Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihit ihmiset on rasittavia

Vierailija
26.06.2023 |

Jos kuitenkin suht hyvätuloisesta ihmisestä kyse.
Kaikessa pitää tinkiä, säästää tai ostaa käytettynä.
Miten joillekin raha on niin tärkeää?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat erosivat kun olin lapsi; omistusasunto ja aravalainaa maksettava. Isä maksoi "ruokkoja", äiti ei koskaan käyttänyt niitä vaan maksoi kaikki omasta pienestä palkastaan, kaupan alalla töissä.

Meille vaan tuli se tapa, että piti katsoa, mihin sitä rahaa oikein laitettiin tai kulutettiin. Äidillä oli ruoka-alan koulutus ja teki oikeastaan kaikki ruuat itse.

Itselleni jäi siitä se, että kaupassa katson kilo- ja litrahintoja.

Vierailija
22/37 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on aivan sama mihin kukin rahansa käyttää tai on käyttämättä, mutta mökkireissuilla, polttareissa yms. rahaa vaativissa yhteistapahtumissa saidat ihmiset ovat yksi syöpä.

Huomaatteko että saidat ihmiset on aika yksinäisiä?

Rahallako saa ystäviä? 😌

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on aivan sama mihin kukin rahansa käyttää tai on käyttämättä, mutta mökkireissuilla, polttareissa yms. rahaa vaativissa yhteistapahtumissa saidat ihmiset ovat yksi syöpä.

Rahallako saa ystäviä? 😌

Sillä että maksaa oman osansa.

Vierailija
24/37 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihi ihminen on tosi rasittava.Sellaisen seuraa ei kaipaa kukaan normi-ihminen.

Vierailija
25/37 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia on varakkaat pihit jotka hyödyntää surutta muitten kanssaihmisten anteliaisuutta mutta ei itse tarjoa koskaan mitään

Vierailija
26/37 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alati persaukisen ystäväni mielestä olen pihi ja hän jaksaa ihmetellä, miten kestän tällaista "kituuttavaa elämää". Meillä on suunnilleen sama palkka ja samankokoinen vuokra, mutta hänellä rahat loppuvat aina ennen seuraavaa palkkapäivää ja minulla taas rahaa jää reilusti säästöön. En mielestäni edes pihistele, vaan ennemminkin tuhlailen, kun ostan mitä mieleni tekee. Ilmeisesti mieleni vain tekee vähemmän.

Vierailija
27/37 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on rahasta jonkin verran tarkka miesystävä. Kun kutsun hänet kylään vaikka mökille, maksan kaikki ruoat ja juomat ja hän yrittää aina maksaa minulle osan. Sanon aina että hei, olet minun vieraanani ja minä tarjoan ja se on hänelle jotenkin tosi vaikeaa, ottaa vastaan jotain mukavaa ilman vastiketta.

Vierailija
28/37 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahimpia on varakkaat pihit jotka hyödyntää surutta muitten kanssaihmisten anteliaisuutta mutta ei itse tarjoa koskaan mitään

Mun työkaveri oli tällainen, kuskasin ja tein kaikkea tälle autottomalle miehelle. Tajusi pikkuhiljaa että ei ollut ihan korrektia ja alkoi sitten olla vastavuoroinen. Pihiydestä voi myös parantua.

Vierailija
29/37 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä tuli vähän lokki-fiilis, kun joillakin oli tapana tuoda sinne kahvihuoneeseen niitä omia naposteltaviaan kaikille mutta itse ei vienyt koskaan mitään. Mutta toisaalta aika harva tätä tarjoilua harrasti ja yleensä ne oli aina ne samat tyypit. Ehkä yrittivät ostaa sosiaalisia pojoja itselleen tällä.

Vierailija
30/37 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polttarit ovat kyllä typerintä mitä tiedän. Ilmoitan aina heti, etten osallistu, samalla pääsen irti häistä ja lahjan ostostosta.

Aikuiset ihmiset, vailla muiden heille järjestämiä ryyppyjuhlia ja odottovat, että kukaan viitsii vapaa-aikaansa uhrata typeriin hääjuhliin.

Ja siltikin kutsuja aina tulee ja kavereita riittää.

Vierailija
31/37 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alati persaukisen ystäväni mielestä olen pihi ja hän jaksaa ihmetellä, miten kestän tällaista "kituuttavaa elämää". Meillä on suunnilleen sama palkka ja samankokoinen vuokra, mutta hänellä rahat loppuvat aina ennen seuraavaa palkkapäivää ja minulla taas rahaa jää reilusti säästöön. En mielestäni edes pihistele, vaan ennemminkin tuhlailen, kun ostan mitä mieleni tekee. Ilmeisesti mieleni vain tekee vähemmän.

Minulle myös tällaiset kädestä suuhun elävät työkaverit alkoi marmattamaan, kun kerroin kilpailuttavani liittymiäni että mihin ihmeeseen oikein säästän, ei voi tietää vaikka kuolee huomenna joten parempi laittaa vaan kaikki raha palamaan. Sitten kuitenkin aina sai kuunnella sitä samaa valitusta miten palkkapäivää odotettiin kuin kuuta nousevaa kun oli tili tyhjä. En vaan ymmärrä.

Vierailija
32/37 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahallako saa ystäviä? 😌

Eli sinusta saa ystävän rahalla ja jonka luotettavuus häviää kun sitä ei enää ole. Olet todellinen ystävä.

Vierailija
33/37 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polttarit ovat kyllä typerintä mitä tiedän. Ilmoitan aina heti, etten osallistu, samalla pääsen irti häistä ja lahjan ostostosta.

Aikuiset ihmiset, vailla muiden heille järjestämiä ryyppyjuhlia ja odottovat, että kukaan viitsii vapaa-aikaansa uhrata typeriin hääjuhliin.

Ja siltikin kutsuja aina tulee ja kavereita riittää.

Tärkeintä on ettet osallistu jos et aio maksaa omaa osuuttasi. Pisteet siitä.

Vierailija
34/37 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahallako saa ystäviä? 😌

Eli sinusta saa ystävän rahalla ja jonka luotettavuus häviää kun sitä ei enää ole. Olet todellinen ystävä.

Ei, vaan minusta saa ystävän kun ei lokkeile rahoillani. Loiset heivaan elämästäni nopeasti.

Vierailija
35/37 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihit yleensä kuitenkin huolehtii itsestään ja maksaa omat laskunsa. Paljon rasittavampia ovat tuhlurit jotka kokevat oikeudekseen vaatia muilta palveluksia ja lainaavat rahaa maksamatta takaisin. Ulkoistavat vastuun omasta elämästään muille.

Kokevat että muiden oma on myös heidän, odottavat että heidät kutsutaan kylään, mökille yms. koska tarvitsevat tukea kun ovat tuhlanneet rahansa. Ja odottavat täyttä ylläpitoa ja palvelua suurelle persoonalleen.

Mun ex-poikaystävä oli pihi. Samoin entinen naapurini. Molempia yhdisti piheydessään se, että pyrkivät nimenomaan säästämään kuluissa maksattamalla MUILLA omia kulujaan! Sanoisin jopa lokkeuluksi. Pihit onkin niitä lokkeja- Tulevat toisten mökeille ja juhliin syömään ja nauttimaan ilmaisesta lomasta. Lainailevat naapureiltaan työkaluja ja maaleja jottei itse tarvi ostella mitään. Eräskin naapuri pyysi, että josko avaisin oman ulkovesihanani niin hän voisi pestä oman autonsa siin' "kätevästi". Ehheh.

Tuhlurit sen sijaan aika monesti tarjoovat tuntemattomillekin. Molemmat jokatapauksessa ärsyttäviä, mutta pihit ovat olleet lisäksi hyväksikäyttäjiä ja huijareita.

Vierailija
36/37 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keskituloinen ja kyllä olen pihi. Säästän rahaa omaa asuntoa varten sekä säästän puskuria pahan päivän varalle. Mikään superrikas en ole.

Olen köyhän perheen lapsi, missä on eletty kädestä suuhun, joten koen tärkeäksi, että hetkelliset taloudelliset vastoinkäymiset ei aja minua ahdinkoon.

En osta mitään uutta juuri koskaan, käyn kirppareilta, enkä käy ulkomaan lomilla. Kerran vuodessa vuokrataan halpa perusmökki viikoksi, että pääsee uimaan ja saunomaan. Siinä mun keskituloisen hulppeat kesälomat.

Vierailija
37/37 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei ole rahaa kuin ruokaan ja asuinkuluihin. Olenko pihi?

Hyvä kun tiedostat sen mihin sinulla on varaa. Ymmärrät siis myös sen, että ei toiset kustanna aivan yhtä vähistä omista rahoistaan sinulle kaikkea vaikka polttareissa tai illanvietoissa. Jäät näistä pois koska sinulla ei ole varaa osallistua kustannuksiin. Helppoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän