Huvittavaa kritiikkiä Sinkkuelämää sarjasta (1998-2004)
"Katsoin koko Sinkkuelämää-sarjan ja järkytyin totaalisesti"
https://www.is.fi/viihde/art-2000009673424.html
"Alkuperäisen Sinkkuelämää-sarjan katsominen on hämmentävä kokemus, koska jaksoissa annetaan julman kapea kuva erilaisista seksuaalisuuksista, etnisyyksistä ja kehoista, kirjoittaa uutispäällikkö Noora Hapuli.
Sinkkuelämää oli aikansa mullistanut tuote, jota pidettiin vallankumouksellisena ja edistyksellisenä. Harmi vain, että olen nyt joutunut istumaan sohvalla ja väistelemään toistuvasti ruutuun lävähtäviä rasistisia, homofobisia ja asiattomia kohtauksia, joita on sarjassa häkellyttävän paljon."
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Huvittavaa että 20 vuotta sitten esitettyjä suorasukaisia mielipiteitään pidetään nykyisin hyvin tuomittavina tietyissä piireissä.
Kommentit (19)
"Jos ei muuta, niin sarja on ainakin kaikessa kauheudessaan ilahduttava muistutus siitä, miten mukava on elää vuodessa 2023."
Itse asiassa juuri päinvastoin. Tuokin kolumnin yritelmä kertoo miten rasittavia nillittäjiä ja mielensäpahoittajia nykyihmiset ovat.
Aika myöhässä on tuon kauhistelunsa kanssa kun näitä juttuja oli jo 2010-luvun alussa.
Hohhoijaa. Itse katsoin hiljattain kolme ensimmäistä kautta, enkä kokenut mitään ongelmaa. Sarja oli oman aikansa tuotos, ihan turha järkyttyä.
Vierailija kirjoitti:
1994-2004, tarkalleen ottaen...
Ei, vaan 1998-2004.
No kyllä mä pidin monia asioita outoina jo silloin, kun katsoin tuota ekaa kertaa aikoinaan. Olen sarjan iso fani, mutta ihmetytti suuresti mm. Carrien naiivius ja vanhoillisuus just tuossa bi-jutussa ja muissakin vähän erikoisemmissa jutuissa. Naiset oli 3-kymppisiä nykiläisiä, jotka varmasti deittailleet jo vuosikymmenen ahkerasti, mutta käyttäytyivät kuin kikattavat teinitytöt.
Vierailija kirjoitti:
Sori, sekoitin Frendeihin. Pienet kännit...
Vierailija kirjoitti:
"Jos ei muuta, niin sarja on ainakin kaikessa kauheudessaan ilahduttava muistutus siitä, miten mukava on elää vuodessa 2023."
Itse asiassa juuri päinvastoin. Tuokin kolumnin yritelmä kertoo miten rasittavia nillittäjiä ja mielensäpahoittajia nykyihmiset ovat.
eli tän perusteella voi päätellä, että oikeasti löytyy porukkaa, joille nämä nykyajan woketetut sarjat iskee..itse lopettanut niiden katsomisen, kun ei vaan pysty..enkä tarkoita että sarjojen pitää kuhista epäasiallisuuksista mutta yltiökorrektius on paras tapa tuhota juoni kun juoni, sillä tarinaa ei enää oikein jää.
onhan nykyään moni nuoruuden leffa sellainen ettei enää syystä tai toisesta katso, mutta ei jaksa myöskään taivastella miten katsoin nuorempana esim. amercan pie-leffoja, se oli silloin ja nyt iskee muu genre.
Vierailija kirjoitti:
Todella hyvin sanottu, samaa mieltä. Voi herranjestas näitä nykyajan uhriutujia ja loukkaantujia.
Minusta Sinkkuelämää on hyvä sarja edelleen. Tulisipa taas uusintana. Ne elokuvat ovat surkeita, aivan erilaisia kuin sarja. Sarjassa nautittiin sinkkuilusta, leffoissa on häitä ja avioliiittoja, ihan outoja leffoja. Juuri sinkkujen elämä oli kiinnostavaa.
En nyt ymmärrä. Jos vaikkapa kirjoitan tarinan kahdesta haaksirikkoisesta Pohjanlahden luodolla, minun pitäisi ottaa kantaa kaikkiin mahdollisiin asioihin ja kysymyksiin jotka ei millään tavalla kuulu aiheeseen. Jo äikäntunnilla tollaisesta ois tullut hylsy. Ei pysynyt tehtävänannossa.
Sarja oli fressi omana aikanaan. Ennen sitä ei puhuttu niin avoimesti esim ànaaliseksistä, kuten ko sarjassa puhuttiin. Mutta sarja on oman aikansa tuote, ja asiat ovat menneet eteenpäin.
Tosi typerä ja pinnallinen sarja.
Nykysarjoja onkin ärsyttävä katsoa kun niihin pitää tunkea ihan kaikki mahdolliset värit, seksuaalisuudet ja vammat. Se on niin tylsää kun etukäteen tietää keitä tulee näkemään.
Vierailija kirjoitti:
Kohta kolumnisti löytää Pulmuset
Family Guy
Vierailija kirjoitti:
Kohta kolumnisti löytää Pulmuset
Sitä tuskin on ikinä erityisen edistyksellisenä sarjana nähtykään... Muistan tätä teininä 2010-luvun alussa katselleeni ja ihmetelleen että mitähän ihmettä silloin 1980-luvulla on ajateltu. Mutta "I hate my wife" on toki boomer-huumorin kulmakivi.
On hienoa että asiat menevät eteenpäin ja tietoisuus lisääntyy. Mutta voi h*lvetti että ottaa päähän nämä vanhoista leffoista/sarjoista/kirjoista ja ylipäätään takavuosien taiteesta mielensä pahoittajat! Historiaa ei voi eikä mielestäni edes pidä muuksi muuttaa ja Sinkkuelämääkin oli oman aikansa tuote. Pääasia että nyt tiedämme asioista paremmin (koskee montaa muutakin historiassa tapahtunutta).
Toimittelijakin voi jättää sarjan katsomatta jos ei enää iske. Naurettavaa tuollainen pöyristely.