Jatkuva "naksahtelun" ääni keittiössä. Tulee joko sähkölaitteista tai pistorasioista. Mikä syynä?
Keittiön sähkölaitteista tai siellä lähistöllä, ehkä pistorasiasta, kuuluu minuutin-parin välein "naks".
Kysyin kodinkoneliikkeestä sanoivat että "joku rele siellä varmaan naksahtelee".
Mutta onko tuo sellaista että pitää alkaa sähköasentajaa maksamaan paikalle tsekkaamaan keittiötä? Uusi asunto... en ole aiemmin törmännyt. Kaikki toimii normaalisti, mutta jos huone on hiljainen tuota ei voi olla huomaamatta.
Kommentit (22)
Meillä joskus naksahdus kuuluu jääkaapista. Yritä tarkemmin paikallistaa, mistä ääni kuuluu.
Millä alueellapa asut? osaa kuunnella.
Kotitonttu siellä naksuttelee sormiaan.
Paha sanoa mikä siellä naksuu. Yks vaihtoehto on tietenkin irrottaa sähkölaitteita pistorasioista yksitellen ja kuulostella koska naksuminen loppuu. Voi tietty olla joku lamppukin.
Vierailija kirjoitti:
Jääkaappi mulla naksahtelee.
Jääkaappi on minulla ainoa laite, joka on jatkuvasti kiinni sähkössä, niinpä päättelin että jääkaappi se siellä naksahtelee. Tai tarkemmin sanoen kai se on termostaation rele, joka käynnistää tai sammuttaa jäähdytyssyklin. Toisaalta olen havainnut, että pakkasessa olevista jääkuutioista on toisinaan yksi tai kaksi pompannut ulos jääpalamuotista, joten voisin kuvitella senkin kuuluvan jonkinlaisena napsahduksena.
Kerrostalossa voipi vesiputket naksua
Kannattaa hakeutua paikkakuntasi mielenterveyspalveluiden piiriin.
Meidän talossa vanhat ikkunat, puitteineen napsahtelivat kylmällä säällä lämpötilojen vaihdellessa nopeasti. Napsahtelu loppui viimevuotisen ikkunaremontin jälkeen. Ei tarvitse hakeutua mielenterveyspalvelujen piiriin, selitys löytyi ikkunoista kuten epäilin. 😎👍
Lattialämmitin? Termostaatti. Tai jääkaappi.
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet!
Mulla monenlaisia mutta ei niistä kuulu jos ei purkkia liikuta.
Jääkaapissa on sitä elävää ravintoa. (Oletko vihreä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet!
Mulla monenlaisia mutta ei niistä kuulu jos ei purkkia liikuta.
Muista, että vain otettu lääke auttaa.
Minulla naksahtelee etäluettava sähkömittari eteisessä.
Demoneja on tavattu keittiöstäkin.
MInulle tuli jääkaappipakastimen mukana käyttöohje, jossa oli oikein kuvina esitetty kaikenlaiset äänet mitä se voi pitää. Yksi oli kissankuva ja ihmettelin että naukuuko se myös, mutta sitten tajusin että kysymys oli hyrinästä eikä naukumisesta. Särkyneen keksin kuva taisi esittää jotain naksumista tai rapinaa. Jääkaapit pitävät kyllä monenlaista ääntä.
Meillä naksahtelee vedenkeitin.