Omaatko inpf persoonallisuuden?
Kerro itsestäsi?
Sain vastikään tietää että puolisoni on 100% tämän persoonallisuus tyypin omaava ja haluaisin mielelläni kuulla muilta kertomuksia. Millaista on olla tämän tyypin ihminen.
Kommentit (192)
Lueskelin lisää hakusanoilla kuin erottaa infp/ enfp
. E hakeutuu vapaaehtoisesti seuraan/ kun taas i viihtyy yksin.
. E on enemmän riskinottaja kun taas I harkitsee tarkkaan
E on kova aloittamaan projekteja jotka jää sit kesken, I taas vie projektit loppuun.
E on suorempi ja ei välttämättä ajattele mitä suustaan päästää..
I taas on harkitsevampi.
Mistä te edes vedätte nuo kirjaimet ja niiden merkitykset?
Vierailija kirjoitti:
Aaaapeeeeg. kirjoitti:
Tohon edelliseen. Tuolla oli kommentoitu sitä miten sä saat infp tajuamaan että pidät hänestä?
Oli se että sanot suoraan että mä rakastan sua.Ja kyllä alkuaikana mä ihmettelin kun emäntä oli kuulemma miettinyt pitkään et oonko mä ihastunut häneen.. Mä olin ja erittäin selvästi.. jopa niin selvästi et kaikki mun työkaveri ym näki sen heti.
Edelleen: me tuntemattomat emme osaa sanoa, miten JUURI SINUN tulisi puhua OMALLE VAIMOLLESI. Jos olette olleet vuosia yhdessa etkä vieläkään ole saanut ilmaistua, että pidät hänestä, silloin vika on sinussa itsessäsi tai ette vain sovi yhteen.
Edelleen tuolla oli hyvin hyvin paljon samanlaisia kommentteja ja kokemuksia kuin itsellä.
Ja kyllä Infp puolisokin tajusi lopulta et pidän hänestä, ikinä se ei ole ollut yhtä hankalaa kenenkään kanssa.
Ja ei tässä ole siitä kysymys ettei sovittaisi hyvin yhteen. Sovitaan lähestulkoon täydellisesti. Mutta mielellään kuulen lisää kokemuksia ja opin ehkä lisää tästä mielenkiintoisesta persoonallisuus tyypistä
Vierailija kirjoitti:
Mistä te edes vedätte nuo kirjaimet ja niiden merkitykset?
MyersBriggsin persoonallisuus testi on varmaan se yleisin. Löytyy googlella
Suurin osa infpeistä ei ole infpejä vaan juurikin enfpejä, kuten edellä mainittiin. Itse myöskään infpinä en juurikaan pohdi mitä muut ajattelevat vaan annan heille tilaa olla itsensä. Jos aloittaja uskoo, että puolisonsa on infp, niin tämä suotakoon hänelle. Vaikea näin palstan kautta, tuntematta ja tapaamatta ihmistä, on muodostaa todellisuutta vastaavaa mielikuvaa.
Ja työstä sen verran, että juurikin tasapaksu työ on sopinut itselleni parhaiten muusikkouden lisäksi, sillä mekaanisessa työssä saan päässäni olla missä haluan. Mielestäni merkitsevä tekijä on se, että infp on mielessään aina vapaa kuin taivaan lintu.
-8
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa infpeistä ei ole infpejä vaan juurikin enfpejä, kuten edellä mainittiin. Itse myöskään infpinä en juurikaan pohdi mitä muut ajattelevat vaan annan heille tilaa olla itsensä. Jos aloittaja uskoo, että puolisonsa on infp, niin tämä suotakoon hänelle. Vaikea näin palstan kautta, tuntematta ja tapaamatta ihmistä, on muodostaa todellisuutta vastaavaa mielikuvaa.
Ja työstä sen verran, että juurikin tasapaksu työ on sopinut itselleni parhaiten muusikkouden lisäksi, sillä mekaanisessa työssä saan päässäni olla missä haluan. Mielestäni merkitsevä tekijä on se, että infp on mielessään aina vapaa kuin taivaan lintu.
-8
Mun mielestä on hyvin erikoista että ainut kuka tämän keskustelun henkilön tuntee on täysin varma introverttiydestä. Keskustelun toinen osapuoli taas yhden ominaisuuden perusteella yrittää vääntää tästä henkilöstä jotai ei tunne Enpf.
Vaikka sanoi itsekkin että elämä ja kokemukset muokkaavat ihmisiä
Dkkfk kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-8
Mun mielestä on hyvin erikoista että ainut kuka tämän keskustelun henkilön tuntee on täysin varma introverttiydestä. Keskustelun toinen osapuoli taas yhden ominaisuuden perusteella yrittää vääntää tästä henkilöstä jotai ei tunne Enpf.
Vaikka sanoi itsekkin että elämä ja kokemukset muokkaavat ihmisiä
Yritin teroittaa sinulle, että se ensimmäinen kirjain EI tarkoita sosiaalista introversiota tai ekstroversiota vaan kuvaa vain ko. henkilön eniten käyttämää funktiota.
- 17
Hei aloittaja, et tainnut mainita, mitä tyyppiä itse olet?
Vierailija kirjoitti:
-8
Tuo viimeinen kappale on täysin totta. Stereotypioiden mukaan INFP on freelancer-kirjailija tai vastaava, mutta ainakin itselleni sopii juuri nyt parhaiten suorittava, käytännöllinen ja kurinalainen työ. Lisäksi tarvitsen selkeät työajat ja ulkoa tulevan kimmokkeen. Jos työskentelisin kotona, en saisi aikaiseksi mitään.
- 17
Vierailija kirjoitti:
Hei aloittaja, et tainnut mainita, mitä tyyppiä itse olet?
Esfj.
Tunnettuja INFP-ihmisiä:
Kurt Cobain, William Shakespeare, isabel Briggs Myers, Prinsessa Diana, Albert Camus, George Orwell, J. R. R. Tolkien, Virginia Woolf, Johnny Depp, Vincent van Gogh, Hans Christian Andersen
ENFP-ihmisiä:
Hunter S. Thompson, Mark Twain, Oscar Wilde, Aldous Huxley, Salman Rushdie, Walt Disney, Kurt Vonnegut, Anais Nin, Salvador Dali, Robin Williams, Che Guevara, Fidel Castro.
Vierailija kirjoitti:
Aapeeeeeeeq kirjoitti:
Hmm. Heti löytyy useita yhtäläisyyksiä.
Puolisoni ei kestä tylsyyttä tai vääryyttä töissä.
Sosiaaliset tilanteet vaativat nollausta, lukee paljon.
Ja joo olen itsekkin oppinut kantapään kautta ettei mun mielipiteen kysyminen tarkoita sitä että hän haluaisi kuulla sen rehellisenä 😂.Todella vahvat reaktiot mustasukkaisuuteen, ei siedä sitä jotenkin yhtään, mun kokemuksen perusteella ei ymmärrä sitä tunnetta ollenkaan. Eikä koe sitä.
"Ei kestä tylsyyttä"
Itse asiassa INFP:t sietävät tylsyyttä varsin hyvin. He osaavat viihdyttää itseään omilla pohdinnoillaan.
Puolisosi kuulostaa ENFP:ltä. Mainitsit, että hän on vaihtanut työpaikkaa useasti: ENFP on nimenomaan vaihtelunhaluinen, saattaa muuttaa usein työ- ja asuinpaikkaa sekä hyppelehtii aiheesta toiseen. Hänellä on seikkailla.
ENFP seikkailee konkreettisesti, mutta INFP sen sijaan seikkailee oman päänsä sisällä.
- 17
Olen saanut tulokseksi joka kerta INFP ja pidän työstä, jonka koen tuntevani hyvin. En pidä siitä, että joutuisin tekemään vastuullista työtä epävarmana siitä, teenkö sen oikein vai väärin. Muiden päättämät siirrot työtehtävistä toiseen eivät ole aina kovin hyvin onnistuneet.
Olisin nuorena halunnut taiteilijaksi mm. siksi, että ajattelin sen olevan työtä, jossa ei voi tehdä vahingollisia virheitä.
Puolisosi saattaa ihan yhtä hyvin olla ISFJ tai vaikka INFJ. Nämä tyypit lukevat muiden tunnetiloja ja imevät niitä itseensä. Eksäni oli ISFJ, ainakin uskon niin, ja hän kyseli minulta jatkuvasti onko kaikki hyvin ja pyyteli koko ajan kaikkea anteeksi.
Vaihtelunhalu puolestaan on tyypillistä ESFP:lle ja ENFP:lle. Introverttiuden ja taiteellisuuden yhdistelmä voisi olla ISFP.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aapeeeeeeeq kirjoitti:
Ja joo olen itsekkin oppinut kantapään kautta ettei mun mielipiteen kysyminen tarkoita sitä että hän haluaisi kuulla sen rehellisenä 😂.Todella vahvat reaktiot mustasukkaisuuteen, ei siedä sitä jotenkin yhtään, mun kokemuksen perusteella ei ymmärrä sitä tunnetta ollenkaan. Eikä koe sitä.
"Ei kestä tylsyyttä"
Itse asiassa INFP:t sietävät tylsyyttä varsin hyvin. He osaavat viihdyttää itseään omilla pohdinnoillaan.
Puolisosi kuulostaa ENFP:ltä. Mainitsit, että hän on vaihtanut työpaikkaa useasti: ENFP on nimenomaan vaihtelunhaluinen, saattaa muuttaa usein työ- ja asuinpaikkaa sekä hyppelehtii aiheesta toiseen. Hänellä on seikkailla.
ENFP seikkailee konkreettisesti, mutta INFP sen sijaan seikkailee oman päänsä sisällä.
- 17
Olen saanut tulokseksi joka kerta INFP ja pidän työstä, jonka koen tuntevani hyvin. En pidä siitä, että joutuisin tekemään vastuullista työtä epävarmana siitä, teenkö sen oikein vai väärin. Muiden päättämät siirrot työtehtävistä toiseen eivät ole aina kovin hyvin onnistuneet.
Olisin nuorena halunnut taiteilijaksi mm. siksi, että ajattelin sen olevan työtä, jossa ei voi tehdä vahingollisia virheitä.
Kerro ihmeessä lisää persoonastasi?
No se on aika raskasta. En silti haluaisi olla minkään muun persoonallisuustyypin edustaja.
Kannattaa myös muistaa, että yhdistelmä tulee muistaakseni sanoista introverted, intuitive, feeling ja perceiving. Pelkästään I:n varaan ei kannata tulkintaansa laittaa vaan muistaa kokonaisuus.
-8
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aapeeeeeeeq kirjoitti:
"Ei kestä tylsyyttä"
- 17
Näinpä. Usein virheellisesti ajatellaan, että kaikki P-loppuiset tyypit ovat huolettomia, sopeutuvia ja spontaaneja. Näin ei välttämättä ole ainakaan INFP:n kohdalla. Itse olen viihtynyt jo pitemmän aikaa samassa työpaikassa, enkä mielelläni vaihtaisi. Uusiin tilanteisiin sopeutuminen kestää minulla hyvin kauan.
Moni INFP on pohjimmiltaan perinteitä vaaliva ja konservatiivinenkin, omalla tavallaan. En nyt tarkoita ihan tavanomaisessa merkityksessä vaan siten, että INFP:lle omat tavat ja rutiinit saattavat olla äärimmäisen tärkeitä. Ulkopuolisista nuo tavat saattavat vaikuttaa epäsovinnaisilta ja kummallisilta, mutta INFP:lle ne ovat omia perinteitä.
- 17
No näköjään. 71% introvertti, 63% intuitiivinen, 69% periaatekeskeinen, 56% etsivä, 76% varovainen.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa myös muistaa, että yhdistelmä tulee muistaakseni sanoista introverted, intuitive, feeling ja perceiving. Pelkästään I:n varaan ei kannata tulkintaansa laittaa vaan muistaa kokonaisuus.
-8
Eikä pidä jumiutua noihinkaan. On hyvä tutustua eri tyyppien funktioihin.
INFP käyttää pääasiassa seuraavia funktioita:
1. Introverted feeling (Fi): Mitkä ovat minulle tärkeitä arvoja? Mitä haluan elämältä? Kuka minä edes olen?
2. Extroverted intuition (Ne): Kaavojen havaitseminen ympäristössä ja tapahtumissa, mielikuvitus, kyseenalaistaminen.
3. Introverted sensing (Si): Tämä funktio antaa aistihavainnoille ja yksityiskohdille henkilökohtaisen merkityksen. Tähän liittyvät muistot, omat tavat ja perinteet.
4. Extroverted thinking (Te): Tehokkuus, suunnitelmallisuus ja järjestelmällisyys. Kehittyy INFP:n kohdalla yleensä vasta aikuisena tai keski-iässä.
Toki INFP käyttää myös jäljellä olevaa 4 funktiota vaihtelevissa määrin. INFP:n kompastuskivi on Se (extroverted sensing) eli heittäytyminen ja hetkessä eläminen.
Edelleen: me tuntemattomat emme osaa sanoa, miten JUURI SINUN tulisi puhua OMALLE VAIMOLLESI. Jos olette olleet vuosia yhdessa etkä vieläkään ole saanut ilmaistua, että pidät hänestä, silloin vika on sinussa itsessäsi tai ette vain sovi yhteen.