Mänttärin kuva-arvoitus, juhannus 2023
Ei paljasteta suoraan oikeita vastauksia.
Jos joku fiksu tunnistaisi kuvien 7, 25, 44 ja 66 henkilöt, olisin kiitollinen!
Kommentit (282)
Kiva ketju!
Olisi mukava tietää, onko monikin ratkaisut kaikki kysymykset, ja onko ollut vaativaa? Onko tämä kiinnostanut muita kuin Tampereen seudulla asuvia?
Itse olen kuvallisen oivaltamisen alueella tosi huono. En ole käyttänyt karttaa apuna, mikä olisi ollut tärkeä apu antaessaan vinkkejä siitä, mitä mahdollisia nimiä ylipäätään on olemassa. Tamperelaisena kuitenkin korvassa on jossain määrin alueen nimistöä, joten ilman apua olisin saanut vajaan puolet ratkaistua. Tämän ketjun kautta 10-15 lisää.
Löytyy Pirkkalasta! kirjoitti:
Käyttäjä29080 kirjoitti:
Kuvan numero 33:n ratkaisu minulla ehkä sittenkin väärä joten auttakaa. Mikä kuvasta 33 tulee?
Tämä sinut perii jos et susihukkasta tunne?
Löytyiskö vielä lisävinkkejä seuraaviin: 9, 20, 23, 29, 35, 47 ja 63. (Esim. 9. Chania - H on Cania?) ja (esim. 29. Mikä ihmeen 7 henkinen jengi?)
Käyttäjä29080 kirjoitti:
Apuuuvaaa. Mikä on numero 11? Ainu jota en keksi.
11. Mitä kone tekee? Mikä tulee nuottiviivaston a:n paikalle kun laskee c:stä ylöspäin, do, re, mi, fa sol. ..
11 on kai yksinkertaisesti Lentola
29 on ketjussa opastettu tuloksena Elovainio
35 on myös läpikäyty päätyen paikkaan Vanattara
- ehkä nyt kysyjillä pientä viitsimättömyyttä mukana ratkaisuponnisteluissa :)
63 puuttuu. Muuta saatu perheessä kasaan.
63 on annettu täällä vinkkejä paikasta Pirkkalassa. Mutta vielä en sitä "hyvöksy", koska Mänttärillä ei ole mitään turhaa kuvissa. Miksi nyt huutavalla miehellä n sininen päälaki/päähine ja hänen silmänsä ovat tillintallin? Tuskin pelkästään toisen käskystä.
Ääliöt eivät osaa antaa vihjeitä vaan "auttavat" antaen oikean vastauksen luullen niitä ääliöiksi, jotka haluavat apujen avulla itse keksiä ja päätellä ratkaisun.
Vierailija kirjoitti:
11 on kai yksinkertaisesti Lentola
29 on ketjussa opastettu tuloksena Elovainio
35 on myös läpikäyty päätyen paikkaan Vanattara- ehkä nyt kysyjillä pientä viitsimättömyyttä mukana ratkaisuponnisteluissa :)
11 Itse päädyin kaupunginosaan Tampereella Epilän vieressä. Perusteluna se, että tässä kuvassa lentokoneen lentolinja on määrätyn mallinen
Vierailija kirjoitti:
63 puuttuu. Muuta saatu perheessä kasaan.
63 on annettu täällä vinkkejä paikasta Pirkkalassa. Mutta vielä en sitä "hyvöksy", koska Mänttärillä ei ole mitään turhaa kuvissa. Miksi nyt huutavalla miehellä n sininen päälaki/päähine ja hänen silmänsä ovat tillintallin? Tuskin pelkästään toisen käskystä.
Samaa olen aprikoinut, kun ei ole selvästi osoitettu, että tarkoitettaisiin nimenomaan tuota hiljaisempaa tyyppiä. Onko tuo Pirkkalassa oleva paikka sittenkin oikein, selviää viimeistään alkavalla viikolla. :)
Vierailija kirjoitti:
5,39,42.46 kaipaisi apua
5: Katso tämen ketjun viestit #13, 48, 137 & 142
39: Kolmen kristillisen hyveen symbolit
42: Katso tämän ketjun viesti #117
46: Katso tämän ketjun viestit #84, 86, 95 & 125
ei oikein nyt kyllä aukene nämä 5,39,42,46
63 vinkkiä kaipaisi huomioiden kaikki mahdolliset Mänttärin kuvaan sisällyttämät asiat
Vierailija kirjoitti:
auttaisiko joku 28
Logo on videopelejä ja pelikonsoleita tuottavan firman (joka oli kovassa suosiossa 70- ja 80- luvuilla) ja siihen nuo pari kirjainlisäystä. Kangasalalla pelaillaan!
Vierailija kirjoitti:
auttaisiko joku 28
28 logossa on yhdysvaltalainen videopelien kehittäjä ja kotitietokoneyritys
33 ja 63 tarvisi vieläkin vinkkejä. Aika loppuu
Vierailija kirjoitti:
33 ja 63 tarvisi vieläkin vinkkejä. Aika loppuu
33 fanikulttuuri jossa ihmiset pukeutuvat söpöiksi karvaeläimiksi, Pirkkalan osa
63 tähän arvaus on käsky "ole hiljaa" +t keskelle, Huovin lähellä
62 on Antaverkka