Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avovaimo itse aina ensin provosoi minua ja sitten kun suutun, olen paha ihminen

Ilmeisen paha mies
24.06.2023 |

Tänään taas tästä yksi hyvä esimerkki. Unohdin tuoda kaupasta oliviiöljyn, jota hän olisi tarvinnut salaatin teossa. Voi hitto mikä mäkätys siitä alkoi ja voivottelu, kun nyt ei salaatista saa oikeanlaista. Minä yritin rauhoittaa tilannetta, että eihän tämä mikään maailmanloppu ole, sillä salaatin olisi voinut tehdä ilman sitä öljyäkin. Mutta ei.. Voivottelu jatkui ja lopulta tuli pohja vastaan ja räjähdin. Sitten olin tietty entistä pahempi ihminen.
Miksi näinkin pienen asian ei voi vain antaa olla? Tämä ei ollut edes ainoa esimerkki vastaavista jutuista, vain yksi niistä.

Kommentit (123)

Vierailija
1/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on alemman tason mies ja i d i o otti.

Vierailija
2/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisin narsistin taktiikka. Provosointi ja sitten syyttäminen.

Äitini osasi tuon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi erota

Vierailija
4/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstamamman perikuva.

Vierailija
5/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sovittu että tuot sitä öljyä, riitelyn sijaan lähdet takaisin kauppaan.

Vierailija
6/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina voi erota

Ja voi jättää myös kommentoimatta, jos ei parempaan analyysiin kyvyt riitä.

Vierailija
7/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos olisit vain myöntänyt et mokasit, kun unohdit sen yhden ainesosan? Luulen et vaimosi suuttui siitä ettet tunnustanut virhettäsi ja pyytänyt anteeksi, vaan puolustelit itseäsi sillä, että salaatin voi tehdä ilmankin, eli sun unohdusmokasi ei nyt oikeastaan edes saisi suututtaa häntä. Sinä vieritit syyn vaimollesi, et hän oli pahis, ja vielä pahempi, kun ei tykännyt räjähdyksestäsi.

Itse ainakin lepyn heti kun aidosti pyydetään anteeksi. Ja tämän taidon osaan itsekin, se on onnellisen avioliiton yksi iso "salaisuus". Toinen se, et koittaa asettua toisen asemaan eikä aina ottaa defenssejä päälle.

Vierailija
8/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse ruokasi ukko tai haet sen puuttuneen UNOHTAMASI öljyn.

Vierailija
9/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos olisit vain myöntänyt et mokasit, kun unohdit sen yhden ainesosan? Luulen et vaimosi suuttui siitä ettet tunnustanut virhettäsi ja pyytänyt anteeksi, vaan puolustelit itseäsi sillä, että salaatin voi tehdä ilmankin, eli sun unohdusmokasi ei nyt oikeastaan edes saisi suututtaa häntä. Sinä vieritit syyn vaimollesi, et hän oli pahis, ja vielä pahempi, kun ei tykännyt räjähdyksestäsi.

Itse ainakin lepyn heti kun aidosti pyydetään anteeksi. Ja tämän taidon osaan itsekin, se on onnellisen avioliiton yksi iso "salaisuus". Toinen se, et koittaa asettua toisen asemaan eikä aina ottaa defenssejä päälle.

No jumalauta, ei tuollaista edes kuulu joutua pyytämään suuresti anteeksi. Pitäisi riittää, kun toinen toteaa tyyliin: "ei hitto, sen unohdin". Sitten tilanteen pitäisi jatkua periaatteella, ei se mitään, tehdään salaatti tällä kertaa ilman öljyä. Ei tuosta kuulu edes nousta mitään episodia.

Vierailija
10/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännä asia niin, että kävit kaupassa, jos kävit. Sitten vakuuta, ettei öljyä tarvita, vaikka idea oli hyvä.

Vierailija
11/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina voi erota

Ja voi jättää myös kommentoimatta, jos ei parempaan analyysiin kyvyt riitä.

Ai niin joo. Suomi onkin pahoinvoivien suhteiden luvattu maa. Samaan aikaan työpaikoilla ja sukulaisten kesken kivitetään seurueen ainoaa sinkkua.

Vierailija
12/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain snä itse olet vastuussa omista tunteistasi. Kukaan ei aiheuta sinun tuntetasi.

Sama juttu kuin elokuvia katsoessa. Elokuva on aina sama, mutta ihmiset nauravat eri kohdissa eikä läheskään kaiki naura ollenkaan.

Vierailija
13/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käännä asia niin, että kävit kaupassa, jos kävit. Sitten vakuuta, ettei öljyä tarvita, vaikka idea oli hyvä.

Ap teki just noin

Vierailija
14/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkäkourat eivät osaa tehdä edes ostoslistaa siihen kännykkään, puhumattakaan paperilistasta.

Vierailija
15/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllä oleva on minusta hyvä vastaus ap:lle. Anteeksipyyntö voisi auttaa.

Kun aloin miettiä tilannetta, ymmärrän molempia osapuolia. Voisin saada lähes hermoromahduksen huomatessani, että jokin ainesosa on unohtunut kauppaan, koska se vaikuttaa suutuntumaan ja kokonaisuuteen. Asian suhteuttaminen oikeaan mittasuhteeseen ei helpota oloa siinä tilanteessa.

Toisaalta jos itselle sattuisi tuo unohdus ja kumppani vetäisi pultit, tekisi mieli sanoa, että mene itse kauppaan, vielä ehdit. Mutta se voi ärsyttää.

Vierailija
16/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijät kuitenkin muistavat oluet ja makkarat, ilman ostoslistaakin.

Vierailija
17/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se oliiviöljy oli listalla, olisin minäkin suuttunut.

Vierailija
18/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten selviät elämän suuremmista vastoinkäymisistä? Meinasitko vetää ittes naruun koronarajoitusten aikaan, kun uimahalli ja kuntosali olivat kiinni 😄

Vierailija
19/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain snä itse olet vastuussa omista tunteistasi. Kukaan ei aiheuta sinun tuntetasi.

Sama juttu kuin elokuvia katsoessa. Elokuva on aina sama, mutta ihmiset nauravat eri kohdissa eikä läheskään kaiki naura ollenkaan.

Lässyn lässyn.

Vierailija
20/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten selviät elämän suuremmista vastoinkäymisistä? Meinasitko vetää ittes naruun koronarajoitusten aikaan, kun uimahalli ja kuntosali olivat kiinni 😄

Kyllä se vituttaa, kun on haaveillut kunnon salaatista ja sitten sen joutuu syömään kuivana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä