Omaatko inpf persoonallisuuden?
Kerro itsestäsi?
Sain vastikään tietää että puolisoni on 100% tämän persoonallisuus tyypin omaava ja haluaisin mielelläni kuulla muilta kertomuksia. Millaista on olla tämän tyypin ihminen.
Kommentit (192)
Aapeeeeeeeq kirjoitti:
Timppa1977 kirjoitti:
Infp persoonallinen mies löytyy täältä.9
Aika pitkälti löytyikin jo ominaisuuteni täältä.
Olen herkkä vaikka yritän peitellä sitä, parisuhteissa erittäin uskollinen, vältteleen konflikteja viimeiseen asti ja olen jollain tavalla todella mukautuva. Tulen kaikkien kanssa toimeen ja minusta pidetään. Ihmiset avautuvat minulle hämmästyttävän paljon ja tuntuvat luottavan heti ensi tapaamisesta alkaen.
Tunnistan myös tuon että haluan kertoa asiat ja kysyä mielipiteitä, mutta en siedä yhtään määräilyä tai johdatteluksi tulemista. Tai syyllistämistä.
En myöskään jaksa riidellä ja alistun aika helposti parisuhteessa ja työelämässä, kunnes aivoissa tapahtuu jotain ja lähden kävelemään. Työ ja parisuhde historia sisältää useita 1-2vuoteen kestäneitä suhteita. Parisuhteissa on usein mustasukkaisuutta mikä liittyy tuohon muiden ihmisten avoimuuteen minua kohtaan. En juurikaan ajattele itse mustasukkaisuutta joten en tunnekkaan sitä. Partnerini ovat kertoneet että kokevat avoimuuteni ja mukavuuteni turvattomuutena, koska tapaan töissäni paljon vastakkaista sukupuolta ja olen heille mukava. Vapaalla luen, kirjoitan runoja, opiskelen kieliä ja oleskelen paljon yksin, tunnen että pakolliset sosiaaliset kontaktit vaativat vastavuoroisesti paljon yksinäisyyttä jolloin lataan akut. Uusien ihmisten kanssa tarkkailen ja kuuntelen paljon ja mukaudun ihmiseen, ihan sama onko kyseessä 18v poika vai 69v nainen keksin puhuttavaa helposti.
Olen myös aina kokenut olevani erilainen, vähän outo lintu. En vatvo menneissä koska se ei muuta mitään mutta pidän huolen ettei minua satuttaneet ihmiset enää pysty siihen..No tämäkin kuulostaa tosi paljon mun puolisolta. Itsellä tuo mustasukkaisuus johtuu osin avoimuudesta ja siitä ettei puolisoni ole nähnyt selviä merkkejä, kiinnostuksesta häntä kohtaan.
Tämä aikaansai alussa tunteita mitä jos tää nainen yksinkertaisesti tykkää siitä että hänestä ollaan kiinnostuneita ja ehkä aiheuttaa sitä itse.
Ehkä tuo mustasukkaisuus on jotain jota sun pitäisi itsessäsi työstää. Kukapa ei tykkäsi jos joku on hänestä kiinnostunut. Mitä siitä sitten. Ihmiset voi olla mielenkiintoisia ja tunteita tulee ja menee. Itse olisin voinut nuorempana vähän provosoidakin korostamalla vapauttani. Nykyään en enää laittaisi sellaiseen paukkuja.
Jos hän on sinuun sitoutunut, niin joko luotat tai et luota. Voi olla että kumppanisi on naiivi, tai voi olla että hän on naiiviksi tekeytyvä manipuloija. Emme voi sitä tietää. Jos joku haluaa pettää, hän kyllä löytää keinot siihen kontrolloinnista huolimatta. Loppupeleissä vastaamme kaikki vain omasta toiminnastamme.
Infp/95
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satunnainen lukija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luova haihattelija kai pahimmillaan/parhaimmillaan, vaikea keskittyä ja pitää jalkojaan maassa. Tarvitsee ehdottomasti kumppaniksi jonkun jolta rutiinien ylläpito onnistuu. Mutta muuten oikein miellyttävä, hauska, erilainen, pidetty tyyppi. Ajattelen, että monen on hankala ymmärtää tätä tyyppiä, ja infpt sen itsekin kyllä hoksaa, ja siitä ulkopuolisuuden tunnetta.
Yks inpf täällä.
Ajatukset vaihtelee kuin sukat. Tänään lähdetään Lappiin paimentamaan poroja. Huomenna muistetaan ettei pidetä kylmästä eikä poroista.
Olen aina kokenut olevani erilainen, väärin ymmärretty. Vihaan sosiaalisia tilanteita mutta ajaudun niihin tahtomattani. Näissä tilanteissa minusta tulee sitten ekstrovertti joka pyrkii miellyttämään kaikkia, ja antamaan hyvän kuvan.
Pitkäaikainen sitoutuminen mihinkään työt, parisuhde, harrastukset ei onnistu minulta. Heti kun koen asiat tylsäksi lopetan.
Toisinaan ajaudun tiloihin jossa en kykene toimimaan, on vaan minä ja ajatukset, näitä tilanteita on muutaman kerran vuodessa ja ne kestävät viikon tai kaksi. Tuona aikana teen minimin, loppuajan makaan sängyssä lukien tai metsässä hengaillen.
Parisuhteen kannalta paras neuvo on varmaan aloittajalle se ettei meitä voi vangita, määrillä, tai edes neuvoa. Muuten me kudotaan kuin tuhka tuuleen. Pahinta varmaan puolisolle on se että hän joutuu katsomaan kun teen isojakin virheitä. Voimatta puuttua yhtään.Onnea vaan aloittelijalle.
Ei kyllä pidä paikaansa! Olen erittäin tunteellinen joten kun kiinnyn ihmiseen se side pitää. Parhaimmat kaverini ovat vuosikymmenten takaa ja parisuhdekin jo 20 vuotias.
Minulla on erittäin rikas mielikuvitus ja tunne-elämä. Jopa uneni ovat viihdyttäviä. Olen lämmin ja empaattinen ihminen josta tuntuu pahalta ajaa muurahaisenkin päältä.
Minulla on erittäin paljon harrastuksia, mm huonekalujen kunnostamista ja tanssimista. Olen utelias ihminen. Minun on helppo lukea ja ymmärtää muita, teen sen tarkkailemalla.
16 personalities INFP teksti pätee erittäin hyvin minuun. Haluaisin tehdä maailmasta edes hieman paremman paikan.
Paljon omakehua.
Huonoja asioitako minun pitäisi itsestäni tuoda esiin, oliko se tämän ketjun tarkoitus XD
Tietysti on itsestäänselvää että jokaisella niitäkin on.
Vain vauva palstalla voi tästäkin joku loukkaantua.
Vierailija kirjoitti:
Aapeeeeeeeq kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aaaapeeeeg. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aapeeee kirjoitti:
Mainitaan nyt muutama omituisuus mitkä vaivasivat itseäni ja ovat inpf hyvin tyypillisiä.
Itsesuojelu vaiston puute ja kyky unohtaa häntä kohtaan tehdyt vääryydet. Johtuu siitä että hän haluaa ajatella ihmisistä pelkästään hyvää.
Liiallinen kiinnostus mun tunnetiloihin ja se miten paljon ne vaikuttavat häneen.
Oman tilan tarve.
100% rehellisyys kaikessa, mutta kyvyttömyys keskustella asioista ( inpf ei jaksa tuhlata aikaansa negatiivisiin asioihin, eikä välttämättä ajattele samalla tapaa kuin muut).
Eivät nuo mainitut asiat välttämättä ole mitenkään erityisen INFP-tyypillisiä, paitsi ehkä oman tilan tarve.
Minä olen INFP enkä todellakaan usko ihmisistä hyvää. Nuorempana saatoin olla hyväuskoinen mutta nykyään oletan aina pahinta enkä luota ihmisiin. En myöskään unohda minulle tehtyjä vääryyksiä vaan vatvon niitä vuosikaudet.
En tiedä, mikä kumppanisi persoonallisuustyyppi on. Kirjoituksesi perusteella hän on miellyttämisenhaluinen mutta hieman epäluotettava, kenties spontaani hetkessä eläjä. Voi olla INFP tai olla olematta.
Oletko varma että itse olet inpf 🧐.. nuo mainitsemani omituisuudet tulivat todella paljon esille esim quoran keskusteluissa.
Esim oli leikillisiä pt kuolinsyitä, inpf oli mainittu se että hänet tapetaan koska uskoo myös siitä sarjamurhaajasta parasta.Täysin varma en tietenkään voi olla, mutta omalla kohdallani kallistun INFP:hen. Olen lukenut aiheesta vuosien ajan. INFP:llä on kolmantena Si-funktio, joka aiheuttaa toisinaan eräänlaisen menneisyyteen jämähtämisen. Tämä yhdistettynä vahvoihin moraalisiin periaatteisiin aiheuttaa sen, että anteeksiantaminen voi olla hyvin vaikeaa.
- 17
Tästä on tosiaan paljon keskustelua.. Sekin on heitetty ilmoille että paljastaako inpf vaikka ei pystyisikään antamaan anteeksi.
Eli kun mä ihmettelen esim sitä miten hän pystyy käyttämään neutraalisti ex esimiestään kohtaan.
Kaiken paskan jälkeen jota hän aiheutti..
Saattaakin olla sitä että hän ei vaan halua ajatella negatiivisia asioita ja pyrkii ns onnellisuuteen.Rivien välistä on luettavissa, että edelleenkin syyllistät tyttöystävääsi hänen reaktioistaan ja "vääränlaisesta" ajattelutavasta. INFP:lle ajatuksenvapaus ja henkinen autonomia ovat äärimmäisen tärkeitä. Jatkossa kannattaa ottaa huomioon, että INFP saattaa ajatella valtavirrasta poikkeavasti. Ajatuksista ja tunteista syyllistäminen on turhaa ja epäreilua.
Luet väärin. Mä en ole syyllistynyt häntä mistään.
Olen vaan ollut täysin eksyksissä koska tuo persoona on todellakin ristiriitainen ja ilmeisesti myös melkoisen harvinainen. Psykiatrikaan ei ollut törmännyt vastaavaan.
Näistä keskusteluista ym olen päässyt tosi paljon enemmän hänen ajatusmailmaansa käsiksi ja pystyn ymmärtämään tapahtumia paljon paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Aapeeeeeeeq kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aaaapeeeeg. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aapeeee kirjoitti:
Mainitaan nyt muutama omituisuus mitkä vaivasivat itseäni ja ovat inpf hyvin tyypillisiä.
Itsesuojelu vaiston puute ja kyky unohtaa häntä kohtaan tehdyt vääryydet. Johtuu siitä että hän haluaa ajatella ihmisistä pelkästään hyvää.
Liiallinen kiinnostus mun tunnetiloihin ja se miten paljon ne vaikuttavat häneen.
Oman tilan tarve.
100% rehellisyys kaikessa, mutta kyvyttömyys keskustella asioista ( inpf ei jaksa tuhlata aikaansa negatiivisiin asioihin, eikä välttämättä ajattele samalla tapaa kuin muut).
Eivät nuo mainitut asiat välttämättä ole mitenkään erityisen INFP-tyypillisiä, paitsi ehkä oman tilan tarve.
Minä olen INFP enkä todellakaan usko ihmisistä hyvää. Nuorempana saatoin olla hyväuskoinen mutta nykyään oletan aina pahinta enkä luota ihmisiin. En myöskään unohda minulle tehtyjä vääryyksiä vaan vatvon niitä vuosikaudet.
En tiedä, mikä kumppanisi persoonallisuustyyppi on. Kirjoituksesi perusteella hän on miellyttämisenhaluinen mutta hieman epäluotettava, kenties spontaani hetkessä eläjä. Voi olla INFP tai olla olematta.
Oletko varma että itse olet inpf 🧐.. nuo mainitsemani omituisuudet tulivat todella paljon esille esim quoran keskusteluissa.
Esim oli leikillisiä pt kuolinsyitä, inpf oli mainittu se että hänet tapetaan koska uskoo myös siitä sarjamurhaajasta parasta.Täysin varma en tietenkään voi olla, mutta omalla kohdallani kallistun INFP:hen. Olen lukenut aiheesta vuosien ajan. INFP:llä on kolmantena Si-funktio, joka aiheuttaa toisinaan eräänlaisen menneisyyteen jämähtämisen. Tämä yhdistettynä vahvoihin moraalisiin periaatteisiin aiheuttaa sen, että anteeksiantaminen voi olla hyvin vaikeaa.
- 17
Tästä on tosiaan paljon keskustelua.. Sekin on heitetty ilmoille että paljastaako inpf vaikka ei pystyisikään antamaan anteeksi.
Eli kun mä ihmettelen esim sitä miten hän pystyy käyttämään neutraalisti ex esimiestään kohtaan.
Saattaakin olla sitä että hän ei vaan halua ajatella negatiivisia asioita ja pyrkii ns onnellisuuteen.Rivien välistä on luettavissa, että edelleenkin syyllistät tyttöystävääsi hänen reaktioistaan ja "vääränlaisesta" ajattelutavasta. INFP:lle ajatuksenvapaus ja henkinen autonomia ovat äärimmäisen tärkeitä. Jatkossa kannattaa ottaa huomioon, että INFP saattaa ajatella valtavirrasta poikkeavasti. Ajatuksista ja tunteista syyllistäminen on turhaa ja epäreilua.
Juuri näin. Tällä syyllistämisellä ajaisit ainakin minua kauemmas ja lopulta pois jos menneistä jankkaaminen jatkuisi.
Itse annan myös anteeksi kaikille, koska ollaan vain ihmisiä. En näe miksi kumppanisikaan pitäisi kantaa katkeruutta entistä esimiestä kohtaan. Tämä on toiminut omista lähtökohdistaan käsin. Ei asiat ole niin mustavalkoisia, hyvää tai pahaa.
Kuten joku tuossa juuri aiemmin sanoi, minäkin pidän huolta etten anna jonkun satuttaa minua uudelleen. Muuten en jää roikkumaan menneessä.
Although they may seem quiet or unassuming, Mediators (INFPs) have vibrant, passionate inner lives. Creative and imaginative, they happily lose themselves in daydreams, inventing all sorts of stories and conversations in their minds. These personalities are known for their sensitivity – Mediators can have profound emotional responses to music, art, nature, and the people around them.
Idealistic and empathetic, Mediators long for deep, soulful relationships, and they feel called to help others. But because this personality type makes up such a small portion of the population, Mediators may sometimes feel lonely or invisible, adrift in a world that doesn’t seem to appreciate the traits that make them unique.
The Gift of Empathy
Mediators share a sincere curiosity about the depths of human nature. Introspective to the core, they’re exquisitely attuned to their own thoughts and feelings, but they yearn to understand the people around them as well. Mediators are compassionate and nonjudgmental, always willing to hear another person’s story. When someone opens up to them or turns to them for comfort, they feel honored to listen and be of help.
Empathy is among this personality type’s greatest gifts, but at times it can be a liability. The troubles of the world weigh heavily on Mediators’ shoulders, and these personalities can be vulnerable to internalizing other people’s negative moods or mindsets. Unless they learn to set boundaries, Mediators may feel overwhelmed by just how many wrongs there are that need to be set right.
Speaking Their Truth
Few things make Mediators more uneasy than pretending to be someone they aren’t. With their sensitivity and their commitment to authenticity, people with this personality type tend to crave opportunities for creative self-expression. It comes as no surprise, then, that many famous Mediators are poets, writers, actors, and artists. They can’t help but muse about the meaning and purpose of life, dreaming up all sorts of stories, ideas, and possibilities along the way.
Through these imaginative landscapes, Mediators can explore their own inner nature as well as their place in the world. While this is a beautiful trait, these personalities sometimes show a tendency to daydream and fantasize rather than take action. To avoid feeling frustrated, unfulfilled, or incapable, Mediators need to make sure that they take steps to turn their dreams and ideas into reality.
In Search of a Calling
People with this personality type tend to feel directionless or stuck until they connect with a sense of purpose for their lives. For many Mediators, this purpose has something to do with uplifting others and their ability to feel other people’s suffering as if it were their own. While Mediators want to help everyone, they need to focus their energy and efforts – otherwise, they can end up exhausted.
Fortunately, like flowers in the spring, Mediators’ creativity and idealism can bloom even after the darkest of seasons. Although they know the world will never be perfect, Mediators still care about making it better however they can. This quiet belief in doing the right thing may explain why these personalities so often inspire compassion, kindness, and beauty wherever they go.
Vierailija kirjoitti:
Aapeeeeeeeq kirjoitti:
Timppa1977 kirjoitti:
Olen herkkä vaikka yritän peitellä sitä, parisuhteissa erittäin uskollinen, vältteleen konflikteja viimeiseen asti ja olen jollain tavalla todella mukautuva. Tulen kaikkien kanssa toimeen ja minusta pidetään. Ihmiset avautuvat minulle hämmästyttävän paljon ja tuntuvat luottavan heti ensi tapaamisesta alkaen.
Tunnistan myös tuon että haluan kertoa asiat ja kysyä mielipiteitä, mutta en siedä yhtään määräilyä tai johdatteluksi tulemista. Tai syyllistämistä.
En myöskään jaksa riidellä ja alistun aika helposti parisuhteessa ja työelämässä, kunnes aivoissa tapahtuu jotain ja lähden kävelemään. Työ ja parisuhde historia sisältää useita 1-2vuoteen kestäneitä suhteita. Parisuhteissa on usein mustasukkaisuutta mikä liittyy tuohon muiden ihmisten avoimuuteen minua kohtaan. En juurikaan ajattele itse mustasukkaisuutta joten en tunnekkaan sitä. Partnerini ovat kertoneet että kokevat avoimuuteni ja mukavuuteni turvattomuutena, koska tapaan töissäni paljon vastakkaista sukupuolta ja olen heille mukava. Vapaalla luen, kirjoitan runoja, opiskelen kieliä ja oleskelen paljon yksin, tunnen että pakolliset sosiaaliset kontaktit vaativat vastavuoroisesti paljon yksinäisyyttä jolloin lataan akut. Uusien ihmisten kanssa tarkkailen ja kuuntelen paljon ja mukaudun ihmiseen, ihan sama onko kyseessä 18v poika vai 69v nainen keksin puhuttavaa helposti.
Olen myös aina kokenut olevani erilainen, vähän outo lintu. En vatvo menneissä koska se ei muuta mitään mutta pidän huolen ettei minua satuttaneet ihmiset enää pysty siihen..No tämäkin kuulostaa tosi paljon mun puolisolta. Itsellä tuo mustasukkaisuus johtuu osin avoimuudesta ja siitä ettei puolisoni ole nähnyt selviä merkkejä, kiinnostuksesta häntä kohtaan.
Tämä aikaansai alussa tunteita mitä jos tää nainen yksinkertaisesti tykkää siitä että hänestä ollaan kiinnostuneita ja ehkä aiheuttaa sitä itse.Ehkä tuo mustasukkaisuus on jotain jota sun pitäisi itsessäsi työstää. Kukapa ei tykkäsi jos joku on hänestä kiinnostunut. Mitä siitä sitten. Ihmiset voi olla mielenkiintoisia ja tunteita tulee ja menee. Itse olisin voinut nuorempana vähän provosoidakin korostamalla vapauttani. Nykyään en enää laittaisi sellaiseen paukkuja.
Jos hän on sinuun sitoutunut, niin joko luotat tai et luota. Voi olla että kumppanisi on naiivi, tai voi olla että hän on naiiviksi tekeytyvä manipuloija. Emme voi sitä tietää. Jos joku haluaa pettää, hän kyllä löytää keinot siihen kontrolloinnista huolimatta. Loppupeleissä vastaamme kaikki vain omasta toiminnastamme.
Infp/95
Yksi syy alunperin psykiatrille menossa oli se että tämä parisuhde aikaansai mulle paljon myös mustasukkaisuutta.. 2 istunnon jälkeen psykke sanoi että tää alkaa kuulostaa nyt enemmän siltä et sä haluat vaimentaa normaalit tunnereaktiot. On kuulemma monenlaista mustasukkaisuutta ja yksi niistä on aiheellista.. Mitä pidemmälle me tutustuttiin puolison kanssa selvisi että hän ei tosiaan ymmärrä yhtään mustasukkaisuutta tai koe sitä itse. Nimenomaan sen takia ettei se auta mitään. Pettäjä pettää jos haluaa.
En usko että manipuloisi oman elämänsä todella vaikeaksi tarkoituksella. Hän on kuitenkin se joka on joutunut kärsimään seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aapeeeeeeeq kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aaaapeeeeg. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aapeeee kirjoitti:
Oman tilan tarve.
- 17
Juuri näin. Tällä syyllistämisellä ajaisit ainakin minua kauemmas ja lopulta pois jos menneistä jankkaaminen jatkuisi.
Itse annan myös anteeksi kaikille, koska ollaan vain ihmisiä. En näe miksi kumppanisikaan pitäisi kantaa katkeruutta entistä esimiestä kohtaan. Tämä on toiminut omista lähtökohdistaan käsin. Ei asiat ole niin mustavalkoisia, hyvää tai pahaa.
Kuten joku tuossa juuri aiemmin sanoi, minäkin pidän huolta etten anna jonkun satuttaa minua uudelleen. Muuten en jää roikkumaan menneessä.
Tää on just se mikä on ollut vaikeinta ymmärtää. Esim itse olen tuon esimiehen kanssa sillä linjalla jossa rukoilen ettei ikinä nähdä. Koska olen varmasti syytteessä.
Puolisoni johon tää seksuaalinen ahdistelija vaikutti vielä huomattavasti enemmän voisi helposti miettiä nykypäivänä et pitäisikö mennä hänen kanssaan uudelleen töihin 😂
Aapeeeeeeeq kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aapeeeeeeeq kirjoitti:
Timppa1977 kirjoitti:
Tämä aikaansai alussa tunteita mitä jos tää nainen yksinkertaisesti tykkää siitä että hänestä ollaan kiinnostuneita ja ehkä aiheuttaa sitä itse.Ehkä tuo mustasukkaisuus on jotain jota sun pitäisi itsessäsi työstää. Kukapa ei tykkäsi jos joku on hänestä kiinnostunut. Mitä siitä sitten. Ihmiset voi olla mielenkiintoisia ja tunteita tulee ja menee. Itse olisin voinut nuorempana vähän provosoidakin korostamalla vapauttani. Nykyään en enää laittaisi sellaiseen paukkuja.
Infp/95
Yksi syy alunperin psykiatrille menossa oli se että tämä parisuhde aikaansai mulle paljon myös mustasukkaisuutta.. 2 istunnon jälkeen psykke sanoi että tää alkaa kuulostaa nyt enemmän siltä et sä haluat vaimentaa normaalit tunnereaktiot. On kuulemma monenlaista mustasukkaisuutta ja yksi niistä on aiheellista.. Mitä pidemmälle me tutustuttiin puolison kanssa selvisi että hän ei tosiaan ymmärrä yhtään mustasukkaisuutta tai koe sitä itse. Nimenomaan sen takia ettei se auta mitään. Pettäjä pettää jos haluaa.
En usko että manipuloisi oman elämänsä todella vaikeaksi tarkoituksella. Hän on kuitenkin se joka on joutunut kärsimään seuraukset.
Kiitos aloituksesta. Tää on ollut ihan mielenkiintoinen keskustelu.
Oma puolisoni on alkanut kehittää aika isoa mustasukkaisuutta. Epäilee milloin mistäkin. Alkuvuosina ei ollut tällaista. Eniten mua ehkä loukkaa se, että tuntuu kuin hän ei tuntisi mua ollenkaan. Meillä on kolme pientä lasta, jotka pääsääntöisesti minun hoidossani. Millähän ajalla ja energialla tässä pyörittäisin vielä toista miestä, pohdin.
Tuo persoonallisuustyypittely on melko yksinkertaistavan suoraviivainen. INPF voi olla vaikka saatananpalvojien kulttijohtaja tai hyvä lastenkirjailija. Mystikko tai tutkija. Oikeistolainen konservatiivi tai vasemmistolainen arvoliberaali. Pedofiili tai lastenvalvoja.
Vierailija kirjoitti:
Tuo persoonallisuustyypittely on melko yksinkertaistavan suoraviivainen. INPF voi olla vaikka saatananpalvojien kulttijohtaja tai hyvä lastenkirjailija. Mystikko tai tutkija. Oikeistolainen konservatiivi tai vasemmistolainen arvoliberaali. Pedofiili tai lastenvalvoja.
Toki voi olla, tässä keskustelussa on useasti mainittu tämä. Mutta jos otetaan vaikka se miljoona inpf tai mitä vaan muuta persoonallisuutta, sieltä löytyy suurimmalta osalta samoja piirteitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aapeeeeeeeq kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aaaapeeeeg. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aapeeee kirjoitti:
Oman tilan tarve.
- 17
Nyt vasta luin paremmin kommenttisi.
En näe miksi kumppanisi pitäisi kantaa katkeruutta?
Miten voi selittää toiminnot josta olisi tullut rikostuomio kevyesti tai positiivisesti? Jotkut asiat on myös tosi mustavalkoisia.
Ei esim puskaraiskaajastakaan voi ajatella et no ei se mitään koska hänellä oli varmaan syynsä.
Ensimmäiseen kysymykseen, ton paskamäärän jälkeen mitä puoliso koki 99% väestöstä kantaisi katkeruutta ja vihaisi kyseistä ihmistä..
Yksi syy miksi mä kanssa tavallaan toivoisin et kokisi katkeruutta on se että ehkä jatkossa hän hyväksyisi faktat helpommin. Joutumatta kokemaan asioita joita pään pensaaseen työntäminen aiheuttaa.
Aapeeeeeeeq kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aapeeeeeeeq kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aaaapeeeeg. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aapeeee kirjoitti:
Oman tilan tarve.
- 17
Miten voi selittää toiminnot josta olisi tullut rikostuomio kevyesti tai positiivisesti? Jotkut asiat on myös tosi mustavalkoisia.Ei esim puskaraiskaajastakaan voi ajatella et no ei se mitään koska hänellä oli varmaan syynsä.
Ensimmäiseen kysymykseen, ton paskamäärän jälkeen mitä puoliso koki 99% väestöstä kantaisi katkeruutta ja vihaisi kyseistä ihmistä..
Yksi syy miksi mä kanssa tavallaan toivoisin et kokisi katkeruutta on se että ehkä jatkossa hän hyväksyisi faktat helpommin. Joutumatta kokemaan asioita joita pään pensaaseen työntäminen aiheuttaa.
Jos on kyseessä rikos, niin sitten on tietty eri asia kyseessä. En ole lukenut kaikkia kommentteja kovin ajatuksella. Sain käsityksen, että esimies on ollut kiinnostunut ja ollut vähän liian painostava kokiessaan saavansa vastakaikua. Ja että asia olisi ollut enemmän ongelma sulle kuin kumppanillesi.
Rikokset ja henkilökohtaiseen koskemattomuuteen kajoamiset tavalla tai toisella on ihan oma asiansa tottakai.
Vierailija kirjoitti:
Aapeeeeeeeq kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aapeeeeeeeq kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aaaapeeeeg. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aapeeee kirjoitti:
Oman tilan tarve.
- 17
Miten voi selittää toiminnot josta olisi tullut rikostuomio kevyesti tai positiivisesti? Jotkut asiat on myös tosi mustavalkoisia.Ei esim puskaraiskaajastakaan voi ajatella et no ei se mitään koska hänellä oli varmaan syynsä.
Yksi syy miksi mä kanssa tavallaan toivoisin et kokisi katkeruutta on se että ehkä jatkossa hän hyväksyisi faktat helpommin. Joutumatta kokemaan asioita joita pään pensaaseen työntäminen aiheuttaa.Jos on kyseessä rikos, niin sitten on tietty eri asia kyseessä. En ole lukenut kaikkia kommentteja kovin ajatuksella. Sain käsityksen, että esimies on ollut kiinnostunut ja ollut vähän liian painostava kokiessaan saavansa vastakaikua. Ja että asia olisi ollut enemmän ongelma sulle kuin kumppanillesi.
Rikokset ja henkilökohtaiseen koskemattomuuteen kajoamiset tavalla tai toisella on ihan oma asiansa tottakai.
Joo, emäntä siis palkattiin tuohon firmaan ja jo ennen ekaa työpäivää mulle oli täysin selvää ettei kyseessä ole pyyteetön mukavuus.
3 työpäivän jälkeen olin jo täysin varma et esimiehellä on pakkomielle. Tässä vaiheessa aloin purkaa noita asioita kavereille ja kaikki ihmetteli miten mun puoliso ei tajua.
Olisko noin kuukauden jälkeen puoliso sit suostui ymmärtämään faktat. Muutti omaa käytöstä kylmemmäksi ja yritti saada tuota loppumaan.
Ei auttanut enää ja seuraava 4kk oli parisuhteen ja meidän molempien elämän raskainta aikaa.
Puolisolta lähti 30% tukasta, mä jouduin katsoa kun hän kärsii, yrittää esittää reipasta ja menee itkien töihin. Selvästi pelkää esimiestään ja ottaa jopa saikkua ettei joudu olemaan kaksin missään.
Lopussa tuli sitten jonkun verran koskettelua yms mä en varmastikaan saanut edes tietää kaikkea. Koska mun persoona on melko väkivaltainen tarvittaessa. Ainoastaan puolison pyyntö etten tekisi mitään tyhmää esti sen että mä olisin lopettanut ton.
Tää raukesi sitten siihen kun tämä paskaläjä siirrettiin toisiin hommiin. Mut tän ihmisen jäljet näkyivät meidän suhteessa vuosia.
Onpa ollut mielenkiintoinen ketju. En ole tehnyt testejä mutta tämän perusteella voisin hyvin olla infp. Sosiaaliset tilanteet kuormittavat. En tunne vihaa tai katkeruutta. Ystävät ja perhe ovat ihmetelleet tätä piirrettä aina. En viihdy yhtään ihmisjoukossa mutta niihin ajautuessa musta kuoriutuu ylipuhelias kaikkien kaveri. Olen sosiaalisesti todella lahjakas mukaudun ja luen ihmisten tunnetiloja. Paitsi jos joku on minusta kiinnostunut en suostu uskomaan sitä ennen kuin se on todella ilmeistä. Parisuhteissa olen pyhimys en ole ikinä pettänyt. Muut miehet muuttuvat täysin ilmaksi. En valita ääneen mistään miehelleni. Kunnes räjähdän ja sitten on ero lähellä. Ehkä vuoden kahden välein.
Mia.ss kirjoitti:
Onpa ollut mielenkiintoinen ketju. En ole tehnyt testejä mutta tämän perusteella voisin hyvin olla infp. Sosiaaliset tilanteet kuormittavat. En tunne vihaa tai katkeruutta. Ystävät ja perhe ovat ihmetelleet tätä piirrettä aina. En viihdy yhtään ihmisjoukossa mutta niihin ajautuessa musta kuoriutuu ylipuhelias kaikkien kaveri. Olen sosiaalisesti todella lahjakas mukaudun ja luen ihmisten tunnetiloja. Paitsi jos joku on minusta kiinnostunut en suostu uskomaan sitä ennen kuin se on todella ilmeistä. Parisuhteissa olen pyhimys en ole ikinä pettänyt. Muut miehet muuttuvat täysin ilmaksi. En valita ääneen mistään miehelleni. Kunnes räjähdän ja sitten on ero lähellä. Ehkä vuoden kahden välein.
Jep. Kyllähän tossakin on aikalailla inpf ominaisuuksia.
Mikä infp:ssä on niin vaikea kirjoittaa oikein. Joo pieni asia mutta toistuu koko ajan :D
Tässä yksi. Rento, positiivinen, inhoan draamaa, rauhallinen, tunteellinen. Olen pärjännyt hyvin. Monta lasta, hyvä työ ja nykyään myös ihana parisuhde. Mielestäni mulla on hyvä persoonallisuus. Räväkämpiä toiminnan ihmisiä voi toki ärsyttää hidas rentoilu ja boheemius. En myöskään ole aina suuna päänä. Isoissa ryhmissä vetäydyn syrjään, mutta lähimpien kanssa kyllä juttua riittää.
Kumppani on ENFJ ja ollaan täydelliset yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä yksi. Rento, positiivinen, inhoan draamaa, rauhallinen, tunteellinen. Olen pärjännyt hyvin. Monta lasta, hyvä työ ja nykyään myös ihana parisuhde. Mielestäni mulla on hyvä persoonallisuus. Räväkämpiä toiminnan ihmisiä voi toki ärsyttää hidas rentoilu ja boheemius. En myöskään ole aina suuna päänä. Isoissa ryhmissä vetäydyn syrjään, mutta lähimpien kanssa kyllä juttua riittää.
Kumppani on ENFJ ja ollaan täydelliset yhdessä.
Olet ollut ilmeisesti huonossa parisuhteessa?
Oliko kenties mustasukkaisus ongelma vai tuo ettet valittanut koskaan ja taakka kasvoi liian isoksi?
Nää siis ihan arvailuja 😂
Rivien välistä on luettavissa, että edelleenkin syyllistät tyttöystävääsi hänen reaktioistaan ja "vääränlaisesta" ajattelutavasta. INFP:lle ajatuksenvapaus ja henkinen autonomia ovat äärimmäisen tärkeitä. Jatkossa kannattaa ottaa huomioon, että INFP saattaa ajatella valtavirrasta poikkeavasti. Ajatuksista ja tunteista syyllistäminen on turhaa ja epäreilua.