Ex puoliso soveltaa aina
Ensin väänsi että lapsi olisi hänellä to-la, no sitten kun vasten tahtoaan joutui taipumaan siihen, että lapsi siellä to-su niin nyt yrittää, että lapsi palaisi sieltä vasta huomenna. Aina pitää yrittää jotain, MIKÄÄN ei mene sovitusti.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä nuo äitien/isänpäivät tuli tapaamissopimukseen, niin että kumman tahansa viikonlopulle se osuu, saa lapset viettää juhlaa sen vanhemman kanssa.
Tää on kyllä jäätävää, että lapsista sovitaan, kuin jostain auton tai asunnon kaupasta. Ihan mielenkiinnosta, kun ei ole tällaisesta mitään kokemusta: tuleeko noihin sopimuksiin myös sopimussakkolausekkeet?[/quot
Ilman tarkkoja tapaamis ja huoltajuussoppareita olisin saanut sanoa lapsilleni heipat.
Ei vastannut kysymykseen. Noudattaako vastustaja sopimusta sopimussakon uhalla, vai miksi?
Tottakai voi joustaa, jos joustot onnistuu kumpaakin suuntaan.
Nyt mulla olis kesälle yksi lomamatka lasten kanssa, osuu isä vkolle. Isä sanoi että onnistuu, mutta nyt lapsi ei osaa sanoa vielä haluaako lähteä mukaan. Eli, lasta käytetään nappulana. Ex näennäisesti lupaa että onnistuu ja sitten manipuloi lapsen sanomaan että ei halua lähteä ja ex vetoaa siihen että lasta pitää kuunnella.
Joten, perun sen loman enkä ala maksamaan turhasta.
Lapsi ei halua sanoa isälle vastaan kun vihdoin hänellä hyvät välit isän kanssa.
Saman teki kesäloman kanssa. Oli sovittu että lapse xxxx viikot minun kanssa. Sitten tuli viestiä että lapsi EI halua olla kun ehkä viikon.
No, minkäs teet. Näin sitä minua savustetaan ulos omien lasteni elämästä. Lasten joille annoin kaikkeni vuosia. Jotka mulle tärkeintä. Mutta, näin sitä voi tavallisesta, hyvästä äidistä tulla hyljeksitty etä-äiti.
Kivaa tekemistä, rahaa ja vapautta lapsille niin siinä se tylsä tuttu ja tavallinen äiti unohtuu.
Kyllä kuulkaa surettaa. Enkä voi asioille mitään. Lapset niin isoja että heitä kuultava. Ja heidän tahtoaan kunnioitettava. Enkä minä ole se tahto. Vaan isä. Ja isän uusi perhe.
(Uusi nainen esiteltiin max 2vkoa mun pois muutosta lapselle)
Vierailija kirjoitti:
Nyt mulla olis kesälle yksi lomamatka lasten kanssa, osuu isä vkolle. Isä sanoi että onnistuu, mutta nyt lapsi ei osaa sanoa vielä haluaako lähteä mukaan. Eli, lasta käytetään nappulana. Ex näennäisesti lupaa että onnistuu ja sitten manipuloi lapsen sanomaan että ei halua lähteä ja ex vetoaa siihen että lasta pitää kuunnella.
Lapsi ei halua sanoa isälle vastaan kun vihdoin hänellä hyvät välit isän kanssa.Saman teki kesäloman kanssa. Oli sovittu että lapse xxxx viikot minun kanssa. Sitten tuli viestiä että lapsi EI halua olla kun ehkä viikon.
No, minkäs teet. Näin sitä minua savustetaan ulos omien lasteni elämästä. Lasten joille annoin kaikkeni vuosia. Jotka mulle tärkeintä. Mutta, näin sitä voi tavallisesta, hyvästä äidistä tulla hyljeksitty etä-äiti.
Kivaa tekemistä, rahaa ja vapautta lapsille niin siinä se tylsä tuttu ja tavallinen äiti unohtuu.Kyllä kuulkaa surettaa. Enkä voi asioille mitään. Lapset niin isoja että heitä kuultava. Ja heidän tahtoaan kunnioitettava. Enkä minä ole se tahto. Vaan isä. Ja isän uusi perhe.
No tässä on nyt kuultu vain se toinen puoli asioista. Tuota uutta perhettä ja uutta naista tunnut korostavan aika paljon viesteissäsi. Haisee katkeruudelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä nuo äitien/isänpäivät tuli tapaamissopimukseen, niin että kumman tahansa viikonlopulle se osuu, saa lapset viettää juhlaa sen vanhemman kanssa.
Tää on kyllä jäätävää, että lapsista sovitaan, kuin jostain auton tai asunnon kaupasta. Ihan mielenkiinnosta, kun ei ole tällaisesta mitään kokemusta: tuleeko noihin sopimuksiin myös sopimussakkolausekkeet?[/quot
Ilman tarkkoja tapaamis ja huoltajuussoppareita olisin saanut sanoa lapsilleni heipat.
Ei vastannut kysymykseen. Noudattaako vastustaja sopimusta sopimussakon uhalla, vai miksi?
En ole oikeusoppinut vaan ihan tavallinen äiti. En tiedä tuleeko sopimussakkoja soppariin, ei ymmärtääkseeni. Niitä (jos en väärin sano) voidaan hakea täytäntöönpanohakemuksen yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole oikeusoppinut vaan ihan tavallinen äiti. En tiedä tuleeko sopimussakkoja soppariin, ei ymmärtääkseeni. Niitä (jos en väärin sano) voidaan hakea täytäntöönpanohakemuksen yhteydessä.
No mitä intressiä vastustajalla on noudattaa sopimusta, jos rikkomisesta ei seuraa mitään?
Vierailija kirjoitti:
Lapsi ei halua sanoa isälle vastaan kun vihdoin hänellä hyvät välit isän kanssa.Saman teki kesäloman kanssa. Oli sovittu että lapse xxxx viikot minun kanssa. Sitten tuli viestiä että lapsi EI halua olla kun ehkä viikon.
Kivaa tekemistä, rahaa ja vapautta lapsille niin siinä se tylsä tuttu ja tavallinen äiti unohtuu.Kyllä kuulkaa surettaa. Enkä voi asioille mitään. Lapset niin isoja että heitä kuultava. Ja heidän tahtoaan kunnioitettava. Enkä minä ole se tahto. Vaan isä. Ja isän uusi perhe.
Koetko siis, että lapsesi ovat sinulle jotain velkaa tai että heillä on jotain velvollisuuksia sinua kohtaan, koska olet "antanut heille kaikkesi"? Melko kummallinen ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tässä on nyt kuultu vain se toinen puoli asioista. Tuota uutta perhettä ja uutta naista tunnut korostavan aika paljon viesteissäsi. Haisee katkeruudelta.
On varmaa myös paljon nuorempi ja kauniimpi kuin ap.
Tapaamissopimushan tehdään lapsen oikeudesta tavata etävanhempaansa. Lapsen hyväähän jokainen lähtökohtaisesti haluaa. Lähivanhemman tulee tukea suhdetta etään. Mikäli näin ei tapahdu, voi sopimus mennä uuteen syyniin ja lähivanhemmuutta voidaan miettiä uudellen.
En ole katkera uudesta naisesta. Tai vanha suhde se on. Kestänyt selkäni takana ties kuinka kauan.
Se mua satuttaa. Että isä nyt herännyt isyyteen ja mustamaalaa minua. Tai sekin on vaan hyvä asia, että isää nykyisin lapsensa kiinnostavat. Mutta kun itsellään on uusi onni, kaikki hyvin, niin miksi minua pitää haukkua ja pullauttaa ulos lasteni elämästä?
Miksi? Miksi äitiyttäni ja elämääni pitää kaikin tavoin hankaloittaa?
Mitä pahaa minä tässä olen tehnyt? Olisi nyt onnellinen ja tyytyväinen että pääsi minusta eroon. Tai, nähtävästi haluaa minut ulos myös lastemme elämästä.
Ehkä sitten on tyytyväinen.
Sitä en tiedä, onko nuorempi. Kauniimpi varmasti.
Lapseni eivät ole minulle mitään velkaa. Lähinnä ihmettelen,,että aiemmin hyvä suhteemme ei kuitenkaan kantanut mihinkään. Vaan todella etäinen ja huonosti lapsia kohtaan käyttäytynyt isä vie nyt "voiton" vain yksi lapsista, vanhin, ei halua asua isänsä kanssa. Juurikaan isän käytöksen vuoksi. Tosin, hänen lahjomisensa on vasta nyt aloitettu... eli, saa nähdä mihin kääntyy.
Tämä isä ei millään tavalla tue lapsen tapaamisia minun kanssa. Päin vastoin. Ilmoittaa vaan aina että lapsi ei halua. Ja kun näen lasta lapsi vakuuttelee että ei ole kyse siitä ettei haluisi nähdä minua...
Olisiko nyt hyvä hetki elää sitä omaa elämää mikä on jäänyt elämättä, kun olet hoitanut perhettä. Nauti vapaudestasi, voihan olla että lähiaikoina exsäsi nyksä tajuaa minkä kanssa on mennyt yhteen ja se esittäminen loppuu kuin seinään. Silloin miehesi ei välitä lapsista enää tuon taivaallista ja olet taas lasten 24/7 huoltaja. Luota siihen että se teatteri loppuu kun exä paljastaa todellisen nahkansa.
Kukaan ei muutu noin täydellisesti yhdessä yössä. Eikä exsäsi ole muuttunut mihinkään, senhän tiedät jo siitä että yrittää edelleenkin järjestää tilanteita jossa voi lavastaa sinut pahikseksi ja hankalaksi ihmiseksi. Siitähän tässä tapaamisten venkslaamisessa on kyse, että jos olet eri mieltä niin hän voi taas syyttää sinua kaikesta. Hänellä on hirveä tarve proisoida kaikki ikävät tunteet sinun suuntaasi, tavallaan ulkoistaa omat huonot fiilikset ja syyttää sinua. Näin hän voi olla pahalla päälllä ja ikävä ihminen, kun sanoo kaiken olevan sinun syytäsi. Tämä ei kauaa toimi, etenkään jos et suostu enää olemaan se likasanko ja kuuntelemaan hänen haukkumisiaan, vaan jollain kohdalla se viha kohdistuu taas niihin saman katon alla asuviin ihmisiin ja silloin tilanne voi kääntyä päälaelleen hyvinkin nopeasti.
Olen tämän "vuoden isä" -teatteriesityksen nähnyt aika läheltä kerran. Kun totuus paljastuu niin uusi lähtee kävelemään ja omatkaan lapset eivät enää juurikaan ole tekemisissä.
Nauti siis nyt omasta ajasta, koska voit olla varma siitä että tämän esityksen päivät ovat luetut.
Katkerien akkojen kokoontumisajot.
Vaistoan tässä nyt uuden palstahullun... Voi olla, että ap:sta kuullaan jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko nyt hyvä hetki elää sitä omaa elämää mikä on jäänyt elämättä, kun olet hoitanut perhettä. Nauti vapaudestasi, voihan olla että lähiaikoina exsäsi nyksä tajuaa minkä kanssa on mennyt yhteen ja se esittäminen loppuu kuin seinään. Silloin miehesi ei välitä lapsista enää tuon taivaallista ja olet taas lasten 24/7 huoltaja. Luota siihen että se teatteri loppuu kun exä paljastaa todellisen nahkansa.
Kukaan ei muutu noin täydellisesti yhdessä yössä. Eikä exsäsi ole muuttunut mihinkään, senhän tiedät jo siitä että yrittää edelleenkin järjestää tilanteita jossa voi lavastaa sinut pahikseksi ja hankalaksi ihmiseksi. Siitähän tässä tapaamisten venkslaamisessa on kyse, että jos olet eri mieltä niin hän voi taas syyttää sinua kaikesta. Hänellä on hirveä tarve proisoida kaikki ikävät tunteet sinun suuntaasi, tavallaan ulkoistaa omat huonot fiilikset ja syyttää sinua. Näin hän voi olla pahalla päälllä ja ikävä ihminen, kun sanoo kaiken olevan sinun syytäsi. Tämä ei kauaa toimi, etenkään jos et suostu enää olemaan se likasanko ja kuuntelemaan hänen haukkumisiaan, vaan jollain kohdalla se viha kohdistuu taas niihin saman katon alla asuviin ihmisiin ja silloin tilanne voi kääntyä päälaelleen hyvinkin nopeasti.
Olen tämän "vuoden isä" -teatteriesityksen nähnyt aika läheltä kerran. Kun totuus paljastuu niin uusi lähtee kävelemään ja omatkaan lapset eivät enää juurikaan ole tekemisissä.
Nauti siis nyt omasta ajasta, koska voit olla varma siitä että tämän esityksen päivät ovat luetut.
Niin, näinhän se voi hyvinkin olla. Tämä kirjoitus oli hyvä. Kiitos siitä.
Pitää vain elää hetki kerrallaan eteenpäin ja katsoa mitä seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Hankalalta vaikuttaa erolapsi perheen arki. Pitäisi suosia meitä kilttejä ja kunnollisia, niin näiltä ongelmilta vältyttäisiin. Eli vaihtoehtojakin on, valitse viisaasti.
No anna yhteystietosi, niin voit sopia aloittajan kanssa treffit. Ehkä ensi juhannuksena juhlitte häitänne.
Ei kiitos! En enää koskaan mene naimisiin. Ja pärjään aivan tosi hyvin itsekseni. Ei uusia suhteita minulle, kiitos vaan.
Ap
Auttaisiko oikea kohtaaminen?
Etäisän näkökulma: meistä tuli lasten kanssa paljon läheisemmät, kun alettiin tavata vartavasten silloin kun huvittaa. Nähdään lyhyemmin mutta tiheämmin. Jutellaan paljon enemmän asioista. Ennen ne tuli luokseni ja linnoittautui huoneisiinsa, nyt käydään syömässä, kahviloissa jne. ja kohdataan oikeasti. Äitinsä pisti hanttiin myös ja yritti jopa lastensuojeluilmoitusta tehdä.
Oon niin onnellinen keskenmenosta. Ei tarvitse katsoa exän geeneistä puoliksi koostunutta pikkusikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaistoan tässä nyt uuden palstahullun... Voi olla, että ap:sta kuullaan jatkossakin.
Tämähän tekee aloituksen joka päivä. Ainakin kolme viikkoa jankannut samaa. Välillä on luovuttamassa lapset exälle kokonaan.