Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ymmärtäväthän työttömät että mistä ne teidän tukirahat tulee ja mitä se maksaa tälle yhteiskunnalle?

Vierailija
23.06.2023 |

Ymmärtäväthän työttömät että se yhteiskunnan raha joka teille maksetaan tukina otetaan verotuksen muodossa pois työssäkäyviltä lapsiperheiltä ja se verotettu raha on pois työssäkäyvien kulutuksesta ja lapsilta?

Kommentit (519)

Vierailija
281/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaisiko se tähän tilanteeseen jos sopeutusmiseläkkeet poistettaisiin? Ei tavikset jäätyään työttömäksi saa mitään sopeutumisrahaa. On varmaan vielä karanteenikin ennenkuin saadaan työttömyysrahaa

Näillä työttömäksi jääneillä ei liene työnhakuvelvoitettakaan.

Vierailija
282/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

V**** että on typerä aloitus. Ikäänkuin köyhä haluaisi olla köyhä. Se on ihan h******n pieni marginaali ihmisiä jotka ei halua tehdä mitään. Olis ihan p****leen mahtavaa jos löytyisi kaikille työpaikka, jossa täydet tunnit ja palkka elättää. Se vaan ei ole Suomi tällä hetkellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin aloittaja mietti pelkkää työttömyyskorvausta vaan myös tt-tukea,asumislisää ym. Näitä maksetaan mosittain meidän jokaisen verorahoista

Vierailija
284/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun palkkakin tulee verovaroista. Kiva olla valtiolla töissä.

Vierailija
285/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9067 kpl kirjoitti:

Avoimia kokoaikaisi, yli 12 kk, vakituisia palkkatöitä. Vuokratyö ei mukana. Mol.fi koko Suomessa on avoinna 9067 kpl. Näistäkin iso osa on sote alalta.

Oikotiellä vakituinen ja kokoaikainen koko Suomessa 12 603 kpl.

Paljonkos työttömiä oli ja ne mukaan jotka ovat työvoimapoliittisissa palveluissa...

24887 paikkaa näytti äsken molin sivut...

Muokkaa pikkasen niin kuin yllä niitä hakuehtoja niin totuus paljastuu. Nuo luvut ovat noilla hakuehdoilla.

Vierailija
286/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun työttömyysrahat tulevat työttömyysvakuutusmaksusta, joka on ylivoimaisesti kallein vakuutus mikä minulla on, yli tonni vuodessa.

Niinhän sä luulet. Niin, taidat viitatat ansiosidonnaiseen?

Ei se mikään luulo ole.

Vierailija
287/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin aloittaja mietti pelkkää työttömyyskorvausta vaan myös tt-tukea,asumislisää ym. Näitä maksetaan mosittain meidän jokaisen verorahoista

Työtön joka asuu työssäkäyvän puolison kanssa ei noita saa.

Mutta elakeläinen voi saada tt-tukea.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e29f473d-111c-455d-aa24-4e17d09a4ac4

Vierailija
288/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin tajuan. Maksoin niitä itsekin kolmisenkymmentä vuotta, ennen kuin työttömyys koitui kohdalle. Ehkä sinullekin käy näin.

Kiitos sinulle ja muille kaltaisillesi. Teitte mahdolliseksi sen että sain apua nuorena/nuorena aikuisena, sain katon pääni päälle, ruokaa, sain pidettyä luottotietoni ja vihdoin sain hoidettua itseni työkykyiseksi. Nyt mielelläni teen töitä ja maksan veroja jotta te saatte saman avun.

Vierailija
289/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrättekö että suomessa ei ole töitä jokaiselle työttömälle. Yheiskunta ei anna työpaikkaa jokaiselle niin se vaan on joten te veronmaksajat elätätte työttömät niin kauan kunnes työtön kuolee. Syy on hallituksen joka lahjoittanut kymmeniä miljardeja rahaa ulkomaille erilaisilla verukkeilla kehitykseen vaikka afrikkaan vaikka afrikassa ei ole mitään kehitystä tapahtunut 30 vuoteen niin silti suomesta annettu rahaa sinne miljardeja. Niillä miljardeilla olisi palkattu 200 000 työtöntä helposti. Venäjälle suomi antanut myös miljardeja putinin taskuun. Sen takia olemme työttömiä ja nostan tukia jatkossakin. Hallituksemme ei halua työttömille työpaikkoja koska hallituksen palkat laskisi jos suomessa olisi 100% työllisyys.,

Vierailija
290/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut pitkiä aikoja sekä työelämässä että työttömänä. Kyllä mä verojakin olen maksanut aika paljon. Luuleeko jotkut tosiaankin, että osa ihmisistä on koko ajan työttöminä ja osa taas aina töissä ja jokainen suomalainen kuluu jompaan kumpaan ryhmään?

Vierailija
291/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeisto onnistunut aika hyvin jos on saanut työttömät ja tavalliset pakansaajat usutetuiksi toistensa kimppuun.

Vierailija
292/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääköhän kansanedustajat mistä heidän palkkansa maksetaan?

Vierailija
293/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi työtön maksaa valtiolle n.20 kertaa vähemmän kuin esim yksikansanedustaja. Suomessa on paljon myös turhia virkamiehiä joiden palkat maksetaan verovaroista. Yrityksissä on myös paljon ei tuottavissa töissä yöntekijöitä jotka käyttävät työajastaan varsinaiseen työntekoon ehkä 3 tuntia päivässä ja 5h menee kahvihuoneessa istuessa tai vauvapalstaa lukiessa. Kaikki on suhteellista.

Vierailija
294/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääköhän Orpo mistä hänen palkkansa on aina maksettu?

Vierailija
295/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ansiopäivärahaa vuonna 2022 maksettiin 1,8 miljardia euroa."

https://www.tyj.fi/tilastot/

Vierailija
296/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä kätevää, että niistä tuista ei mitään palaudu yhteiskunnalle. Tuet kun tulee, niin ne vaan katoaa kierrosta, vuokrat hoituu ilman minkäänlaista valuutan vaihtumista, ruuan saa vain hakea kaupasta, jne.

Mutta toki se on ainoastaan tuen saaja, joka niistä tuista hyötyy.

Vierailija
297/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas aloitukseen kamalasti alapeukutuksia, eivät ne ymmärrä. 

Vierailija
298/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies kirjoitti:

Ymmärrättekö että suomessa ei ole töitä jokaiselle työttömälle. Yheiskunta ei anna työpaikkaa jokaiselle niin se vaan on joten te veronmaksajat elätätte työttömät niin kauan kunnes työtön kuolee. Syy on hallituksen joka lahjoittanut kymmeniä miljardeja rahaa ulkomaille erilaisilla verukkeilla kehitykseen vaikka afrikkaan vaikka afrikassa ei ole mitään kehitystä tapahtunut 30 vuoteen niin silti suomesta annettu rahaa sinne miljardeja. Niillä miljardeilla olisi palkattu 200 000 työtöntä helposti. Venäjälle suomi antanut myös miljardeja putinin taskuun. Sen takia olemme työttömiä ja nostan tukia jatkossakin. Hallituksemme ei halua työttömille työpaikkoja koska hallituksen palkat laskisi jos suomessa olisi 100% työllisyys.,

Hevosetkin nauraa

Vierailija
299/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tietoa työmarkkinatuesta.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Työmarkkinatuki

Vierailija
300/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä en saa juuri sitä yhtä ja ainoaa työpaikkaa minkä minä vaadin tarpeeksi suurella palkalla niin kyllähän se on veronmaksajien tehtävä maksaa minun elämä ja elättää minut siihen asti että saan juuri sen mitä haluan