muita joiden mielestä ei ole järkeä laittaa 30t euroa tai enemmän autoon?
Meillä on n. 9000 euron auto vm. 2002, ja sillä selvitään hyvin eikä sitä ole juurikaan tarvinnut edes korjata. Jotkut jaksavat ihmetellä, että miksi emme osta "parempaa" ja uudempaa, vaikka olisi varaa. Mikä tässä nyt niin on outoa? Ei vaan kiinnosta laittaa omaisuutta autoon, jonka arvo pelkästään laskee ajan kuluessa. Meille on aivan sama vaikka meillä on vanhin auto rivarimme parkkipaikalla ja varmaan vanhin koko ystäväpiirissämmekin.
Kommentit (40)
uuden ns. pakasta otetun auton arvohan tippuu noin 10 prossaa kun sen ajaa liikkeestä ulos. itse ostan mieluummin edes muutaman vuoden vanhan auton, johon on takuuaikaiset huollot tehty ja pitänyt sitä kuin kukkaa kämmenellä (tai sit ei) ja tyyppivikoja korjattu
meilläkin nyt 2000-luvun alkupuolen auto, mutta mihinkään 90-luvun alkupuolen autoon en enää sortuisi, koska tekniikka on kehittynyt ja uudemmat autot noin keskimäärin turvallisempia.
2000€ <3 Toimii. Enempää ei olisi varaa laittaa ja tämäkin osamaksulla.
Töihini en pääsisi/ehtisi ilman autoa, kun lapsikin pitää viedä/hakea päiväkotiin/kodista.
halpa ja huono asunto, että auto on uusi. Myisin heti pois senkin, jos en tarvitsisi 190 kilometrin päivittäiseen työmatkaan turvallista ajopeliä. Toki halvemmallakin voisi kulkea, mutta jotain kipukorvauksia on saatava kun joutuu ajamaan jumalattomasti. Ostin mahdollisimman vähäpäästöisen ja turvallisen.
Kyllä noissa 2000-luvun kohtuuhintaisissa käytetyissä autoissa on jo sen verran turvavarusteita, että normaalikäytössä ovat yhtä turvallisia kuin uudetkin.
Jos tiellä jota ajat ei ole muuta liikennettä. Vaikka kuinka ajat nätisti ja vaikka 40 km/h niin jos joku perseeseen törmään niin kyllä uusi turvatyynyt omaava auto on turvallisempi kuin 80-luvun nissani.
mutta saammekin entisestä yli puolet uuden arvosta vaihdossa :)
Jos koko summa pitäisi laittaa, ei varmaan raaskittaisi. Mutta kun vaihdamme parin-kolmen vuoden välein uuteen, ei väliraha ole niin suuri. Sama kun ostettaisiin joku 15 000 ruppana ja entisestä loppuun ajetusta ruppanasta ei saisi vaihdossa muuta kuin itse romutusmaksun maksamisen....
tervetuloa tänne meidän asuinalueelle katsomaan, kaikilla on suunnilleen vastaavat, vähintään...
Ja osittain olen samaa mieltä vieläkin. Nyt on vain iän myötä tullut tuloja ja varallisuutta sen verran että voi laittaa hiukan rahaa "hulluuteenkin" ja nautiskella ihanasta autosta.
Aikaisemmin ajelin minäkin muutamien tuhansien eurojen ropposilla - nyt ajatellen oli ihan järjetöntä kulkea lapsen kanssa sellaisilla sillipurkeilla - varaa olisi silloinkin ollut parempaan.
Nykyisestä autosta maksoin muutama vuosi sitten 42000 euroa - eikä auto mielestäni ole "luxusauto". Uusien autojen hinnat kun vain ovat ihan perusmalleissakin kivunneet pitkälti yli 20000 euron.
mieluummin jollain rötisköllä, en usko en, vaikka mitä sanoisitte.
Minä itse ajan yli 100km joka päivä työajoa, haluan että ajopeli on varma ja turvallinen. Mies samoin, molemmilla kun sattuu olemaan sellainen työ, että tarvitaan autoa päivittäin.
30 000€ ei todellakaan ole mikään luxus-auto nykyään vaan ihan tavallinen perheauto, meillä esim. Peugeot 407, joka maksoi muistaakseni 34 000€. Toinen auto oli kalliimpi ja siinä on ehkä hieman jo luxus-hintaa, mutta sehän on meidän valinta.
Meillä on näihin varaa ja se ei ole mistään muusta pois, niin miksi ei? Mihin meidän se raha täytyisi säästää?
oma autoni maksoi 21 000 euroa uutena. Olen ollut tyytyväinen hankintaan, koska auto on ollu tosi varma peli ja vielä pieni kulutuksinen. Se on nyt viisi vuotta vanha ja vaihto on pian edessä, jos haluan edelleen jatkaa huoletonta ajoa. juuri enempää en aio nytkään autoon laittaa. Haaveilen kyllä joskus isosta ja mukavammastaautosta, mutta en sitten kuitenkaan lopulta ole valmis siitä maksamaan. Auto on välttämättömyys, ei statusesine
Mun työmatka on päivässä yhteensä 150 km, joten autoa kyllä tartten (julkisia ei ole)
Minä itse ajan yli 100km joka päivä työajoa, haluan että ajopeli on varma ja turvallinen. Mies samoin, molemmilla kun sattuu olemaan sellainen työ, että tarvitaan autoa päivittäin.
30 000€ ei todellakaan ole mikään luxus-auto nykyään vaan ihan tavallinen perheauto, meillä esim. Peugeot 407, joka maksoi muistaakseni 34 000€. Toinen auto oli kalliimpi ja siinä on ehkä hieman jo luxus-hintaa, mutta sehän on meidän valinta.
Meillä on näihin varaa ja se ei ole mistään muusta pois, niin miksi ei? Mihin meidän se raha täytyisi säästää?
Talo velaton ja rahasta ei ole tiukkaa. 30 000,- ei ole nykyaikana edes uudesta autosta kova hinta. Miksi pitäisi jollain rotiskolla ajella, kun uudempaankin on mahdolllisuus.
Mitä ihmeen porvareita täällä keskustelee?
Onkohan nyt unohtunut taas tärkeimmät asiat elämässä?
Meillä ainakin pakko pitää kahta autoa, kun asutaan maalla ja yhtään autoa en pitäisi jos ei olisi pakko. Pelkät vakuutukset jo vuodessa kamalan hintaisia ja muut huollot ja kulut päälle. Meillä on toisena autona ihan 90-luvun toimiva auto ja toinen on sitten uudempi. Ja kyllä niillä hyvin pääsee eteenpäin kolmen lapsen kanssa=)
on tyhmää laittaa autoon rahaa, kuten tästä ketjusta hyvin huomaa;-)
Kyllähän se niin on, ettei yksikään, jolla on edes kohtalaisesti rahaa, halua milään kovin vanhalla autolla ajaa. Tosin mun mielestä tuo ap:n mainitsema 2002 vuosimalli nyt ei vielä mikään vanha ole, ja tuon ikäinen hyvä auto on ihan turvallinen.
Itse ajelen kalliimmalla työsuhdeautolla, mutta jos omaa rahaa pitäisi autoon laittaa niin tekisin seuraavasti: Ostaisin suunnilleen juuri tuon 30 tonnin hintaisen auton. sillä saa sopivan kokoisen tilavan ja turvallisen perheauton. Ja tärkeä pointti on se, että pitäisin tuota autoa noin viitisen vuotta. Typerintä tai siis kalleinta on vaihtaa autoa 2-3 vuoden välein. TOki autoa kannattaisi taloudellisuuden nimissä pitää ylikin tuon 5 vuoden, mutta sitten tulevat jo muut asiat eteen (kilsoja alkaa olemaan paljon jne.)
Mutta päätimme ajatella järkevästi ja ostettiin 2 vuotta vanha vastaava auto josta maksettiin 17 000. Kovin hinnanpudotus tosiaan tulee jo autoliikkeen pihasta ajettaessa. Me aiomme pitää tätä autoa niin kauan kuin hyvältä tunutt, eikä todellakaan olla vaihtamassa ainakaan viiteen vuoteen. Hyvät rahat säästettoon. Vain tyhmät vaihtaa kolmen uoden välein uuteen ja maksavat karseita hintoja välirahana.
mä en ikinä usko sitä että jos on *oikeasti* varaa laittaa rahaa autoon niin ajaa sit mieluummin jollain rötisköllä, en usko en, vaikka mitä sanoisitte.
Meillä rahaa säästössä 30000 euroa ja asuntovelkaakaan ei hirveästi, mutta ei meillä todellakaan ole mielestämme varaa pistää sitä autoon. Ajamme 5000 euron rötisköllä. En tiedä paljonko rahaa pitäisi olla, että meillä olisi varaa 30000 autoon. Pari sataatuhatta varmaankin ns. ylimääräistä.
jos minulla olisi niin paljon ylimääräistä, etten keksisi, mihin sen sijoittaisin, saattaisin ostaakin kalliin auton. Mutta sellaista tilannetta normaalitallaajalla harvoin on.
mä en ikinä usko sitä että jos on *oikeasti* varaa laittaa rahaa autoon niin ajaa sit mieluummin jollain rötisköllä, en usko en, vaikka mitä sanoisitte.
Meillä rahaa säästössä 30000 euroa ja asuntovelkaakaan ei hirveästi, mutta ei meillä todellakaan ole mielestämme varaa pistää sitä autoon. Ajamme 5000 euron rötisköllä. En tiedä paljonko rahaa pitäisi olla, että meillä olisi varaa 30000 autoon. Pari sataatuhatta varmaankin ns. ylimääräistä.
.
Mutta päätimme ajatella järkevästi ja ostettiin 2 vuotta vanha vastaava auto josta maksettiin 17 000. Kovin hinnanpudotus tosiaan tulee jo autoliikkeen pihasta ajettaessa. Me aiomme pitää tätä autoa niin kauan kuin hyvältä tunutt, eikä todellakaan olla vaihtamassa ainakaan viiteen vuoteen. Hyvät rahat säästettoon. Vain tyhmät vaihtaa kolmen uoden välein uuteen ja maksavat karseita hintoja välirahana.
Ei tarvitse olla kuin pari vuotta vanha auto niin hinta on jo toinen kuin uudella ja turvavarustelut samaa luokkaa kuin uudella.
Meillä autot yleensä 5000-reilu 10000 väliltä. Naapurustostamme ja työpaikallani meidän autot kyllä erottuvat joukosta, muut ovat uudempia. Mutta minusta on turha laittaa autoon isompia summia kiinni, koska menettävät arvonsa. Mielummin laitan sen rahan johonkin muuhun. -Ja onneksi mies tekee autorempat/huollot aina itse.
uskon että halvemmalla see myös hyvän ja turvallisen, ja oma ajotaito myös vaikuttaa.... mielummin säästäisin asuntoon.. rahamiehille noin kalliit