Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex puoliso soveltaa aina

Vierailija
25.06.2023 |

Ensin väänsi että lapsi olisi hänellä to-la, no sitten kun vasten tahtoaan joutui taipumaan siihen, että lapsi siellä to-su niin nyt yrittää, että lapsi palaisi sieltä vasta huomenna. Aina pitää yrittää jotain, MIKÄÄN ei mene sovitusti.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa antaakin periksi. Sano kaikkeen (edes suht järkevään ehdotukseen ja säätöön) että ok, kyllä käy. 

Vierailija
2/48 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen lapsi yrittänyt ehdottaa jotain muutosta olemiseensa toisin päin, on vastaus aina että ei sovi. Kyllä se on nyt tänne tultava. Jos siis lapsi olisi halunnut esim.äitienpäivävkonloppuna olla luonani. Niin ei sopinut. Sai kuitenkin käydä päiväseltään täällä.

Minä sanoin lapselle, että tekee miten tahtoo.

Isä siellä mustamaalaa minua ja laittaa kaikesta syytä minun niskaan. Miten nyt kaikki on paljon onnellisempaa kun minusta on päästy eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mä oon alkanutkin tekemään. En mä jaksa vääntää sen kanssa. Jos sanoo ei, niin sit on ei. Jos haluaa lapsia sinne, niin siitä vaan. Olkoon siellä.

Vierailija
4/48 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätin tällaisen kumppanin ja lapsen. Ei ole varaa säätöön, täytyy pystyä sitoutumaan töihin ja muihin velvollisuuksiin. Jos ei kunnioita ja ota toista vanhempaa huomioon niin ei sitten varmaan tätä kaipaakaan.

Vierailija
5/48 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalalta vaikuttaa erolapsi perheen arki. Pitäisi suosia meitä kilttejä ja kunnollisia, niin näiltä ongelmilta vältyttäisiin. Eli vaihtoehtojakin on, valitse viisaasti.

Vierailija
6/48 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jo sotkenu kesälomasta keväällä sovitut asiat, vetoamalla lapsen tahtoon. Että lapsi ei halua olla kanssani. Jne jne jne....

Onneksi tiesin varautua siihen, että mikään ei mene sovitusti, enkä tehnyt tarkkoja suunnitelmia.

Taidan yhden tulevan lomareissunkin perua. En viitsi sitä maksaa, kun en voi luottaa että lapset voisi silloin lähteä kanssani, vaikka asia exän kanssa sovittu aikoja sitten. Sehän saattaa taas lapsi olla sitä mieltä että ei halua.

Ja sanon tähän vielä, että minulla on aina ollut lapsiini hyvät välit. Olen ollut se äiti joka on hoitanut KAIKKI asiat, arjen ja harrastukset, jutellut ja ollut kiinnostunut. Pitänyt rajat ja antanut rakkautta. Isä meni omissa menoissa, ei koskaan kuskannut eikä osallistunut harrastuksiin, valitti vaan miten ne on vääränlaisia ja liian kalliita. Oli tosi tiukka ja autoritaarinen lapsille. Suorastaan inhottava. Kävi käsiksikin suuttuessaan kunnolla.

Ja nyt minut savustetaan ulos. On uusi äiti siellä minun tilalla ja pari uutta sisarusta. Kaikki ovat onnellisia ja lapsetkin huomaavat miten kaikki on nyt paremmin ja minä olin se joka riiteli ja aiheutti kaiken.

Rahalla saa, ja hevosella pääsee...

Vierailija
7/48 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankalalta vaikuttaa erolapsi perheen arki. Pitäisi suosia meitä kilttejä ja kunnollisia, niin näiltä ongelmilta vältyttäisiin. Eli vaihtoehtojakin on, valitse viisaasti.

Myöhästä enää. Todellakin olisi pitänyt aikoinaan valita viisaammin!!

Hankalaa on erolasten arki.

Elämän suurin epäonnistuminen, lasten hajonnut ydinperhe. Tai ehkä se että lasten ydinperhe oli niin surkea ja aiheutti heille paljon pahaa vuosien aikana.

valitkaa muut viisaammin!!!

Vierailija
8/48 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitappa kunnon rajat tommoselle tyypille. Lastenvalvojalla tiukat sopimukset asioista.

Ja sit jätät omaan arvoonsa sen pelit. Elät itse tavallisesti etkä lähde mihinkään kilpavarusteluun mukaan.

Tuskin isää kauan jaksaa kiinnostaa, kerta ei ole aiemminkaan kiinnostanu.

Jos se sille uudelle nyt siellä esittää vuoden isää.

Kivahan se lapsille on, että saavat isältä aikaa, rahaa ja huomiota. Uutta heille, jos isä aiemmin ollut poissaoleva

Vierailija
9/48 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sit annat olla. Jätät ne lapset isälle. Tapaat niitä sillon tällön ja annat isän nyt sitten hoitaa oman osansa.

Ala sinä elämään ihan omaa elämääsi.

Vierailija
10/48 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa jättääkkin. Siinäpä hoitaa sitten. Minä jo huolehdinkin toistakymmentä vuotta. Ja siitäkin sain vaan arvostelua osakseni, miten tein kaiken väärin ja olin huono vanhempi. Liian vähän sitä ja tätä liikaa jotain muuta.

Pitää ajatella, että mun lapset vaan lähti kotoa normaalia aiemmin. Sain kuitenki viettää heidän kanssaan sen aikaa kun sain.

Käyvät luonani sitten kun haluavat. Miten haluvat.

Minä en jaksa exän kanssa vääntää yhtään. Olen ikionnellinen että pääsin siitä myrkystä eroon. Se, että otti minusta eron, on parasta elämässäni aikoihin!!!

Vierailija
11/48 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästihän isä tuossa nyt petaa jotain tulevaa varten. Onko vielä huoltajuus ja elatusasiat sovittuina? Ei sitä isää lapset kiinnosta jos ei tähänkään asti. Täysi esitys päällä uudelle ja uskon että tuossa oma ymmärrys loppuu. Onko se kovin terveellinen maaperä lapsillekaan jäädä, sinähän sen vuosien kokemuksella tiedät. Kuuntele sitä ääntä ja tee ratkaisuja sen pohjalta.

Vierailija
12/48 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimatta kaikki. Isä vaan aina sanoo, että ei niillä ole vielä kiire.

No, asia on menossa eteenpäin, halusi tai ei.

Niiden vuosien perusteella mitä yhdessä olimme, ei todellakaan ole terveellinen maaperä lapsille. Ellei isä sitten oikeasti ole muuttunut. Pysyvästi.

Vierailija
13/48 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen lapsi yrittänyt ehdottaa jotain muutosta olemiseensa toisin päin, on vastaus aina että ei sovi. Kyllä se on nyt tänne tultava. Jos siis lapsi olisi halunnut esim.äitienpäivävkonloppuna olla luonani. Niin ei sopinut. Sai kuitenkin käydä päiväseltään täällä.

Minä sanoin lapselle, että tekee miten tahtoo.

Isä siellä mustamaalaa minua ja laittaa kaikesta syytä minun niskaan. Miten nyt kaikki on paljon onnellisempaa kun minusta on päästy eroon.

Apua, kuulostaa kammottavalta mieheltä. Kyllähän äitien/isänpäivät kuuluu saada viettää oikeutetusti yhdessä. Kertoo siitä että miehesi on täysi piip ja joustamaton. Tapaamissopimuksiinkin nuo yleensä syytä huomioida.

Vierailija
14/48 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hän omasta mielestään on hyvinkin joustava, koska lapset sai kuitenkin käydä äitienpäivänä luonani, vaikka olivat muuten isällä.

Vierailija
15/48 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hän omasta mielestään on hyvinkin joustava, koska lapset sai kuitenkin käydä äitienpäivänä luonani, vaikka olivat muuten isällä.

Olet siis itsekin joustoja halunnut, mutta isä ei sitten saisi haluta?

Perhepalaveri, jossa lapset mukana ja kalenteriin tarkkaan merkkaatte huolto vuorot. Lapset voi siitä kalenterista ennakoida itsekin elämäänsä ja tehdä haluamiinsa päiviin muutoksia eli missä ovat isänpäivän, joulun, oman syntymäpäivän ym. Ei joustoja mihinkään suuntaan. Lapsetkin tietää, että kalenteriin voi luottaa.

Vierailija
16/48 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa että muutos millään lailla pysyvä. Kyllähän ihminen voi jonkun terapian pohjalta löytääkin uusia käyttäytymismalleja, mutta ei tämäkään ihan hetkessä tapahdu. Pidä omia ja lastesi puolia, vaadi ja hae oikeutta teille. En olisi voinut jättää omiani isälleen helvetillisten vuosien jälkeen. Minä tiesin sen mitä muut ihmiset eivät nähneet. Voimia ja unettomia vuosia, sekä monta oikeusistuntoa se vaati, mutta tekisin kaiken uudelleen lasteni vuoksi.

17/48 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millanen sopimus teillä on? Minkä ikäinen lapsi?

Vierailija
18/48 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuo äitien/isänpäivät tuli tapaamissopimukseen, niin että kumman tahansa viikonlopulle se osuu, saa lapset viettää juhlaa sen vanhemman kanssa.

Vierailija
19/48 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyttäviä tarinoita ihmisten huonosta harkintakyvystä! Hankitaan lapsia ihmisen kanssa, jota ei edes rakasteta. Ettekö te tosiaankaan tiedä, mitä rakkaus on??? Vaaleanpunaiset silmälasit päässä?

Vierailija
20/48 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä nuo äitien/isänpäivät tuli tapaamissopimukseen, niin että kumman tahansa viikonlopulle se osuu, saa lapset viettää juhlaa sen vanhemman kanssa.

Tää on kyllä jäätävää, että lapsista sovitaan, kuin jostain auton tai asunnon kaupasta. Ihan mielenkiinnosta, kun ei ole tällaisesta mitään kokemusta: tuleeko noihin sopimuksiin myös sopimussakkolausekkeet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi