Miesystävä ei aio auttaa muutossa:(
Olen siis muuttamassa yksin toiseen asuntoon. En miehen kanssa yhteen vielä, koska se ei käytännössä ole vielä mahdollista. Mutta siis mies totesi, että ei aio osallistua muuttoon sen vuoksi kun se on niin vaivalloista ja kehoitti ottamaan muuttofirman. Minulla ei ole ylimääräistä rahaa muuttofirmaan vaan aion nyt pyytää apua kavereilta. Mutta nyt meni maku mieheen. Ollaan kuitenkin seurusteltu kolmisen vuotta. Vai olenko liian vaativa kun odottaisin häneltä apua?
Kommentit (67)
Tottakai kumppania pitäisi auttaa muutossa. Kaveritkin autetaan ja perhettä jne., ihan normaalia, eikä yhden ihmisen muutossa yleensä iso homma ole kun on hyvä porukka siinä. Vätys mies tuommoinen. Ellei ap ole joku sarjamuuttaja joka muuttaa edestakaisin jatkuvasti ja tavarat aina pakattu miten sattuu niin että muuttaminen on kamala homma ja ap juoksuttaa auttajiaan edestakaisin ilman kiitoksen sanaa. Silloin ymmärrän ettei kiinnosta auttaa.
Siis meinasit, että kahdestaan muuttaisitte kaikki kamasi? Ja nyt sitten pyydät apua kavereilta monikossa? Ei ihmekään, että mielikuvitusmiehesi suostunut tuollaiseen hullun hommaan.
Muutenkin kaiken maailman talkoomuutot ovat ihan perseestä. Käyttäkää niitä ammattilaisia, niin kuin muihinkin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Kuka jaksaa mitään muuttoja enää. Muuttofirma vaan paikalle ja sillä sipuli.
No esim ne jaksaa, jotka on pitäneet itsensä kunnossa ja pysyneet terveenä. Toki nykyään on yleistä olla niin huonossa kunnossa että on ylivoimaisen raskasta kantaa edes itseään kolmanteen kerrokseen ilman hissiä, tavaroista puhumattakaan. Silloin muuttofirma on varmasti tarpeen. Tai jos on monta pientä lasta, tai ei ollenkaan kavereita auttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Voihan tässä olla niinkin, että ko. nainen ei vaan ole avun arvoinen.
Mutta määritelkää nyt vaan se mies kuitenkin siaksi kun kaikki me aina ollaan.
Ei selvästikään ole.
Ei villien naisien takia kannata kenenkään hikoilla.
Ei ole mahdollista vielä muuttaa yhteen, ja AP muuttaa yksin uuteen asuntoon? Jokin tuossa haiskahtaa ja pahasti.
Miehenä kysyisin, mikä on se syy, ettei voi muuttaa vielä yhteen? Eri paikkakunta, vai toinenko on varattu? Kerro ap syy siihen, miksi ette voi muuttaa yhteen, mutta miehen pitäisi tehdä sinun muuttosi.
Riippuu sun iästäsi, ja miehen iästä. Parikymppisenä opiskelijana muutot hoidetaan kaverivoimin ja kaikki auttaa kaikkia. Kun tulee 30 lasiin on musta rääkkäystä pyytää ketään kaveria tai muuta rakastaan kantamaan sohvia. Eli pakko ottaa muuttofirma. Mutta: jos nyt ei kertakaikkiaan ole rahaa, ja sun on aivan pakko itse kantaa, niin kyllä sitten puolison olisi kohteellista edes pitkin hampain auttaa muutossa jos ollaan oltu näin pitkään. Kuulostaa, ettei tyyppi osaa ajatella sua ihan tarpeeksi, valitettavasti. Kandee pitää silmät tän kanssa auki. Auttaako se, jos käy jotain pahempaa, vai vaihtaako vaan parempaan? Jotenkin laiskalta kyl vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Oleellista onkin se, että tehdään vaikka ei oikein jaksettaiskaan. Tarjotaan apua, vaikka ei huvittais yhtään. Piirre, jota arvostan ihmisessä.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, ja silti eri mieltä em. vastaajien kanssa. Muuttaminen on vattumaisinta hommaa ikinä, ja minulla on huonojen kokemusten jälkeen periaatepäätös, etten auta enää ketään muutossa. En ketään, en ikinä. Omissa muutoissani käytän aina muuttofirmaa, se ei todellakaan ole muuttamisen kokonaiskuluissa liian iso menoerä. Tiedän, että näin ajattelevia on paljon muitakin.
Sitä suuremmalla syyllähän sitä auttaisi rakasta kumppania että voi vähän helpottaa toisen taakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oleellista onkin se, että tehdään vaikka ei oikein jaksettaiskaan. Tarjotaan apua, vaikka ei huvittais yhtään. Piirre, jota arvostan ihmisessä.
Tuollaiset muuttoavut kuuluivat vain opiskeluaikoihin. Kukaan aikuinen ei pyydä enää muuttoapua vaan muuttofirma hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi juuri muutto? Ei muitakaan töitä tehdä ilmaiseksi toisten puolesta. Työnjakoon perustuvassa yhteiskunnassa kaikki voivat paremmin, kun tekevät niitä omia töitään ja maksavat ammattilaisille siitä, että he tekevät omiaan. Sitä varten raha ja palkkatyö on keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei selvästikään ole.
Ei villien naisien takia kannata kenenkään hikoilla.
Näin juuri.
Villi nainen pärjätköön.
Kun sanot ettei sinulla ole varaa muuttofirmaan kieltäytyykö edelleen kantamasta pöydän toisesta päästä ja jättää sinut yksin raahaamaan huonekaluja? Sen pakkaamisen ja purkamisen saat tehtyä helposti itsekin, mutta tavaroiden kantamiseen tarvitsee väkisinkin sen kaksi henkilöä. Pääsisköhän anoppi 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Mies varmaan säikähti, kun olet noin persasukinen ettei ole edes varaa muuttofirmaan. Kohta teille tulee ero, kun hän ei halua sinun elättäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole tullut mieleen tullut tekemään aloitusta palstalle aiheesta: veljeni, isäni ja pari miespuolista ystävää tulivat auttamaan muutossa. Koska sitä nimenomaan tapahtuu yleisesti ottaen huomattavasti useammin kuin ei. (Ja siis apua tulee siis yhtä hyvin myös naisilta!) Yleensä avaudutaan niistä asioista, jotka menee odotusten vastaisesti. Ja koska täällä on enimmäkseen (hetero) naisia, jotka ovat jonkinlaisissa suhteissa miehiin, niin valitusta (joistakin tietyistä) miehistä näkyy täällä melko paljon. Suurimman osan ajasta suurin osa miehistä on kuitenkin vähintääkin ihan okei ja jopa todella rakastettavia. Tämä on hyvä paikka tuulettaa turhautumistaan.
Vierailija kirjoitti:
Olet muuttamassa Yksin? Tein itse tälläiselle naiselle muuton aikoinaan, joka väitti rakastavansa minua. Ei montaa kuukautta mennyt, kun sillä oli uusi mies. Me miehet ollaan joskus taukkeja. Älkää hyvät miehet muuttaako naisen kamoja, jos ette itse samaan aikaan muuta sinne omia tavaroitanne. Naiset ovat niin hyviä käyttämään miestä hyväksi.
Menikö sun elämä pilalle siitä, että autoit muutossa muutaman tunnin? Normi ihminen auttaa apua tarvitsevaa, eikä odota siitä korvausta. Olet sika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet muuttamassa Yksin? Tein itse tälläiselle naiselle muuton aikoinaan, joka väitti rakastavansa minua. Ei montaa kuukautta mennyt, kun sillä oli uusi mies. Me miehet ollaan joskus taukkeja. Älkää hyvät miehet muuttaako naisen kamoja, jos ette itse samaan aikaan muuta sinne omia tavaroitanne. Naiset ovat niin hyviä käyttämään miestä hyväksi.
Menikö sun elämä pilalle siitä, että autoit muutossa muutaman tunnin? Normi ihminen auttaa apua tarvitsevaa, eikä odota siitä korvausta. Olet sika.
Minulla olisi mökillä muutama puu, jotka pitäisi kaataa pihasta ja pilkkoa polttopuiksi. Tuletko tekemään ilmaiseksi, vai oletko sika?
-Eri
No kyllähän normaalit aikuiset jeesaa kaveria muutossa jos vaan pystyy. Muuttofirmaa käyttää ne, joilla on tosi paljon tavaraa, mutta kyllähän yhden hengen kamat menee helposti talkoovoimin. Ellei ole joku himohamstraaja kyseessä, silloin ymmärrän miehen asenteen, toisaalta miksi edes olla yhdessä sellaisen kanssa, jonka auttaminen ei tuon vertaa kiinnosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla olisi mökillä muutama puu, jotka pitäisi kaataa pihasta ja pilkkoa polttopuiksi. Tuletko tekemään ilmaiseksi, vai oletko sika?
-Eri
Jos järjestät puutalkoot ja sen jälkeen lämpiää mökkisauna niin mikäpä siinä.