Sinä jolla on asiat päällisin puolin hyvin, mikä on juhannusdraamasi/ärsytyksen aiheesi?
Eli sinä, joka kenties mökkeilet perheen ja suvun kanssa tai vietät yhteisjuhannusta ystäväpariskuntien kanssa (tai mitä se ideaali kenellekin on), mikä on juhannusdraamasi tai -ärsytyksen aiheesi?
Mikään ei ole niin täydellistä, kuin ulos päin näyttää! Saa laittaa pieniä ja isoja asioita. Ehkä tästä saataisiin aikaiseksi viihdettä sekä helpotusta yksinäisyydestä tms. kärsiville.
Laitan omiakin vastauksiin jos ketju saa tuulta alleen.
Kommentit (43)
Äitini ääliömäinen käytös.
Eipä ole asiaa hänelle.
On varmaan ihan tyytyväisenä nyt, kun lapsenlapsistaankaan ei kuule mitään. 👍
Menen junalla ihanaan ja odotettuun juhannuksen viettoon. En kuitenkaan vielä tiedä miten pääsen juna-asemalle. Ei täällä edes kaupungissa bussit toimi.
Päällisin puolin on kaikki ok, on talo ja ruokaa. Mutta ei ystäviä, joiden kanssa tavata. Omista kolmesta lapsesta yksi viettää mieluummin juhlan kaupungissa, toinen naisystävänsä luona ja kolmas tuli, koronaflunssaisena, ja makaa omassa huoneessaan. Iäkkäät vanhemmat eivät halua tulla meille siksi syömään. Syödään siis kahdestaan puolison kanssa, jos kärsii pöydän yli toljottaa sitä äijänkäppänää. Ehkä yritän vaan unohtaa koko juhannuksen, siivoilen ja silittelen, kun on aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa jo valmiiksi kun naiset luultavasti taas laittaa lapset saunomaan meidän miesten kanssa. Hirveä härdelli päällä siellä ja saa koko ajan olla tarkkana, ettei kukaan putoa lauteilta tai polta itseään kiukaaseen. Ei erityisen rentouttavaa. Naiset itse saunovat kaksistaan kaikessa rauhassa. Mökkeillään siis yhdessä tuttavaperheen kanssa.
Niin no;
Oliko sinulla haaveissa, että hoidat vaan sen hankkimispuolen lapsissa...
Aika nurinaa, kun itse olet tuohon lähtenyt.
Ja toisaalta, mikset saa suutasi auki ja sano asiasta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa jo valmiiksi kun naiset luultavasti taas laittaa lapset saunomaan meidän miesten kanssa. Hirveä härdelli päällä siellä ja saa koko ajan olla tarkkana, ettei kukaan putoa lauteilta tai polta itseään kiukaaseen. Ei erityisen rentouttavaa. Naiset itse saunovat kaksistaan kaikessa rauhassa. Mökkeillään siis yhdessä tuttavaperheen kanssa.
Niin no;
Ja toisaalta, mikset saa suutasi auki ja sano asiasta...
En viitsi sanoa lapsille ei, kun ovat niin innoissaan. Vaimo tekee tuon siis siten, että kysyy jossain vaiheessa lapsilta, että haluatteko saunaan ja uimaan mieluummin isin ja Maken vai minun ja Maijun kanssa. Tekee näin koska tietää lasten valitsevan meidät, kun me ollaan lasten kanssa vesisotaa, heitellään lapsia järvessä jne. Olisi tylyä sanoa lapsille, että tänä juhannuksena isi ei halua saunoa teidän kanssa, menkää naisten kanssa. Peuhaan lasten kanssa mielelläni, mutta välillä olisi kiva saunoa rauhassa. No ehkä tänään ehditan Makelle, että mennään vielä toisen kerran saunaan yöllä niin saadaan olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Päällisin puolin on kaikki ok, on talo ja ruokaa. Mutta ei ystäviä, joiden kanssa tavata. Omista kolmesta lapsesta yksi viettää mieluummin juhlan kaupungissa, toinen naisystävänsä luona ja kolmas tuli, koronaflunssaisena, ja makaa omassa huoneessaan. Iäkkäät vanhemmat eivät halua tulla meille siksi syömään. Syödään siis kahdestaan puolison kanssa, jos kärsii pöydän yli toljottaa sitä äijänkäppänää. Ehkä yritän vaan unohtaa koko juhannuksen, siivoilen ja silittelen, kun on aikaa.
Pitäisikö tehdä jotain muutoksia elämään?
Mulla on pahat ruskerutusraidat ja ne estää mua pukeutumasta haluamaani kesämekkoon. Toinen vaihtoehto on näyttää juhannusseepralta.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa lähinnä se etten nuorena saanu piparia juhannuksena. Nyt on ihan hyvin kakki.
Kakki on kiinteää ja tulee joka päivä? Hyvä juttu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no;
Ja toisaalta, mikset saa suutasi auki ja sano asiasta...En viitsi sanoa lapsille ei, kun ovat niin innoissaan. Vaimo tekee tuon siis siten, että kysyy jossain vaiheessa lapsilta, että haluatteko saunaan ja uimaan mieluummin isin ja Maken vai minun ja Maijun kanssa. Tekee näin koska tietää lasten valitsevan meidät, kun me ollaan lasten kanssa vesisotaa, heitellään lapsia järvessä jne. Olisi tylyä sanoa lapsille, että tänä juhannuksena isi ei halua saunoa teidän kanssa, menkää naisten kanssa. Peuhaan lasten kanssa mielelläni, mutta välillä olisi kiva saunoa rauhassa. No ehkä tänään ehditan Makelle, että mennään vielä toisen kerran saunaan yöllä niin saadaan olla rauhassa.
Tulkaa nyt ulos kaapista niin taatusti saatte saunotella rauhassa ilman lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö naiset ruokaa sillä aikaa kun olette saunassa?
Juhannus tulee arjen ja ongelmienkin keskelle. Ei lähdetä mihinkään, vaan ollaan kotona. Ruokaa on varattu paljon ja päivällä lämmitetään sauna. Näin on hyvä.
Tulee kiireinen aamu. Pitää käydä kaupassa ja tehdä vietävät ruoat valmiiksi/puolivalmiiksi.
En vielä edes tiedä miten pukeutuisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no;
Ja toisaalta, mikset saa suutasi auki ja sano asiasta...En viitsi sanoa lapsille ei, kun ovat niin innoissaan. Vaimo tekee tuon siis siten, että kysyy jossain vaiheessa lapsilta, että haluatteko saunaan ja uimaan mieluummin isin ja Maken vai minun ja Maijun kanssa. Tekee näin koska tietää lasten valitsevan meidät, kun me ollaan lasten kanssa vesisotaa, heitellään lapsia järvessä jne. Olisi tylyä sanoa lapsille, että tänä juhannuksena isi ei halua saunoa teidän kanssa, menkää naisten kanssa. Peuhaan lasten kanssa mielelläni, mutta välillä olisi kiva saunoa rauhassa. No ehkä tänään ehditan Makelle, että mennään vielä toisen kerran saunaan yöllä niin saadaan olla rauhassa.
Vaikutat mukavalta mieheltä ja hyvältä isältä. Toivottavasti vainosi osaa ravistaa sinua. Hyvä idea tuo ettå menette uudelleen saunaan myöhemmin illalla.
Alkoholi. Eikö sitä nyt voisi nauttia?
Aika outo huolen aihe mulla. Olen lähdössä pidemmäksi aikaa tuttavien luo. Yksi tuttavista on sellainen, joka ei syö. Mitäpä toisten syömiset mulle kuuluu, mutta kun hän on kiukkuinen ja ärtyisä.
Eikä riitä että hän itse jättää syömättä, lisäksi motkottaa muiden syömisestä. Ahneita läskiperseitä, joiden aika kuluu vessassa 😂
Mies on epäsosiaalinen eikä viihdy porukassa. Harmi koska hän on minulle rakas. Mutta haluaisin viettää juhannusta sukumökillä. Tässä sitä kehitellään erilaisia kompromisseja asian suhteen. Onneksi sukumökille on lyhyt matka, voin mennä yksinkin sinne osaksi aikaa tai sitten mennään yhdessä ja mies lähtee aikaisemmin pois.
Se, että mieheni tulee aamupäivän aikana sanomaan aivan liian monta kertaa kuinka jääkaappiin pitää järjestää tilaa juomille. Siis kylään tulevien juomille.
Vaimolle ei ikinä kelpaa tekemäni ruoka. Kesäkeittiössä kokeilen eri reseptejä, sovellan ja säädön ja haen omasta mielestäni hyvää ratkaisua hyvistä ja kotimaisista raaka-aineista mutta ei, ei ikinä. Heitän kohta välineet nurkkaan!
Enkä tarkoita että jokaisesta kokeilusta täytyy pitää mutta edes joskus. Tai sitten en vain osaa.