Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskova, oletko kokenut jotain yliluonnollista ?

Vierailija
25.06.2023 |

Oletko uskovana kokenut ihmeparantumisia, johdatusta, siunausta, ilmestyksiä, näkyjä, profetioita, tai muuta, minkä uskot johtuvan Jumalasta /Jeesuksesta / enkeleistä / Pyhästä Hengestä ?
Jos et halua kertoa yksityiskohtaisesti, vastaa oheiseen kyselyyn valinnalla.

Ei pilkkaavia kommentteja, kiitos.

Uskova, oletko kokenut jotain yliluonnollista ?

Vaihtoehdot

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokenut rukousvastauksia, kuullut Pyhän Hengen puhetta, nähnyt Jeesuksen, kokenut yliluonnollisen parantumisen useita kertoja, saanut Jumalalta taloudellista apua, ym. Kiitos!

No nyt pikaisesti lääkärin pakeille, hop hop.

Vierailija
22/34 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kokenut mitään yliluonnollista. En edes "selkeitä" rukousvastauksia ole saanut. Välillä en edes tiedä uskonko, mitä usko on. Mutta silti mua siunattu ja varjeltu, takkuista on välillä ollut ja surua ja murhetta. Aina niistä on selvitty. En edes siis tahdo kokea mitään yliluonnollista.

Jos on siunattu ja varjeltu, sekin on yliluonnollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kokenut rukousvastauksia, kuullut Pyhän Hengen puhetta, nähnyt Jeesuksen, kokenut yliluonnollisen parantumisen useita kertoja, saanut Jumalalta taloudellista apua, ym. Kiitos!

Mitä voitat pilkkaamisella, et mitään. Mene vaikka ulos lenkille.

Vierailija
24/34 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole mitenkään pilkannut ketään, koitin ainoastaan auttaa lähimmäistä.

Jos ei itse ymmärrä, että on vakavia mt-ongelmia, niin koen tarpeelliseksi auttaa ja mainita siitä.

Vierailija
25/34 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei itse ymmärrä, että on vakavia mt-ongelmia, niin koen tarpeelliseksi auttaa ja mainita siitä.

Taitaa ne ongelmat olla sielläpäässä, jos joka ketjussa pitää irvailla, eikä tee mitään järkevää, kuten töitä.

Annat vain hoopon kuvan itsestäsi. 

Vierailija
26/34 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa ne ongelmat olla sielläpäässä, jos joka ketjussa pitää irvailla, eikä tee mitään järkevää, kuten töitä.

Ei, täällä päässä ei ole vikaa, pahoittelut.

Töissä olen tälläkin hetkellä, mutta hiljaista on, kun porukka lomilla.

Vierailija
27/34 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kokenut ihmeellistä rauhaa ja iloa, kun erosin uskonnollisesta yhteisöstä. Uskon edelleen Jumalaan,  mutta en vastaa minkään uskonnollisen yhteisön näkemystä siitä, millainen on oikea uskova ihminen. Toistaiseksi epäyhteisöllinen Ev.Lut. kirkko on minulle ihan OK. 

Vaikea määritellä millainen on 'oikea uskova ihminen'. Sillä kaikkihan ovat epätäydellisiä.

Hän saattoi tarkoittaa ihmisten käsitystä oikeasta uskovasta ihmisestä, eli ne kriteerit ei täyty joita muut uskovaiset noudattaa. Raamattua voidaan tulkita monella tavoin.

Vierailija
28/34 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkä irvaile "joka ketjussa", ihan rehellisesti ja asiallisesti keskustelen.

Voi olla, että joku ei joskus tykkää, mutta totuus sattuu.

Vierailija
29/34 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en luokittele kokemiani yliluonnolliseksi, ne ovat täysin luonnollisia, mutta meidät on vieraannutettu henkisyydestä (helpompi hallita ihmisiä) ja annettu leima yliluonnollisesta.

Lisäksi uskoni ei liity mitenkään kirkkoon, kirkko on ihmisten keksimä tapa hallita uskon kautta.

Sitten itse aiheeseen. Koen johdatusta joka päivä, yhteys enkeleihin ja luojaan on koko ajan auki, välillä vain ajaudun mielen vietäväksi ja en havaitse sitä niin hyvin. Olen kokenut monesti niin käsittämättömiä asioita etten vaan voisi ikinä enää palata kieltämään tätä kaikkea, nuorempana olin ateisti.

Vierailija
30/34 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista on, kuinka jokaisen eri uskonnon edustajista löytyy paljon ihmisiä, jotka ovat saaneet sitä omaa uskontoa tukevia ja sen teesejä vahvistavia yliluonnollisia kokemuksia. Tämän ei ole tarkoitus olla pilkkaava kommentti, vaan kiinnostava pointti, jonka pohjalta arvelen aivojen pystyvän syöttämään informaatiota jos jonkinlaisessa muodossa. Vähän kuten ufohavainnoissa niiden muoto ja malli vastaa yleensä populaarikulttuurissa vallalla olevaa muotoa ja käsitystä.

Vierailija
31/34 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista on, kuinka jokaisen eri uskonnon edustajista löytyy paljon ihmisiä, jotka ovat saaneet sitä omaa uskontoa tukevia ja sen teesejä vahvistavia yliluonnollisia kokemuksia. Tämän ei ole tarkoitus olla pilkkaava kommentti, vaan kiinnostava pointti, jonka pohjalta arvelen aivojen pystyvän syöttämään informaatiota jos jonkinlaisessa muodossa. Vähän kuten ufohavainnoissa niiden muoto ja malli vastaa yleensä populaarikulttuurissa vallalla olevaa muotoa ja käsitystä.

En tiedä muista uskonnoista, enkä ole nähnyt sellaisesta mitään tutkimustilastoa, kuinka paljon tai vähän ihmiset ovat kokeneet yliluonnollisia asioita eri uskonnoissa.

Arvailla saa mitä vain, mutta kun itse ottaa Jeesuksen henkilökohtaisesti vastaan, kokee sellaisia asioita, joita ei voi itse mitenkään aiheuttaa tai edes kuvitella.

Jumalalla on kyky yllättää monin eri tavoin ja hän on hyvin luova. Kokemani yliluonnolliset (luonnollisia minulle) tapahtumat ovat usein olleet myös hyvin konkreettisia rukousvastauksia, sekä itselle että läheisille. 

Vierailija
32/34 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kokenut ihmeellistä rauhaa ja iloa, kun erosin uskonnollisesta yhteisöstä. Uskon edelleen Jumalaan,  mutta en vastaa minkään uskonnollisen yhteisön näkemystä siitä, millainen on oikea uskova ihminen. Toistaiseksi epäyhteisöllinen Ev.Lut. kirkko on minulle ihan OK. 

Vaikea määritellä millainen on 'oikea uskova ihminen'. Sillä kaikkihan ovat epätäydellisiä.

Hän saattoi tarkoittaa ihmisten käsitystä oikeasta uskovasta ihmisestä, eli ne kriteerit ei täyty joita muut uskovaiset noudattaa. Raamattua voidaan tulkita monella tavoin.

Raamatun tulkinta onkin mielenkiintoinen asia. Itse pidän Jeesuksen opetuksia kaikkein tärkeimpinä. Jotkut korostavat Paavalia yli Jeesuksen, tai tottelevat uskonnollisten johtajien keksimiä määräyksiä, koska eivät tunne itse Raamattua. Toki johtajien säännöt voivat perustua Raamattuun, mutta on niissä joskus menty myös yli Raamatun ohjeiden, tai totellaan Vanhaa Testamenttia, ja unohdetaan Uusi Liitto.

Jos ei usko yliluonnolliseen Jumalaan, on mielestäni vain kirjanoppinut, eikä ole yhteyttä elävään Jumalaan. Usko yliluonnolliseen ja hyvä Raamatun tuntemus kuuluvat molemmat tasapainoiseen uskonelämään mielestäni. Uskoin ennen vain yliluonnolliseen, enkä tuntenut Raamattua, nyt kun olen lukenut sitä, olen ajatellut, että olisi pitänyt lukea aiemmin.

Raamattu on paljoa, mutta se on myös eräänlainen 'ryhtikirja', opas hyvään moraaliin ja lähimmäisten rakastamiseen ja kunnioittamiseen, josta kymmenen käskyä on hyvä tiivistelmä.

Vierailija
33/34 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys, Ap! Olen kokenut useampia noista. Pari ihmeparanemista sekä Jumalan antamaa rauhaa sydämeen, osuvan profetian, opiskelupaikan (lukeakin piti :) ) sekä monesti rauhaa ja voimia ylipääsemättömän työtaakan alla. Elämä muuttui yleensäkin paremmaksi Jeesuksen sovitustyöhön omalla kohdalla turvaamisen jälkeen. 

MaharSi Patañjalin(n. 200 eaa?) yoga-suutrain mukaan usko (shraddhaa: kirjaimellisesti sydämelle (shrat) laittaminen (dhaa)) on yksi samaadhin eli (täydellisimmillään) syvimmän mahdollisen meditaatiotilan saavuttamisen perusedellytyksiä. Noh, samaadhi puolestaan on siddhien (täydellisten kykyjen, esim. levitaatio ja näkymättömäksi tuleminen) oppimisen edellytys. Jeesuskin taisi sanoa opetuslapsilleen että jos teillä olisi sinapinsiemenen verran uskoa, voisitte käskeä tuota vuorta siirtymään toiseen paikkaan ja se tekisi sen!  😂

Vierailija
34/34 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin mieheni kanssa vuosia lapsettomuushoidoista. Hoitoja tehtiin minulle monta ja kesken nenojakin oli. Kerran eräs henkilö sai profetian minulle, että tulen saamaan lapsen. Tässä en ala tarkemmin avamaan mitä profetiassa oli, mutta oli niin henkilökohtaista, että tiesin sen olevan Herralta. Saatiin kauan toivottu lapsi. Kiitos Jeesus!