Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävää luettavaa Itä Suomi on kasvannut umpeen..

Vierailija
26.06.2023 |

Iltasanomat kertoo Itä suomen nykytilasta . eikö tälle pitäisi tehdä jotain?

Kommentit (441)

Vierailija
181/441 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verorahoilla Itä-Suomen tukeminen on vähintään kakspiippuinen juttu. Tuulivoimalla otollisia paikkoja ehkä olisi mutta onko se järkevää? Saimaan ympäristö ei ainakaan kaunistu tuulimyllyillä. Automaatio ja itsepalvelu on peruuttamattomasti muuttaneet palvelurakennetta. Suuret tehtaat ovat elättäneet monta kaupunkia: Varkaus, Lappeenranta, Imatra... Jos puunjalostusteollisuus pyörii vain bulkkituotannon varassa on silloin kriisi kuten sellussa tai paperissa. Jalostusastetta pitää nostaa ja innovoida uutta.

No kun vieläkään niitä tuulimyllyjä ei sinne Venäjän takia saa rakentaa. Siksi olisi vain kohtuullista että se korvattaisiin jotenkin kun ei kerran anneta samoja vaurastumismahdollisuuksia kuin muille Suomen kunnille.

Vierailija
182/441 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää inter sektionaalista feminismiä. Kongolaisia nussimaan niin kyllä se siitä ihanaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/441 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itä-Suomeen kannattaisi ihan geopoliittisista syistä panostaa. Tänne muutama nato-lentokenttä.

En vastusta Nato-lentokenttien tulemista mutta miten suljetut Puolustusvoimien kiitoradat ratkaisevat ongelmat ja muuttuvat rahasammoiksi? 

Vierailija
184/441 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asun pohjanmaalla enkö ole koskaan käynyt itä-suomessa tuntuu jotenkin pimeältä ja pelottavalta seudulta ... voi olla että olen väärässä mutta kun joku mainitsee itä suomen niin tulee ensimmäisenä Sudet ja Venäläiset mieleen enkä tykkää kummastakaan.

Haha, olen itse itäsuomalainen ja kerran käynyt lännessä. Ihmiset siellä eivät puhuneet mitään, eipä tullut toiste mentyä. Kerran yritin seurustella pohjalaisen kanssa, mutta en tajunnut että ollaan vielä yhdessä, kun ei hänestä mitään kuulunut. Parin kuukauden päästä tavattiin sattumalta, oli ihan omistajan elkein juttelemassa ja olemassa. En kyllä tajunnut yhtään, mutta tää henkilö tulee mieleen aina kun Lauri Tähkää kuuntelen. Pelottavaa.

te siellä puhutte ihme murretta koko ajan mutta ette tee mitään..

Vierailija
185/441 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää inter sektionaalista feminismiä. Kongolaisia nussimaan niin kyllä se siitä ihanaa.

Kiihottakoo Kongolaiset miehet?

Vierailija
186/441 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asun pohjanmaalla enkö ole koskaan käynyt itä-suomessa tuntuu jotenkin pimeältä ja pelottavalta seudulta ... voi olla että olen väärässä mutta kun joku mainitsee itä suomen niin tulee ensimmäisenä Sudet ja Venäläiset mieleen enkä tykkää kummastakaan.

Haha, olen itse itäsuomalainen ja kerran käynyt lännessä. Ihmiset siellä eivät puhuneet mitään, eipä tullut toiste mentyä. Kerran yritin seurustella pohjalaisen kanssa, mutta en tajunnut että ollaan vielä yhdessä, kun ei hänestä mitään kuulunut. Parin kuukauden päästä tavattiin sattumalta, oli ihan omistajan elkein juttelemassa ja olemassa. En kyllä tajunnut yhtään, mutta tää henkilö tulee mieleen aina kun Lauri Tähkää kuuntelen. Pelottavaa.

Niinhän sitä luulis, mutta ihan keskiluokkaisessa työssä olen, ja puhun niinku ihmiset. Ja nimenomaan puhun, enkä ole vajaana vaan hiljaa.

Vierailija
187/441 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itä-Suomeen kannattaisi ihan geopoliittisista syistä panostaa. Tänne muutama nato-lentokenttä.

Kontiorannan entiselle varuskunta-alueelle voisi perustaa uuden Nato-tukikohdan sen Pohjois-Karjalan Prikaatin tilalle, joka lakkautettiin vuonna 2013. Harmi että Putte miehitti Krimin vasta vuotta myöhemmin, niin silloin sitä varuskuntaa olisi tuskin lakkautettu. Silloin puolustusministeri tietystä puolueesta piti tärkeämpänä säilyttää Dragsvikin varuskunta, jossa sijaitsee Uudenmaan prikaatin varuskunta.

Muuten Itä-Suomen maakuntakeskuksilla kuten Kuopiolla ja Joensuulla menee kohtuullisen hyvin.

Vierailija
188/441 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että Nato toisi kalustonsa Venäjän ohjusten kantaman sisäpuolelle. Mikäs järki siinä olisi?

Vierailija
189/441 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Earth is healing.

Vierailija
190/441 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän realismia vaatimuksiin.. itäsuomea ei pelasta enää mikään. Nyt pitää ajatella koko Suomen tulevaisuutta ja se ei näytä hyvältä. Elintaso on niin matala ja ilmasto surkea, että nuoret muuttaa mielummin ulkomaille. Ilmastolle me ei voida mitään, mutta elintasoa voidaan kyllä parantaa kunhan verotusta ja lainsäädäntöä yhtenäistetään muun Euroopan tasolle.

Vierailija
191/441 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

itäsuomalaiset ovat itse pilanneet alueensa.

kun ei tuota ja kusetetaan joka paikassa,

on alueen köyhtyminen ainoa seuraus.

mahto kannattaa..

Vierailija
192/441 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvat on kuinTsernobylistä.

Mutta Itä-Suomessa mielisteltiin 4yssiä vuosikymmenet. Rakennettiin niiden kaupan ja turismin varaan aivan liikaa. Lisäksi ahneuksissaan myytiin samalle sakille maata ja kiinteistöjä, jolloin hinnat nousivat pilviin

Nyt korjataan satoa tästä typeryydestä.

Lisänä se, että nykytilanteessa Itä-Suomi on tuskin se vetovoimaisin muuttoalue.

Vierailija
193/441 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sitä luulis, mutta ihan keskiluokkaisessa työssä olen, ja puhun niinku ihmiset. Ja nimenomaan puhun, enkä ole vajaana vaan hiljaa.

Meillä lännessä puhutaan kun on asiaa. Teillä taas suu käy koko ajan, mutta oikein mitään sanottavaa ei ole. Kuhan viännätte ja kiännätte.

Vierailija
194/441 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vastusta Nato-lentokenttien tulemista mutta miten suljetut Puolustusvoimien kiitoradat ratkaisevat ongelmat ja muuttuvat rahasammoiksi? 

"Ramsteinin lentotukikohdan budjetti on 193 miljoonaa dollaria".

Onko muita kysymyksiä?

Vierailija
195/441 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvat on kuinTsernobylistä.

Mutta Itä-Suomessa mielisteltiin 4yssiä vuosikymmenet. Rakennettiin niiden kaupan ja turismin varaan aivan liikaa. Lisäksi ahneuksissaan myytiin samalle sakille maata ja kiinteistöjä, jolloin hinnat nousivat pilviin

Nyt korjataan satoa tästä typeryydestä.

Lisänä se, että nykytilanteessa Itä-Suomi on tuskin se vetovoimaisin muuttoalue.

Turismin varaan ei ikinä pitäisi rakentaa mitään.

Nyt sitten pitäisi vielä sääliä niitä, joiden bisnes meni nurin Ukrainan sodan myötä.

Vierailija
196/441 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

töitä kyllä löytyisi itä-suomesta metallialalta jos olet levyseppähitsari!!.

Kuinka monelle? Kahdelle vai kahdelle tuhannelle? Muutama avoin työpaikka ei kyllä riitä mihinkään tämän kokoluokan ongelman ratkaisemiseen. Ja onko muita työpaikkoja, esim. puolisolle? Äläkä nyt vaan ehdota sote- alaa. Harva nykyään suostuu valitsemaan ammattinsa sen perusteella, että puoliso haluaa olla hitsaaja, minäpä siis ryhdyn lähihoitajaksi! Lisäksi firmoilla on tapana mennä konkkaan tai muuten lopettaa, joten taloa ei ainakaan uskalla ostaa vaikka juuri nyt olisikin töitä.

Miksei puoliso voi olla hitsari?

Vierailija
197/441 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, vielä nykypäivänä noin...no, väärässä olet, itä suomi on juuri vastakohta tuolle pimeälle ja pelottavalle. Sudet ja venäläisetkin pysyvät tiukasti muualla nykyään, tulehan itse asia toteamaan. Matkailu kannatta aina, suosittelen Lappeenranta-Imatra seutua, tervetuloa!

Vierailija
198/441 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomi on perseestä. Kuka sinne banjoa soittavien sisäsiittoisten albiinojen sekaan haluaa

Vierailija
199/441 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihankuin olisi aina tiedetty, että Itä-Suomi menetetään Venäjälle vielä jonakin päivänä.

Vierailija
200/441 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kongolaiset m-muuttajatko sitten pelastavat Rautjärven ja muiden kuihtuvien kuntien tilanteenko? En usko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän