Miehen kanssa täydellisen eri ruokamaku
Hiton vaikea sovittaa yhteen mitä milloinkin syödään ja laitetaan. Ehdotinkin täksi juhannukseksi, että minä ostan raaka-aineet itselleni ja hän omansa ja molemmat tekevät omat sapuskansa ja juuri sitä mistä pitää. Puolisoni tuntien, pitäisi minun tehdä hänenkin ruokansa, EN TEE !
Kommentit (34)
Älä ap tuhlaa aikaasi tuollaiseen. Itselläni myös kokemusta seurustelusta todella nirson ihmisen kanssa. Ihan alkoi muistot puistattaa, kun asia tuli mieleen tämän ketjun myötä.
Toi asia tulee ärsyttämään sua koko ajan enemmän ja enemmän.
Mieti mistä kaikesta ihanasta jäät paitsi, kun tuhlaat aikaasi tuollaiseen nirsoilijaan. Hyvä ruoka yhdessä syötynä on yksi elämän mieluisista asioista. Tuohon ei vain kyllästy, kun yhdessä kokataan rakkaudella. Mieti ihan oikeasti mistä jäät nyt paitsi.
Vierailija kirjoitti:
Jestas nämä nirsoilijat on rasittavia. Kun esimerkiksi mennään porukalla mökille, niin aina se yksi sama henkilö luettelee sen listansa mistä ei tykkää. Kuitenkin on aluksi sanonut, että hänelle on ihan sama mitä ruokaa tehdään. Eli ei halua osallistua kauppaprojektiin muuten kuin luettelemalla nirsoilun kohteet ja jättää sitten muille vastuun miettiä mitä ruokia väsätään. Välillä niin raivostuttavaa. Kulkee kaupassa muiden perässä ja kitisee ei sipulia eikä sinappia eikä sitä ja tota.
Allergiat todellakin ymmärrän.Joskus seurustellut nirsoilevan miehen kanssa. Hänelle kelpasi vain kana, riisi, pasta, raejuusto ja banaani. Ei ikinä enää tuollaista kumppania! Ei kuitenkaan itse suostunut kokkaamaan, vaan minun piti tehdä hänelle ruokaa syystä, että olen nainen. Tuollaiseen touhuun en ole sen jälkeen lähtenyt. Onneksi tuhlasin aikaani vain 2-3 vuotta.
Minä tein ja teen aina omat eväät mökille. Olen nirso enkä syö ihan mitä tahansa. Minä en tajua miksi nirsoilee toiste ruuista kun voi tehdä omat ruuat sellaiset mistä tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mullakin ne muutama inhokki mitä en opetteluista huolimatta ole oppinut syömään. Mutta kyse vain muutamasta, kun joillakin on vain se muutama mitä suostuvat syömään.
Joskus tapailin naista joka söi vain tyyliin paahtoleipää, tonnikalaa ja nuudelia.
Yhdessä kokkaaminen on parisuhteessa hauskaa. Nirson kanssa tämä ei onnistu. Allergiat on asia erikseen. Nyt puhutaan nirsoilusta.Naisena samaa mieltä kanssasi, tykkäisin niin kokata yhdessä hänen kanssaan, mutta ei kun ei, jos alistun hänen makuihinsa, on tarjolla tyyliin purkkihernekeittoa, possupihviä ja pelkkiä keitinperunoita siis ihan niin simppeliä kuin olla ja voi, ei minulle pitää olla runsaat salaatit ja päälle kunnon itsetehty ateria, vaihteleva tietenkin. Olis niin kiva kun toinen tekis tota ja toinen tota ja sitten vaikka vaihdettais lajeja, mutta ei kun ei, jotenkin nyt on alkanut kyrsimään oikein kunnolla.
Tee juuri sitä mistä tykkäät ja se joka ei tykkää niin tekee omat ruokansa. Hyi hitto en voisi purkki ruokia syödä enkä syö ollenkaan sikaa muuta kuin jouluna sitä Tapolan ylikypsää maalaiskinkkua ja muulloin vähä rasvaista nautaa tai naudan uuni paistia valurauta kattilassa paistellen uunissa josta voi veistellä leivän päälle rapeita siivuja. Teen itse marinaadin lihaan jota pidän pari päivää jääkaapissa ennen uuniin laittoa.
Se on mieheni herkkua ja minä tuskin ehdin nähdä sitä lihaa kun se jo häipyy jääkaapista. 😋
Johtuuko katkeruus että et ole saanut pakotettua miestäsi toteuttamaan sinun ideologista ruokavaliota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mullakin ne muutama inhokki mitä en opetteluista huolimatta ole oppinut syömään. Mutta kyse vain muutamasta, kun joillakin on vain se muutama mitä suostuvat syömään.
Joskus tapailin naista joka söi vain tyyliin paahtoleipää, tonnikalaa ja nuudelia.
Yhdessä kokkaaminen on parisuhteessa hauskaa. Nirson kanssa tämä ei onnistu. Allergiat on asia erikseen. Nyt puhutaan nirsoilusta.Naisena samaa mieltä kanssasi, tykkäisin niin kokata yhdessä hänen kanssaan, mutta ei kun ei, jos alistun hänen makuihinsa, on tarjolla tyyliin purkkihernekeittoa, possupihviä ja pelkkiä keitinperunoita siis ihan niin simppeliä kuin olla ja voi, ei minulle pitää olla runsaat salaatit ja päälle kunnon itsetehty ateria, vaihteleva tietenkin. Olis niin kiva kun toinen tekis tota ja toinen tota ja sitten vaikka vaihdettais lajeja, mutta ei kun ei, jotenkin nyt on alkanut kyrsimään oikein kunnolla.
Toinen joka tyytyy vähään ei todellakaan ole syyllinen siihen työmäärään että toinen vaatii enemmän ja sehän on vain reilua että sekö joka vaatii määrää ja laatua saa sitten hoitaa sen määrän ja laadun ei se sen ihmeellisempää ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee juuri sitä mistä tykkäät ja se joka ei tykkää niin tekee omat ruokansa. Hyi hitto en voisi purkki ruokia syödä enkä syö ollenkaan sikaa muuta kuin jouluna sitä Tapolan ylikypsää maalaiskinkkua ja muulloin vähä rasvaista nautaa tai naudan uuni paistia valurauta kattilassa paistellen uunissa josta voi veistellä leivän päälle rapeita siivuja. Teen itse marinaadin lihaan jota pidän pari päivää jääkaapissa ennen uuniin laittoa.
Se on mieheni herkkua ja minä tuskin ehdin nähdä sitä lihaa kun se jo häipyy jääkaapista. 😋
Yäk!
Vierailija kirjoitti:
Jestas nämä nirsoilijat on rasittavia. Kun esimerkiksi mennään porukalla mökille, niin aina se yksi sama henkilö luettelee sen listansa mistä ei tykkää. Kuitenkin on aluksi sanonut, että hänelle on ihan sama mitä ruokaa tehdään. Eli ei halua osallistua kauppaprojektiin muuten kuin luettelemalla nirsoilun kohteet ja jättää sitten muille vastuun miettiä mitä ruokia väsätään. Välillä niin raivostuttavaa. Kulkee kaupassa muiden perässä ja kitisee ei sipulia eikä sinappia eikä sitä ja tota.
Allergiat todellakin ymmärrän.Joskus seurustellut nirsoilevan miehen kanssa. Hänelle kelpasi vain kana, riisi, pasta, raejuusto ja banaani. Ei ikinä enää tuollaista kumppania! Ei kuitenkaan itse suostunut kokkaamaan, vaan minun piti tehdä hänelle ruokaa syystä, että olen nainen. Tuollaiseen touhuun en ole sen jälkeen lähtenyt. Onneksi tuhlasin aikaani vain 2-3 vuotta.
Ei tuossa ollut ongelmana miehen ruokavalio, vaan ongelma oli miehen ajatusmaailma sekä se, että rasitti ja vaivasi toista eli sinua ruokarajoituksillaan. Toisen nirsous ei haittaa yhtään, jos hän ei rasita sillä muita, vaan tekee itse omat ruokansa ja antaa toisen syödä, mitä hän haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mökille ei voi jokainen tuoda omia ruokiaan? Jos vaikka grillataan, jokainen ostaa jotain mitä itse haluaa grillata, jne.
Tämä on niin yleistä, että mies laiskottelee ja naisen pitäisi passata ja ruokkia. En itse suostuisi, mutta mistä te aina näitä löydätte. Veikkaan että baarista....
Vierailija kirjoitti:
Et vaan huomannut kertoa että miehesi ei ollut alkuperäinen suomalainen mies. Jotenkin unohtui vai...
Minä lopetin yhden miehen tapailun, kun hänen ruokamakunsa oli niin juntti. Ei juonut vettä, vaan osti janojuomaksi maitoa ja mehua. Kaupassa käydessä ehdotin, että ostettaisiin feta -juustoa salaattiin, tyyppi meni ihan hoomoilaseksi, ei ollut varmaan koskaan kuullutkaan sellaisesta. Aiemmin oli kehunut, että on kaikkiruokainen, kun syö salaattiakin 🙄. Selitti miten tykkää kaikkein perinteisimmistä ja yksinkertaisimmista ruuasta, mitä vähemmän erilaisia mausteita sen parempi. Grillissä tietysti vain lihaa tai kalaa, kasviksista ei tykkää. Jne...
Meillä joko syödään mitä toinen kokkaa tai tehdään omat ruuat.
Naisena samaa mieltä kanssasi, tykkäisin niin kokata yhdessä hänen kanssaan, mutta ei kun ei, jos alistun hänen makuihinsa, on tarjolla tyyliin purkkihernekeittoa, possupihviä ja pelkkiä keitinperunoita siis ihan niin simppeliä kuin olla ja voi, ei minulle pitää olla runsaat salaatit ja päälle kunnon itsetehty ateria, vaihteleva tietenkin. Olis niin kiva kun toinen tekis tota ja toinen tota ja sitten vaikka vaihdettais lajeja, mutta ei kun ei, jotenkin nyt on alkanut kyrsimään oikein kunnolla.