Ymmärtäväthän työttömät että mistä ne teidän tukirahat tulee ja mitä se maksaa tälle yhteiskunnalle?
Ymmärtäväthän työttömät että se yhteiskunnan raha joka teille maksetaan tukina otetaan verotuksen muodossa pois työssäkäyviltä lapsiperheiltä ja se verotettu raha on pois työssäkäyvien kulutuksesta ja lapsilta?
Kommentit (519)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääkö työläiset, että se heidän raha tulee töistä, jotka he ovat itselleen hamstranneet? Jos he jakaisivat töitä, ei rahan jakamiseen tarvittaisi veroja ja Kelaa väliin.
Nyt se vitsin murjaisi, työtönkö menis töihih :D mikä itku ja parku, jos työkkäri kehtaa ehdottaa, että kerta vuoteen hakisi työtä.
Sä työllistyisit heti koomikoksi!
Työttömät hakevat vähintään 4 työpaikkaa kuukaudessa ja ne merkitään työkkärin sivuille pankkitunnuksilla 😜
Onpa julmaa. Tosin olen kuullut, että hieman kun vuodattaa työkkärin tädiltä kyyneltä, niin nöistä julmilta vaatimuksilta selviää puhumalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääkö työläiset, että se heidän raha tulee töistä, jotka he ovat itselleen hamstranneet? Jos he jakaisivat töitä, ei rahan jakamiseen tarvittaisi veroja ja Kelaa väliin.
Nyt se vitsin murjaisi, työtönkö menis töihih :D mikä itku ja parku, jos työkkäri kehtaa ehdottaa, että kerta vuoteen hakisi työtä.
Työttömät hakevat vähintään 4 työpaikkaa kuukaudessa ja ne merkitään työkkärin sivuille pankkitunnuksilla 😜
Jokaisella työttömällä on omat nettisivut ja sinne mennään pankkitunnuksilla ja merkitään haetut työpaikat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa julmaa. Tosin olen kuullut, että hieman kun vuodattaa työkkärin tädiltä kyyneltä, niin nöistä julmilta vaatimuksilta selviää puhumalla.
Sä olet kyllä totaalisen tyhmä ja pihalla, onneksi irtisanomissuojaa heikennetään ja sun kaltaiset voidaan pistää työttömyyskortistoon ja ottaa omistusasunto pois.
Kyllä he ymmärtävät. Todella typerä kysymys.
Onko lääkityksesi päivitetty.
Vierailija kirjoitti:
Eli arvaa kumpi tulee halvemmaksi valtiolle valtion virkamiehen palkan maksaminen vai työttömän tukien maksu? Jos työtön saa vaikkapa 1100 e ja aloittelevan valtion virkamiehen lähtöpalkka on vaikkapa esim. 2500 e/kk, Kumpi siis tulee halvemmaksi maksaa 1100 e/kk vai 2500 e/kk?
Ei hitto! 😂 Ei näemmä ymmärretä yhtään! Virkamies tekee TYÖTÄ, työtön ei tee. Siinä on se ero, mikä on näemmä vaikea joidenkin ymmärtää. Ehkei tarvita lääkäreitäkään? Näillekin maksetaan melko paljon. Voi sitten työtön kieriskellä tuskissaan, kun ei pääse lääkärille.
Minun työttömyysrahat tulevat työttömyysvakuutusmaksusta, joka on ylivoimaisesti kallein vakuutus mikä minulla on, yli tonni vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Minun työttömyysrahat tulevat työttömyysvakuutusmaksusta, joka on ylivoimaisesti kallein vakuutus mikä minulla on, yli tonni vuodessa.
Niinhän sä luulet. Niin, taidat viitatat ansiosidonnaiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, sinä et itse näköjään ymmärrä verotusta. Veroja maksaa muutkin kuin työssäkäyvät lapsrperheet, meitä lapsettomia työssäkäyviä ei ole vapautettu veroista
Juurikin näin.
Lisäksi haluaisin muistuttaa ap:ta ihan näin omalta osaltani siitä, että olen lukuisat, monituiset, lukemattomat kerrat näin lapsettomana työssäkäyvänä antanut teidän lapsellisten ihmisten valita vuosiloma-aikanne ja viedä kaikki välipäivät vapaapäivinä, koska ne teidän lapset. Jätän korrektisti muistuttamatta, että kun ne teidän lapset ovat kipeinä ja te jäätte niiden kanssa palkallisesti kotiin, minä olen siellä työpaikalla tehnyt sitten teidänkin työt ilman erillistä korvausta. Jos olisin saanut korvauksia teidänkin työn hoitamisesta, olisin mielelläni maksanut siitäkin veroja.
On Petteri Orpon märkää unta tämä av:llakin runsaana rönsyävä ymmärtämättömien ihmisten harjoittama toisten ihmisten potkiminen.
Tämä! Itse olen kokenut ihan samaa! Koska lapset, niin aina ymmärretään kaikki menot, eikä yhtään saa kritisoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoppa tukien osuus budjetista ja tule sitten uudemman kerran kertomaan.
Ja katso samalla paljonko ansiotulojen verotus tuottaa yhteiskunnalle.
Alle 50% kaikista tuloista. Arvolisävero tuottaa eniten, sitä maksavat myös noiden tukien saajat. Itse asiassa melkein jokaisella työttömällä kaikki tulot myös menevät, eli kaikki palautuu takaisin kiertoon. Työttömyysetuuden vähentämisellä ei budjettialijäämää ratkaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli arvaa kumpi tulee halvemmaksi valtiolle valtion virkamiehen palkan maksaminen vai työttömän tukien maksu? Jos työtön saa vaikkapa 1100 e ja aloittelevan valtion virkamiehen lähtöpalkka on vaikkapa esim. 2500 e/kk, Kumpi siis tulee halvemmaksi maksaa 1100 e/kk vai 2500 e/kk?
Ei hitto! 😂 Ei näemmä ymmärretä yhtään! Virkamies tekee TYÖTÄ, työtön ei tee. Siinä on se ero, mikä on näemmä vaikea joidenkin ymmärtää. Ehkei tarvita lääkäreitäkään? Näillekin maksetaan melko paljon. Voi sitten työtön kieriskellä tuskissaan, kun ei pääse lääkärille.
Työttömiä on valtion virastoissa palkkatuella virkailijoina esim. asiakaspalvelussa.
https://www.suomi.fi/palvelut/tyollisyysmaararaha-valtion-virastolle-ta…
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, verovaroista ne maksetaan aivan kuten julkisen sektorin palkatkin.
Työttömyyskorvaukset maksetaan kylläkin työttömyysvakuutusmaksuista ja ne rahoitetaan aivan samoin kuin eläkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyyskorvaukset maksetaan kylläkin työttömyysvakuutusmaksuista ja ne rahoitetaan aivan samoin kuin eläkkeet.
2400 bruttopalkasta eläkemaksu on 7,15% ja 8,65%, kun täyttää 53-vuotta. Tuosta suurin osa menee nyt eläkkeelle oleville. Omaa eläkettä kertyy 2400 bruttopalkasta 1500 brutto - verot eli 1200 netto, jos tekee 30 vuotta töitä. Eläkettä kertyy 1,5% vuosipalkasta.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin tajuan. Maksoin niitä itsekin kolmisenkymmentä vuotta, ennen kuin työttömyys koitui kohdalle. Ehkä sinullekin käy näin.
Sama täällä. 30 vuotta vientiteollisuuden palveluksessa maksoin palkasta veroa ja vakuutusta työttömyyden varalle. Nyt, kun tukea tarvitsen, ansiosidonnaista leikataan ja ilman omaakin syytä työttömäksi jääneitä pidetään loisina. Ylimpinä haukkujina kansanedustajat ja poliitikot, jotka ovat roikkuneet yhteiskunnan rahoittamissa luottamustoimissa isoa palkkiota ja kulukorvauksia lypsävinä, puolet ajasta lomailevina loisina.
9067 kpl kirjoitti:
Avoimia kokoaikaisi, yli 12 kk, vakituisia palkkatöitä. Vuokratyö ei mukana. Mol.fi koko Suomessa on avoinna 9067 kpl. Näistäkin iso osa on sote alalta.
Oikotiellä vakituinen ja kokoaikainen koko Suomessa 12 603 kpl.
Paljonkos työttömiä oli ja ne mukaan jotka ovat työvoimapoliittisissa palveluissa...
24887 paikkaa näytti äsken molin sivut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2400 bruttopalkasta eläkemaksu on 7,15% ja 8,65%, kun täyttää 53-vuotta. Tuosta suurin osa menee nyt eläkkeelle oleville. Omaa eläkettä kertyy 2400 bruttopalkasta 1500 brutto - verot eli 1200 netto, jos tekee 30 vuotta töitä. Eläkettä kertyy 1,5% vuosipalkasta.
2400 brutto palkasta eläkemaksu on 177 euroa kuukaudessa ja työttömyysvakuutusmaksu 33 euroa + tulee verot lisäksi.
Auttaisiko se tähän tilanteeseen jos sopeutusmiseläkkeet poistettaisiin? Ei tavikset jäätyään työttömäksi saa mitään sopeutumisrahaa. On varmaan vielä karanteenikin ennenkuin saadaan työttömyysrahaa
Vierailija kirjoitti:
9067 kpl kirjoitti:
Avoimia kokoaikaisi, yli 12 kk, vakituisia palkkatöitä. Vuokratyö ei mukana. Mol.fi koko Suomessa on avoinna 9067 kpl. Näistäkin iso osa on sote alalta.
Paljonkos työttömiä oli ja ne mukaan jotka ovat työvoimapoliittisissa palveluissa...24887 paikkaa näytti äsken molin sivut...
Noista osa on osa-aikatyötä ja lisäksi palomies, poliisi, puheterapeutti, putkimies, sähkömies jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on valtion virastoissa palkkatuella virkailijoina esim. asiakaspalvelussa.
https://www.suomi.fi/palvelut/tyollisyysmaararaha-valtion-virastolle-ta…
Niin, mitä sitten? Ovat työssä siellä, mikä on hienoa. Tekevät työtä! Onko se sinulle ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö tyhmänä työttömiä?
Mä olen maksanymut veroja palkasta 30v. Nyt työttömänä maksan veroja työttömyyskassan päivärahasta.työttömät ovat oikeasti ahkeria veronmaksajia 😃 jos annat mulle 100e ja maksan siitä takaisin 20e olenko oikeasti se joka maksoi?
No entäs yhteiskunnan verorahoilla palkolliset Kunnan ja Valtion byrokraatit tai työkkärin tyhjäntoimittajat suojatyöpaikoissaan ja tuottavuus on luokkaa miinus sata prosenttia?
Paljonkos työttömiä oli ja ne mukaan jotka ovat työvoimapoliittisissa palveluissa...