Edessä kahdet juhlat
Eikä ole rahaa osallistua kumpiinkaan. Ja molemmat olis tämmösiä once in a lifetime-juttuja. Eli oman lapsen rippijuhlat ja mummon hautajaiset.
Pitäs taikoa tyhjästä 300e, että saisi matkat, kukat, lahjan jne hoidettua. Ei onnistu millään.
Rahaa saan vasta 15. päivä. Sen jälkeen ei olisi mikään ongelma, mutta nää on molemmat ennen sitä.
Tiedän, että täällä ei asiaa osata ratkaista. Mutta jos joku vaikka tsemppaisi. Tai jotain. Todella paha mieli tästä.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Äkkiä pystyyn onlyfans ja niillä rahoilla juhliin!
muutama pimpsanvatkausvideo nettiin ja yksityiskoneella rippijuhliin!
t. Iltalehti
Vierailija kirjoitti:
Ap ei edes halua mennä noihin tilaisuuksiin, koska selkeästi osoittaa, ettei aio tehdä asian eteen yhtään mitään.
Parempi tietysti onkin, ettei mene.
Eihän ne sululaiset edes halunneet sitä sinne. Eivöt lainaa rahaa, eivätkä halua kertoa juhlapaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, jos ihmettelet miksi ihmiset eivät neuvo, niin kukaan ei jaksa auttaa epäkohteliasta tiuskijaa!
Täällä on annettu ihan hyviä ohjeita mutta sinä ammut kaikki vinkit alas saman tien törpöllä äänensävyllä. Ei ole palstalaisten vika ettei sinulla ole elämänhallintaa ja olet sössinyt raha-asiasi.
Ymmärrän ettei mitään ole tarvinnut sörssiä kun työttömällä tai pienituloisella vaan ei välttämättä ole varaa pitää juhlia eikä eikä varaa mennä juhliin. Hyvä kun perustarpeet saa jotenkuten. Missä ihmeen pumpulissa jotkut elävät.
Mikä ihmeen pakko on pitää mitään rippijuhlia. Ei se nuori sellaisten puuttumisesta mitään kärsi. Itse en halunnut juhlia. Olen kuullut monen muunkin sanovan ettei halua juhlia mutta on väkisin ne järjestetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, jos ihmettelet miksi ihmiset eivät neuvo, niin kukaan ei jaksa auttaa epäkohteliasta tiuskijaa!
Täällä on annettu ihan hyviä ohjeita mutta sinä ammut kaikki vinkit alas saman tien törpöllä äänensävyllä. Ei ole palstalaisten vika ettei sinulla ole elämänhallintaa ja olet sössinyt raha-asiasi.
Ymmärrän ettei mitään ole tarvinnut sörssiä kun työttömällä tai pienituloisella vaan ei välttämättä ole varaa pitää juhlia eikä eikä varaa mennä juhliin. Hyvä kun perustarpeet saa jotenkuten. Missä ihmeen pumpulissa jotkut elävät.
Mikä ihmeen pakko on pitää mitään rippijuhlia. Ei se nuori sellaisten puuttumisesta mitään kärsi. Itse en halunnut juhlia. Olen kuullut monen muunkin sanovan ettei halua juhlia mutta on v
äkisin ne järjestetty.
Vi**uaks sitten vinkuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä esikoislapsena tiesin ettei meillä ollut rahaa rippijuhliini jotenka sanoin ettei pidetä juhlia. En muutenkaan halunnut alkaa kerätä ihmisiltä rahalahjoja. Ystäväni kanssa mentiin mäkkäriin eikä hänelläkään ollut mitään juhlia kotona.
Oli paljon kivempaa kuin kotona olisi jotain vanhoja muoreja ja tätejä tarvinnut pällistellä ja viihdyttää. En edes pitänyt jotain ripille pääsyä yhtään minään saavutuksena inhoten sitä uskon hömppää. Kaveri painosti rippileirille kun ei voinut yksin sinne mennä ja minä sitten pitkin hampain taivuin painostuksen alla.
Meillä ne pällistelevät muorit ja tädit ojentaisi nyt ap:lle samantien muutaman satasen, jotta tämä pääsisi lapsensa rippijuhliin ja mummon hautajaisiin. Mutta jos haluaa nähdä sukulaiset ensisijaisesti inhon kohteina ja halveksittavina olijoina, niin sitten voi käydä niin, että ei ole ympärillä muitakaan, joilla on halua auttaa.
Oletan, että et koskaan mennyt sukulaisten juhliin perustellen asian niin, että pällistely ei ole sinun juttusi.
Mikä kilahti. 🙄Ei ole mitään inhoa, en vaan ole sellainen luonne että haluan rahastaa jollain juhlilla.
Olen mennyt häihin ja ristiäisiin. Lakkiaisiin ja rippijuhliin en ole mennyt mutta laittanut onnittelut ja 50e lahjakortin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen pakko on pitää mitään rippijuhlia. Ei se nuori sellaisten puuttumisesta mitään kärsi. Itse en halunnut juhlia. Olen kuullut monen muunkin sanovan ettei halua juhlia mutta on v
äkisin ne järjestetty.
Vi**uaks sitten vinkuu?
Onko sulla joku juhannus vitutus mitä tarvitsee tänne purkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tsiisus näitä kommentteja.
Yksikään teistä nurmikonajoa ym. ehdottelevista ei ryhtyisi itse vastaavaan. Ja miten voi olla niin vaikea tajuta, ettei kaikilla ole 1)mistä säästää 2)luottotietoja 3)rahan arvoista omaisuutta, jonka voisi tuosta vain laittaa toriin ja saada kaupaksi parissa päivässä.Kurja tilanne sinulla, aloittaja! Oletko FB:ssa? Löytyisikö sitä kautta ketään, joka voisi lainata sulle autoa, että pääsisit rippikirkkoon tai vuokrata niin, että maksaisit kun pystyt? Lahjan voit varmasti lapselle antaa myöhemminkin.
Etkö ole ollenkaan väleissä sukulaistesi kanssa, jos heistä kukaan ei lainaisi sulle rahaa junalippuun, että pääset hautajaisiin? Jollet ole kertonut heille tilanteestasi, sano, että tuli joku yllättävä isompi meno, eikä siksi ole rahaa ennen kuin seuraava tili tulee.
Itse olen ollut aina köyhä, joten tiedän hyvin millaista on, kun tulee joku tällainen yllättävä pakollinen menoerä ja tili on tyhjä. Ei sitä rahaa noin vain mistään nyhjäistä, vaikka ihmiset, joilla on kaikkea liikaa niin luulevatkin. Älytön ajatuskin ehdotella nurmikonleikkuun ym. tarjoamista. Se on kuitenkin työ, josta saa teetettynä verovähennyksen, jos sen teettää yrittäjällä. Itse en edes uskaltaisi tarjota tuollaista hommaa kenellekään ilman y-tunnusta. Tyyppihän voisi käräyttää mut verottajalle, että teen pimeitä hommia.
Valoja tauluun ihmiset ja vähän ymmärrystä kehiin.
Verovähennyksen saa myös, kun palkkaa toisen ihmisen.
Siitä vaan ei tekijälle jää kuin vaiva käteen, jos kuitilla tuollaisia hommia yksityishenkilönä tekee. Tekijä maksaa silloin verot tienaamastaan ja Suomen verotuksen tietäen se ei ole mikään pieni osuus tienatusta.
Jos tässä maassa olisi tuollainen lisätulojen ansaitseminen helppoa ja kannattavaa, kaikkihan sitä tekisi, joilla on vähänkään tarvetta. Mutta se ei ole kumpaakaan. Siksi täällä työttömätkin mieluummin "makaa kotona" kuin yrittää työllistää itseään Hirveä paperisota siksi, että käteen jää satasesta kolmasosa. Kuka viitsii?
Mutta edelleen, aidan vihreältä puolelta on helppo huudella tee sitä, tee tätä ja unohtaa kaikki siihen tekemiseen liittyvät realiteetit kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei edes halua mennä noihin tilaisuuksiin, koska selkeästi osoittaa, ettei aio tehdä asian eteen yhtään mitään.
Eihän ne sululaiset edes halunneet sitä sinne. Eivöt lainaa rahaa, eivätkä halua kertoa juhlapaikkaa.
Rippijuhliin ei ollut tervetullut, mutta olisi mennyt kirkkoon (sinne kun ei voi ketään kieltää menemästä), näin hän sanoi.
Hautajaisiin kaiketi on kutsuttu ja kyseessä on ap:n oma mummo kuitenkin, eli ei noita juhlia järjestä edes samat henkilöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
äkisin ne järjestetty.
Vi**uaks sitten vinkuu?
Onko sulla joku juhannus vitutus mitä tarvitsee tänne purkaa.
Ei ole. Juhannukseni on ollut aivan täydellinen.
Selitäpä sinä, miksi ap valittaa, ettei pääse sen enempää rippijuhliin kuin hautajaisiinkaan ja kun hänelle on ehdotettu jos jonkinlaista ratkaisua asiaan, mikään ei käy. Mitään hän ei tee itse asian eteen, kunhan vinkuu tällä palstalla. Olettaako hän siis, että me laitamme hatun kiertämään ja lähetämme hänelle rahaa? Ilmeisesti. Luulenpa, että nekin rahat menisivät kevyeen elämään.
Oman äitini hautajaisin nuorena naisena 19 vuotiaaana meni ilman kukkia ymm.Koska ei ollut rahaa ostaa kukkia!Kunioitakseni vainajaa ja saattakseen hänet iki -uneen kuin rauhaan.Hän ei minua kasvattanut ja tunsin hänet vain 2 viikkoa,ennenkuin hän kuoli sydän kohtaus 57v.Helsinki vanhan ylioppilastalon eteen.Hautajaisissa ei vateilla surra ja kukat pitäisi eläessä antaa.Vuosa lisäksi on hautajaisissa ollut tapana 1 ruusu laitaa arkulle ,ainakin nissä joissa on kyse tuhkaus.Mitä tulee rippi juhliin?Ole suora juhlista ,Sano ei rahaa, pidetään nytti kestit jotta juhla nuorelle onistuu.Se toimii kun avaat suusi asiasta.