), sisaruksia ei ole, joten kaipaa vanhemmista jatkuvasti seuraa. En tuomitse yksioikoisesti vanhempia, jotka vievät lapsensa välillä lomillaan päiväkotiin. Tietysti olisi kyllä hyvä saada lapselle edes pieni loma.

No opeta sitä 5-vuotiastasi tekemään asioita itsekseenkin. Saattaa yllättyäkin, että osaa ja pärjää ilman vanhempia.

Kyllä hän osaa tehdä asioita itsekseen. Kyse on siitä, ettei hän halua olla itsekseen. On hyvin sosiaalinen ja kaipaa nimenomaan interaktiivista vuorovaikutusta, ei niinkään yksinleikkejä. Yksinleikkejäkin hän osaa, mutta ei viihdy niissä kuin juuri ehkä vartin. Kyllä minusta on huomattavan paljon parempi viedä lapsi välillä päiväkotiin, jos itse on hyvin väsynyt kuin alkaa vääntää lasta väkisin päiväksi leikkimään itse itsekseen. En ole itse vienyt lasta lomilla päiväkotiin, mutta ymmärrän, jos joku tekee niin silloin tällöin. Ylityövapaillani, jotka ovat ylimääräisiä vapaita, olen kyllä ajatellut viedä lapsen hoitoon. Olen ajatellut rakentaa silloin sivubisnestäni. 

No harjoitelkaa sitä itsekseen leikkimistä. Vaatii keskittymistä lapselta, mistä voi olla hyötyä myöhemmin.

On sitä harjoiteltu.

Mutta lapsi ei vaan opi?

Siis mikä on ongelma? Kuten kirjoitin, hän leikkii itsekseen lyhyitä aikoja. Pitkiä aikoja ei leiki, enkä kyllä aio sysätä häntä väkisin johonkin yksinäisyyteensä pitkiksi ajoiksi.

Vaikutat aika perus vanhemmalta, joka vie lasta hoitoon lomillaan ja vapaillaankin, koska mukamas lapsi viihtyy niin hyvin päiväkodissa. Todellinen syy on että et osaa olla lapsesi kanssa. Et ole koskaan oppinut, koska lapsi on ollut jatkuvasti hoidossa.

Et ole opettanut lapsellesi sellaisia tärkeitä taitoja kuten itsenäisyyttä, omatoimisuutta ja pettymyksensietokykyä. Miten tuonikäinen lapsi ylipäänsä keksii jatkuvasti kaivata kavereitaan (joista suurin osa varmasti nyt myös lomalla) ja vielä vinkua asiasta? Vanhemmat ovat varmasti puhuneet kavereista ikäänkuin jatkuvasti pakollisena asiana samalla kun kuskanneet lasta hoitoon (vaikka todellista tarvetta ei ole ollut). Lapsi varmasti myös levoton jos on aina ollut täysiä päiviä päiväkodin melussa ja hälinässä hoidossa, eikä edes lomia ole saanut pitää. Kenties pysyvästi?

Lapselle voi myös sanoa, että lopeta tuo vinkuminen. Äidillä on nyt muutakin tekemistä. Pettymyksensietokyky on todella tärkeä taito loppuelämän kannalta. Lapsi ei siihen kuole, kuten ei myöskään tylsyyteen, päinvastoin, lapsen aivot tarvitsevat myös sitä kehittyäkseen normaalisti. Aivan sairas tämä nykypäivän nonstop virikepakko, jota jo 1-vuotiaille tyrkytetään.

SIIS MITÄ? Hakeudu hoitoon tuossa syyllistämisen tarpeessasi tai opettele lukemaan. Minähän sanoin, etten koskaan ole vienyt lasta hoitoon lomilla. Sinä syytät minua nyt huonoksi vanhemmaksi, minua joka nimenomaan olen ollut lapsen kanssa paljon, ja jonka lapsi on kaikkea muuta kuin ongelmatapaus. Aivan absurdia puhetta. Sanoin vain, että YMMÄRRÄN jos JOKU vie lastaan lomilla hoitoon välillä.

Vierailija
205/374 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi pieneen mieleenkään viedä lasta omilla vapailla hoitoon. Ennemminkin odotan, että on aikaa ja energiaa olla niin koululaisen kuin sen taaperonkin kanssa - leppoisia puistoiluja, jätskille pyöräilyä, retkeilyjä, rantahommia, museoissa/kirjastossa käyntejä jne... Parhaimmat muistot vuosien varrelta liittyy just loma-aikoihin lasten ja koko perheen kanssa.

Vierailija
206/374 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeampi ongelma lienee se, että ulkopuoliset olettavat ja kuvittelevat asioita, jotka eivät pidä paikkaansa.

Vierailija
207/374 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet päivät kämpillä vetelehtivistä loisista, jotka vievät tulevat loisensa päiväkotiin

Vierailija
208/374 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahimman luokan pummeja kun vie yhteiskunnan laskulle lapsensa päiväksi vaikka itse on kotona eikä ole mitään estettä ettei voisi itse hoitaa lastaan. Ennen kun vetoatte vanhempien oikeuteen lomaan ilman lapsia niin olisitte miettinyt sitä loma hommaa ennen kun päätitte tehtailla niitä lapsia.

Ei ole yhteiskunnan vastuulla elättää yksin äidin päätöksellä tehtyä lasta ja ei ole todellakaan yhteiskunnan vastuulla järjestää äidille lomaa lapsistaan kun yksin äiti päätti tehdä ne lapset.

Päivähoito muutenkin pitäisi järjestää ainoastaan työläisille ja opiskelijoille että he pääsevät olemaan yhteiskunnalle tuottava ja hyödyllinen. Muille se syy on lähes pelkästään itsekkyys ja oma etu ja siittä ei yhteiskunta hyödy mitenkään vaan se on pelkkä menoerä.

Työikäisten uupumus ja masennus ovat kansantauti, joka maksaa todella paljon just sille yhteiskunnalle. Aikuinen työssäkäyvä saattaa todellakin tarvia sen muutaman viikon vuosilomansa palautuakseen raskaan ja kuormittavan työvuoden rasituksista. Kenekään etu ei ole polttaa vanhempaa loppuun suhteellisen nuorena eli kun tämä on pikkulasten vanhempi. Ei yhteiskunnan eikä edes niiden lapsien. Tänä päivänä yleensä ottaen (jos ei ole erityisiä ongelmia) nimenomaan ruuhkavuodet pienten lasten kanssa ovat elämän kaikkein raskain vaihe. Kyllä siinä kaikki helposti järjestettävä tuki on tarpeen eikä vaan kannata heittää perheitä oman onnensa nojaan mitäs läksit -periaatteella.

Jokainen tarvitsee lomaa työstään, mutta vain moniongelmainen vätys tarvitsee lomaa lapsistaan.

Vierailija
209/374 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai näin, aina joku väärinpäin. Tilanteita on erilaisia. Lastensuojelullisista näkökulmista on toisinaan parempi, että lapset ovat hoidossa kuin vanhemmillaan. Tukiperheitä ja sijoituspaikkoja ei riitä kaikille. Mitä voit tehdä konkreettisesti itse tilanteen eteen? Ryhtyä tukiperheeksi. Syyttäminen ja valittaminen eivät konkreettisesti auta.

Vierailija
210/374 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä lapsesi ovat?

Vierailija
211/374 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sellaisen, jos yksi lomapäivä menee siihen, että hoidetaan omia käytännön asioita ja lapsi on silloin vielä siellä päiväkodissa. Ei kaikista töistä ole mahdollista olla pois vaikkapa silmälääkärikäynnin tai gynekologikäynnin takia ja joskus noitakin täytyy äiti-ihmisen hoitaa. Jos uhraa yhden lomapäivänsä siihen, että saa huolehdittua itsestään ja omasta terveydestään, niin lapsi voi sen päivän olla vielä päivähoidossa. Useampia päiviä ja viikkoja en sitten enää ymmärräkään. Ymmärrys loppuu johonkin pisteeseen.

Vierailija
212/374 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EHkä osa vanhemmista on uupuneita. En ihmettele yhtään suoraan sanottuna. Päiväkoti-ikäisten lasten kanssa ei varsinaisesti saa levättyä.

Itselläni on 5-vuotias, ja tuo leikkii korkeintaan vartin itsekseen. Ei nuku päivisin, herää aamulla aikaisin, jatkuvasti energiaa tehdä kaikkea (mikä on tietty hyvä), sisaruksia ei ole, joten kaipaa vanhemmista jatkuvasti seuraa. En tuomitse yksioikoisesti vanhempia, jotka vievät lapsensa välillä lomillaan päiväkotiin. Tietysti olisi kyllä hyvä saada lapselle edes pieni loma.

No opeta sitä 5-vuotiastasi tekemään asioita itsekseenkin. Saattaa yllättyäkin, että osaa ja pärjää ilman vanhempia.

Kyllä hän osaa tehdä asioita itsekseen. Kyse on siitä, ettei hän halua olla itsekseen. On hyvin sosiaalinen ja kaipaa nimenomaan interaktiivista vuorovaikutusta, ei niinkään yksinleikkejä. Yksinleikkejäkin hän osaa, mutta ei viihdy niissä kuin juuri ehkä vartin. Kyllä minusta on huomattavan paljon parempi viedä lapsi välillä päiväkotiin, jos itse on hyvin väsynyt kuin alkaa vääntää lasta väkisin päiväksi leikkimään itse itsekseen. En ole itse vienyt lasta lomilla päiväkotiin, mutta ymmärrän, jos joku tekee niin silloin tällöin. Ylityövapaillani, jotka ovat ylimääräisiä vapaita, olen kyllä ajatellut viedä lapsen hoitoon. Olen ajatellut rakentaa silloin sivubisnestäni. 

No harjoitelkaa sitä itsekseen leikkimistä. Vaatii keskittymistä lapselta, mistä voi olla hyötyä myöhemmin.

On sitä harjoiteltu.

Mutta lapsi ei vaan opi?

Siis mikä on ongelma? Kuten kirjoitin, hän leikkii itsekseen lyhyitä aikoja. Pitkiä aikoja ei leiki, enkä kyllä aio sysätä häntä väkisin johonkin yksinäisyyteensä pitkiksi ajoiksi.

Vaikutat aika perus vanhemmalta, joka vie lasta hoitoon lomillaan ja vapaillaankin, koska mukamas lapsi viihtyy niin hyvin päiväkodissa. Todellinen syy on että et osaa olla lapsesi kanssa. Et ole koskaan oppinut, koska lapsi on ollut jatkuvasti hoidossa.

Et ole opettanut lapsellesi sellaisia tärkeitä taitoja kuten itsenäisyyttä, omatoimisuutta ja pettymyksensietokykyä. Miten tuonikäinen lapsi ylipäänsä keksii jatkuvasti kaivata kavereitaan (joista suurin osa varmasti nyt myös lomalla) ja vielä vinkua asiasta? Vanhemmat ovat varmasti puhuneet kavereista ikäänkuin jatkuvasti pakollisena asiana samalla kun kuskanneet lasta hoitoon (vaikka todellista tarvetta ei ole ollut). Lapsi varmasti myös levoton jos on aina ollut täysiä päiviä päiväkodin melussa ja hälinässä hoidossa, eikä edes lomia ole saanut pitää. Kenties pysyvästi?

Lapselle voi myös sanoa, että lopeta tuo vinkuminen. Äidillä on nyt muutakin tekemistä. Pettymyksensietokyky on todella tärkeä taito loppuelämän kannalta. Lapsi ei siihen kuole, kuten ei myöskään tylsyyteen, päinvastoin, lapsen aivot tarvitsevat myös sitä kehittyäkseen normaalisti. Aivan sairas tämä nykypäivän nonstop virikepakko, jota jo 1-vuotiaille tyrkytetään.

SIIS MITÄ? Hakeudu hoitoon tuossa syyllistämisen tarpeessasi tai opettele lukemaan. Minähän sanoin, etten koskaan ole vienyt lasta hoitoon lomilla. Sinä syytät minua nyt huonoksi vanhemmaksi, minua joka nimenomaan olen ollut lapsen kanssa paljon, ja jonka lapsi on kaikkea muuta kuin ongelmatapaus. Aivan absurdia puhetta. Sanoin vain, että YMMÄRRÄN jos JOKU vie lastaan lomilla hoitoon välillä.

HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI BUHAHAHAA KÄRSI BIATCH KÄRSI:D

Vierailija
214/374 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sitä harjoiteltu.

Mutta lapsi ei vaan opi?

HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI HUONO ÄITI BUHAHAHAA KÄRSI BIATCH KÄRSI:D

Menkääs teinit kesätöihin siitä lorvimasta.

Vierailija
215/374 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukapa meistä tietää toisen ihmisen perhetilanteen juurta jaksain. Mitäs jos pitäis vaan huolen omista asioistaan.

Niin, joissain perheissä on niin huonot olot, että lapsen on jopa parempi olla päiväkodissa. Vaikkei sielläkään välttämättä hyvät olot ole, mutta saapahan lapsi ainakin ruokaa.

Jos kotona on niin huonot olot, niin miksei lapsia sijoiteta sieltä pois? Vai onko se muka riittävä tuki lapselle, että saa olla ma-pe päiväkodissa, niin silloin ei haittaa, vaikka joutuu olemaan perjantai-iltapäivästä maanantaiaamuun asti ilman ruokaa ja muuta huolenpitoa?

Vierailija
216/374 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole hän mut veikkaan että päiväkoti-ikäisiä. Daa.

Meillä kersat joskus oli mukana raksalla ja voin kertoa että tuon ikuiset ensinnäkin pitkästyy siellä, ja toisekseen se voi olla vaarallistakin. Miksi eivät saisi mennä hoitopaikkaan jossa viihtyvät leikkimässä kaverien kanssa? Kyllähän tätä varmasti moni ihan periaatteesta paheksuu. Et lasten pitäis mieluummin pitkästyä siellä raksalla, tai itseasiassa niiden pitäis keskenään viihtyä vaik köpylehmiä tehden kiltisti päivöstä toiseen.

Vierailija
217/374 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sellaisen, jos yksi lomapäivä menee siihen, että hoidetaan omia käytännön asioita ja lapsi on silloin vielä siellä päiväkodissa. Ei kaikista töistä ole mahdollista olla pois vaikkapa silmälääkärikäynnin tai gynekologikäynnin takia ja joskus noitakin täytyy äiti-ihmisen hoitaa. Jos uhraa yhden lomapäivänsä siihen, että saa huolehdittua itsestään ja omasta terveydestään, niin lapsi voi sen päivän olla vielä päivähoidossa. Useampia päiviä ja viikkoja en sitten enää ymmärräkään. Ymmärrys loppuu johonkin pisteeseen.

Onneksi sinä et ole se tuomari joka päättää montako asioidenhoitopäivää kukin vanhempi saa.

Vierailija
218/374 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä vaan voi, vaan pitäisi. Lapsen kehitykselle on äärimmäisen tärkeää, että on myös hetkiä, jolloin lapsi tylsistyy ja "joutuu" itse keksimään leikkejä. Se on lapselle samanlaista akkujen lataamisen ja palautumisen aikaa kuin aikuiselle joku mieluiseen toimintaan uppoaminen, oli sitten kyseessä käsityöt, liikunta, lukeminen tai vaikka somen selaaminen. Jostain syystä monet vanhemmat kokevat tärkeäksi järjestää tätä omaa aikaa itselleen, mutta eivät lapsilleen.

Vierailija
219/374 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko ajatella, että joidenkin lapset heräävät klo 5-6 joka aamu. Se niistä pitkistä aamu-unista lomalla. Siksi suon itselleni yhden viikon vuodessa aikaa nukkua lasten ollessa päiväkodissa.

Sellaista se on. Miksi hankkia lapsia, jos niitä ei siedä?

Tarkoittaako sinusta se, jos äiti pitää yhden viikon vuodessa omaa lomaa nukkuakseen, että äiti ei siedä lapsiaan? Mielestäni kommenttisi on törkeä ja kiteyttää sen, miksi moni ei halua hankkia lapsia. Pelkkää syyllistämistä joka puolelta, teitpä mitä hyvänsä. Vaikka olisit ollut pitkään hoitovapaalla ja viettäisit kaiken mahdollisen ajan lastesi kanssa, viikon oma loma akkujen lataamiseen rankan työvuoden ja lapsiperhearjen keskellä tarkoittaa, ettet siedä lapsiasi.

Saako sun mieskin viikon oman loman ilman lapsia?

Vierailija
220/374 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5v, 2 x 3v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme