Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhannus porukalla, ruuat erikseen

Vierailija
21.06.2023 |

Veljeltä tuli taas viesti tuttuun tapaan, jokainen ottaa mökille omat ruuat.
Veljellä on 4 henkinen perhe, minä menen yksin, kun lapset on isällään.
Siinä sitten taas yritän grilliin sovittaa omaa yhtä pihviäni, perunat taidan jättää välistä ja mietin teenkö salaatin vai pilkonko suoraan lautaselleni tomaattia ja kurkkua. Yhtenä vuotena tein kunnon salaatit, patonkia levitteineen, halloumia grillattuna ja sanoin että näistä riittää muillekin ja hyvin maistui, heidän ruokia ei vastaavasti tarjottu. No raparperipiirakan teen joka tapauksessa.
Mökki on puoliksi minun, joten todellakin vietän siellä juhannuksena päivän pari.
Miten teillä muilla hoidetaan kimppamökeillä ruokapuoli?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimppakivana

Vierailija
2/58 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiset ruoat ja kulut jaetaan. Joskus niin, että grillattavat kaikki tuo omat, mutta muut aamiaisista lounaisiin lisukkeita unohtamatta yhteisiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta pursuaa suoranainen elämänilo. Kyllä on surkeeta.

Vierailija
4/58 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme meininkiä. Vain Suomessa voidaan ankeuttaa "juhlat" noin

Vierailija
5/58 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä tässä oli ongelma? Pitäisikö heidän tarjota siis sinulle ruoat?

Vierailija
6/58 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuon repäisit?

Vierailija
7/58 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuon repäisit?

Tuosta valitussaarnastasi

Vierailija
8/58 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan toi nyt ihan älytöntä jos olisin toi veli, ostaisin viiden hengen ruuat, yhdessä tehtäisiin ja lasku viiteen tai vaikka kolmeen osaan? Noin toimin itse, tosin useinmiten en kyllä siltä yksinäiseltä sukulaiselta mitään rahaa peri. Kiva kun viihtyy meidän kanssa viikonlopun.

Vierailija
9/58 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ap sinä itse vetovastuu yhteisruokailu järjestämisestä! Suunnitele menu, joka kaikille käy, laadi ostoslista ja arvioi määrät ja käy kaupassa tai naikita muille, mitä kukin ostaa.

Kyllä minäkin osallistun mielelläni yhteisruokailuun, jos joku muu organisoi. Ja riittää, että tuon sitä mitä käsketään.

Vierailija
10/58 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa harvinaisen typerä järjestely. Meillä kaveriporukassa ruuat ostetaan yhdessä ja lasku jaetaan pääluvun mukaan. Juomat jokainen hommaa itse.

Vierailija
11/58 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä on ongelma, viet ja teet omat safkat etkä tarjoa. Kaikki saa itse valitsemansa ruuat. Itselle tämä olisi helpotus koska "vaikea" ruokavalioisena pystyn yleensä syömään murto-osa muiden ruuista.

Vierailija
12/58 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa harvinaisen typerä järjestely. Meillä kaveriporukassa ruuat ostetaan yhdessä ja lasku jaetaan pääluvun mukaan. Juomat jokainen hommaa itse.

Tossa on sinkkunainen, tulee yksin mökille, jonka omistaa puoleksi veljensä kanssa.

Veli on perheellinen, lapsia ja vaimo.

Noi miten toimivat nytten on mielestäni oikeudenmukaisinta.

En usko että ap tykkäis hyvää jos ruuat jaettais esm kolmen aikusen välillä? Hän ehkäpä ei halua maksaa veljensä lapsien syömistä?

Vierailija
13/58 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan toi nyt ihan älytöntä jos olisin toi veli, ostaisin viiden hengen ruuat, yhdessä tehtäisiin ja lasku viiteen tai vaikka kolmeen osaan? Noin toimin itse, tosin useinmiten en kyllä siltä yksinäiseltä sukulaiselta mitään rahaa peri. Kiva kun viihtyy meidän kanssa viikonlopun.

Nyt omistaa veljensä kanssa mökin puoliksi. Elikkä voi olla vaikeampi tilanne entä antaa ymmärtää.

Ap, myy osasi mökistä veljellesi. Tai sitten joka toinen juhannus.

Vierailija
14/58 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veli haluaa sanoa tällä ettei halua ap:n tulevan. Eivät ole samaa porukkaa.

Vierailija
15/58 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkot salaatin lautaselle. Ei tarvitse olla pelkkää kurkkua ja tomaattia. Keittäisin perunat ja huom. silliä sekä sekä lihaa.

Vierailija
16/58 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mennyt juhannuksenviettokin vaikeaksi nykyaikana. Oli se niin helppoa viime vuosituhannella. Ja nytkin kun vietän juhannukseni yksin.

Vierailija
17/58 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yhtenä vuotena tein kunnon salaatit, patonkia levitteineen, halloumia grillattuna ja sanoin että näistä riittää muillekin ja hyvin maistui". No nyt et lupaa muille, vaan syöt itse.

Vierailija
18/58 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tossa on sinkkunainen, tulee yksin mökille, jonka omistaa puoleksi veljensä kanssa.

Veli on perheellinen, lapsia ja vaimo.

Noi miten toimivat nytten on mielestäni oikeudenmukaisinta.

En usko että ap tykkäis hyvää jos ruuat jaettais esm kolmen aikusen välillä? Hän ehkäpä ei halua maksaa veljensä lapsien syömistä?

Miten toimivat nyt on mielestäni tyhmää. Hölmöä ostaa viikonlopuksi yhdelle erikseen maidot, tuoremehut, jogurtit yms ja keitellä itselleen ne perunat omassa kattilassa samalla kun veljen perhe keittää itselleen omat perunansa.

Vierailija
19/58 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole köyhä eikä kipee, niin ei tarvii joka lanttia laskea. Yleensä osta reilusti, että kaikille riittä. Ei ne makkarat, lihapullat ja esim. fetasalaattiaineet niin kalliita ole.

Vierailija
20/58 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jokainen tuo jotakin . Sovitaan tyyliin tuo sinä nämä ja nämä niin minä tuon tätä ja sitä ja tuota. Sitten yhdessä kokataan ja ruokaillaan . Joskus käydään porukalla kaupassa ja jaetaan summa .