Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Edessä kahdet juhlat

Vierailija
23.06.2023 |

Eikä ole rahaa osallistua kumpiinkaan. Ja molemmat olis tämmösiä once in a lifetime-juttuja. Eli oman lapsen rippijuhlat ja mummon hautajaiset.

Pitäs taikoa tyhjästä 300e, että saisi matkat, kukat, lahjan jne hoidettua. Ei onnistu millään.

Rahaa saan vasta 15. päivä. Sen jälkeen ei olisi mikään ongelma, mutta nää on molemmat ennen sitä.

Tiedän, että täällä ei asiaa osata ratkaista. Mutta jos joku vaikka tsemppaisi. Tai jotain. Todella paha mieli tästä.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Olethan sä jo pitkään tiennyt, että ne rippijuhlat ovat tulossa. Olisit säästänyt rahaa matkalippuihin.

Jos elää todella tiukalla niin ei vaan ole mahdollista säästää, edes vähää... Yhtä hyvin voi sanoa, että olisit valinnut toisen puolison, olisit jättänyt ne velat sen kanssa ottamatta. Olisit ennakoinut, että se jättää kaikki sun maksettavaksi. Etkä ainakaan olis lisääntynyt sen kanssa. No, en tehny mitään näistä. Tyhmä minä.

Jos ei todellakaan ole mitään mahdollisuutta säästää, niin paras vaihtoehto on jättää juhlat väliin. Olet tiennyt tämän asian jo pitkään, joten miksi ihmeessä toivot tsemppiviestejä asiassa, joka on kokonaan omissa käsissäsi.

Uskon kuitenkin, että rippilapsi on vain helpottunut, kun et ilmesty kirkkoon ja annat hänelle lahjaksi juhlapäivän läheisten seurassa. Sama sukulaisilla mummon hautajaisissa. Se 24/7 töissäkäyvä rahaton serkku ei ole ihminen, jonka haluaa nähdä rakkaan mummon hautajaisissa rahankerjuuhommissa. Ethän ole varattomana päässyt häntä vuosiin tapaamaan.

Vierailija
42/71 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sun lapsen rippijuhlat tuli täytenä yllätyksenä? Näköjään kaltaisiasi on olemassa, luulin urbaanilegendaksi.

Lapsesi todennäköisesti tietää elämänhallintasi ongelmat eikä edes odota lahjaa, mummon arkulle riittää yksi ruusu tai kimppu luonnonkukkia eli tuo osuus ei ole ongelma. Oikeastaan sinulla pitää olla rahaa vain matkoihin.

Meillä tosin oli sisarusten kanssa mummolle yhteinen kukkalaite, yhdessä se laskettiin. Maksaa olisi voinut veljelle jälkikäteenkin.

No ei tullut. Tiesin, että ne on tänä kesänä. Lapsen lähihuoltaja oli kieltänyt kertomasta tarkkaa päivää. Pitkä juttu. Juhliin en ole tervetullut. Kirkkoon olisin mennyt.

Tiesit, että rippijuhlat ovat tänä kesänä, mutta uskoit, että hammaskeiju tuo sinulle matkarahat sopivaan aikaan?

Mitä tämmönen ilkeily auttaa?

Totta, tyhmät ei ymmärrä, vaikka sanoisi suoraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska nuo juhlat on?

Lapsi varmaan on tottunut, ettei sulla ole rahaa. Tärkeinyä jänelle on, että pääsisit paikalle. Askartele itse kortti kierrätysmateriaalista, kirjoita käsin kirje jossa kerrot omat, tärkeimmät oppisi elämästä. Ostat yhden halvan kukan/keräät luonnon kukkia.

Sama mummon hautajaisiin. Yksi halpa kukka. Mummo, joille kukkapaljous merkitsisi enemmän kuin rakkaus olisi omituinen mummo.

Jos olet varma, että pystyt 15 päivä maksamaan niin ota pikavippi. Ja halvimmat liput. Ja eväät ja oma vesipullo matkalle.

Pikavippi ei ole vaihtoehto. Eikä askartelu. Kumpiinkaan juhliin ei myöskään pääse paikalle ilman kustannuksia. Rippijuhlat 100km päässä (1.7.) ja hautajaiset 200km päässä (7.7.)

Noista rippijuhlista oot varmaan tiennyt kuitenkin jo hyvissä ajoin, joten huonosti olet taloutesi suunnitellut, kun et ole pystynyt tai halunnut etukäteen varautua niin, että olisin varannut matkaliput hyvissä ajoin ja jemmannut vaikka sen 20e sukanvarteen OMALLE LAPSELLE.

Hautajaisiin voi jättää menemättä, jos ei yksinkertaisesti onnistu.

Vierailija
44/71 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ap ei edes halua juhliinsa, änkyköi täällä vaan porukan riemuksi.

Siltä se alkaa vaikuttaa. Jos itse olisin ap:n sijassa, niin yrittäisin kaikkeni. Olisin jo koluamassa kaappeja myyntiin, käynyt aamulenkillä keräämässä pullot, laittanut työnhakuilmoituksia.

Jos sitten ei rippijuhliin olisikaan tullut rahaa, niin olisi ainakin alku hautajaisiin. Mutta lapseni eteen tekisin kaikkeni. Ja se kaikkeni tarkoittaa, että olisin vaikka joka toisen päivän nukkumatta.

Vierailija
45/71 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää niitä "en halua neuvoja tai apua, haluan, että oikein moni sanoo, että voi voi, kylläpä maailma nyt koettelee"?

No tuetaan sua sitten eli on kyllä kamalaa, tilanne on hirveä, maailma on epäreilu, miten sä jaksat, saisitko saikkua, sä olet niin urhea!

Vierailija
46/71 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi tavaraa kaniini. Kerrot työkavereille ongelmasta. Jos olet luotettavan maineessa, ehkä joku lainaa.

En ole työkavereiden kanssa niin läheinen. Eikä ole arvotavaraa. Mun tilanne on niin nolo ja ahdistava (että ex jätti lainat hoitamatta, lemppas mut ja otti uuden saman tien, tai tais olla jo valmiina) ja mä ulosotossa sen toiminnan takia. Nää nyt ei vaan oo juttuja jotka otetaan esille työpaikan kahvipöydässä.

Vierailija
47/71 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi tavaraa kaniini. Kerrot työkavereille ongelmasta. Jos olet luotettavan maineessa, ehkä joku lainaa.

En ole työkavereiden kanssa niin läheinen. Eikä ole arvotavaraa. Mun tilanne on niin nolo ja ahdistava (että ex jätti lainat hoitamatta, lemppas mut ja otti uuden saman tien, tai tais olla jo valmiina) ja mä ulosotossa sen toiminnan takia. Nää nyt ei vaan oo juttuja jotka otetaan esille työpaikan kahvipöydässä.

Eikä sun nimi edes ollut lainapapereissa, eihän?

Vierailija
48/71 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahaa voi myös lainata. Ja lahjan voi antaa myöhemmin tai jättää kokonaan väliin. Kukkia ei tarvita. Matkat on ainoa pakollinen kustannus, ja jos ajoissa kyselee, niin esim. jostain facebookin ryhmistä tai vastaavasta voi löytyä edullisia kimppakyytejä.

No, lainaatko? Niinpä. Kaikilla ei ole ystäviä ja sukulaisia. Eikä tätä ollut mahdollista kovin paljon etukäteen suunnitella, kun esim. hautajaiset tuli melko lyhyellä varoitusajalla.

Oman lapsen rippijuhlat tuskin tuli yllätyksenä.

Tai no, tuntuu olevan sitäkin porukkaa jolle kaikki tulee aina yllätyksenä, kuten joulu yllättää joka vuosi

Vierailija
49/71 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siltä se alkaa vaikuttaa. Jos itse olisin ap:n sijassa, niin yrittäisin kaikkeni. Olisin jo koluamassa kaappeja myyntiin, käynyt aamulenkillä keräämässä pullot, laittanut työnhakuilmoituksia.

Jos sitten ei rippijuhliin olisikaan tullut rahaa, niin olisi ainakin alku hautajaisiin. Mutta lapseni eteen tekisin kaikkeni. Ja se kaikkeni tarkoittaa, että olisin vaikka joka toisen päivän nukkumatta.

Haista sinä paska! Kaapeissa ei ole mitään rahanarvoista myytävää ja pulloja ei löydy kun parin euron edestä.

Mutta jatkakaa.

Vierailija
50/71 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä rinnakkaistodellisuudessa löytyy sormia napsauttamalla pikkuhommia tehtäväksi edes 100e edestä?

Vierailija
51/71 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä sun nimi edes ollut lainapapereissa, eihän?

On olemassa naisryhmä, jolle käy erossa noin. He maksavat avioliiton aikana kaiken ja sitten erossa mies saa omaisuuden ja nainen lainat.

Vierailija
52/71 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista sinä paska! Kaapeissa ei ole mitään rahanarvoista myytävää ja pulloja ei löydy kun parin euron edestä.

Mutta jatkakaa.

Kiitos kaunis haistatteluista! Toriin ei tarvitse olla rahanarvoista, yleensä ne ei rahanarvoiset menee helpommin, kun on halpa hinta.Pari euroa päivässä on jo 14 euroa viikossa ja 28 euroa kahdessa viikossa. Sillä pääsee yleensä junalla monesti 200km yhteen suuntaan. ( En kyllä tiedä tämän hetken hinnoista.)

T. Köyhä yh

Vierailija
53/71 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsiisus näitä kommentteja.

Yksikään teistä nurmikonajoa ym. ehdottelevista ei ryhtyisi itse vastaavaan. Ja miten voi olla niin vaikea tajuta, ettei kaikilla ole 1)mistä säästää 2)luottotietoja 3)rahan arvoista omaisuutta, jonka voisi tuosta vain laittaa toriin ja saada kaupaksi parissa päivässä.

Kurja tilanne sinulla, aloittaja! Oletko FB:ssa? Löytyisikö sitä kautta ketään, joka voisi lainata sulle autoa, että pääsisit rippikirkkoon tai vuokrata niin, että maksaisit kun pystyt? Lahjan voit varmasti lapselle antaa myöhemminkin.

Etkö ole ollenkaan väleissä sukulaistesi kanssa, jos heistä kukaan ei lainaisi sulle rahaa junalippuun, että pääset hautajaisiin? Jollet ole kertonut heille tilanteestasi, sano, että tuli joku yllättävä isompi meno, eikä siksi ole rahaa ennen kuin seuraava tili tulee.

Itse olen ollut aina köyhä, joten tiedän hyvin millaista on, kun tulee joku tällainen yllättävä pakollinen menoerä ja tili on tyhjä. Ei sitä rahaa noin vain mistään nyhjäistä, vaikka ihmiset, joilla on kaikkea liikaa niin luulevatkin. Älytön ajatuskin ehdotella nurmikonleikkuun ym. tarjoamista. Se on kuitenkin työ, josta saa teetettynä verovähennyksen, jos sen teettää yrittäjällä. Itse en edes uskaltaisi tarjota tuollaista hommaa kenellekään ilman y-tunnusta. Tyyppihän voisi käräyttää mut verottajalle, että teen pimeitä hommia.

Valoja tauluun ihmiset ja vähän ymmärrystä kehiin.

Vierailija
54/71 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä rinnakkaistodellisuudessa löytyy sormia napsauttamalla pikkuhommia tehtäväksi edes 100e edestä?

Tuttavaperheen teini tienasi jopa 500-600 euroa viikossa, kun laittoi ilmoituksia, että tekee kaikenlaista puutarhahommaa, mitä ammattitaidoton voi tehdä. Jos teini saa 500, niin aikuisella varmaan on mahiksia 100 euroon.

Vierailija
55/71 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä esikoislapsena tiesin ettei meillä ollut rahaa rippijuhliini jotenka sanoin ettei pidetä juhlia. En muutenkaan halunnut alkaa kerätä ihmisiltä rahalahjoja. Ystäväni kanssa mentiin mäkkäriin eikä hänelläkään ollut mitään juhlia kotona.

Oli paljon kivempaa kuin kotona olisi jotain vanhoja muoreja ja tätejä tarvinnut pällistellä ja viihdyttää. En edes pitänyt jotain ripille pääsyä yhtään minään saavutuksena inhoten sitä uskon hömppää. Kaveri painosti rippileirille kun ei voinut yksin sinne mennä ja minä sitten pitkin hampain taivuin painostuksen alla. 

Vierailija
56/71 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään teistä nurmikonajoa ym. ehdottelevista ei ryhtyisi itse vastaavaan. Ja miten voi olla niin vaikea tajuta, ettei kaikilla ole 1)mistä säästää 2)luottotietoja 3)rahan arvoista omaisuutta, jonka voisi tuosta vain laittaa toriin ja saada kaupaksi parissa päivässä.

Kurja tilanne sinulla, aloittaja! Oletko FB:ssa? Löytyisikö sitä kautta ketään, joka voisi lainata sulle autoa, että pääsisit rippikirkkoon tai vuokrata niin, että maksaisit kun pystyt? Lahjan voit varmasti lapselle antaa myöhemminkin.

Etkö ole ollenkaan väleissä sukulaistesi kanssa, jos heistä kukaan ei lainaisi sulle rahaa junalippuun, että pääset hautajaisiin? Jollet ole kertonut heille tilanteestasi, sano, että tuli joku yllättävä isompi meno, eikä siksi ole rahaa ennen kuin seuraava tili tulee.

Itse olen ollut aina köyhä, joten tiedän hyvin millaista on, kun tulee joku tällainen yllättävä pakollinen menoerä ja tili on tyhjä. Ei sitä rahaa noin vain mistään nyhjäistä, vaikka ihmiset, joilla on kaikkea liikaa niin luulevatkin. Älytön ajatuskin ehdotella nurmikonleikkuun ym. tarjoamista. Se on kuitenkin työ, josta saa teetettynä verovähennyksen, jos sen teettää yrittäjällä. Itse en edes uskaltaisi tarjota tuollaista hommaa kenellekään ilman y-tunnusta. Tyyppihän voisi käräyttää mut verottajalle, että teen pimeitä hommia.

Verovähennyksen saa myös, kun palkkaa toisen ihmisen.

Vierailija
57/71 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos ihmettelet miksi ihmiset eivät neuvo, niin kukaan ei jaksa auttaa epäkohteliasta tiuskijaa!

Täällä on annettu ihan hyviä ohjeita mutta sinä ammut kaikki vinkit alas saman tien törpöllä äänensävyllä. Ei ole palstalaisten vika ettei sinulla ole elämänhallintaa ja olet sössinyt raha-asiasi.

Vierailija
58/71 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä esikoislapsena tiesin ettei meillä ollut rahaa rippijuhliini jotenka sanoin ettei pidetä juhlia. En muutenkaan halunnut alkaa kerätä ihmisiltä rahalahjoja. Ystäväni kanssa mentiin mäkkäriin eikä hänelläkään ollut mitään juhlia kotona.

Oli paljon kivempaa kuin kotona olisi jotain vanhoja muoreja ja tätejä tarvinnut pällistellä ja viihdyttää. En edes pitänyt jotain ripille pääsyä yhtään minään saavutuksena inhoten sitä uskon hömppää. Kaveri painosti rippileirille kun ei voinut yksin sinne mennä ja minä sitten pitkin hampain taivuin painostuksen alla. 

Meillä ne pällistelevät muorit ja tädit ojentaisi nyt ap:lle samantien muutaman satasen, jotta tämä pääsisi lapsensa rippijuhliin ja mummon hautajaisiin. Mutta jos haluaa nähdä sukulaiset ensisijaisesti inhon kohteina ja halveksittavina olijoina, niin sitten voi käydä niin, että ei ole ympärillä muitakaan, joilla on halua auttaa.

Oletan, että et koskaan mennyt sukulaisten juhliin perustellen asian niin, että pällistely ei ole sinun juttusi.

Vierailija
59/71 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli minulle uusi tieto, tähän asti yksityishenkilö on voinut maksaa yksityishenkilölle palkkaa, onko tämä mahdollisuus poistettu? Ei saa palkata lastenhoitajaa tai siivoojaa, jos välissä ei ole yritystä?

Vierailija
60/71 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä pystyyn onlyfans ja niillä rahoilla juhliin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme