Tänään kävi ilmi että mieheni valehteli minulle
Hän väitti olevansa lounaalla työkavereidensa kanssa, mutta tapasikin entisen tyttöystävänsä. Sain tämän sattuman kautta selville. Kun kysyin että miksi valehtelee, tunnusti heti valehtelun ja sanoi syyksi sen että pelkäsi reaktiotani siitä että tapasi entisen tyttöystävänsä, siksi valehteli.
Koska olen shokissa enkä pysty ajattelemaan selkeästi kysyn teiltä: Jatkaisitteko tällaisessa suhteessa? Hän sanoo nyt että minä olen vainoharhainen. Enhän minä ollut, mutta hänelle on hyvin tyypillistä vierittää syy asiasta kuin asiasta toisen ihmisen harteille.
Olemme ihan keski-ikäinen pariskunta ja olemme olleet yhdessä yli 10 vuotta.
Kommentit (47)
Teidän suhteenne ei lähtökohtaisestikaan ole kovin luottamuksellinen, jos tuollainen asia pitää pyrkiä keinolla millä hyvänsä salaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset ei voi kestää sitä, jos mies juttelee exän kanssa?
Tai miehet. En minäkään kertonut avioliitossa, että puhuin joskus exälle.
Hän on paljon muutakin kuin ex, oikeastaan enemmän entinen paras ystäväni. Osa menneisyyttä, josta mies ei halunut tietää mutta johon minulla oli oikeus. En myöskään halunut puida ääneen mietteitäni suhteestamme. Oma asiani joka olisi pahoittanut mieheni mielen.
Ero oli kurja juttu, mutta voinpa nyt olla avoimesti tekemisissä kenen kanssa haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on paljon muutakin kuin ex, oikeastaan enemmän entinen paras ystäväni. Osa menneisyyttä, josta mies ei halunut tietää mutta johon minulla oli oikeus. En myöskään halunut puida ääneen mietteitäni suhteestamme. Oma asiani joka olisi pahoittanut mieheni mielen.
Ero oli kurja juttu, mutta voinpa nyt olla avoimesti tekemisissä kenen kanssa haluan.
"En myöskään halunut puida ääneen mietteitäni suhteestamme. "
Kertoo varmasti paljon teidän suhteestanne ja eronne syistä 😅. Aina voi toimia ainakin varoittavan esimerkkinä, jos ei muuta....
Eiköhän olisi sianjättöaika. Sittenpähän oppii.
Vierailija kirjoitti:
Naisena, joka on mieheltään salaa tavannut exänsä, voin ehkä tarjota jonkinlaisen näkökulman. Jätin kertomatta tapaamisesta, koska halusin välttää mahdollisen mustasukkaisuusdraaman. En tavannut exää siksi, että olisin edelleen rakastunut häneen ja suunnittelisin yhteen palaamista, vaan yksinkertaisesti halusin nähdä ja kuulla, miten hänellä nykyään menee. Hän on kuitenkin ollut joskus mulle tärkeä ihminen.
Ihan oikein. Jokaisella on oikeus omaan menneisyyteen.
Kyttääminen ja mielenpahoitus on henkistä sairautta tai merkki siitä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän olisi sianjättöaika. Sittenpähän oppii.
Tuskin oppii, palaisi vaan sen eksänsä luo.
Mut pääsispähän ainakin itse siitä paskaläjästä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena, joka on mieheltään salaa tavannut exänsä, voin ehkä tarjota jonkinlaisen näkökulman. Jätin kertomatta tapaamisesta, koska halusin välttää mahdollisen mustasukkaisuusdraaman. En tavannut exää siksi, että olisin edelleen rakastunut häneen ja suunnittelisin yhteen palaamista, vaan yksinkertaisesti halusin nähdä ja kuulla, miten hänellä nykyään menee. Hän on kuitenkin ollut joskus mulle tärkeä ihminen.
Kyttääminen ja mielenpahoitus on henkistä sairautta tai merkki siitä.
Niin että salailun ainoa vaihtoehto on kyttääminen 🙄... just joo, te ette kyllä paljoa tai hyvää ansaitse saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ero oli kurja juttu, mutta voinpa nyt olla avoimesti tekemisissä kenen kanssa haluan."En myöskään halunut puida ääneen mietteitäni suhteestamme. "
Kertoo varmasti paljon teidän suhteestanne ja eronne syistä 😅. Aina voi toimia ainakin varoittavan esimerkkinä, jos ei muuta....
Minulla oli enemmän elämää takanani, myös lapsi. Mies oli melko kokematon naisten kanssa ja muutti vanhempiensa luota.
Miksi olisin piinannut häntä vanhoilla asioillani, kun hänkin halusi olla kohtelias eikä paljastaa ihan kaikkea.
Eron syyt olivat muualla ja avioliitto kesti yli 20 vuotta.
(Olenko liian vanha tänne yli-ikäisten teinien joukkoon?)
Kysehän ei ole pelkästä salailusta vaan myös suoranaisesta valehtelusta. Ei kannata unohtaa sitä! Ja mistä kaikesta muusta se mies valehtelekaan? Luoja tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ero oli kurja juttu, mutta voinpa nyt olla avoimesti tekemisissä kenen kanssa haluan."En myöskään halunut puida ääneen mietteitäni suhteestamme. "
Minulla oli enemmän elämää takanani, myös lapsi. Mies oli melko kokematon naisten kanssa ja muutti vanhempiensa luota.
Miksi olisin piinannut häntä vanhoilla asioillani, kun hänkin halusi olla kohtelias eikä paljastaa ihan kaikkea.
(Olenko liian vanha tänne yli-ikäisten teinien joukkoon?)
Seliseli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyttääminen ja mielenpahoitus on henkistä sairautta tai merkki siitä.Niin että salailun ainoa vaihtoehto on kyttääminen 🙄... just joo, te ette kyllä paljoa tai hyvää ansaitse saada.
Täällä on näitä häiriintyneiden hysteerikkojen ketjuja nykyään joka päivä. Kaikki epäilyttää ja kaikki on pettämistä.
Itsessään ei ole mitään vikaa.
Ohis, mutta jos mä tapasin mun nuoruuden rakkauden niin mä vetäisin sitä turpaan!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(Olenko liian vanha tänne yli-ikäisten teinien joukkoon?)Seliseli.
Provoava moraalipoliisi-trolli. Kuinka synnitön olet itse?
Hankkikaa elämä älkääkä suorittako vaan kokekaa se läpi.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta jos mä tapasin mun nuoruuden rakkauden niin mä vetäisin sitä turpaan!!!
Miksi?
Minusta ei kovin vakavaa. Todennäköisesti arvasi että tällainen tapaaminen aiheuttaisi sinussa jonkunlaisen reaktion ja halusi välttää sen. Kyseessä ei tarvitse olla mitään muuta kuin kaverillinen kuulumisten päivittäminen. Valehtelu ei ole tietty hyvä juttu, mutta tavallaan ymmärrän. Ja toistahan ei voi omistaa ja päättää keitä hän saa tavata ja keitä ei. Itse miehen tilanteessa todennäköisesti jättäisin vain kertomatta jos kävisin kahvilla tai lounaalla exän kanssa. Sopisin vaikka työpäivällä lounaan siten ettei tarvetta valehdella olisi. Ihan viaton tuollainen tapaaminen olisi, mutta tuntuisi silti jotenkin oudolta kertoa siitä kumppanille. Toisen jokaista liikettä ei ole pakko tietää.
Ihmetyttää tuossa , että miksi piti sinua vainoharhaisena , eikä pussannut ja kertonut ettei ole mitään syytä huoleen ja hän keksi valkoisen valheen ettei tarvitsisi vatvoa asiaa enempää kun tapasi exän ja molemmilla jo uudet elämät tms .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyttääminen ja mielenpahoitus on henkistä sairautta tai merkki siitä.Niin että salailun ainoa vaihtoehto on kyttääminen 🙄... just joo, te ette kyllä paljoa tai hyvää ansaitse saada.
Täällä on näitä häiriintyneiden hysteerikkojen ketjuja nykyään joka päivä. Kaikki epäilyttää ja kaikki on pettämistä.
Itsessään ei ole mitään vikaa.
Sulle näköjään valehtelu on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(Olenko liian vanha tänne yli-ikäisten teinien joukkoon?)Seliseli.
Provoava moraalipoliisi-trolli. Kuinka synnitön olet itse?
Hankkikaa elämä älkääkä suorittako vaan kokekaa se läpi.
Näköjään kolahti.
Ap tässä.
Vastauksia tuli paljon, nyt tuskin tulee kun kaikki viettävät juhannusta. Itse asun ulkomailla joten olin tänään töissä. Kun olin tulossa töistä, mies laittoi WA viestin että lähtee kaljalle kaverinsa kanssa. Kirjoitin vastaukseksi että eiköhän meidän olisi nyt syytä keskustella ja olen kohta kotona. No, mies lähti siitä huolimatta.
Eli tämä asia jäi keskustelematta. Ja sille yhdelle vastaajalle joka sanoi etten olisi shokissa: kyllä minä olin. En pelkästään pahoittanut mieltäni vaan olin shokissa. Olen yhä. Ehkä osittain siksi että eiköhän tässä ero nyt tule. Pelottaa tulevaisuus, kuinka pärjään ulkomailla yksin, kuinka jaksan etsiä uuden asunnon, tehdä kaikki vuokrasopparit yms vieraalla kielellä (en puhu tämän maan kieltä). Kuinka ylipäätään selviän yksin. Olen koko elämäni elänyt parisuhteessa ja ymmärrän että en 50-vuotiaana välttämättä enää tapaa ketään, ehkä en edes halua. Vanhenen yksin, yksinäisenäkin ehkä. Pelottaa ja oksettaa.
Mutta enhän minä voi jatkaa ihmisen kanssa joka tekee noin. Ensin valehtelee, ja sitten lähtee seuraavana iltana kaljalle kaverinsa kanssa.
Ymmärrän täysin ap reaktiosi. Itselle rehellisyys on parisuhteen perusarvo ja itsekin reagoin voimakkaasti jos kumppani on valehdellut. Oma alkuviikko alkoikin melko järkytyksellä kun mies jotenkin katosi ja selvisi että lähti ulkomaan matkalle ex naisensa kanssa - kuulemma ei ole suhdetta hänen kanssaan mutta ei myöskään kertonut minulle. Tässä on päivät menneet pohtiessa että mitä hittoa ja mitäs nyt. Kerkesin jo hätääntymään kun miehen puhelimeen ei saanut yhteyttä (selvisi että oli lentokoneessa). Neuvoja en osaa antaa mutta uskon että ymmärrän kyllä tunteesi.