Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä jolla on asiat päällisin puolin hyvin, mikä on juhannusdraamasi/ärsytyksen aiheesi?

Vierailija
22.06.2023 |

Eli sinä, joka kenties mökkeilet perheen ja suvun kanssa tai vietät yhteisjuhannusta ystäväpariskuntien kanssa (tai mitä se ideaali kenellekin on), mikä on juhannusdraamasi tai -ärsytyksen aiheesi?

Mikään ei ole niin täydellistä, kuin ulos päin näyttää! Saa laittaa pieniä ja isoja asioita. Ehkä tästä saataisiin aikaiseksi viihdettä sekä helpotusta yksinäisyydestä tms. kärsiville.

Laitan omiakin vastauksiin jos ketju saa tuulta alleen.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita itse ensin.

Vierailija
2/43 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa iski. Olisi kiva nauttia kesästä, nyt ei haista, ei maista, ei jaksa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sinänsä pieni juttu. Aina jos vietetään yhteisiä juhlia sisaruksen perheen kanssa ja sovitaan ruuanlaittovuorot... Meiltä tulee vähän parempaa pöperöä, juhla kun on. Sisaruksen perheeltä taas arkista ja halvinta. Meiltä luokkaa pihvit ja montaa sorttia grillattavaa, viinit, jälkkärit. Sisaruksen perheeltä sitten toisena päivänä luokkaa hernekeitto ja ruisleipä margariinilla. Eikä ole rahasta tai ruuanlaittotaidosta kiinni.

Mutta kivoja ihmisiä ovat muuten niin menkööt.

Vierailija
4/43 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on sinänsä pieni juttu. Aina jos vietetään yhteisiä juhlia sisaruksen perheen kanssa ja sovitaan ruuanlaittovuorot... Meiltä tulee vähän parempaa pöperöä, juhla kun on. Sisaruksen perheeltä taas arkista ja halvinta. Meiltä luokkaa pihvit ja montaa sorttia grillattavaa, viinit, jälkkärit. Sisaruksen perheeltä sitten toisena päivänä luokkaa hernekeitto ja ruisleipä margariinilla. Eikä ole rahasta tai ruuanlaittotaidosta kiinni.

Mutta kivoja ihmisiä ovat muuten niin menkööt.

Tämä siis ap

Vierailija
5/43 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailunainen ei halua tavata.

Vierailija
6/43 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen vaimo haluaa tehdä Aperol Spritzejä kun vihdoin pystyy taas juomaan (raskaus/imetys), tulee varmasti olemaan tintan tantan tallallei koska viinapää olematon.

Vierailija
7/43 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ärsytä. Menen maalle ja istahdan valmiiseen pöytään.

Vierailija
8/43 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimolla on perinteinen tapa käydä juhannuksena humalassa vieraissa.

Toisaalta, pettämisellä juhannuksena se meidän suhdekin alkoi, joten mitäpä minä moittimaan...

M48

Vierailija
9/43 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa jo valmiiksi kun naiset luultavasti taas laittaa lapset saunomaan meidän miesten kanssa. Hirveä härdelli päällä siellä ja saa koko ajan olla tarkkana, ettei kukaan putoa lauteilta tai polta itseään kiukaaseen. Ei erityisen rentouttavaa. Naiset itse saunovat kaksistaan kaikessa rauhassa. Mökkeillään siis yhdessä tuttavaperheen kanssa.

Vierailija
10/43 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihanat juhannusseuralaiset, joten ei nyt mikään suuri ärsytä. Vähän kuitenkin se, että osa porukasta on vähän hitaampia ja kaikki kestää, kun taas osa porukasta haluaisi suorittaa asiat ripeästi. Varsinkin ruokaa suunnitellessa osan jo ollessa nälkäisiä tämä on rasittavaa.

Vierailija
11/43 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanhin sisaruksista ja edelleen asetelma menee helposti siihen, että "Lissu" hoitaa. On esim.itsestään selvää, että minun perheeni tuo omat lakanat, ruuat jne. Sen sijaan nuoremmille sisaruksille (toisella jo oma perhe) äitini passaisi kaiken valmiiksi. Olen sanonut äidillemme ja sisaruksille asiasta, mutta äitini reaktio on "hyshys ole sinä nyt hiljaa äläkä puutu tähän". Toisessa kohtaa sitten taas valittaa kuinka rankkaa on. Minulta voi sitten pyytää, että tuo riittävästi niitä ruokia x, että kaikille riittää.

Vierailija
12/43 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa lähinnä se etten nuorena saanu piparia juhannuksena. Nyt on ihan hyvin kakki.

Vierailija
13/43 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ruoka-asiat kieltämättä. Itselläni on tapana tuoda leipää, hedelmiä, grillattavaa, juomia ja kasviksia mökille. Juomia tuodaan sen verran, että esim. vichyjä jää sitten isäntäväelle juhannuksen jälkeenkin. Tullaan aikaisin auttamaan ruokien ja petipaikkojen kanssa. Yksi perhe tulee sitten myöhässä ruokailuun, näön vuoksi on mukana ehkä omalle perheelle makkarapaketti ja muuten syövät muiden ruokia ja juovat muiden juomia. Muuten ihan mukava perhe, mutta kyllä tuo röyhkeys ärsyttää.

Vierailija
14/43 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se klassikko. Osa tulee mökille rentoutumaan ja lopuille jää sitten hommat. Enkä edes tarkoita mitään työleiriä. Ei se vaan onnistu chillailla niin, ettei saada saunaa lämpimäksi, kun kukaan ei lämmitä tai ruokaa pöytään, kun kukaan ei valmista.

Vierailija
15/43 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on joku hiivatulehdus iskenyt eli kirvelee jne. Otin lääkkeen mutta ei ole vielä auttanut.

Vierailija
16/43 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä ollaan kauniin järven rannalla mieheni ja ystäviemme kanssa upeassa huvilassa. Mutta, sydän itkee kun mies jota rakastan ei ole täällä kanssani.

Vaihtaisin kaiken tämän jos saisin olla tuon ihanan miehen kanssa.

Hän ei halua minua, ei kaipaa eikä rakasta. Hymy huulilla vaikka sydän itkee, näin sujuu juhannuksen vietto.

Vierailija
17/43 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, etten voi juhlia synttäreitä isommin, kun ei sinne kukaan tulisi.

Vierailija
18/43 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannushössötys ärsyttää. Ihan sama, mitä väliä.

Vierailija
19/43 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sukulaiset. Nämä nyt jo kauan sitten aikuistuneet työttömät lapset passauttavat itseään koko juhannuksen törkeästi iäkkäillä vanhemmillaan. Iäkkäät vanhemmat toimivat kuskina, ostavat ruuat, laittavat ruuat ja kaiken muunkin, hoitavat lapset. En saata katsella ja mieluummin pysyn poissa yhteisestä juhannuksen vietosta.

Vierailija
20/43 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi. Eikö nyt voitaisi nauttia vain luonnon rauhasta, saunasta ja uimisesta jne, miksi aina pitää sukulaisten raahata sitä kaljaa mökille.