Muistellaanpas ysäriä, mitkä jutut olivat silloin normaaleja mutta nykyään niille naureskellaan?
Mulla tuli ekana mieleen Tamacotshi, se oli pakko saada. Ja sit kun se hoidon puutteeseen kuoli, niin melkein hautajaiset pidettiin.
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Hugo Peikko-peli ja juontajana Taru Valkeapää oli ysärillä. Mut tuskinpa sille tänäkään päivänä naureskeltaisi.
"Kävipä peikkomainen flaksi."
Vierailija kirjoitti:
Se, että yläasteikäisillä tytöillä oli 20-30v poikaystäviä ja kukaan vanhempi tai muu aikuinen ei puuttunut siihen. Se oli ihan peevelin outoa.
Kyllä sitä jo silloin ihmeteltiin kun 25v jätkällä 13v "tyttöystävä". Itse olin 18v ja ehkä max 3v nuorempi olis kelvannut mulle 😅
M36
Tv elokuvien/ sarjojen tallentaminen VHS="videolle" ajastimella, koska videolaitteissa löytyi myös tv-kanavat.
Valitettavasti nykyisin DVD/Blu-ray aikakaudella ei ole Blu-ray laitteissa tv-kanavia, eikä tallennus mahdollisuutta.
Dvd ja Blu-ray ovat jo museotavaraa. Suoratoisto on nykypäivää.
Nötkötti kirjoitti:
Tv elokuvien/ sarjojen tallentaminen VHS="videolle" ajastimella, koska videolaitteissa löytyi myös tv-kanavat.
Valitettavasti nykyisin DVD/Blu-ray aikakaudella ei ole Blu-ray laitteissa tv-kanavia, eikä tallennus mahdollisuutta.
Lisäys: se vit... ärsytti aina suunnattomasti, kun joku oli mennyt tallentamaan suosikki elokuvan/sarjan päälle ihan jotain muuta. Esimerkiksi urheilua. Minulla oli tapana piilottaa suosikki VHS tallenteet.
Vierailija kirjoitti:
Dvd ja Blu-ray ovat jo museotavaraa. Suoratoisto on nykypäivää.
Suoratoistossa on vain muutama paha vika, leffat/sarjat poistuvat valikoimasta aikojen saatossa. DVD & Blu-ray ovat niin kauan kunnes päätät myydä/lahjoittaa eteenpäin ja kadut sitä sitten myöhemmin... Nettiyhteys saattaa olla haluton ottamaan yhteyttä välillä, tai ei saa lainkaan yhteyttä. Tosin Levyjen kanssa saattaa olla myöskin ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Se, että yläasteikäisillä tytöillä oli 20-30v poikaystäviä ja kukaan vanhempi tai muu aikuinen ei puuttunut siihen. Se oli ihan peevelin outoa.
Muistan. Olin opistolla lukion jälkeen ja siellä oli peruskoululaisille linja. Erä 13v tyttö kertoi, että on kihloissa 21 vuotiaan poikaystävänsä kanssa ja kaikki oli, ok. Ei mitään outoa.
Teinipojilla oli hiphop ja rap joka oli "coolia", siksi isot housut roikkumassa polvissa kalsongit esillä. Ellei ollut just takamuksen alla. Ruutupaita joillakin joskus. Oli punkkaria, goottia, hippiä, juppia, pilottitakkis.kiniä, rockabillyjä jne. Konservatiiviselle ihmiselle oli Yves Rocher ja voiteet, kirjat, kävelyt ja ajelut.
Videopelien vuokraus R-kioskita, valitettavasti mielenkiintoisen pelin löytäminen oli lähes mahdotonta, kun piti tehdä päätös ainoastaan pelien etu- ja takakannen perusteella. Monesti tuli vuokrattuna peli joka näytti ulkoapäin hyvältä, mutta oli sisältä täyttä kuraa.
Eräällä sukulaisella oli semmoinen laite, joka "sieppasi" ihmisten lankapuheluita, eli salakuunteli kotonaan sellaisella vanhanaikaisen radiopuhelimen näköisellä laitteella ihmisiä. näitä laitteita oli ihan laillisesti myynnissä kaupoissa.. muistan kun pisti sen usein kuin radion päälle varsinkin viikonloppuisin koska silloin tietysti oli vilkasta puhelu liikennettä..
Vierailija kirjoitti:
Olikos se ysärijuttu kun pojilla oli ne kaameat lökärihousut jotka ei meinannu millään pysyä päällä? Kalsarit vilkkuen menivät säällä kuin säällä.
Menee 2000-luvun puolellekin. Joissain piireissä/alakulttuurissa on muodissa vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti normaalipainoiset ihmiset.
Nykyään ollaan joko lahtivalaita tai fitnestikkareita.
Öö? 90 -luvulla oli kauneusihanteena heroin chic. Eli alipainoinen ja sairaan näköinen nainen tummine silmänalusineen ja epäsiistine hiuksineen ym.. Eli, että kirjaimellisesti näytät narkkarilta.
Se, että pikkutytöt "seurusteli" yli 20vuotiaiden miesten kanssa, on ihan totta.
Valitettavasti mulle kävi 16- vuotiaana niin, että eräs aikuinen mies 27vuotias vei minut laivaristeilylle ja hylkäsi mut sen jälkeen. Mun Vanhemmat oli ihan pihalla, tai ymmärtämättömiä, välinpitämättömiä, en ymmärrä mitä olivat.
Vierailija kirjoitti:
Eräällä sukulaisella oli semmoinen laite, joka "sieppasi" ihmisten lankapuheluita, eli salakuunteli kotonaan sellaisella vanhanaikaisen radiopuhelimen näköisellä laitteella ihmisiä. näitä laitteita oli ihan laillisesti myynnissä kaupoissa.. muistan kun pisti sen usein kuin radion päälle varsinkin viikonloppuisin koska silloin tietysti oli vilkasta puhelu liikennettä..
Joko poliisiradion kuuntelu on mainittu juurikin näillä laitteilla. Toki mainoksessa mainittiin sen olevan kiellettyä ja samassa lauseessa mainittiin tällä voitavan kuunnella useita mielenkiintoisia taajuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Se, että pikkutytöt "seurusteli" yli 20vuotiaiden miesten kanssa, on ihan totta.
Valitettavasti mulle kävi 16- vuotiaana niin, että eräs aikuinen mies 27vuotias vei minut laivaristeilylle ja hylkäsi mut sen jälkeen. Mun Vanhemmat oli ihan pihalla, tai ymmärtämättömiä, välinpitämättömiä, en ymmärrä mitä olivat.
Osa vanhemmista oli ylpeitä, että tytöt seurustelivat turvallisten vanhempien miesten, eivätkä ikäistensä räkänokkien kanssa. Suojelunhalustahan ne pari-kolmekymppiset miehet liikkuivat alle 15-vuotiaiden kanssa. Muuta päämääräähän heillä ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläisin sitä aikaa paljon mieluummin, ei olisi somea ulkonäköpaineineen, jatkuvia selfieitä ja perseen kuvia sekä ryösteleviä nuoria ainakaan siinä määrin kuin nyt.
Niin, Ryöstelevien nuorten vanhemmat oli tuolloin lapsia. tietenkin 90 luvulla oli skinheadit ja hautakivien kaatajat.
Kyllä ulkonäköpaineita oli ne sai erilaisista lehdistä.
Mutta ei samassa määrin. Nykyään netistä tulvii kuvia muokatuista selfieistä ja paisuneista perseistä.
Oli normaalia, että seurusteltiin yhden kanssa kerrallaan ilman että siitä piti erikseen sopia, että nyt ei enää paneskella muiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Trumpettifarkut
Nää on taas in
Hepsis... Tarjan faneille tiedoksi. Tarja K on tehnyt mahtavan True crime -podcastin. Löytyy ehkä Areenasta tai jostain. Oli hauska.