Nainen perui treffit kun kuuli että olen tällä hetkellä työttömänä
Olimme jutelleet netissä silloin tällöin jo yli viikon verran, ja sovimme pari päivää sitten menevämme huomenna yksille. Kolmekymppisiä olemme molemmat.
Meillä oli hyvinkin antoisia keskusteluita, eikä tarvinnut keksiä väkisin juttua joistakin arkisista jutuista...Tuntui että meillä synkkaa tosi hyvin.
Kuitenkin tänään tuli sitten kautta rantain puheeksi työasiat ensimmäistä kertaa, ja naiselle kävi ilmi etten ole töissä tällä hetkellä. Naisen kirjoitustapa muuttui kuin taikaiskusta, välttelevämpään ja niukempaan suuntaan.
Vähän aikaa sitten hän ilmoitti ettei voikaan lähteä kanssa ulos huomenna erääseen (teko)syyhyn vedoten.
Oikean syyn pystyisi kyllä jokainen normaalilla järjellä varustettu rivien välistä lukemaan.
Hän ei myöskään ehdottanut mitään jatkosta.
Onko nykymeno tosiaan näin tarkkaa ja pinnallista? Onko miehen katkeamaton työssäolo näin äärimmäisen tärkeää?
Olen melko närkästynyt sekä pettynyt.
Kommentit (96)
Minulle kelpaisi työtön mies, olen itse juuri opiskelemassa työttömyystuella.
Ongelma on siinä, että sillä työttömällä saattaa olla paljon muitakin ongelmia kuin pelkkä työttömyys (esim. peliriippuvuutta, mielenterveysongelmia, ulosotossa...) eli kartoittaisin kyllä melko tarkkaan mikä on syy. Ideologisen työttömän kelpuuttaisin ehdottomasti.
Sen verran lusmuja miehiä matkan varrelle osunut että nuorelle minälleni sanoisin, että älä edes katso työttömiä. Olkoot vaikka siivooja, rahan perään en ole vaan työteliään asenteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta ei ole outoa tai väärin että toivoo kumppanilla olevan jotain töitä, vaikka sitten edes osa-aikaista. Mutta sitä sen sijaan en käsitä, että nykyään muka kaikilla ihmisillä pitäisi olla joku super ihmeellinen työ ja ammatti. Itse en ole tätä vielä henkilökohtaisesti kokenut, koska en ole edes yrittänyt vaikean eron jälkeen löytää uutta miestä, mutta kavereilta olen kuullut miten heidän normi ammatteja katsotaan ikävästi alaspäin. (siivooja, kaupankassa, tarhatäti yms yms) Minulle taas olisi ihan sama onko mieheni postimies, putkimies tai mitä ikinä. Itseasiassa mielummin haluan jonkun perusmiehen normi ammatilla.
Miksi täällä jauhetaan tätä virheellistä legendaa jostain naisen työpaikasta. Miehelle kuin miehelle kelpaa kaunis, urheilullinen, mukava nainen joka ei ole nalkuttaja. Ei naisella ole mitään tarvetta olla töissä, työpaikka ei nosta naisen arvoa miesten silmissä.
Joitain miehiä silti ärsyttää, jos nainen ei osallistu rahallisesti 50-50 - onhan monessa keskustelussakin oltu sitä mieltä, että kaikki muu on epäreilua. Mutta ilmeisesti ajattelu on se, että ei ole väliä käykö nainen töissä ja millainen palkka hänellä on, kunhan kuitenkin löytyy omat rahat elämiseen.
Jos nainen on päivät kotosalla vetelehtimässä eikä rahaa ansaitsemassa, se on suurimmalle osasta miehiä ok. Kunhan pitää kodin siistinä ja laittaa ruokaa kotona oleilun lomassa(myös miehelle). Mies tuo perheeseen rahat ja voidaan harrastaa monen moista. Sitä vastoin kotona oleileva työtön mies(joka siivoaa ja laittaa ruuan) on naisille täysi mahdottomuus, koska ei silloin voida mennä minnekkään eikä harrastaa mitään(vaikka nainen ansaitsisi hyvin). Outoa.
Mieheni jäi työttömäksi pari vuotta sitten, eikä ole saanut uusia töitä. Hänellä on suuria toimeentulo-ongelmia ja stressaa niistä, sen stressin takia hän ei ole halunnut seksiäkään koko sinä aikana eli suhde on ollut pari vuotta seksitön. Testosteronit mitattiin, ovat laskeneet stressin vuoksi. Minä olen joutunut elättämään ja maksamaan asumisen koko perheen puolesta. Mitään mies eienää harrastakaan, kun ei ole rahaa, eikä ole rahaa lomailla tai matkustaa. Kyllä tässä eroaminen on välillä itselläni mielessä ikävä kyllä. On hyvin järkevää, ettei kukaan varta vasten hakeudu seurustelemaan työttömän kanssa, kun ovat vasta deittiasteella.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei haittaisi, jos mies on työtön. Jos olisi muuten aktiivinen ja aikaansaava eikä odottaisi minun tarjoavan kovinkaan kummoista elintasoa. Olen pienituloinen.
Se vaan kun ei tuollaisia juurikaan ole. Hyvä kun niitä löytyy edes työssäkäyvistäkään. Vähän sama kuin joku mies edellä sanoi, että kaikille miehille kelpaa kaunis, urheilullinen ja hyväluonteinen nainen vaikkei nainen kävisikään töissä. Missäs tuollaisia naisia on? Kyllä ne pitkäaikaistyöttömät naisissakin tuppaa olemaan mt-ongelmaisia ja/tai lihavia yh mammoja. Tai sitten ne myy perseensä kuvia netissä ja tienaa sillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta ei ole outoa tai väärin että toivoo kumppanilla olevan jotain töitä, vaikka sitten edes osa-aikaista. Mutta sitä sen sijaan en käsitä, että nykyään muka kaikilla ihmisillä pitäisi olla joku super ihmeellinen työ ja ammatti. Itse en ole tätä vielä henkilökohtaisesti kokenut, koska en ole edes yrittänyt vaikean eron jälkeen löytää uutta miestä, mutta kavereilta olen kuullut miten heidän normi ammatteja katsotaan ikävästi alaspäin. (siivooja, kaupankassa, tarhatäti yms yms) Minulle taas olisi ihan sama onko mieheni postimies, putkimies tai mitä ikinä. Itseasiassa mielummin haluan jonkun perusmiehen normi ammatilla.
Miksi täällä jauhetaan tätä virheellistä legendaa jostain naisen työpaikasta. Miehelle kuin miehelle kelpaa kaunis, urheilullinen, mukava nainen joka ei ole nalkuttaja. Ei naisella ole mitään tarvetta olla töissä, työpaikka ei nosta naisen arvoa miesten silmissä.
Joitain miehiä silti ärsyttää, jos nainen ei osallistu rahallisesti 50-50 - onhan monessa keskustelussakin oltu sitä mieltä, että kaikki muu on epäreilua. Mutta ilmeisesti ajattelu on se, että ei ole väliä käykö nainen töissä ja millainen palkka hänellä on, kunhan kuitenkin löytyy omat rahat elämiseen.
Jos nainen on päivät kotosalla vetelehtimässä eikä rahaa ansaitsemassa, se on suurimmalle osasta miehiä ok. Kunhan pitää kodin siistinä ja laittaa ruokaa kotona oleilun lomassa(myös miehelle). Mies tuo perheeseen rahat ja voidaan harrastaa monen moista. Sitä vastoin kotona oleileva työtön mies(joka siivoaa ja laittaa ruuan) on naisille täysi mahdottomuus, koska ei silloin voida mennä minnekkään eikä harrastaa mitään(vaikka nainen ansaitsisi hyvin). Outoa.
Mutta sellainen työtön nainen ei siis kelpaisi, joka harrastaa päivät vaikka valokuvaamista ja lukemista, kirjoittelee runoja ja harrastaa - eli nimenomaan pitäisi tehdä kaikki kotityöt?
Ihan normaalia. Seurustelin naisen kanssa yli 2 vuotta ja se jätti minut koska minusta tuli työtön Syyksi sanoi etten saanut vakituista työtä.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni jäi työttömäksi pari vuotta sitten, eikä ole saanut uusia töitä. Hänellä on suuria toimeentulo-ongelmia ja stressaa niistä, sen stressin takia hän ei ole halunnut seksiäkään koko sinä aikana eli suhde on ollut pari vuotta seksitön. Testosteronit mitattiin, ovat laskeneet stressin vuoksi. Minä olen joutunut elättämään ja maksamaan asumisen koko perheen puolesta. Mitään mies eienää harrastakaan, kun ei ole rahaa, eikä ole rahaa lomailla tai matkustaa. Kyllä tässä eroaminen on välillä itselläni mielessä ikävä kyllä. On hyvin järkevää, ettei kukaan varta vasten hakeudu seurustelemaan työttömän kanssa, kun ovat vasta deittiasteella.
Orpo ja Purra on sitä mieltä, että hänellä pitäisi olla enemmän toimeentulo-ongelmia jotta se motivoisi häntä menemään töihin.
Moni nyt kuitenkin haluaa miehen, jonka kanssa voi syödä ravintoloissa, baareissa. kulttuuri tapahtumissa ja käydä ulkomailla pari kertaa vuodessa. Se raha nyt vaan suoraan vaikuttaa siihen, mitä voi kenenkin kanssa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha ollut aina monille naisille tärkeintä miehessä.
Pakko, kun on niin paljon miehiä jotka yrittää käyttää taloudellisesti hyväksi. Miehelle ratkaisu asunnottomuuteen, työttömyyteen, päihdeongelmiin ja mielenterveysongelmiin on etsiä nainen joka pitää huolta. Itse en ole tuollainen huolehtijanainen. Niitäkin kyllä on.
Tämä on juuri se mitä tuolla alussa tarkoitin, että miehissä on niin paljon epämääräisiä tyyppejä ja jokainen heistä pitää ratkaisuna ongelmiinsa naisen saamisen. Joten naisilla ei jää muita vaihtoehtoja kuin nostaa rimaa ihan älyttömyyksiin. Mullakin on kaikki miehet ollut työttömiä. Enää en huoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kyllä toimisi siivoava ja kokkaava mies. En itse tykkää kodinhoidosta. Mutta palkanhan pitäisi olla ennen veroja jotain 10 000 euroa kuussa, jotta riittäisi elättämään myös miehen ja tarjoamaan ne kivat jutut. O_o
Vierailija kirjoitti:
Minulle kelpaisi työtön mies, olen itse juuri opiskelemassa työttömyystuella.
Ongelma on siinä, että sillä työttömällä saattaa olla paljon muitakin ongelmia kuin pelkkä työttömyys (esim. peliriippuvuutta, mielenterveysongelmia, ulosotossa...) eli kartoittaisin kyllä melko tarkkaan mikä on syy. Ideologisen työttömän kelpuuttaisin ehdottomasti.
Työikäinen ja -kykyinen ideologinen työtön olisi kyllä mahdottomuus. Jos pistää 60-vuotiaat reumaiset siivoojat maksamaan loisimisensa, ei ansaitse kunnioitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kyllä toimisi siivoava ja kokkaava mies. En itse tykkää kodinhoidosta. Mutta palkanhan pitäisi olla ennen veroja jotain 10 000 euroa kuussa, jotta riittäisi elättämään myös miehen ja tarjoamaan ne kivat jutut. O_o
Mä taas en tarvitse miestä siivoojaksi enkä kokiksi, vaan sitä varten että olisi joku jonka kanssa mennä johonkin ja tehdä jotain. Vaikka pienellä budjetilla, mutta jotain. Kavereilla on kaikilla niin kiire omien perheidensä kanssa eikä ne ehdi. Olen ihan tarpeeksi istunut tässä sohvalla telkkaria katsoessa joko yksin tai jonkun kanssa. En tarvitse tähän uutta istuskelijaa. Mulla ei ole varaa yksin maksaa vaikka mökin tai asuntoauton vuokraamista. Kaikki maksaa ihan hitosti.
Itse otin siivoojan joka oli jo 30v. Opiskeli vielä lukiossa. Tämä siis mun mieheni. Köyhä oli.
Oltu yhdessä 28 vuotta ja nyt tämä mies on hyvin tienaava korkeasti koulutettu ja minä työtön.
Yhdessä käyty lävitse todella paljon ja köyhyyttä myös ollut.
Nykyaikana sinkkuja todella paljon niin jotain se kertoo.
Olen aivan varma, että myös työssäkäyville miehille on ongelma, jos nainen ei. Käy töissä
Mä lähdin treffeille kivan oloisen työttömän miehen kanssa, oltiin kirjoiteltu jonkun aikaa. Neljänsillä treffeillä kertoi että kyllä hän oikeasti töissä käy :D. Mentiin naimisiin viime kesänä. Nyt olen itse työttömänä, ollut jo 4kk.